Talomme piha on aikanaan maatauskoneilla ja traktorijyrsimellä perustettu ja kasvaa luontaisesti syntynyttä nurmea ja luonnon kukkasia, joita jotkut sanovat rikkaruhoiksi.
Piha on paitsi kuoppainen myös mäkinen.
Koska leikattavaa riittää ja nurmikko on kuoppainen, hankala leikata mietin mitä rehdä.
Nurmea en halua poistaa. Vanhaa nurmea ei saa tasaiseksi mitenkään.
Ajattelin kuitenkin yrittää tilasin 30 m3 multaa jota myytiin seulottuna, se osoittautui siltiksi jossa on hyvin vähän humusta.
Olin riemuissani.
Olen nyt levittänyt sitä n 6000 m2 alalle ja kuopat ja heitot ovat peitossa.
Levityksen teen pikku traktorilla ja takakauhalla (renki 500).
Tasotuksen olen tehnyt ottamalla kuuppaan painoa ja vetämällä maata pitkin melko hyvin ovat kuopat peittyneet.
Alueella on nyt kohtia joista nurmi pilkottaa ja kuoppien kohdat hiekan peitossa.
Minkälaisen nurmikon saan ensi kesänä?
Pitääkö minun kylvää jotain siemeniä, ruohoa, timoteitä, apilaa puna- tai valkoapilaa?
Voiko kylvön tehdä nain syyskesällä?
Millä konstin levitän siemenet tasaisesti koko alalle?
Nurmikon kunnostusta
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3978553Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1702891- 131232
- 761008
- 64928
- 25916
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55893
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72822