Mitkä taksiyritykset maksavat pyhäkorvaukset

Anonyymi-ap

Rengeille kuuluu maksaa pyhäkorvaukset ja ylityöt tilaajavastuusopimuksen mukaan?
Myös työaikalakia ja palkkalakia kuuluu noudattaa. Pelkkä provisiopalkka on laiton.
Lakia eikä sääntöjä onneksi tarvitse noudattaa taksityössä, edes näissä suurissa yhtiöissä!

Ajattelin hommata kymmenen taksia ja rengit provikalla istumaan puoli ilmaiseksi ilman palkanlisiä.
Vastuullinen taksi-isäntä. Fi
Käyntikortit sitten käteen ihan jokaiselle asiakkaalle ja jatkossa ohjeistetaan soittamaan aina siihen.
Kuljettajaksi kelpaa kaikki, yritän kosiskella niitä samassa välityksessä olevilta muilta yrittäjiltä.
Kuulostaak yhtään sinnepäin?

64

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Somal-cap maksaa kaikki lakisääteiset korvaukset. Myös pyhä,ylityö.sairaus ym pakolliset korvaukset. Tämä on tainnut tulla jo aikaisemmissa keskusteluissa ilmi.
      T.Somal-cap

      • Anonyymi

        Unohdin mainita ettei yritystä Somal-cap ole olemassa.

        T.Somal-cap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin mainita ettei yritystä Somal-cap ole olemassa.

        T.Somal-cap

        Ei olekaan . Sinun on erittäin vaikea ymmärtää että se on välityskeskus johon kuuluu useita autoilijoita.
        T.Somal-cap (Oikea, eikä katkeran taksiautoilijan harmituksen purkaus)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan . Sinun on erittäin vaikea ymmärtää että se on välityskeskus johon kuuluu useita autoilijoita.
        T.Somal-cap (Oikea, eikä katkeran taksiautoilijan harmituksen purkaus)

        Tilauskeskuksemme on seuraavan kerran auki viikonloppuna. Arkisin olemme koulussa. Sovelluksemme on rikki eikä toimi, tosin sitäkään ei ole olemassa. Leikimme taas taksia viikonloppuna. Maksuksi kelpaavat lippalakit.

        T.Somal-cap, se ainoa oikea, tervetuloa leikkimään taas viikonloppuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilauskeskuksemme on seuraavan kerran auki viikonloppuna. Arkisin olemme koulussa. Sovelluksemme on rikki eikä toimi, tosin sitäkään ei ole olemassa. Leikimme taas taksia viikonloppuna. Maksuksi kelpaavat lippalakit.

        T.Somal-cap, se ainoa oikea, tervetuloa leikkimään taas viikonloppuna.

        Kyllä ihminen voi olla katkeraa hyvin menestyvälle Somal-capille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen voi olla katkeraa hyvin menestyvälle Somal-capille.

        Kerrotko mistä näitä voi tilata? Ei löydy sovellusta, ei numeroa, ei yritystä, ei välityskeskusta ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mistä näitä voi tilata? Ei löydy sovellusta, ei numeroa, ei yritystä, ei välityskeskusta ei mitään.

        Meidät kyllä löytävät maksavat asiakkaat. Valitettavasti sinä et ehkä kuulu niihin ,kun et löydä netistä muuta kuin tämän taksipalstan. Jossa parjaat meitä kokoajan.
        T.Somal-cap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidät kyllä löytävät maksavat asiakkaat. Valitettavasti sinä et ehkä kuulu niihin ,kun et löydä netistä muuta kuin tämän taksipalstan. Jossa parjaat meitä kokoajan.
        T.Somal-cap

        Somal-cap on jälleen palveluksessasi viikonlopun ajan. Palvelemme tänään klo 19 asti, lauantaina ja sunnuntaina klo 11-17.

        Potkulautamme on juuri pesty ja ruuvit kiristetty.

        Muistathan että hyväksymme maksuksi vain lippalakit.

        Palvelumme tarkemmat tiedot saat verkkosivuiltamme joita ei ole olemassa. Tilauskeskuksemme numero on ei myöskään toimi.

        T.Somal-cap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidät kyllä löytävät maksavat asiakkaat. Valitettavasti sinä et ehkä kuulu niihin ,kun et löydä netistä muuta kuin tämän taksipalstan. Jossa parjaat meitä kokoajan.
        T.Somal-cap

        Ahaa, teitä siis ei ole. Muutenhan olisit laittanut tiedot tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, teitä siis ei ole. Muutenhan olisit laittanut tiedot tänne.

        Ei ole pysy sinä siinä luulossa.
        Varmaan et ole edes huomannut että taksiala vapautui.
        Ja en ole Somal-capin edustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pysy sinä siinä luulossa.
        Varmaan et ole edes huomannut että taksiala vapautui.
        Ja en ole Somal-capin edustaja.

        Et niin. Kukaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin mainita ettei yritystä Somal-cap ole olemassa.

        T.Somal-cap

        Handi-cap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin mainita ettei yritystä Somal-cap ole olemassa.

        T.Somal-cap

        Tämmöisen ihmisen kanssa joka ei myönnä tosiasioita on turha väitellä.
        Somal-cap on ja voi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöisen ihmisen kanssa joka ei myönnä tosiasioita on turha väitellä.
        Somal-cap on ja voi hyvin.

        Kuinka kauan jaksat höpöttää? Laita tilausnumero, sovelluksen osoite. Ai niin, niitähän ei ole kuten ei tätä mielikuvituksen tuotetta.

        Tämmöisen ihmisen kanssa joka ei myönnä tosiasioita kuten sinä on turha väitellä.
        Somal-cap on mielikuvituksen tuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kauan jaksat höpöttää? Laita tilausnumero, sovelluksen osoite. Ai niin, niitähän ei ole kuten ei tätä mielikuvituksen tuotetta.

        Tämmöisen ihmisen kanssa joka ei myönnä tosiasioita kuten sinä on turha väitellä.
        Somal-cap on mielikuvituksen tuote.

        Sovitaan vaikka niin, mutta lopettaisitko Somal-capin mollaamisen.
        Ei se ole Somal-capin vika jos sinulla on paha olla.
        Ehdottaisin vakavasti harkitsemaan vaikka lääkärille puhumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitaan vaikka niin, mutta lopettaisitko Somal-capin mollaamisen.
        Ei se ole Somal-capin vika jos sinulla on paha olla.
        Ehdottaisin vakavasti harkitsemaan vaikka lääkärille puhumista.

        Sovitaanko vaikka niin että lopetat kuvitteellisen Somal-capin kirjoitukset?

        Toki tuollaiselle trollille se on kovin vaikeaa. Hanki itsellesi vaikka kaveri. Vaikeaahan se sinulle on kun olet niin harhainen.

        Huvittava trolli olet, kun sinulta kysyy kuvitteellisen välityskeskuksen tietoja siihen ei saa vastausta. Aiemmin olet kertonut sen olevan yritys.

        Suljeppa nyt trollitehtaasi kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitaanko vaikka niin että lopetat kuvitteellisen Somal-capin kirjoitukset?

        Toki tuollaiselle trollille se on kovin vaikeaa. Hanki itsellesi vaikka kaveri. Vaikeaahan se sinulle on kun olet niin harhainen.

        Huvittava trolli olet, kun sinulta kysyy kuvitteellisen välityskeskuksen tietoja siihen ei saa vastausta. Aiemmin olet kertonut sen olevan yritys.

        Suljeppa nyt trollitehtaasi kiitos.

        Jos nyt kävisit vaan tutkimassa pääsi. Jos olet noin onneton että luulet että taksikeskukset kuten Somal-cap mainostaa tällä Suomi 24 palstalla. Etkä osaa etsiä netistä tietoja . Taitaa olla niin että äitisikään ei voi auttaa sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt kävisit vaan tutkimassa pääsi. Jos olet noin onneton että luulet että taksikeskukset kuten Somal-cap mainostaa tällä Suomi 24 palstalla. Etkä osaa etsiä netistä tietoja . Taitaa olla niin että äitisikään ei voi auttaa sinua.

        Jos nyt lopettaisit trollaamisen. Tässä se nähdään mikä on seurauksena kun mielenterveyspotilaiden hoidosta on tingitty. Liikaa avohoitopotilaita kuten sinä.

        Harhaisuutesi on jo todella pahassa vaiheessa. Lopeta trollaaminen.

        Sehän täällä mainostat mielikuvituksesi tuotetta koko ajan. Kuinka alas vielä vajoat? Aika lähellä pohjaa olet jo.

        Voimia kuntoutukseen, olet todella sen tarpeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt lopettaisit trollaamisen. Tässä se nähdään mikä on seurauksena kun mielenterveyspotilaiden hoidosta on tingitty. Liikaa avohoitopotilaita kuten sinä.

        Harhaisuutesi on jo todella pahassa vaiheessa. Lopeta trollaaminen.

        Sehän täällä mainostat mielikuvituksesi tuotetta koko ajan. Kuinka alas vielä vajoat? Aika lähellä pohjaa olet jo.

        Voimia kuntoutukseen, olet todella sen tarpeessa.

        En olisi uskonut että noin paha mieli tuli lt-kuljettajalla kun ei päässyt ajamaan Somal-capin tilausajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi uskonut että noin paha mieli tuli lt-kuljettajalla kun ei päässyt ajamaan Somal-capin tilausajoja.

        Oliko mielenterveystoimistossa ruuhkaa? Et saanut aikaa vaikka tarve harhaiselle mielellesi on suuri. Voimia, kyllä se aika järjestyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko mielenterveystoimistossa ruuhkaa? Et saanut aikaa vaikka tarve harhaiselle mielellesi on suuri. Voimia, kyllä se aika järjestyy.

        Jätän tämä keskustelun tähän. Avohoitopotilaan kanssa keskustelu on vaikeaa kuten huomaatte.
        Toivotan vanhoille ja uusille asiakkaille oikein mukavaa loppukesää.
        T.Somal-cap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin mainita ettei yritystä Somal-cap ole olemassa.

        T.Somal-cap

        Som taksi on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän tämä keskustelun tähän. Avohoitopotilaan kanssa keskustelu on vaikeaa kuten huomaatte.
        Toivotan vanhoille ja uusille asiakkaille oikein mukavaa loppukesää.
        T.Somal-cap.

        Hanki nyt apua, kyllä niitä aikoja saa. Lopetan nyt keskustelun tämän harhaisen mielikuvitusmaailmassa elävän trollin kanssa. Ei mikään järkipuhe ja faktojen esittäminen auta.

        Pikaista paranemista sinulle, Voimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidät kyllä löytävät maksavat asiakkaat. Valitettavasti sinä et ehkä kuulu niihin ,kun et löydä netistä muuta kuin tämän taksipalstan. Jossa parjaat meitä kokoajan.
        T.Somal-cap

        Mamu cap,jos ajat kuin hiekka-aavikolla? Mistä tiedän,että onko vakutuukset voimassa kun sinun ajotaitosi ei ole hyvä ja sitten loukkaanut kun et osaa ajaa?
        En uskalla tulla mamu taksiin kun vakuttukset ei ole varmasti voimassa ja jos vammaudun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mamu cap,jos ajat kuin hiekka-aavikolla? Mistä tiedän,että onko vakutuukset voimassa kun sinun ajotaitosi ei ole hyvä ja sitten loukkaanut kun et osaa ajaa?
        En uskalla tulla mamu taksiin kun vakuttukset ei ole varmasti voimassa ja jos vammaudun?

        En ymmärrä kuinka ihmisellä voi olla paha kateus, jos jollain menee paremmin. Yrität tehdä kaikkesi jotta saisit mustamaalattua yrityksemme.
        T.Somal-cap


    • Anonyymi

      Kaikenlaista höpinää sitä on. Ei kukaan valvo palkkoja, eikä työaikoja.

      Julkinen sektori ottaa aina halvimman tarjoajan ajamaan. Kunnat, kaupungit ja Kela ovat luoneet valtakunnallinen rikollisjärjestelmän hinnoittelemalla ajojen maksut niin alas, ettei ole pienintäkään mahdollisuutta noudattaa mitään lakeja.

      • Anonyymi

        Tarjoukset jättää yleensä taho jolla ei itsellään ole yhtään taksia jolloin vastuu jää yksittäisille yrityksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjoukset jättää yleensä taho jolla ei itsellään ole yhtään taksia jolloin vastuu jää yksittäisille yrityksille.

        Maksaako Suomen Taksiliitossa autoilija rengeille kuuluvat lisät?
        Taksiliitto ei jyrähdä, on hiljaa palkoista.
        Ainut julkinen ala joka kusettaa työntekijää ja lakia ei noudateta.


      • Anonyymi

        Jos ei ole varaa maksaa palkkoja oikein, niin silloin renkejä ei oteta ajoon.
        Nämä suurimmat huijarit vielä määrää rengit töihin myös sunnuntaina ja ilman tuplapalkkaa.

        Sitten ollaan niin OLEVINAAN. En ole katkera, vaan ihmettelen tuota työntekijöiden kusetusta tänä päivänä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaako Suomen Taksiliitossa autoilija rengeille kuuluvat lisät?
        Taksiliitto ei jyrähdä, on hiljaa palkoista.
        Ainut julkinen ala joka kusettaa työntekijää ja lakia ei noudateta.

        Taksiliitto ei ole taksinkuljettajien etujen valvoja. Pääasiassa he valvovat omaa etuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiliitto ei ole taksinkuljettajien etujen valvoja. Pääasiassa he valvovat omaa etuaan.

        Taksiliitto on olemassa taksiyrittäjiä varten, ei kuljettajia eikä itseään varten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiliitto on olemassa taksiyrittäjiä varten, ei kuljettajia eikä itseään varten!

        Kuljettajien palkat ei kiinnosta ja huijaus jatkuu.


    • Anonyymi

      Otetaan ensimmäinen esimerkki, Lähitaksi.
      Tämä yhtiö on sopimuksissa luvannut kilpailutuksissa että sen autoilijat eli alihankkijat noudattavat tilaajavastuusopimusta. Yhteiskunnan kela, sote, koulukyydit, yms yms kaikki kuljetukset tämän vaatii.

      Autoilijat eli yrittäjät ovat allekirjoittaneet sopimukset välitysyhtiöille jossa vakuuttavat että palkkalakia ja työaikalakia mm noudatetaan.
      Tilaajavastuulaki näin vaatii.
      Autoilijat maksavat Vastuu Group Oy lle joka vuosi tästä 200e vuodessa ja saavat nimensä listaan että nyt on asiat kunnossa. EI VALVONTAA!!! Raha kelpaa ihan hyvin silti.
      (Vastuu group Oy teki näillä ilmaisten yritystietojen listaamisella 5 miljoonaa euroa vuodessa tulosta viime vuonna)

      Noh nyt sitten se kysymys. Maksetaanko taksirengeille tämän yhtiön ajoissa esimerkiksi pyhäkorvaukset ja ylityöt?

      • Anonyymi

        Sama case, JYtaksi, Kymenlaakson Taksi, Keskustaksi, Lets Go Taksi, Taksi Saimaa, Otaxi,
        Yms yms

        Tämä koskee kaikkia välitysyhtiöitä joiden alaisuudessa olevat taksiyritykset ajavat näitä yhteiskunnan kilpailutetguja kuljetuksia. Listassa voi olla joku yritys toki väärin. Mutta epäilen vahvasti että nämä kaikki välittävät yhteiskunnan kilpailutettuja kuljetuksia.



        Näillä sopimuksilla voi pyyhkiä persettä. Laadunvalvonta ei ylety kuin kuljettajan pukeutumiseen ja käytökseen. Ei palkkoihin.


      • Anonyymi

        Yrityksen Vastuu Group Holding Oy (2327327-1) liikevaihto oli 19,8 miljoonaa euroa 2024 ja työllisti 56 henkilöä. Liikevaihto nousi 14,1 %. Liiketoiminnan voitto oli 4,8 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli 24,2 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 23 %.

        Hyvä että taksiyritykset maksavat tuostakin tyhjästä. Omistajat sitten muistavat kun shampanjaa veneen kannella maistelevat vastuullisesti.


      • Anonyymi

        Lähitaksilla ei ole ainuttakaan taksiautoa, eikä ainuttakaan taksinkuljettajaa. Se on välitysyhtiö, samanlainen kuin Uber ja Bolt tai Yandex.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama case, JYtaksi, Kymenlaakson Taksi, Keskustaksi, Lets Go Taksi, Taksi Saimaa, Otaxi,
        Yms yms

        Tämä koskee kaikkia välitysyhtiöitä joiden alaisuudessa olevat taksiyritykset ajavat näitä yhteiskunnan kilpailutetguja kuljetuksia. Listassa voi olla joku yritys toki väärin. Mutta epäilen vahvasti että nämä kaikki välittävät yhteiskunnan kilpailutettuja kuljetuksia.



        Näillä sopimuksilla voi pyyhkiä persettä. Laadunvalvonta ei ylety kuin kuljettajan pukeutumiseen ja käytökseen. Ei palkkoihin.

        Pukeutumista ei voi vaatia kuin työsuhteessa olevilta. Eli ei keneltäkään kuljettajalta.


      • Anonyymi

        Tällaiset vastuugroupit ja nykyään myös välitysfirmat (uber ja bolt eturivissä) ovat loisia jotka imevät verta taksiyrittäjästä joka on sitten pakotettu toimimaan samoin työntekijöitään kohti, ja valitettavan usein myös asiakkaita kohti. Mutta halpaa on, ja sehän on pääasia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaiset vastuugroupit ja nykyään myös välitysfirmat (uber ja bolt eturivissä) ovat loisia jotka imevät verta taksiyrittäjästä joka on sitten pakotettu toimimaan samoin työntekijöitään kohti, ja valitettavan usein myös asiakkaita kohti. Mutta halpaa on, ja sehän on pääasia?

        Tilusvastuun vuoksi ei tarvitse liittyä mihinkään. Tilausvastuun vaatimukset voi osoittaa itse esittämällä lain vaatimat asiakirjat niitä pyytävälle taholle. Ei tarvita mitään "välistävetäjiä".

        Laki on virallisesti: Laki tilaajan selvitysvelvollisuudesta ja vastuusta ulkopuolista työvoimaa käytettäessä.

        Pelkkä nimi kertoo jo, että vastuu on välitysyhtiöllä, ei taksiautoilijalla. Välitysyhtiön on selvitettävä asiat, ei autoilijan.

        https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2006/1233


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähitaksilla ei ole ainuttakaan taksiautoa, eikä ainuttakaan taksinkuljettajaa. Se on välitysyhtiö, samanlainen kuin Uber ja Bolt tai Yandex.

        Lähitaksin ajoissa pitää noudattaa tilaajavastuusopimusta. Koska ajetaan yhteiskunnan kilpailutettuja ajoja, joissa tämä vaaditaan.
        Joten jatka sinä poika vaan veivaamista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pukeutumista ei voi vaatia kuin työsuhteessa olevilta. Eli ei keneltäkään kuljettajalta.

        No kyllä meillä on oltava brändivaatteet päällä kaikilla. Vaikka ei työsuhteessa ollakaan.

        Vaatteilla mainostamme välitysyhtiötä ja autokin on kokonaan teipattu. Hinnat on päätetty. Ja säännöt millä toimitaan.
        Ei saa olla muita välityksiä.
        Tai saa jos ajaa omilla vaatteilla ja teippaamattomalla autolla ja maksaa välitysyhtiölle 1000e/kk tuon normaalisti noin 600e/kk sijaan.

        Eikös tässä olla ihan kuin työsuhteessa? Ainakin määritelmät täyttyy. Ja rahalla rajoitetaan kilpailua kylmästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä meillä on oltava brändivaatteet päällä kaikilla. Vaikka ei työsuhteessa ollakaan.

        Vaatteilla mainostamme välitysyhtiötä ja autokin on kokonaan teipattu. Hinnat on päätetty. Ja säännöt millä toimitaan.
        Ei saa olla muita välityksiä.
        Tai saa jos ajaa omilla vaatteilla ja teippaamattomalla autolla ja maksaa välitysyhtiölle 1000e/kk tuon normaalisti noin 600e/kk sijaan.

        Eikös tässä olla ihan kuin työsuhteessa? Ainakin määritelmät täyttyy. Ja rahalla rajoitetaan kilpailua kylmästi.

        Työsuhteen tunnusmerkit luetellaan työsopimuslain 1 §:ssä. Työsuhteen viisi perustunnusmerkkiä ovat: 1) sopimus, 2) ansiotyön tekeminen, 3) työn tekeminen toiselle, 4) vastikkeellisuus ja 5) johdon ja valvonnan alaisuus eli työnantajan direktio-oikeus.


    • Anonyymi

      Siitä vain, mm. Kela on kumppanina laittomalle toiminnalle. Heidän maksama korvaus ajoista on niin pieni, ettei ole mahdollista tehdä mitään ajoja laillisesti, eikä maksaa vuosilomapalkkoja, vakuutuksia ja veroja. Toimitaan sen mukaan.

      • Anonyymi

        Näin tehdään. Ensin otetaan oma palkka, muille ei sitten jää enää mitään. Ei yrittäjä ilmaiseksi voi tehdä työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tehdään. Ensin otetaan oma palkka, muille ei sitten jää enää mitään. Ei yrittäjä ilmaiseksi voi tehdä työtä.

        Voi laittaa vaikka 15 taksia kuitenkin ajoon. Ja palkat maksamatta.
        On mallillaan Suomen Taksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi laittaa vaikka 15 taksia kuitenkin ajoon. Ja palkat maksamatta.
        On mallillaan Suomen Taksi

        Sitten kun päivystysvelvoite palautetaan on mukava olla moniautoyrittäjä. Helppo laittaa kuskit ilmaiseksi arkiyönä päivystämään.


      • Anonyymi

        Oletko sinä oikeasti noin tyhmä, että luulet Kela valvovan moisia asioita? Kela on niin suuri instanssi, että se on pistänyt muut hoitamaan moisen valvonnan puolestaan. Miksi luulet, että Kela-ajoja välittävien keskusten alla ajavien on oltava Vastuu Groupissa tms. ? Palkka asiat ovat yrittäjän ja työntekijän välisiä asioita, joiden valvonta kuuluu työsuojeluviranomaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä oikeasti noin tyhmä, että luulet Kela valvovan moisia asioita? Kela on niin suuri instanssi, että se on pistänyt muut hoitamaan moisen valvonnan puolestaan. Miksi luulet, että Kela-ajoja välittävien keskusten alla ajavien on oltava Vastuu Groupissa tms. ? Palkka asiat ovat yrittäjän ja työntekijän välisiä asioita, joiden valvonta kuuluu työsuojeluviranomaiselle.

        Tilaajavastuusopimus ja tilaajavastuulaki määrää myös että palkkalakia pitää noudattaa. Kaikki kilpailutetut yhteiskunnan kuljetukset.
        §


    • Anonyymi

      Hommaa vain, jos et asu Jyväskylässä tai Raumalla tai Oulussa. Siellä on mun yrityksiä.

      Kun yrityksesi kasvaa saat usein tarjouksia , mutta ei kannata ensimmäiselle myydä. Yrityksen myymällä rikastuu enemmän kuin vuoden taksituloilla.

    • Anonyymi

      Kuljettajien vaatetus tarkastetaan välitysyhtiön puolesta. On yrityskohtainen taksitarkastaja joka valvoo että sopimuksia noudatetaan pukeutumisen sekä auton siisteyden osalta.

      Palkkalaki tai sen noudattaminen ei kuulu välitysyhtiön valvottaviin kohtiin. Kuljettajille ei kannata maksaa ylitöitä eikä pyhäkorvauksia vieläkään. Vaikka sopimukset myös näitä vaatii.
      Tämä ilmainen työ ja kuljettajien hyväksikäyttö mahdollistaa moniautoyrittämisen.

    • Anonyymi

      Tässä on esimerkki oikeuden päätöksestä. Palkkalaki ja työaikalaki määrää vaikka se mukava työnantaja laatii minkälaista itselleen edullista sopimusta. Älkää rengit tehkö ilmaista työtä. Muuten mikään ei muutu.

      Palkka on 5,70 euroa tunnilta ja sen mukaisesti määräytyy myös ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavan palkan suuruus siten, kuin työaikalaissa on säädetty.
      Työntekijällä on mahdollisuus suorituslisään, jonka perusteena on 35 % ko. palkanmaksukauden (2 viikkoa) ajotulojensa arvonlisäverottomasta yhteissummasta, siten kuin jäljempänä kohdassa 3 todetaan.
      Suorituslisä on edellä 2. kohdan mukaan määräytyvä määrä vähennettynä 1. kohdassa mainitusta palkkasummasta, johon sisältyy peruspalkka, ylityökorvaukset ja sunnuntailisät. Mikäli erotus on negatiivinen, suorituslisää ei makseta.
      Työsopimuksessa ei ollut tuntitakuuta eikä työnantaja ollut sitoutunut taksiliikenteen työehtosopimukseen.

      Työntekijä työskenteli taksinkuljettajana yhtiössä ajalla 16.6.2006-14.12.2012. Työntekijä katsoi, että palkkausperuste oli alalla yleisesti käytössä oleva prosenttipalkka. Joka tapauksessa kantajan mukaan työso-pimuksen mukainen tuntipalkka on ollut kohtuuttoman alhainen. Kantaja vaati yhtiön velvoittamista suorittamaan maksamatta jääneitä ylityö- ja sunnuntaikorvauksia, jotka työaikalain mukaan olisi tullut maksaa.

      Yhtiön mukaan palkkausjärjestelmä perustui tuntipalkkaukseen. Hovioikeus kuitenkin katsoi, että palkkaus oli suoriteperusteinen, koska kantajalle oli maksettu palkkaa 35 % ajotuloista työtuntien määrästä riippumatta. Lisäksi hovioikeus tulkitsi, että työaikalain säännösten mukaan palkan laskentaperusteet on oltava samansuuruiset sekä peruspalkan että ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavien lisien osalta. Kantajan peruspalkan perusteena oli ollut 5,70 euroa tunnilta ja korvausten laskentaperusteet olivat vaihdelleet 10,89 eurosta 18,64 euroon.

      Hovioikeus katsoi, että taksiyhtiön käyttämä palkkausjärjestelmä oli ollut ylityö- ja sunnuntaityötuntien osalta suoriteperusteinen eikä perustuntipalkkaa ollut käytetty palkanmääräytymisperusteena. Ylityö- ja sunnuntaityökorvauksia ei ollut myöskään tosiasiassa maksettu, vaan ne oli ainoastaan huomioitu prosenttipalkkaa laskettaessa. Palkanmaksuperuste oli tosiasiassa prosenttipalkka. Edellä mainituista syistä johtuen hovioikeus katsoi, että yhtiön käyttämä palkanmaksujärjestelmä oli työaikalain vastainenYhtiö velvoitettiin suorittamaan työntekijälle käräjäoikeuden tuomitsemat korvaukset sekä työntekijän oikeudenkäyntikulut. Kantajalle tuomitut korvaukset koostuivat maksamatta jääneistä palkan korotusosista vuosilta 2011 ja 2012, korvaukset olivat yhteensä noin 28.800 euroa. Tuomio on lainvoimainen.

    • Anonyymi

      Mitkä taksiyritykset maksavat pyhäkorvaukset..

      Saat kävellä pyhät ympyrää ihan. Et pääse koskaan kuskikisi,mee ajaa vosikkaa.

      • Anonyymi

        Taksirengiksi pääsee tänä päivänä kuka vaan. Suurin ongelma on ettei näitä tuohon hommaan suostuvia näillä ehdoilla juurikaan ole.
        Palkkaus on umpisurkea. Työehdot olemattomat.
        Palkanmaksajat eivät noudata palkkalakia eikä työaikalakia.
        Ainut asia mitä välitysyhtiö valvoo on kuljettajan vaatetus. Ei palkkaus tai työajat, vaikka tilaajavastuusopimus näin alihankkijoilta vaatii.
        Sopimuksissa nämä ovat ehtoja, joita noudattamalla näitä yhteiskunnan kuljetuksia saa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksirengiksi pääsee tänä päivänä kuka vaan. Suurin ongelma on ettei näitä tuohon hommaan suostuvia näillä ehdoilla juurikaan ole.
        Palkkaus on umpisurkea. Työehdot olemattomat.
        Palkanmaksajat eivät noudata palkkalakia eikä työaikalakia.
        Ainut asia mitä välitysyhtiö valvoo on kuljettajan vaatetus. Ei palkkaus tai työajat, vaikka tilaajavastuusopimus näin alihankkijoilta vaatii.
        Sopimuksissa nämä ovat ehtoja, joita noudattamalla näitä yhteiskunnan kuljetuksia saa ajaa.

        Älkää rengit antako käyttää itseänne hyväksi. Ketään ei pakoteta hommaamaan lisää autoja.
        Sen sijaan palkat pitää maksaa aina oikein.


    • Anonyymi

      Rengit on kevyt yrittäjiä.
      Kohta myös bussikuskit ja lähihoitajan myös.
      Näin saadaan bussilipunhinta ja terveydenhoito kulut alas

      • Anonyymi

        Ei aja kevytyrittäjät näitä yhteiskunnan kilpailutettuja kuljetuksia. Ainoastaan yrittäjät ja työntekijät (rengit).
        Noudattaen tilaajavastuusopimusta, laki sanoo näin.
        Oikeudessa kuljettaja voittaa palkkakiistat lähes poikkeuksetta..


    • Anonyymi

      Mitään makseta,älä vingu. Aja tai mee työkkäriin.

    • Anonyymi

      Ei Joensuussa,kuskit ajavat 24/7 jokainen päivä.
      ja rikkovat lakia lepoajoista.Yrittäjät jotka pakottavat tähän niin muutos tulee kohta.
      On pyydetty valvontaa,että ette pakota tt ajamaan 7 pv viikossa.
      Saatte sakot,miten teidän kuskit ajaa ja rikkoo lepo aikoja.
      Ilmoitus on jo tehty,odotetaan.

      • Anonyymi

        Kymenlaaksos sama meno. Pyhiäkään ei makseta rengeille eikä ylkkää


    • Anonyymi

      Renkejä huijataan olemaan töissä liian pienellä palkalla.

    • Anonyymi

      Miten on palkanlisien kanssa Lähitaksin alihankkijat tai pikemminkin franchising yritykset??

      Maksetaanko niin kuin kuuluu?

      • Anonyymi

        Kyllä maksetaan usein myös hyvän miehen lisää.
        Voit olla sairaana pois ja palkka maksetaan korotettuna Jos on vaikka flunsssa työnantaja tuo kuumaa mehua, eikö sekin lue työaikalaissa, tessissä ja muissa vessan paperi arkeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maksetaan usein myös hyvän miehen lisää.
        Voit olla sairaana pois ja palkka maksetaan korotettuna Jos on vaikka flunsssa työnantaja tuo kuumaa mehua, eikö sekin lue työaikalaissa, tessissä ja muissa vessan paperi arkeissa.

        Tässä on yksi esimerkkitapaus juuri tästä moniautoyrittämisestä, jossa työntekijä velvoitetaan olemaan töissä ilman riittävää palkkaa. Ahneella työnantajalla ei myöskään ole mitään riskiä tai väliä sillä että onko autolla ajoa vai ei. Tämä palkkojen maksamattomuus ja ahneus vie työt myös rehellisesti asiansa hoitavilta ja itse työnsä tekeviltä yrittäjiltä. Juuri tämän takia itse lopetin. Valvontaa ei ole ja Taksiliitossa asia on hyvin tuttu, mutta siitä vaietaan koska oma etu edellä mennään sielläkin.

        Esimerkki oikeudesta:
        Työntekijän ja yhtiön välisen työsopimuksen mukaan työntekijän palkasta oli todettu seuraavaa:

        Palkka on 5,70 euroa tunnilta ja sen mukaisesti määräytyy myös ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavan palkan suuruus siten, kuin työaikalaissa on säädetty.
        Työntekijällä on mahdollisuus suorituslisään, jonka perusteena on 35 % ko. palkanmaksukauden (2 viikkoa) ajotulojensa arvonlisäverottomasta yhteissummasta, siten kuin jäljempänä kohdassa 3 todetaan.
        Suorituslisä on edellä 2. kohdan mukaan määräytyvä määrä vähennettynä 1. kohdassa mainitusta palkkasummasta, johon sisältyy peruspalkka, ylityökorvaukset ja sunnuntailisät. Mikäli erotus on negatiivinen, suorituslisää ei makseta.
        Työsopimuksessa ei ollut tuntitakuuta eikä työnantaja ollut sitoutunut taksiliikenteen työehtosopimukseen.

        Työntekijä työskenteli taksinkuljettajana yhtiössä ajalla 16.6.2006-14.12.2012. Työntekijä katsoi, että palkkausperuste oli alalla yleisesti käytössä oleva prosenttipalkka. Joka tapauksessa kantajan mukaan työso-pimuksen mukainen tuntipalkka on ollut kohtuuttoman alhainen. Kantaja vaati yhtiön velvoittamista suorittamaan maksamatta jääneitä ylityö- ja sunnuntaikorvauksia, jotka työaikalain mukaan olisi tullut maksaa.

        Yhtiön mukaan palkkausjärjestelmä perustui tuntipalkkaukseen. Hovioikeus kuitenkin katsoi, että palkkaus oli suoriteperusteinen, koska kantajalle oli maksettu palkkaa 35 % ajotuloista työtuntien määrästä riippumatta. Lisäksi hovioikeus tulkitsi, että työaikalain säännösten mukaan palkan laskentaperusteet on oltava samansuuruiset sekä peruspalkan että ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavien lisien osalta. Kantajan peruspalkan perusteena oli ollut 5,70 euroa tunnilta ja korvausten laskentaperusteet olivat vaihdelleet 10,89 eurosta 18,64 euroon.

        Hovioikeus katsoi, että taksiyhtiön käyttämä palkkausjärjestelmä oli ollut ylityö- ja sunnuntaityötuntien osalta suoriteperusteinen eikä perustuntipalkkaa ollut käytetty palkanmääräytymisperusteena. Ylityö- ja sunnuntaityökorvauksia ei ollut myöskään tosiasiassa maksettu, vaan ne oli ainoastaan huomioitu prosenttipalkkaa laskettaessa. Palkanmaksuperuste oli tosiasiassa prosenttipalkka. Edellä mainituista syistä johtuen hovioikeus katsoi, että yhtiön käyttämä palkanmaksujärjestelmä oli työaikalain vastainen.

        Yhtiö velvoitettiin suorittamaan työntekijälle käräjäoikeuden tuomitsemat korvaukset sekä työntekijän oikeudenkäyntikulut. Kantajalle tuomitut korvaukset koostuivat maksamatta jääneistä palkan korotusosista vuosilta 2011 ja 2012, korvaukset olivat yhteensä noin 28.800 euroa. Tuomio on lainvoimainen.


    • Anonyymi

      Eikö kukaan pysty nimeämään yhtään taksiyritystä joka maksaa palkat oikein?

      Kaikki taksiyritykset joissa rengit ajavat pyhäisin ja vkl rikkovat lakia, on siinä sopimukset kerrassaan!
      Onneksi on Suomalainen taksi ja ammattiylpeys

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe