https://www.verkkouutiset.fi/a/suomalaisten-talletukset-ennatystasolla-sijoituksia-ohjautuu-yha-enemman-osakkeisiin/#679c0825
"Suomalaisilla on talletuksissa enemmän rahaa kuin koskaan, ilmenee Suomen Pankin julkaisemista tilastoista.
Kesäkuun 2025 lopussa suomalaisten kotitalouksien talletuskanta oli 114,7 miljardia euroa. Määrä oli kaikkien aikojen suurin. Se oli lähes neljä miljardia euroa suurempi kuin vuosi sitten vastaavana aikana.
Kesäkuun lopussa kotitalouksien talletuksista 69,9 miljardia euroa oli yön yli -talletuksia, 15,4 miljardia euroa määräaikaistalletuksia ja 29,4 miljardia euroa sijoitustalletuksia. Kesäkuussa yön yli -talletusten vuosikasvuvauhti oli 2,7 prosenttia, määräaikaistalletusten 10,1 prosenttia ja sijoitustalletusten 2,5 prosenttia."
Odottakaaps, niin varmasti päättäjät tulee kajoamaan suomalaisten säästöihin ja ottamaan sieltä rahat velan maksuun.
Ne säästöt, ne ovat monelle vuosikymmenten aikoina säästettyjä varoja ja niistä on suuret verot maksettu.
Lisäksi on perintönä saatuja varoja, josita perinnön jättäjä on suuret verot maksanut ja perinnöstä valtio vielä verottanut.
Ihmisten säästöihin ei tule kajota, ne on vaivalla hankittu ja pahan päivän varalle säästetty
Täytyyhän niitä säästöjä olla, kun valtio jätää tyhjän päälle todeten, että selviydy omin neuvoin.
Ne joilla säästöjä ei ole eli jotka ovat kaikki saamansa rahat tuhlanneet, todeten, että tilillä on vielä rahaa ja ensi viikolla palkapäivä, että tuhlaataanpa kaikki, ettei jää tilille säästöjä, niin ne tietenkin on sitä mieltä, että ihmisten säästöilä voidan maksaa valtion velka pois.
No kun se ei niin mene.
Päättäjien sormet syyhyää suomalaisten säästöihin,,,,
Anonyymi-ap
2
82
Vastaukset
- Anonyymi
Varmasti syyhyää.
Se pois ottaminen tapahtuu verotuksen kautta. - Anonyymi
Rahaa kuulemma on , taitaa vaan olla niin että ne ovat pienellä hallituksen etupiirillä , jotka eivät syö määräänsä enempää kumminkaan , hallitus on totaalisesti epäonnistunut talouden elvyttämisessä , puhumattakaan kanslaisen etujen ajossa , pelkkää kurjuutta jakanut tavan kansalle .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512