Häätö voi kuitenkin olla yksi tekijä, joka vaikuttaa kokonaisharkintaan, jos se osaltaan heikentää lapsen elinoloja ja vanhemman kykyä huolehtia lapsesta.
Huostaanoton edellytykset:
Vakava vaarantaminen: Lapsen terveys tai kehitys on vakavasti uhattuna kodin olosuhteiden tai muun syyn vuoksi.
Avohuollon riittämättömyys: Avohuollon tukitoimet, kuten sosiaalihuollon tuki ja neuvonta, eivät ole riittäviä tai mahdollisia lapsen tilanteen korjaamiseksi.
Lapsen etu: Huostaanoton tulee olla lapsen edun mukaista.
Häädön vaikutus huostaanottopäätökseen:
Häätö voi olla yksi tekijä, joka osoittaa, että lapsen kotiolosuhteet eivät ole riittävän hyvät.
Jos vanhempi ei pysty löytämään uutta asuntoa ja tilanne vaikuttaa negatiivisesti lapsen hyvinvointiin, se voi lisätä huostaanoton riskiä. Lisäksi myös epämääräinen sakki aina kylässä.
Häätö yksi syy ottaa lapsi pois
Anonyymi-ap
2
84
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Lapsiko se aina kärsii vanhempien hölmöilyt.
- AnonyymiUUSI
Kuka se nyt on häätöä saamassa? Ensin aina pitää huolehtia vuokra maksaa ja sitten lopuilla ruokaa perheelle kuukausi kerrallaan. Ja vaatteet ja sen sellaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2097179
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434584- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301748
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431267