🥰🫐🪣 marjat pensaissa hupenee
sato ämpärissä pahenee😫
Nyt pitäisi keksiä miten säilytän marjoja, kun torstaina vielä pitää olla täällä. Jääkaappikin on niin pieni, että kolme ämpäriä ei mahdu sinne. Joku oli kaivanut kuoppia maahan ja säilytti ruokia siellä kannellisissa rasioissa. Kalojakin. Paikallinen vesimyyrä tai tunkiolla lieroja kaiveleva mäyrä voisivat moisesta ilahtua.
Näin se kesä etenee
27
299
Vastaukset
- Anonyymi
Sitten vain jakamaan sitä hyvää muille. On paremoi olla antelias, kuin kitsas ja pilata syömiset.
- Anonyymi
Ainoo este asialle on se, että täällä kaikilla on omat marjapensaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoo este asialle on se, että täällä kaikilla on omat marjapensaat.
Suomi on pullollaan ihmisiä, vanhuksia, työttömiä, yksinhuoltajia, liikuntarajoitteisia yms. jotka olis onnellisia ilmaisista vitamiineista.
Jos jollain on jotain liikaa, miksi siitä pitää tehdä "ongelma" ja pröystäillä sillä netissä. En ymmärrä. Sori meni tunteisiin. Anonyymi kirjoitti:
Suomi on pullollaan ihmisiä, vanhuksia, työttömiä, yksinhuoltajia, liikuntarajoitteisia yms. jotka olis onnellisia ilmaisista vitamiineista.
Jos jollain on jotain liikaa, miksi siitä pitää tehdä "ongelma" ja pröystäillä sillä netissä. En ymmärrä. Sori meni tunteisiin.Missä se luki, että mulla on liikaa marjoja? Kyllä ne on itsellä kulunut talven mittaan kaikki mitä oon kerännyt. Kysymys on vain säilymisestä nämä muutamat päivät.
- Anonyymi
Vanhasta jääkaapista voi askarrella kuivurin.
- Anonyymi
Vaihda uudet marjat vanhaan jääkaappiin, niin ensi kesänä homma toimii. Tulevaa on hyvä valmistella.
- Anonyymi
No ehkei niitä kannata maahan laittaa,entä pakastimeen?
Ei täällä mökillä mitään pakastinta ole. Jääkaappikin sellainen pieni 60-luvun Ignis.
https://www.antikvariaatti.net/tuotekuvat/isot/1974474.jpg- Anonyymi
Palstasedällä si varmaan nääs lokerossa tila riitä, hohhoijaa
- Anonyymi
Vadelma mustaherukkahilloa viilin kanssa. On hyvää.
- Anonyymi
Juu juu sokerilla ongelma ratkaistu ja hillopurkit omatekoiseen maakellariin.
- Anonyymi
Keittelet hilloksi.
- Anonyymi
Keittelen pesäpallon kokoisia varhaisperunoita, miten tässä näin kävi?
- Anonyymi
Keitä mehuksi ja hilloiksi.
Sokeri on silöntäaine.Sokeritonta mustaherukkamehua olenkin joskus tehnyt höyryttämällä tai kattilassa. Sellaisena marjat säilyvät siihen asti että saan ne pakastimeen.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Sokeritonta mustaherukkamehua olenkin joskus tehnyt höyryttämällä tai kattilassa. Sellaisena marjat säilyvät siihen asti että saan ne pakastimeen.
Pilvisenä päivänä on leppoisaa höyrytä keittiössä.
Anonyymi kirjoitti:
Pilvisenä päivänä on leppoisaa höyrytä keittiössä.
Niin totta. Helteillä ei pahemmin kokkailut kiinnostaneet. Nyt lähden höyryämään saunalle veden lämmitykseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilvisenä päivänä on leppoisaa höyrytä keittiössä.
Pitäisi olla ulkoilmakeittiöitä kuumien kesäilmojen varalle, muutakin keinoa kokkailla kuin grillaaminen metsäpalovaroituksen aikaan. Toisaalta roiskeläppäpitsaan ei kukaan ole vielä kyllästynyt.
- Anonyymi
Helteet jatkuu, kuivata ne.
- Anonyymi
Mikset poiminut niitä lähtöä edeltävänä päivänä.
Hälmöiltä vaikuttaviin tekemisiin mulla on aina joku syy. Myöhemmin ei ehkä olisi ollut mitään poimittavaa, Ketut ja linnut syövät marjoja. Karviaisissa oli jo käyty. Lisäksi marjat olivat niin kypsiä, että putoilivat pensaista.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Hälmöiltä vaikuttaviin tekemisiin mulla on aina joku syy. Myöhemmin ei ehkä olisi ollut mitään poimittavaa, Ketut ja linnut syövät marjoja. Karviaisissa oli jo käyty. Lisäksi marjat olivat niin kypsiä, että putoilivat pensaista.
Lìinnut ovat minun mustaherukkojen ja karviasten kimpussa.
Saa kilvan niiden kanssa sydä. Anonyymi kirjoitti:
Lìinnut ovat minun mustaherukkojen ja karviasten kimpussa.
Saa kilvan niiden kanssa sydä.Täällä pörrää yli 50-päinen naakkalauma. Jos ne olisivat päässeet istahtamaan pensaisiin olis ne hetkessä tyhjentyneet. Nyt ei tartte enää vahtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481
