pyytää kauniisti anteeksi lestakepujen käytöstä ja ihmisvastaisuutta.
Näin Satu Saarinen:
Hän sanoi tiedostavansa, että kirkon ja kristinuskon nimissä on niin menneisyydessä kuin nykyisyydessäkin tehty tekoja ja sanottu sanoja, jotka ovat olleet hoitavan sijasta satuttavia ja loukkaavia.
– Tahdon pyytää niitä anteeksi. Anteeksi, ette emme ole onnistuneet suojelemaan ihmisyyttä ja sen moninaisuutta. Anteeksi, että olemme kirkkona tuominneet, kun olisi pitänyt armahtaa, kieltäneet, kun olisi pitänyt kutsua, erottaneet, kun olisi pitänyt rakentaa siltoja. Anteeksi, että emme ole hyväksyneet, vaan olemme hylänneet.
Oulu Priden päätapahtuma järjestettiin lauantaina Oulun Kuusisaaressa. Sieltä lähteneeseen ja sinne palanneeseen kulkueeseen osallistui poliisin arvion mukaan 5 000 – 6 000 ihmistä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b431643e-d0ac-4109-a3a8-4bef8943c458
Lestakeput käy kuumina Oulun raamattuvyöhykkeellä. Oulun tuomirovasti Satu Saarinen
13
119
Vastaukset
- Anonyymi
Jotenkin kaksinaismoraalista lestakepujen käytös, lapsiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta on heille ok ja siitä hyväksyvästi vaietaan, mutta kaikki muu onkin belsebuubista. Kuvastaa hyvin keskustalaisten moraalia myös yleisesti.
- Anonyymi
Sipilän vanhoilliskepulestoilla alahuuli ollut kuin pajatson kuppi.
- Anonyymi
Lestakepu on armoton vääräuskoisia kohtaan.
- AnonyymiUUSI
Lestakepu on armottoman tyhmä.
- AnonyymiUUSI
Mikä toisten puolesta anteeksipyytäjä se Satu Saarinen luulee olevansa?
- AnonyymiUUSI
Niin, keskustalainen ei tapoja tunne
- AnonyymiUUSI
Aloittaja on vastannut itselleen monta kertaa. Lestakepuista enkä raamatusta tiedä yhtään mitään, saati Satu Saarisesta. Jos ihmiset seuraa jotain kirjaa niin pitäisikö heidän sitten elään sen mukaan? En tiedä puhutaanko raamatusta homoista ja lesboista kun kyseinen kirja ei kiinnosta pätkääkään. Jos joillakuilla on erittäin suuri näkemysero asiasta miksei he voi jakaantua kahteen leiriin jossa kummatkin elää oman opin mukaan. Jos raamatussa sanotaan näin niin silloin eletään sen mukaan eikä tehdä omia tulkintoja. Minä elä elämäni ilman mitään huuhaata tai Satu Saarista.
- AnonyymiUUSI
Joku Satu Saarinen sai nimensä lehteen. Siitä on hyvä jatkaa vaikka mihin.
- AnonyymiUUSI
Itselleni yllätys, että Oulu kuuluisi ns. Raamattuvyöhykkeeseen. Olen aina ajatellut, että Pohjanmaan Raamattuvyöhyke tarkoittaisi vain Etelä- ja Keski-Pohjanmaata, jossa on vahvana myös vapaakristillinen perinne. Joillain paikkakunnilla pelkästään helluntai- ja vapaaseurakuntiin (Vapaakirkko) saattaa kuulua yhteensä noin kymmenen prosenttia asukkaista, ja useammalla vähintään viisi prosenttia. Alajärvi, Kälviä, Ullava, Seinäjoki, Soini... Sitten siihen lisäksi vahva evankelinen vaikutus, monilla paikkakunnilla lestadiolainen, ruotsinkielisellä rannikkoseudulla ruotsinkielinen Rauhan Sana -lestadiolaisuus ja myös baptistiseurakunnat jne. Körttejäkin paljon Pohjanmaalla.
- AnonyymiUUSI
... Vaikkapa Larsmo/Luoto Kokkolan ja Pietarsaaren välissä, jossa melkein puolet väestöstä taitaa kuulua lestadiolaiseen Rauhan Sana -liikkeeseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
... Vaikkapa Larsmo/Luoto Kokkolan ja Pietarsaaren välissä, jossa melkein puolet väestöstä taitaa kuulua lestadiolaiseen Rauhan Sana -liikkeeseen.
Hyi helvetti!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyi helvetti!
Voisiko siellä olla jotakin vikaa vedessä tai elintarvikkeissa?
- AnonyymiUUSI
Käsite raamattuvyöhyke on apinoitu Yhdysvalloista, jossa se voidaan kai kartallekin piirtää. Yhdysvalloissa nuo Raamattuun vetoavat vapaakristilliset suunnat ovat muutenkin vahvempia kuin meillä Suomessa.
Tänne Suomeen kartta raamattuvyöhykkeestä ei istu, vaikka otettaisiin mukaan myös tavalliset, maltilliset perusluterilaiset herätysliikkeet. Niidenkin kannatus on nimittäin vahvaa vain yksittäisinä läikkinä siellä täällä. Ja esimerkiksi lestadiolaisuus ei edes suosi Raamatun lukemista kotioloissa, vaan saarnamiesten kuuntelemista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853408
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442837Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742356- 612308
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512251Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162226Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212103Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202057- 621954
- 1121914