Pallosalama Haapajärvellä vuonna 1969.

Anonyymi-ap

Oletteko kuulleet tätä? Haapajärvinen poika luisteli kotinsa lähellä olevalla järven jäällä joulupäivänä 1969, kunnes hän näki jonkin matkan päässä palosalamaa muistuttaneen valopallon. Sen pinta hehkui punaisena ja siitä kuului vinkumista ja sihinää muistuttavia ääniä. Poika tietenkin luisteli takaisin kohti rantaa, mutta hän huomasi, että valopallo seurasi. Rantaan päästyään poika juoksi kotiinsa ja kertoi tapahtumasta kotiväelle. Sen jälkeen jäällä ei kuitenkaan näkynyt mitään erikoista.

Terveisin: Elsa-Pekka.

10

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heipä vaan ja mukavaa jos Elsa-Pekka olet taas täällä;)
      Mieluisa sympaattinen kaveri<3
      Tuo pallosalama joulupäivältä ei kyllä kuulosta ollenkaan uskottavalta. Pallosalama seuraa yleisesti ukkosta, eli muutenkin kovaa ukonilmaa ja salamointia. Siitä on paljonkin näköhavaintoja ja ihan videomateriaaliakin löytyy.
      Omakohtainenkin kokemus on joltakin kesältä -80-luvun alkupuolelta, olisiko 1981-82; salama iski kotipihallamme ja siitä ilmeisesti syntyi pallosalama. Tuo pallosalama tuli maakaapeleita myöten navettaan jossa eteni sähköjohtoja/vesijohtoja pitkin ja lopulta räjähti erikoisella tavalla vingahtaen tai ujeltaen poistuessaan. Kenellekkään siitä ei mitään aiheutunut ja navetassa oli useampia ihmisiä ja karjaa tuolloin lypsyaikaan.
      Mut kerropas Elsa-Pekka mitä sulle kuuluu, mitä olet puuhaillut kaikki nämä vuodet?

• Anonyymi

Tarina joulukuun 1969 pallosalamasta kuulostaa kieltämättä uskomattomalta. Valitettavasti tuo poika, joka koki tapahtuman, on ollut kauan kuolleena. Myös hänen isänsä ja äitinsä ovat jo kuolleet. Mitä minuun tulee, elämässäni alkoi uusi vaihe viime vuonna.

• Anonyymi

Haluatko Elsa-Pekka kertoa lähemmin elämästäsi, jakaa elämää mukavan asiallisen kaverin kanssa?

• Anonyymi

Elsa-Pekalla riittää vientiä.

• Anonyymi

minä en usko koko pallosalamaan yhtään, ainut pallosalama on se james bondage

• Anonyymi

Hienoa että elsapekka on täällä! Sulla on hyviä juttuja ja näkökulmia asioihin.

• Anonyymi

Maaselkä joulukuun 31. päivänä 1969, sivu 3: "Valopallo seurasi poikaa - oliko kyseessä ufo?" Vaikea sanoa enempää asian tiimoilta.

• Anonyymi

Moi Elsa-Pekka 😁 miten toi detransitio sujuu noin niinku omasta mielestä

• Anonyymi

Minulla on vieläkin pallosalaman aiheuttama rantu perseessäni!
      Joka ei usko niin tulkoon vilkaisemaan.
      Niin pierasen.

• Anonyymi

Haisee takuulla ranskalaisille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      76
      4058
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      105
      3574
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      83
      3383
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      38
      2809
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1536
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1134
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe