Swerea Kimab -tutkimuslaitokselta tilattu selvitys.
Alla taulukossa auton mallin jälkeen mainitaan tutkittujen lukumäärä ja korroosioprosentti.
Toyota:
Toyota Avensis 62 kpl 2%
Saksalaiskonserni:
Audi A4: 56 kpl, 11%
VW Golf 136 kpl 13 %
VW Passat 122 kpl 41%
...eli heti pelkkää pitsiä. huh mikä prosentti 41 %.
https://www.is.fi/autot/art-2000001172225.html
Toyota ei ruostu, mutta saksalaiset ruostuvat
31
203
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota ei ruostu koska:
1. Toyotan neljä mallia on parhaiten arvonsa säilyttävien autojen listan kärjessä
http://www.hs.fi/autot/a1390000846231
2. Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
3. Toyotat ovat tilastojen mukaan kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml
4. Toyota on ollut Valittujen Palojen luotettavuustutkimuksessa ykköstilalla jo 14 vuotta yhtäjaksoisesti.
https://ls24.fi/autorauma/toyota-jalleen-luotetuin-automerkki
5. Seitsemän kymmenestä Toyotan omistajasta vaihtaa autonsa Toyotaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016011520964083_au.shtml
6. Toyota on ylivoimaisesti luotetuin automerkki. Vastaajia 43.654.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001158156.html
7. Rakennusteollisuuden yritysjohdon seminaarissa käytettiin Toyotaa laadun vertauskuvana jossa Toyotan kerrottiin olevan maailma laatuykkönen.
http://www.rakennuslehti.fi/2015/02/suomalainen-asunto-on-skoda-laatua/
8. Toyotan omistajat ovat vuodesta toiseen uskollisimpia omalle merkilleen.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/taman-auton-ostajat-ovat-kaikkein-uskollisimpia-merkilleen/43yUyg55
9. Ykkösautona suosittu Toyota on suosituin kakkosauto. Eniten kakkosautoja on pääkaupunkiseudulla ja suosituin merkki on Toyota.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-on-tyypillinen-kakkosauto---ja-tallainen-kakkosautoilija/xxsfc6cd
10. Toyotan ympärille muodostunut positiivinen maine koetaan Toyotan kohdalla niin kovaksi, että se noteerataan kaikista brändeistä maailman viidenneksi arvokkaimmaksi vuonna 2016 . Sen arvoksi kerrottiin 53,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria (vajaat 48 miljardia euroa) – muutos 9 prosenttia."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001926832.html- Anonyymi
Tämä kertoo jokaiselle, että Toyota ei ruostu.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201803272200839797_oa.shtml - Anonyymi
VW:llä ongelma: ruoste kukkii ja asiakas maksaa...
Talouselämä
2016-11-16 13:46:59
Ilmoita
Volkswagenien ja samalla muiden VAG -konsernin autojen eli Skodien, Seatien ja Audien ongelmista on riittänyt hurjan paljon paljon keskusteltavaa VAGarena-keskustelupalstalla. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten alkanut keskustelu TSI-moottoreiden jakoketjuongelmista jatkuu ja aina vaan uusia jakoketjuongelmaisia liittyy keskusteluun.
Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti. Vanhat mallit taas ovat olleet huomattavasti vähemmän alttiita ruostumiselle.
Ongelmat näyttävät pesivän erityisesti kromatuilla kylkilistoilla varustetuissa malliversioissa. Ruoste kukkii näiden lisäksi myös esimerkiksi kattokaiteiden kiinnityspaikoissa ja ovien reunoissa.
Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja.
http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482
- Anonyymi
No nyt on Toyotan omapojalla tuska taas pinnassa. Onko oma Auris taas hitsattavana?
Ihan vuoden 2016 artikkeleita spämmiin ja omat arkistot ahkerassa käytössä.
Kerron sinulle sen totuuden jonka kaikki tietää, eli Toyotat ovat kovia ruostumaan ja niitä ei olla tehtaan toimesta suojattu ja niissä on markkinoitten ohuin maalikerros.
Sinulla on ilmeisesti vakaa luulo, että kun ahkerasti kehuskelet Toyotaa Suolessa, niin täältä siirtyy usko ihmisiin ja Toyotan suosio kasvaisi?- Anonyymi
Tuossa toisessa ketjussa Toyota oli alkanut perusteettomasti ja valheellisesti ruostumaan niin piti oikaista se tällä ketjulla.
Jos valehtelet, jokainen valheesi oikaistaan. Aina.
- Anonyymi
Miten BZ4X alusta kestää aikaa? Onko vielä 20 vuoden päästä kuin uusi, kun lika ja suola tuolla suojien alla koloissa muhii.
https://g-static.copart.com/v1/AUTH_svc_depdoc/ids-g-prod-top1-pub-perm/0825/42484305b74d42ba9dc97433d58fa8b1_O_0.jpg- Anonyymi
Tuonne pohjalevyn päälle mahtuu paljon ruostuttaa mutaa ja suolaa
- Anonyymi
Kerro myös Corollan tulos.
- Anonyymi
Mistähän syystäe olwn joutunut montaa Toyotaa hitsaamaan ruostevaurioien takia. Nytkin yksi työn alla. Lisäksi ne jouutuvat melko nopeasti paaliin kun varaosatoimitukset loppuvat vaikka auto olisi vielä käyttökelpoinen. Sama koskee muitakin japseja.
- Anonyymi
Voihan sitä noinkin kuvitella ja ajatella. Siinä on vain se, että tuossa ei ole pienintäkään totuuden häivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä noinkin kuvitella ja ajatella. Siinä on vain se, että tuossa ei ole pienintäkään totuuden häivää.
Pohjalevy ja alustan kotelot ruostuvat puhki ja ovat yleisin hylkäyssyy katsastuksessa. Siitä ei uskova pääse mihinkään.
- Anonyymi
Toyotat on vielä yli 20- vuotiaina täysin ruosteettomia. Ranskalaisia saa hitsata jo ekaan katsastukseen, eikä Saksalaiset ole sen parempia. Kyllä niitäkin saa paljon hitsailla. Skodaa joutuu hitsailemaan jo kolme vuotiaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat on vielä yli 20- vuotiaina täysin ruosteettomia. Ranskalaisia saa hitsata jo ekaan katsastukseen, eikä Saksalaiset ole sen parempia. Kyllä niitäkin saa paljon hitsailla. Skodaa joutuu hitsailemaan jo kolme vuotiaana.
Essot ovat jo kadonneet, mutta Tero se vain jatkaa näitä 70-luvun Esson baarin tarinoita. Ranskalaisten ruosteongelmat jäivät historiaan viimeistään 2000-luvun puolella ja ranskikset ovat olleet sen jälkeen kärkipäässä ruostesuojauksen osalta. Toki Pösöllä voi tilanne muuttua, kun se on osa Fiat-vetoista Stellantisryhmää. Ja Rellulla voi riskiä lisätä Nissanyhteistyö, sillä ruoste voi loikata japsimerkeistä.
Mazdalla oli pahoja ruostumisongelmia erityisesti Mazda 6n kanssa ja Toyotan tehtaan ruostesuojaus on lähinnä kosmeettinen. Esson baarin juttujen sijaan kannattaa uskoa automerkkien koteloista otettuihin kuviin ja rakenteiden tutkimiseen eikä menneiden aikojen Hankkija-lippis päässä ja Nortti suussa annettuun asiantuntemukseen.
- Anonyymi
JOTTEI TOTUUS UNOHTUISI.https://www.youtube.com/watch?v=O1bPQcbq64c
- Anonyymi
Tuollaiset juutuuppivideot ovat uskottavinta mitä voi olla, eikö? Ruotsalainen salattu tutkimus jossa passateista oli ruosteessa 41% ja Avesiksista vai2% !!! Varmaan joku keksitty juttu kun siellä muutkin saksalaiset olivat moninkertaisesti ruosteessa verrattuna Toyotaan???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset juutuuppivideot ovat uskottavinta mitä voi olla, eikö? Ruotsalainen salattu tutkimus jossa passateista oli ruosteessa 41% ja Avesiksista vai2% !!! Varmaan joku keksitty juttu kun siellä muutkin saksalaiset olivat moninkertaisesti ruosteessa verrattuna Toyotaan???
Toyota-Terosta on tullut Xfiles-Tero, Tero pääsee "salaisiin" tutkimustuloksiin, säilytetäänkö niitä Area51:llä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset juutuuppivideot ovat uskottavinta mitä voi olla, eikö? Ruotsalainen salattu tutkimus jossa passateista oli ruosteessa 41% ja Avesiksista vai2% !!! Varmaan joku keksitty juttu kun siellä muutkin saksalaiset olivat moninkertaisesti ruosteessa verrattuna Toyotaan???
TOTUUS VELVOITAA TUOSSAKIN NÄYTETÄÄN KAIKKI TOTUUDEN MUKAISESTI KUN TAAS TOYOTAN OSTAMA RUOTSALAINEN TUTKIMUS ON VALETTA MUTTA KUN KAIKKI KUVATAAN ON TOTTA SIINÄ EI VALEHDELLA. ETTEI TOTUUS UNOHTUISI.HALUVATKO TÄSTÄ KAIKKI KOLME JAKSOA VOIN LAITAA JOS HALUAT TOYOTAN OMAPOIKA.https://www.youtube.com/watch?v=O1bPQcbq64c
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TOTUUS VELVOITAA TUOSSAKIN NÄYTETÄÄN KAIKKI TOTUUDEN MUKAISESTI KUN TAAS TOYOTAN OSTAMA RUOTSALAINEN TUTKIMUS ON VALETTA MUTTA KUN KAIKKI KUVATAAN ON TOTTA SIINÄ EI VALEHDELLA. ETTEI TOTUUS UNOHTUISI.HALUVATKO TÄSTÄ KAIKKI KOLME JAKSOA VOIN LAITAA JOS HALUAT TOYOTAN OMAPOIKA.https://www.youtube.com/watch?v=O1bPQcbq64c
Tällaistakin se tuska voi olla kun ihan isoilla kirjaimilla yrittää valehdella kun totuus sattuu. Ei silmä valehtele kun paskatti on näkökenttään saatu. Miksi ruotsalaistutkimus valehtelisi? "Kedjahelvetekin" oli niin totta kuin vain olla voi. Vain saksalaisilla voi olla oma lehmä ojassa !
- Anonyymi
Ajattelevat tietää mistä ruosteongelmat johtuvat tai niiden erot. Esim missä autolla ajetaan ja millä teillä. Auton pesu ja vahaus jne.
Monta audia näkynyt joissa näkyvä ruosteongelma johtunut puutteellisesta roiskeläpästä. Monia Avensiksia joissa helmapellit ja pohjan reuna ruostunut.
Terveisin Ruosteeton Golf - Anonyymi
Vai ei Toyotat ruostu ja ovat 20 vuotiaina ruosteettomia. Katsastustilasto 2024 kertoo ihan muuta. Hylkäyssyyt.
2004 Toyota AVENSIS Taka-akselisto
2004 Toyota AVENSIS VERSO Alustan kotelot ja pohjalevy
2004 Toyota CAMRY Alustan kotelot ja pohjalevy
2004 Toyota COROLLA Alustan kotelot ja pohjalevy
2004 Toyota COROLLA VERSO Alustan kotelot ja pohjalevy
2004 Toyota LAND CRUISER Runko
2004 Toyota RAV4 Jousitus ja iskunvaimennus
2004 Toyota YARIS Käyttöjarru
2004 Toyota YARIS VERSO Alustan kotelot ja pohjalevy- Anonyymi
https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=95280 raw4 RUOSTETTA RUOSTETTA JO UUTENA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=95280 raw4 RUOSTETTA RUOSTETTA JO UUTENA.
Mikä siinäkin on että Toyotaa ei juurikaan katsastuksessa saa hylsyjä mutta vikawagen saa? Voi vaan syyttää itseän jos autoa aikoo pitää kymmeniä vuosia eikä suojauta sitä. Jokin syy siihen löytyy että on ylivoimaisesti maailman ostetuin. Miksei se ole enää vikawagen ? Eikö laatu riitä ? Kertooko kansan antama nimi "ominaisuuksista"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että Toyotaa ei juurikaan katsastuksessa saa hylsyjä mutta vikawagen saa? Voi vaan syyttää itseän jos autoa aikoo pitää kymmeniä vuosia eikä suojauta sitä. Jokin syy siihen löytyy että on ylivoimaisesti maailman ostetuin. Miksei se ole enää vikawagen ? Eikö laatu riitä ? Kertooko kansan antama nimi "ominaisuuksista"?
Kuka autoa oikeasti joka päivä tarvitseva pitää autoa kymmeniä vuosia????
- Anonyymi
Tasaista laatua, kun kaikki ruostuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka autoa oikeasti joka päivä tarvitseva pitää autoa kymmeniä vuosia????
Eipä tuolla 1-tiellä ainakaan näe yli 20 vuotiaita Tojoja työmatkaliikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuolla 1-tiellä ainakaan näe yli 20 vuotiaita Tojoja työmatkaliikenteessä.
Nomutta jos se elämä rajoittuu pelkästään sinne ykköstielle ja kehäkolmosen sisäpuolelle vw lasit päässä ajellen niin aika suppea ja rajattu on näkökenttä. Keskimääräinen romutusikäkin on 20 vuotta Suomessa ! Eikö se ole silloin useita kymmeniä vuosia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nomutta jos se elämä rajoittuu pelkästään sinne ykköstielle ja kehäkolmosen sisäpuolelle vw lasit päässä ajellen niin aika suppea ja rajattu on näkökenttä. Keskimääräinen romutusikäkin on 20 vuotta Suomessa ! Eikö se ole silloin useita kymmeniä vuosia?
Ei ole VW-lasit enkä ajelisi työmatkaa millään 20 vuotiaalla romulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole VW-lasit enkä ajelisi työmatkaa millään 20 vuotiaalla romulla.
Siitäkö oli kysymys, ketä kiinnostaa sinun kulkupelisi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkö oli kysymys, ketä kiinnostaa sinun kulkupelisi?
Ketä sinun yli 20 vuotias autosi kiinnostaa?
- Anonyymi
Se vaan pitää muistaa, että koskaan ei ole Toyotaa ollut, eikä koskaan tule olemaan.
Pitäköön kommarit ruosteiset toyotan ritsansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710782
- 1276903
- 955573
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324850- 404124
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303599- 613444
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323382Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru192804- 542569