Porot ja tie

Anonyymi-ap

Nyt on nähty poronomistajan ajattavan poronsa mönkijällä 5-tielle. Mikä siinä on ettei pysy omalla tontilla?

16

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rupesivat tienaamaan🥵

• Anonyymi

Oon aikasemminki hoksinu että joku ajattaa pihalta päätielle porot, en tiiä onko poron omistaja mutta joku kumminki

• Anonyymi

Kujala sitä tekee....

• Anonyymi

Ottakaa panta ja korvat mukaan,jos alle jää

• Anonyymi

Tiet ei ole mitään porojen laidunpaikkoja, omistajat syytteeseen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

• Anonyymi

Poron omistajat on samanlaisia ku porot yhtä viisaita

• Anonyymi

Pudasjärven palstalta kopioitu kysymys. Siellä ei ainakaan ole tullut mitään järkevää vastausta. Ainaista poromiesten räkytystä vain.

"Nyt on alkamassa vuoden synkin porokolariaika. Tiet suolataan, on pimeää ja märkää. Huono näkyvyys ja poroja kaikkein eniten tiellä. Valtaosa porokolareista ajetaan juuri tänä lyhyenä ajanjaksona erotusten ja kotitarhaan keräämisen välisenä aikana.

Nyt juuri on menossa poroerotukset ja porokarja käytetään aitauksissa.

KYSYMYS: Miksi porot päästetään vielä vapaaksi juuri tähän pahimpaan aikaan kun ne nyt juuri kerätään aitoihin erotusta varten? Parin kuudauden sisällä ne kerätään jokatapauksessa taas kotitarhoihin talveksi. Jotenkin tuntuu, että väitteeltänne on pohja pois kun sanotte, että kolariporo on kulu myös poron omistajalle. Miksi ette kuskaa porojanne kotitarhaan erotusaidasta? Asiallisia vastauksia kaipailisin, eikä niitä iän ikuisia järjettömiä ”muuta pois” höpötyksiä. Mielestäni ihan oikea ja asiallinen kysymys, joka kaipaisi asiallisen vastauksen."

• Anonyymi

Kannattaa käydä katsomassa Pudasjärven palstalla ketju ”Asiallista keskustelua”. Siellä näkee mikä on poromiesten suhtautuminen porojen aiheuttamiin ongelmiin ja niistä kärsiviin ihmisiin.

• Anonyymi

Erittäin aiheellinen ja hyvä toteamus. Poromiehet tekee kaksinkertaisen työn joista toinen on täysin turha.

• Anonyymi

Koska poronlihan myynnillä ei tienaa enää niin paremmin saa rahat petokorvauksina tai juurikin noista kolareista. Eihän kukaan enää tosissaan usko, että poroja kasvatetaan teuraaksi ja lihanmyyntiin?

• Anonyymi

Tämä taitaa olla perimmäinen syy. Sen kun vielä saisi lainsäätäjät ymmärtämään.

• Anonyymi

Kyllä ne joskus porot loppuu kun pedot hoitaa hommat kotiin

• Anonyymi

Kyllä kai täällä suurimman osan poroista on tappaneet pedot, paljon varmaan jäänyt myös auton alle ja joku ampunut muutaman impparilla. Tarviiko nuita sitten enää tielle ajattaa.

• Anonyymi

Poron korvaus auton alle jääneenä on tuplasti parempi kuin teurastettuna ja sitä kautta myytynä.

• Anonyymi

Saavat toista tonnia jos auton alle jää vasa hyvää bisnestä

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3027
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2617
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1483
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      903
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      28
      656
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe