Joku kehui kovasti Facebookissa valmennusta ja siitä saamaansa apua. Onko kokemuksia tai kommentteja valmennuksesta erityisesti? Salikortti on jo muualla.
Fit Nordic Jyväskylä valmennukset
90
173
Vastaukset
- Anonyymi
Oon käynyt tuolla nyt pari kuukautta ja täytyy sanoa, että en olisi uskonut polvikipujen helpottavan näin nopeasti. Valmentaja katso heti alussa, että mun askellus meni sisäänpäin, ja sain siihen ihan oman korjausharjoituksen. Kohta uus ohjelma. Suosittelen!
- Anonyymi
Sama täällä, mulla lonkka alkoi temppuilla viime keväänä ja olin jo luovuttamassa kyykkyjen kanssa. Ne teki alussa analyysin ja otettiin muutama liike kokonaan pois, tehtiin pelkkiä avauksia ja kevyttä tukea. Nyt taas onnistuu kyykyt ilman kipua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama täällä, mulla lonkka alkoi temppuilla viime keväänä ja olin jo luovuttamassa kyykkyjen kanssa. Ne teki alussa analyysin ja otettiin muutama liike kokonaan pois, tehtiin pelkkiä avauksia ja kevyttä tukea. Nyt taas onnistuu kyykyt ilman kipua.
Miten teillä on sopimukset siellä? Onko pitkä sitoutuminen vai voiko lopettaa koska vain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten teillä on sopimukset siellä? Onko pitkä sitoutuminen vai voiko lopettaa koska vain?
Mun mielestä se riippuu vähän mitä ottaa. Mä otin sen valmennuspaketin ja siinä käytiin kaikki ehdot läpi heti, ei tullut yllätyksiä.
- Anonyymi
Joo, mulla oli välilevyongelma ja valmentaja selitti, että tietyt liikkeet voi olla hyviä, kunhan ne tehdään oikein. Nyt kun keskivartalo on vahvistunut, selkäkipu ei tule enää pienistäkin nosteluista. Suosittelen myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mulla oli välilevyongelma ja valmentaja selitti, että tietyt liikkeet voi olla hyviä, kunhan ne tehdään oikein. Nyt kun keskivartalo on vahvistunut, selkäkipu ei tule enää pienistäkin nosteluista. Suosittelen myös.
Mun nilkka oli pitkään heikko kaatumisen jälkeen, ja vasta täällä huomattiin, että se vaikutti myös polven linjaukseen. Nyt kun nilkka on vahvistunut, polvikipu on melkein kokonaan poissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun nilkka oli pitkään heikko kaatumisen jälkeen, ja vasta täällä huomattiin, että se vaikutti myös polven linjaukseen. Nyt kun nilkka on vahvistunut, polvikipu on melkein kokonaan poissa.
Se on jännä, miten usein vaiva johtuu jostain muualta kuin sieltä mistä kipu tuntuu. Mulla selkäkipu helpotti, kun korjattiin lonkan liikettä. Osaavaa valmennusta tuolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jännä, miten usein vaiva johtuu jostain muualta kuin sieltä mistä kipu tuntuu. Mulla selkäkipu helpotti, kun korjattiin lonkan liikettä. Osaavaa valmennusta tuolla.
Täysin sama kokemus. Siksi se alkuanalyysi oli niin tärkeä. Jos oltais vaan lähdetty tekemään satunnaisia liikkeitä, olis varmaan tullut lisää ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin sama kokemus. Siksi se alkuanalyysi oli niin tärkeä. Jos oltais vaan lähdetty tekemään satunnaisia liikkeitä, olis varmaan tullut lisää ongelmia.
En tiedä miten ne onnistui, mutta sain polvet kuntoon vaikka olin jo varma että leikkaus odottaa. Eka treeni meni pelkkään askelluksen ja kyykyn katsomiseen, ei painoja ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se eka analyysi oli kyl hauska, tajusin että oon kävelly koko elämäni vähän kuin ankka. Ei ihme että selkä on ollut kipeenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se eka analyysi oli kyl hauska, tajusin että oon kävelly koko elämäni vähän kuin ankka. Ei ihme että selkä on ollut kipeenä.
Olen muuten huomannut, että täällä ei vaan näytetä liikettä vaan selitetään miksi se tehdään. Se auttaa ymmärtämään ja sit muistaa paremmin. Oma polvi ja selkä huomattavasti paremmat ja oon suositellu tutuille valmennusta.
- Anonyymi
Olen käynyt monessa paikassa treenaamassa, mutta ensimmäinen kerta kun sain oikeasti selkeän suunnitelman polvieni kuntoutukseen oli täällä. Liikkeet kuvattiin ja selitettiin niin, että tiesin mitä tehdä myös yksin. Step upit ja kuminauhaharjoitteet ovat vahvistaneet polven tukilihaksia, ja nyt voin taas mennä rappusia ilman kipua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt monessa paikassa treenaamassa, mutta ensimmäinen kerta kun sain oikeasti selkeän suunnitelman polvieni kuntoutukseen oli täällä. Liikkeet kuvattiin ja selitettiin niin, että tiesin mitä tehdä myös yksin. Step upit ja kuminauhaharjoitteet ovat vahvistaneet polven tukilihaksia, ja nyt voin taas mennä rappusia ilman kipua.
Iso suositus minulta. Nilkka, joka oli vääntynyt monta kertaa, vahvistui tasapainolaudan ja kuminauhojen avulla. Näistä harjoitteista oli selkeät ohjevideot, joten pystyin jatkamaan treenejä myös mökillä.
- Anonyymi
Kun tulin tänne, mulla oli lannerangan välilevyn pullistuma (L4–L5), joka oli vaivannut jo puolitoista vuotta. Olin tottunut siihen, että alaselkä on koko ajan kireä ja kipeä. Ensimmäisellä kerralla käytiin läpi mun liikeradat ja huomattiin heti, että lantio kippasi eteen liikaa ja keskivartalo ei tukenut kunnolla. Sain ohjelman, joka oli aluksi pelkkää kehonhallintaa ja syvien vatsalihasten aktivointia. Kuukauden päästä pystyin taas kumartumaan ilman pelkoa kivusta. Nyt kuuden kuukauden jälkeen teen kyykkyjä ja maastavetoja hallitusti, eikä selkä oireile enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun mä ekaa kertaa astuin salille, olin varma että mun polvien nivelrikko estää kaikki treenit. Olin jo lääkäriltä saanut listan “älä tee näitä” -liikkeistä ja ajattelin, että eipä tähän muuta ole kuin hyväksyä tilanne. Mutta valmentaja katsoi mun kävelyä, nousua penkiltä ja ihan perusliikkeitä, ja tajusi heti missä mättää. Mun askellus oli vinossa ja reidet ei tukeneet tarpeeksi. Sain ohjelman, jossa alkuun keskityttiin pelkkään hallintaan ja oikeaan liikerataan. Kolmen kuukauden jälkeen pääsin ensimmäistä kertaa rappuset ilman että piti pysähtyä puolivälissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tulin tänne, mulla oli lannerangan välilevyn pullistuma (L4–L5), joka oli vaivannut jo puolitoista vuotta. Olin tottunut siihen, että alaselkä on koko ajan kireä ja kipeä. Ensimmäisellä kerralla käytiin läpi mun liikeradat ja huomattiin heti, että lantio kippasi eteen liikaa ja keskivartalo ei tukenut kunnolla. Sain ohjelman, joka oli aluksi pelkkää kehonhallintaa ja syvien vatsalihasten aktivointia. Kuukauden päästä pystyin taas kumartumaan ilman pelkoa kivusta. Nyt kuuden kuukauden jälkeen teen kyykkyjä ja maastavetoja hallitusti, eikä selkä oireile enää.
Olen 72-vuotias ja kärsinyt vuosia niska-hartiaseudun kivuista. Päänsärky oli jokapäiväistä. Täällä opin soutamaan oikein ja sain videon, jonka avulla tarkistin liikkeen kotona. Se oli ratkaisevaa, koska nyt tiedän heti jos asento alkaa lipsua. Päänsäryt on vähentyneet todella paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut hermopinne alaselässä, joka vei tuntoa vasemmasta jalasta. Ajattelin, ettei tällaista voi treenata paremmaksi, mutta täällä tehtiin liikkeitä, jotka aktivoi hermostoa. Pieniä edistysaskeleita tuli joka viikko, ja nyt tunto on palannut lähes kokonaan ja tasapaino on parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut hermopinne alaselässä, joka vei tuntoa vasemmasta jalasta. Ajattelin, ettei tällaista voi treenata paremmaksi, mutta täällä tehtiin liikkeitä, jotka aktivoi hermostoa. Pieniä edistysaskeleita tuli joka viikko, ja nyt tunto on palannut lähes kokonaan ja tasapaino on parempi.
Mä oon saanut niskahartiavaivat kuriin pelkästään soutuliikkeillä. En tajua miksi kukaan ei kertonut niistä aiemmin. Käsien puutuminen on loppunut oikeestaan kokonaan mikä on hyvä juttu kun mulla on kulumaa niskassa.
Suositus valmennukselle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso suositus minulta. Nilkka, joka oli vääntynyt monta kertaa, vahvistui tasapainolaudan ja kuminauhojen avulla. Näistä harjoitteista oli selkeät ohjevideot, joten pystyin jatkamaan treenejä myös mökillä.
Mun välilevyongelma oli sellainen, että pelkäsin jo ennestään monia liikkeitä. Alkutestissä kuitenkin huomattiin, ettei ongelma ollut itse liike vaan se, miten liikuin. Kun lantio pysyi hallinnassa, ja saatiin oikee liike alaraajoihin, niin kivut vähenivät.
- Anonyymi
Mun välilevyongelman takia oltiin varovaisia, mutta samalla näytettiin, että tietyt liikkeet olivat mulle hyviä. Ei ollut kyse siitä, etten voisi liikkua, vaan että liikerata ja tukilihakset piti saada kuntoon. Suosittelen, koska oireet vähentyneet reippaasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli pieni yllätys, että selkäkipu ei ollutkaan vain selän ongelma. Alkuanalyysissä huomattiin, että nilkan liikkuvuus oli niin heikko, että se veti koko asennon kasaan. Kun nilkkaa saatiin auki, myös alaselkä helpotti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välilevyongelma oli saanut mut pelkäämään selän liikuttamista. Nyt kun liikerata käytiin läpi alusta asti ja korjattiin virheet, uskallan taas treenata ilman pelkoa.
- AnonyymiUUSI
Selkäkipu rajoitti puutarhatöitäni. Valmennuksessa opetettiin nostamaan ja kyykkäämään niin, että selkä pysyy hallittuna. Näytettiin video, jossa oma asento korjattiin, ja siitä lähtien olen voinut kitkeä rikkaruohoja ilman kipua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selkäkipu rajoitti puutarhatöitäni. Valmennuksessa opetettiin nostamaan ja kyykkäämään niin, että selkä pysyy hallittuna. Näytettiin video, jossa oma asento korjattiin, ja siitä lähtien olen voinut kitkeä rikkaruohoja ilman kipua.
Polvi- ja nilkkavaivat kulki käsikädessä. Alkuanalyysissä huomattiin, että nilkan jäykkyys pakotti polven väärään asentoon. Kun nilkka saatiin liikkuvammaksi, polvi pysyi paremmassa linjassa. Sit tehtiin myös polven virheasentoa korjaavia harjoitteita ja niitä jatketaan edelleen. Kiitos valmentajilleni.
- Anonyymi
Olen käynyt monella fysioterapeutilla, mutta tämä oli eka kerta kun sain liikkeet videolla mukaan. On helppo tarkistaa kotona, ettei tee väärin. Selkä on pysynyt kunnossa jo puoli vuotta.
- Anonyymi
Tuo videohomma on kyllä paras. Itse huomaan, että niskajumi palaa heti, jos teen vedot väärin. Nyt näen videolta missä kohtaa lavat vedetään yhteen ja pysyn paremmassa asennossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo videohomma on kyllä paras. Itse huomaan, että niskajumi palaa heti, jos teen vedot väärin. Nyt näen videolta missä kohtaa lavat vedetään yhteen ja pysyn paremmassa asennossa.
Olisiko teillä suositella liikettä lonkan liikkuvuuteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko teillä suositella liikettä lonkan liikkuvuuteen?
Riippuu tietysti mistä johtuu, mutta mulle auttoi se lonkan avaus venytys ja sitten se poliquin step up, valmentaja näytti sen ja sain videon mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu tietysti mistä johtuu, mutta mulle auttoi se lonkan avaus venytys ja sitten se poliquin step up, valmentaja näytti sen ja sain videon mukaan.
Mulla taas lonkka oli niin jumissa, että en saanut sukkaa jalkaan ilman ähinää. Nyt menee jalka ristiin ihan kevyesti ja vielä pystyn nousemaan ylös ilman, että tarvii ottaa pöydästä tukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla taas lonkka oli niin jumissa, että en saanut sukkaa jalkaan ilman ähinää. Nyt menee jalka ristiin ihan kevyesti ja vielä pystyn nousemaan ylös ilman, että tarvii ottaa pöydästä tukea.
Selkäni on ollut vuosia heikko, ja jokainen uusi harjoitteluohjelma tuntui vain pahentavan tilannetta. Täällä keskityttiin ensin korjaamaan liikeradat ja vahvistamaan tukilihaksia. Näin videolta oman kyykkyni ja opin pitämään selän oikeassa asennossa. Nyt voin treenata myös painonnostoa turvallisemmin.
- Anonyymi
Mulla todettiin nivelrikko molemmissa polvissa, toinen selvästi pahempi. Olin jo varma, että liikunta on lähinnä vesijuoksua tästä eteenpäin, mutta päätin kokeilla tätä valmennusta. Valmentaja katso heti, että mun polvet meni kyykätessä sisäänpäin, ja vaihdettiin liikkeet sellaisiin, joissa paino pysyy oikeassa linjassa. Poliquin step up oli se, mikä toi eniten apua. Tehtiin sitä monta viikkoa, ja nyt pääsen portaat ylös ja alas ilman että pitää purra hampaita yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oo ikinä tykännyt kuntosalista, mutta kun lonkan limapussin tulehdus vei kävelykyvyn melkein kokonaan, piti keksiä jotain. Täällä homma alkoi rauhallisesti: liikkuvuutta, pientä voimaa ja paljon palautumista. Se mikä yllätti, oli että valmentaja seurasi mun liikkeitä joka viikko ja muutti ohjelmaa jos huomasi pientäkään ärsytystä. Nyt pystyn taas käymään torilla kävellen, eikä lonkka huuda armoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oo ikinä tykännyt kuntosalista, mutta kun lonkan limapussin tulehdus vei kävelykyvyn melkein kokonaan, piti keksiä jotain. Täällä homma alkoi rauhallisesti: liikkuvuutta, pientä voimaa ja paljon palautumista. Se mikä yllätti, oli että valmentaja seurasi mun liikkeitä joka viikko ja muutti ohjelmaa jos huomasi pientäkään ärsytystä. Nyt pystyn taas käymään torilla kävellen, eikä lonkka huuda armoa.
Mulla on ollut olkapäässä kalkkeutunut tulehdus ja se on kipeytynyt aina kun yritän nostaa kättä sivulle. Täällä ei tehty sitä virhettä, että olisi heti laitettu painot käteen. Ensin opettelimme lapaluun liikkeen ja tukilihasten aktivoinnin. Sitten lisättiin liikkeitä pikkuhiljaa. Nyt pystyn taas laittamaan tavarat yläkaappiin ilman kipua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut olkapäässä kalkkeutunut tulehdus ja se on kipeytynyt aina kun yritän nostaa kättä sivulle. Täällä ei tehty sitä virhettä, että olisi heti laitettu painot käteen. Ensin opettelimme lapaluun liikkeen ja tukilihasten aktivoinnin. Sitten lisättiin liikkeitä pikkuhiljaa. Nyt pystyn taas laittamaan tavarat yläkaappiin ilman kipua
Mun selkä ei enää huuda, vaikka teen nyt enemmän kuin koskaan. Ilmeisesti ne oikeat lihakset tekee työn, eikä pelkkä alaselkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun selkä ei enää huuda, vaikka teen nyt enemmän kuin koskaan. Ilmeisesti ne oikeat lihakset tekee työn, eikä pelkkä alaselkä.
Sama homma polvissa. Vasta kun valmentaja näytti, miten paino menee jalkapohjalle tasaisesti, kipu alkoi hellittää.
Jotenkin luotan valmentajiin tosi paljon kun kuullut niin paljon niiden tuloksista ja ite saanut kans tuloksia tosi kivasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama homma polvissa. Vasta kun valmentaja näytti, miten paino menee jalkapohjalle tasaisesti, kipu alkoi hellittää.
Jotenkin luotan valmentajiin tosi paljon kun kuullut niin paljon niiden tuloksista ja ite saanut kans tuloksia tosi kivasti.Käytiin polven asentoa läpi askel kerrallaan. Tajusin heti, että olin aina kyykännyt niin, että paino oli liikaa sisäreunalla. Nyt kun paino menee tasaisesti, polvi ei enää väänny sisäänpäin ja kipu on poissa. Meni tähän kyllä aikaa vajaa puolivuotta mutta kannatti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Käytiin polven asentoa läpi askel kerrallaan. Tajusin heti, että olin aina kyykännyt niin, että paino oli liikaa sisäreunalla. Nyt kun paino menee tasaisesti, polvi ei enää väänny sisäänpäin ja kipu on poissa. Meni tähän kyllä aikaa vajaa puolivuotta mutta kannatti.
Oli yllättävää, kuinka tarkasti katsottiin mun olkapään liikerata heti alussa. Selvisi, että olin vetänyt lavat liian taakse ja jännittänyt niskaa turhaan. Kun se korjattiin, punnerrukset ja penkkipunnerruskin alkoivat tuntua oikeassa paikassa.
- Anonyymi
Täytyy sanoa, että aluksi vähän epäilin koko hommaa, mutta kyllähän se tuntuu, kun joku oikeasti katsoo tekniikan läpi ja kertoo, miksi kipu on tullut. Mun olkapääkipu loppui heti, kun muutin tangon kulmaa.
- Anonyymi
Kävin eilen taas ja valmentaja huomasi heti että olkapää lähti nousuun liian aikaisin vedossa. Korjasin ja heti tuntui paremmalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin eilen taas ja valmentaja huomasi heti että olkapää lähti nousuun liian aikaisin vedossa. Korjasin ja heti tuntui paremmalta.
Olkapään rasitusvamma teki penkkipunnerruksesta mahdotonta. Valmennuksessa otettiin käyttöön vaihtoehtoisia liikkeitä ja progressiivinen kuormituksen lisääminen. Video-ohjeet varmistivat, että en lähtenyt liian aikaisin liian raskaaseen liikkeeseen. Nyt teen jo puolikkaalla vanhasta maksimista ilman kipua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkapään rasitusvamma teki penkkipunnerruksesta mahdotonta. Valmennuksessa otettiin käyttöön vaihtoehtoisia liikkeitä ja progressiivinen kuormituksen lisääminen. Video-ohjeet varmistivat, että en lähtenyt liian aikaisin liian raskaaseen liikkeeseen. Nyt teen jo puolikkaalla vanhasta maksimista ilman kipua.
Mulla on ollut olkapään kiertäjäkalvosimen tulehdus (supraspinatus) viime vuonna, ja se jäi helposti kipeytymään pienestäkin rasituksesta. Kun tulin tänne, valmentaja kielsi heti kaikki punnerrukset ja ylöstyönnöt. Sen sijaan tehtiin tukilihaksia ja liikkuvuutta lisääviä harjoitteita. Parin kuukauden päästä sain aloittaa varovasti työntöliikkeitä, ja nyt olkapää kestää jopa leuanvetoja ilman kipua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut olkapään kiertäjäkalvosimen tulehdus (supraspinatus) viime vuonna, ja se jäi helposti kipeytymään pienestäkin rasituksesta. Kun tulin tänne, valmentaja kielsi heti kaikki punnerrukset ja ylöstyönnöt. Sen sijaan tehtiin tukilihaksia ja liikkuvuutta lisääviä harjoitteita. Parin kuukauden päästä sain aloittaa varovasti työntöliikkeitä, ja nyt olkapää kestää jopa leuanvetoja ilman kipua.
Nilkan nivelsiteet menivät poikki nuorena ja siitä asti se on ollut heikko. Kun tulin tänne, en tiennyt että nilkan jäykkyys voi aiheuttaa polvikipuja. Valmentaja näytti videolta mun kyykyn ja se oli selvä kuin päivä, nilkka ei liikkunut. Kun se saatiin taas toimimaan, polvikipu katosi kuin itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nilkan nivelsiteet menivät poikki nuorena ja siitä asti se on ollut heikko. Kun tulin tänne, en tiennyt että nilkan jäykkyys voi aiheuttaa polvikipuja. Valmentaja näytti videolta mun kyykyn ja se oli selvä kuin päivä, nilkka ei liikkunut. Kun se saatiin taas toimimaan, polvikipu katosi kuin itsestään.
Olkapää meni paremmaksi jo kuukaudessa, vaikka alussa ei saanut tehdä mitään työntöjä. Korjaavat liikkeet toimi, ja nyt voi taas tehdä punnerruksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkapää meni paremmaksi jo kuukaudessa, vaikka alussa ei saanut tehdä mitään työntöjä. Korjaavat liikkeet toimi, ja nyt voi taas tehdä punnerruksia.
Treenaamisesta tuli heti turvallisemman tuntuista, kun tiesi, että alussa katsottiin kaikki virheet läpi. Ei jäänyt epäilystä, että tekisin jotain vahingossa väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Treenaamisesta tuli heti turvallisemman tuntuista, kun tiesi, että alussa katsottiin kaikki virheet läpi. Ei jäänyt epäilystä, että tekisin jotain vahingossa väärin.
Lonkkaongelmien takia mulle ei annettu kyykkyjä heti, vaan tehtiin ensin korjaavia liikkeitä. Vasta kun asento pysyi ilman lonkan kiertymistä, alettiin lisätä painoa. Suositus lonkan kans kamppaileville.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lonkkaongelmien takia mulle ei annettu kyykkyjä heti, vaan tehtiin ensin korjaavia liikkeitä. Vasta kun asento pysyi ilman lonkan kiertymistä, alettiin lisätä painoa. Suositus lonkan kans kamppaileville.
En olisi uskonut, että vielä 72-vuotiaana voisin löytää treenimuodon, joka oikeasti parantaa arkea. Polvieni takia olin välttänyt portaita vuosia, mutta valmennuksen liikkeillä ja selkeillä videoilla sain voimaa reisiin ja tukea niveliin. Nyt kävelen rappuset ilman kaidetta.
- Anonyymi
Onko kukaan saanut apua korkeaan verenpaineeseen? Mä huomasin, että jo kolmen kuukauden jälkeen syke ja paineet tasaantuivat, kun tehtiin sopivasti sykettä nostavaa mutta ei liian rajua treeniä.
- Anonyymi
Mulla ainakin verenpaine laski ja samalla kolesteroli parani. Luulen, että se oli yhdistelmä liikkeistä ja ruokavaliosta, mutta treeni kyllä auttoi eniten. Ja mittarilla näkyi viskeraalisen rasvan vähentyminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ainakin verenpaine laski ja samalla kolesteroli parani. Luulen, että se oli yhdistelmä liikkeistä ja ruokavaliosta, mutta treeni kyllä auttoi eniten. Ja mittarilla näkyi viskeraalisen rasvan vähentyminen.
Korkea verenpaine oli yksi syy, miksi hakeuduin valmennukseen. Ohjelmassa painotettiin tasapainoista harjoittelua ja ruokavaliota, jotka auttavat laskemaan sykettä. Jo kuuden viikon jälkeen verenpainearvot paranivat selvästi.
- Anonyymi
Verenpaineen lasku tuli itsellenikin yllätyksenä. Säännöllinen harjoittelu, jossa syke nousi ja laski hallitusti, auttoi jo muutamassa viikossa. Ohjeissa painotettiin rentoutumista treenin päätteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun kolesteroli on ollut koholla ja kunto nollassa. Aloitin täällä, ja jo kolmen kuukauden kuluttua arvot olivat paremmat. Parasta oli, että ohjelma oli just mulle tehty huomioi sen, että polvi ei kestä juoksua ja että yläselkä oli jäykkä. Nyt jaksan tehdä kotityöt ilman taukoja ja veri kiertää paremmin.
- Anonyymi
Koko elämäni on mennyt korkealla verenpaineella ja lääkkeillä sitä halliten. Lääkäri sanoi että liikunta voisi auttaa, mutta en tiennyt mistä aloittaa. Täällä sain ohjelman, jossa oli paljon sykettä nostavia mutta nivelystävällisiä liikkeitä. Puolen vuoden jälkeen verenpaine on niin hyvä, että lääkitystä on voitu vähentää.
- Anonyymi
Mtippi paino valmennuksessa 106,jotain -> alle ysikymppiin. Siinä vaiheessa kun reilu kymppi oli tullu alaspäin painoa ylöpaine oli tipahtanut 20 elohopeamm alaspäin ja alapaine 15 elohopeamm alaspäin. Eli ihan hyvin mielestäni. Oon eläkkeellä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mtippi paino valmennuksessa 106,jotain -> alle ysikymppiin. Siinä vaiheessa kun reilu kymppi oli tullu alaspäin painoa ylöpaine oli tipahtanut 20 elohopeamm alaspäin ja alapaine 15 elohopeamm alaspäin. Eli ihan hyvin mielestäni. Oon eläkkeellä.
Fit Nordicilla minu otettiin tosissaan. Hermovaurion jälkeen olin epävarma tasapainostani. Tasapainoharjoitteet, jotka videoitiin, antoivat varmuutta. Nyt uskallan taas liikkua kaupungilla ilman keppiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Fit Nordicilla minu otettiin tosissaan. Hermovaurion jälkeen olin epävarma tasapainostani. Tasapainoharjoitteet, jotka videoitiin, antoivat varmuutta. Nyt uskallan taas liikkua kaupungilla ilman keppiä.
Minulla oli tapana kumartua väärin ja selkä kipeytyi. Nyt teen keskivartalon tukiharjoitteet säännöllisesti, ja ne löytyvät videolta, josta voi tarkistaa oikean asennon. Selkä on kestänyt myös pitkät siivouspäivät.
- Anonyymi
Osaavia valmentajia ja tarkkoja erityisesti. Vähän kyllä naurattaa, että ennen luulin osaavani kyykätä, mutta sitten näytettiin videolta totuus. Ei ollut kaunista katsottavaa.
- Anonyymi
Mun lemppari on ne videot. Ne on niin selkeitä, että jos ei muista miten liike meni, voi vaan katsoa ja tehdä perässä. Alkuanalyysi määritti liikkeet. Tarkkaa ja hyvää valmennusta, ei voi muuta sanoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun lemppari on ne videot. Ne on niin selkeitä, että jos ei muista miten liike meni, voi vaan katsoa ja tehdä perässä. Alkuanalyysi määritti liikkeet. Tarkkaa ja hyvää valmennusta, ei voi muuta sanoa.
Hermovaurio jalan alueella oli pitkään estänyt normaalia kävelyä. Valmennuksessa keskityttiin hermoston aktivointiin ja lihasten uudelleen opettamiseen liikkumaan oikeassa järjestyksessä. Videoiden avulla pystyin seuraamaan tarkasti liikettä ja sen tuntumaa. Nyt kävelen jo pidempiä matkoja ilman tukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hermovaurio jalan alueella oli pitkään estänyt normaalia kävelyä. Valmennuksessa keskityttiin hermoston aktivointiin ja lihasten uudelleen opettamiseen liikkumaan oikeassa järjestyksessä. Videoiden avulla pystyin seuraamaan tarkasti liikettä ja sen tuntumaa. Nyt kävelen jo pidempiä matkoja ilman tukea.
Mulla oli krooninen niskahartiaseudun jännitystila, joka aiheutti jatkuvaa päänsärkyä. Fysioterapiasta oli hetkellistä hyötyä, mutta ongelma palasi. Kun tulin tänne, sain ohjeet soutuliikkeisiin ja lapatuen hallintaan. Lisäksi opin tekemään taukoliikkeitä arjessa. Päänsäryt loppuivat käytännössä kokonaan kolmen kuukauden jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli krooninen niskahartiaseudun jännitystila, joka aiheutti jatkuvaa päänsärkyä. Fysioterapiasta oli hetkellistä hyötyä, mutta ongelma palasi. Kun tulin tänne, sain ohjeet soutuliikkeisiin ja lapatuen hallintaan. Lisäksi opin tekemään taukoliikkeitä arjessa. Päänsäryt loppuivat käytännössä kokonaan kolmen kuukauden jälkeen.
Mulla on lannerangan välilevytyrä, joka on leikattu kerran. En halunnut enää uutta leikkausta, joten piti löytää keino vahvistaa selkää turvallisesti. Täällä se alkoi siitä, että tehtiin todella kevyt liikeohjelma ja opeteltiin aktivoimaan syvät vatsalihakset uudestaan. Ensin vähän turhautti, kun painoja ei ollut juuri ollenkaan, mutta nyt ymmärrän miksi. Kuukaudet myöhemmin pystyn tekemään kyykkyjä ja jopa kevyitä maveja ilman kipua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on lannerangan välilevytyrä, joka on leikattu kerran. En halunnut enää uutta leikkausta, joten piti löytää keino vahvistaa selkää turvallisesti. Täällä se alkoi siitä, että tehtiin todella kevyt liikeohjelma ja opeteltiin aktivoimaan syvät vatsalihakset uudestaan. Ensin vähän turhautti, kun painoja ei ollut juuri ollenkaan, mutta nyt ymmärrän miksi. Kuukaudet myöhemmin pystyn tekemään kyykkyjä ja jopa kevyitä maveja ilman kipua.
Vähän pelotti ensin, että katsotaanko vaan nopeasti ja sit annetaan joku perusohjelma, mutta ei. Ne teki ihan kunnon analyysin. Myönnän että vähän hävetti kun näin videolta miten lonkka ja polvi kääntyy sisäänpäin joka kyykyssä.
- AnonyymiUUSI
Samaa mieltä että ammattitaitoa löytyy. Polvikipu on ollut mukanani yli kymmenen vuotta. Step up -harjoitteet ja reiden vahvistaminen videon avulla ovat tehneet ihmeitä. Nyt pystyn taas pyöräilemään ilman kipua.
- Anonyymi
Karateharrastuksessa lonkkien liikkuvuus on tärkeää. Treeniohjelma sisälsi avausliikkeitä ja potkujen tekniikan parannuksia, jotka kuvattiin. Nyt saan potkun korkeammalle ja hallitummin. Suosittelen kamppailijoille.
- Anonyymi
Hermovaurion takia jalkaterän hallinta oli heikkoa. Harjoitteet, joissa keskityttiin hermotukseen ja tasapainoon, palauttivat toimintakykyä. Videoilta näin, miten liike eteni viikosta toiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hermovaurion takia jalkaterän hallinta oli heikkoa. Harjoitteet, joissa keskityttiin hermotukseen ja tasapainoon, palauttivat toimintakykyä. Videoilta näin, miten liike eteni viikosta toiseen.
Olen entinen voimannostaja ja mulla on ollut SI-nivelen toimintahäiriö, mikä teki raskaat nostot mahdottomiksi. Valmentaja analysoi tekniikkani ja huomasi, että lantion hallinta oli kadonnut tauon aikana. Rakennettiin voimaa uudelleen hallituilla liikkeillä, ja nyt pystyn tekemään kevyempiä nostoja ilman kipua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen entinen voimannostaja ja mulla on ollut SI-nivelen toimintahäiriö, mikä teki raskaat nostot mahdottomiksi. Valmentaja analysoi tekniikkani ja huomasi, että lantion hallinta oli kadonnut tauon aikana. Rakennettiin voimaa uudelleen hallituilla liikkeillä, ja nyt pystyn tekemään kevyempiä nostoja ilman kipua.
Mun selkä on temppuillut jo vuosia ja luulin, ettei siihen ole muuta kuin särkylääkkeet. Täällä kuitenkin katsottiin eka treenissä mun liike niin tarkasti, että selvisi heti missä mättää. Se oli pientä lantion kippausta, joka veti alaselän jumiin. Kun se korjattiin, kipu alkoi hellittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun selkä on temppuillut jo vuosia ja luulin, ettei siihen ole muuta kuin särkylääkkeet. Täällä kuitenkin katsottiin eka treenissä mun liike niin tarkasti, että selvisi heti missä mättää. Se oli pientä lantion kippausta, joka veti alaselän jumiin. Kun se korjattiin, kipu alkoi hellittää.
Mulla sama kokemus polvien kanssa. Eka treeni oli pelkkää tekniikan korjaamista, ei painoja ollenkaan. Kesti hetken tottua siihen, että “vähemmän on enemmän”, mutta nyt pystyn taas menemään portaita ilman että sattuu joka askeleella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla sama kokemus polvien kanssa. Eka treeni oli pelkkää tekniikan korjaamista, ei painoja ollenkaan. Kesti hetken tottua siihen, että “vähemmän on enemmän”, mutta nyt pystyn taas menemään portaita ilman että sattuu joka askeleella.
Kiitos Fit Nordic. Otitte minut tosissaan. Oli polvet ja selkö kipeenä. Pelkäsin että kohta joudun palvelutaloon kun omassa talossa ei ollut hissiä ja portaat oli vaikeimmat. Nyt liikun kolmanteen kerrokseen kivutta!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Fit Nordic. Otitte minut tosissaan. Oli polvet ja selkö kipeenä. Pelkäsin että kohta joudun palvelutaloon kun omassa talossa ei ollut hissiä ja portaat oli vaikeimmat. Nyt liikun kolmanteen kerrokseen kivutta!
Verenpaineen lasku on ollut iloinen yllätys. Liikkeet, joita teemme, eivät ole liian raskaita, mutta ne saavat kehon liikkeelle. Videot pitävät liikkeen rytmin oikeana. Tottakai panostettu myös ruokavalioon. Huippuhyvää valmennusta itse olen saanut.
- Anonyymi
Olen kärsinyt tenniskyynärpäästä (lateraalinen epikondyliitti) pitkään, ja se haittasi kaikkea, missä piti puristaa. Ensin vähän mietin, voiko salitreeni edes auttaa. Mutta täällä valmentaja näytti miten olkapään ja yläselän tuki vaikuttaa myös kyynärpäähän. Vähennettiin ranteen kuormitusta ja tehtiin paljon lapatuen vahvistamista. Sot sellainen ihme käsittely. Kolmen kuukauden jälkeen voin kantaa painavia kasseja ilman että kipu iskee heti.
Suositus valmennukselle!- Anonyymi
Mulla on ollut hermovaurio oikeassa jalassa onnettomuuden jälkeen, ja se on vaikuttanut tasapainoon ja voimaan. Ajattelin, että salitreeni olisi liian rankkaa, mutta täällä otettiin homma rauhallisesti. Tehtiin hermostoa aktivoivia liikkeitä ja tasapainotreeniä. Jo muutaman viikon päästä huomasin, että jalka reagoi nopeammin ja kävely on vakaampaa. Suosittelen lämpimästi ammattitaitoista valmennusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut hermovaurio oikeassa jalassa onnettomuuden jälkeen, ja se on vaikuttanut tasapainoon ja voimaan. Ajattelin, että salitreeni olisi liian rankkaa, mutta täällä otettiin homma rauhallisesti. Tehtiin hermostoa aktivoivia liikkeitä ja tasapainotreeniä. Jo muutaman viikon päästä huomasin, että jalka reagoi nopeammin ja kävely on vakaampaa. Suosittelen lämpimästi ammattitaitoista valmennusta.
Onko kukaan muu huomannut, että ryhti paranee täällä ihan huomaamatta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kukaan muu huomannut, että ryhti paranee täällä ihan huomaamatta?
Joo, sain jopa kehuja lääkäriltä että se oli muuttunut. Ne on ne oikeet liikkeet ja sit kielletyt liikkeet… kannattaa kuunnella niitä ohjeita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sain jopa kehuja lääkäriltä että se oli muuttunut. Ne on ne oikeet liikkeet ja sit kielletyt liikkeet… kannattaa kuunnella niitä ohjeita.
Samaa mieltä ohjeista. Kannattaa kuunnella. Olkapään kuntoutus toi voiman takaisin arkiaskareisiin. Nyt voin ripustaa verhot itse, kun ennen piti pyytää apua.
- Anonyymi
Minulla oli lonkan limapussin tulehdus, joka teki kävelystäkin hankalaa. En ollut käynyt salilla vuosiin, koska ajattelin että se vain pahentaa tilannetta. Valmentaja kuitenkin teki ohjelman, jossa oli paljon liikkuvuutta ja lantion hallintaa parantavia liikkeitä. Erityisesti lonkan avaukset ja rauhalliset step up -liikkeet auttoivat. Nyt voin taas kävellä kauppaan ilman kipua ja uskallan jopa nousta pyörän selkään.
- Anonyymi
Sellainen kuminauhavenytys autto mulla lonkankoukistajiin tosi nopeesti ja sitä kautta selkäsärkyihin. Muutenkin olo selässä parempi kun lihakset vahvistuu oikein.
- Anonyymi
Saat hyvän analyysin alkuun ainakin. Itellä ei ollut varaa kun oon opiskelija. Tosin paljon kuulin kehuja valmennuksesta sitä ennen niin piti mennä kattoon. Asiantuntevaa toimintaa.
- Anonyymi
Oli hyvä huomata, että kaikki ei ollutkaan “huono selkä” vaan osa oli lihasten epätasapainoa. Kun se korjattiin, myös muut liikkeet helpottuivat. Kannattaa mennä valmennukseennsit kun on rahaa jos jotain kremppaa kehossa.
- Anonyymi
Onko muilla ollut sitä, että ensin vähän nolottaa kun joku korjaa koko ajan?
- Anonyymi
Joo oli, mutta menee ohi parissa treenissä. Sitten sitä alkaa toivoa että joku korjaa, ettei mene taas vanhat virheet päälle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo oli, mutta menee ohi parissa treenissä. Sitten sitä alkaa toivoa että joku korjaa, ettei mene taas vanhat virheet päälle.
Polvet kestävät taas pitkät kävelyt markkinoilla. Step up -harjoitteet ja reisilihasten vahvistaminen videoiden avulla olivat ratkaisevia. Kyllä niitä korjattiin monta kertaa että meni oikein. Mutta sehän on tarkoituskin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polvet kestävät taas pitkät kävelyt markkinoilla. Step up -harjoitteet ja reisilihasten vahvistaminen videoiden avulla olivat ratkaisevia. Kyllä niitä korjattiin monta kertaa että meni oikein. Mutta sehän on tarkoituskin.
Polven kuntoutuksessa huomattiin heti, että reiden etuosa teki kaiken työn ja takareisi ei aktivoitunut ollenkaan. Kun se muutettiin, tasapaino löytyi ja kipu helpotti.
- Anonyymi
Olkapää on ollut mulla se heikko kohta. Aluksi ei saanut tehdä mitään ylätyöntöjä, vaan keskityttiin tukilihaksiin ja liikerataan. Nyt kuukauden jälkeen pystyn taas nostamaan tavaroita ylähyllyltä ilman kipua. Uskallan suositella jos kipuja olkapäissä
- AnonyymiUUSI
Painonhallinta on ollut vaikeaa eläköitymisen jälkeen, kun arjessa ei liiku niin paljon. Harjoitusohjelma, jonka sain, oli sopivan monipuolinen ja videoiden avulla uskalsin kokeilla uusia liikkeitä. Paino on pudonnut hiljalleen ja olo on kevyempi. Suosittelen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Painonhallinta on ollut vaikeaa eläköitymisen jälkeen, kun arjessa ei liiku niin paljon. Harjoitusohjelma, jonka sain, oli sopivan monipuolinen ja videoiden avulla uskalsin kokeilla uusia liikkeitä. Paino on pudonnut hiljalleen ja olo on kevyempi. Suosittelen.
Painonpudotus alkoi hitaasti, mutta varmasti. Kun näin videolta oman liikkeeni ja korjasin sen, treeni alkoi tuntua tehokkaammalta. Nyt housut mahtuvat taas paremmin.
- Anonyymi
Alussa tehtiin testejä, jotka näytti mulle selvästi, miten toinen olkapää kiertyy eteen. En ollut koskaan nähnyt sitä niin selvästi. Videolta katsoessa oli ihan selvää, miksi kipu oli tullut aina pystypunnerruksessa.
- Anonyymi
Olkapään kipu loppui oikeastaan heti, kun sain ohjeen missä kohtaa pitää pysäyttää liike. Ennen menin liian ylös asti ja venytin sen yli. Sit noi korjaavat liikkeet oli mulle ihan must. En ollu tajunnu miten paljon pienillä liikkeillä saadaan aikaiseksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olkapään kipu loppui oikeastaan heti, kun sain ohjeen missä kohtaa pitää pysäyttää liike. Ennen menin liian ylös asti ja venytin sen yli. Sit noi korjaavat liikkeet oli mulle ihan must. En ollu tajunnu miten paljon pienillä liikkeillä saadaan aikaiseksi.
Olen aina ollut varovainen olkapäiden kanssa, sillä työurani aikana tein paljon nostoja ja rasitin niitä liikaa. Valmennuksessa keskityttiin tukilihaksiin ja liikerataan. Video-ohjeet auttoivat muistamaan yksityiskohdat ja nyt pystyn taas nostamaan tavarat ylähyllyltä ilman kipua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina ollut varovainen olkapäiden kanssa, sillä työurani aikana tein paljon nostoja ja rasitin niitä liikaa. Valmennuksessa keskityttiin tukilihaksiin ja liikerataan. Video-ohjeet auttoivat muistamaan yksityiskohdat ja nyt pystyn taas nostamaan tavarat ylähyllyltä ilman kipua.
Niska ei enää jäykisty aamuisin. Opin tekemään kaulan ja hartioiden hallintaliikkeitä, ja videoiden avulla saan tarkistettua, että teen ne rauhallisesti ja oikein.
- AnonyymiUUSI
On ihan eri fiilis treenata nyt, kun selkä ei enää pelkää joka nostoa. Alussa katsottiin asento niin tarkasti, että jo silloin tiesin, ettei tätä oltu tehty aiemmin missään muualla näin huolellisesti. Kannattaa mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636512
- 1165886
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465377Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323475- 603149
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252671- 272432
- 432380
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta132080On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na162020