Audi on itäauto

Anonyymi-ap

Audin syntysijat ovat Zwikaussa DDR alueella.
Audi on juuriltaan itäauto paljon enemmän kuin Skoda.

12

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No voihan tätä lapsellisuuden määrää. Onko poika oppinut jotain Euroopan historiasta, mutta ei ole oikein ymmärtänyt asiasta ja varsinkaan missä maailmassa elämme nyt.

      • Anonyymi

        Aivan kuten Skoda on itäauto on Audikin itäsaksan peruja.
        Tunnen kyllä siltä osin euroopan historiaa enemmän kuin ne jotka puhuvat kaalivankkureista.

        Asiasta puheenollen saksalaisten sekä itä- että länsi- kansllisruokaa on hapankaali ja kohlsuppe joka on saksalainen klassikko.

        Että se niistä kaalivankkureista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten Skoda on itäauto on Audikin itäsaksan peruja.
        Tunnen kyllä siltä osin euroopan historiaa enemmän kuin ne jotka puhuvat kaalivankkureista.

        Asiasta puheenollen saksalaisten sekä itä- että länsi- kansllisruokaa on hapankaali ja kohlsuppe joka on saksalainen klassikko.

        Että se niistä kaalivankkureista.

        Oletko toinen vai avaaja itse?
        Mene jo kasvamaan kouluun ja opi normaaliksi ja voit jopa pärjätä tulevaisuudessa muuallakin kuin Suolessa.


    • Anonyymi

      Samasta tehtaasta lähti Suomessakin tunnettu P 70 zwikau ja Donau, DKW Shnelllasterin keulalla komeilivat kommunismin tunnukset, neljä olympiarengasta.

      • Anonyymi

        Oliko se DKW joku itäblokin helmi jonka itäautostatuskin hävitettiin nimi vaihtamalla? Oliko se joku autounionikin välillä vai mikä?


    • Anonyymi

      Niin mitä siitä sitten?

    • Anonyymi

      Lähihistoriantiedot kirjoittajilla ovat sillä lailla puutteelliset, ettei
      paljoa kannata edes kommentoida.
      Ne neljä rengasta tarkoittavat nimenomaan niitä neljää erillistä auto-
      merkkiä, joka yhdessä oli Auto Union, "autoyhdistys" joista yksi oli DKW
      ja toinen Audi.
      DKW:stä tehtiin 1950 -luvulla muutamaksi vuodeksi Suomessa Donau,
      tavaramerkkioikeuksien takia.
      Itäblokiksi kutsutaan maita, jotka 2. Maailmansodassa jäivät Neuvostolii-
      ton vaikutusvallan alle.
      Ennen vuotta 1939 oli vain Eurooppa ja v. 1922 perustettu Neuvos-
      toliitto. Omaa autoteollisuutta ei heillä ollut, vaan ainakin alkuun kopioi-
      tiin sumeilematta olemassa olevaa, vaikka myöhemmin maksettiin lisens-
      sioinnista.
      Ei taida olla ensimmäistäkään täysin omaan suunnitteluun perustuvaa
      neukkulaista / venäläistä automaallia.
      Tässä saatan erehtyä - korjatkaa tarvittaessa!

      Maailma muuttuu, Eskosein!
      Kuka olisi uskonut, että autoliiketoimintakin yhdistyy niin, ettei kohta voi
      valita edes kahdesta!

      • Anonyymi

        Kyllä Autisti menetti nyt hermonsa kun volkkarin sisaresta tulikin itäauto.
        Kiistämättä Audi on maantieteellisesti juuriltaan itäauto.
        Kaiken lisäksi Audia tehdään samoissa tehtaissa kuin "rahvaanauto" Vokswagen.

        Kun vielä tiedetään että Audia valmistetaan Italiassa, Unkarissa, Espanjassa, Belgiassa, Slovakiassa, Intiassa, Thaimaassa ja Kiinassa ei voida sanoa että Audi olisi länsiauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Autisti menetti nyt hermonsa kun volkkarin sisaresta tulikin itäauto.
        Kiistämättä Audi on maantieteellisesti juuriltaan itäauto.
        Kaiken lisäksi Audia tehdään samoissa tehtaissa kuin "rahvaanauto" Vokswagen.

        Kun vielä tiedetään että Audia valmistetaan Italiassa, Unkarissa, Espanjassa, Belgiassa, Slovakiassa, Intiassa, Thaimaassa ja Kiinassa ei voida sanoa että Audi olisi länsiauto.

        Voi sinua, luuletko ärsyttävästi noilla jutuilla?
        Säälin sinua Persun poikanen.


    • Anonyymi

      Kupletin juoni onkin siinä, ettei DKW jäänyt DDRään, vaan perusti uuden tehtaan Länsi-Saksaan. Vanhassa ryöstetyssä tehtaassa kehitys johti sitten Ifaan, Trabantiin ja Wartburgiin NL:n suunnitelmatalouden ohjauksessa.

      • Anonyymi

        Niinpä, niin, merkistä toiseen. Uskoisiko kukaan, että piikkinokka-Mosse oli länsiauto lähes täysin.


      • Anonyymi

        Mikä on kupletin juoni?
        Kun seuraa keskustelua automerkeista on monilla iso-isiltä, isiltä ja naapurin sedältä periytyvä usko joidenkin merkkien laatuun ja joidenkin surkeuteen.
        Koska kyseessä on uskonasia ei rationaalinen ajattelu onnistu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      55
      3650
    2. 41
      3080
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      151
      2914
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2363
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      58
      1869
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      112
      1698
    7. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      68
      1140
    8. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1111
    9. Nainen, koska nähtiin viimeksi

      Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1086
    10. Miten tällaista voi tapahtua

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?
      Virrat
      43
      1004
    Aihe