🥰🫐🪣 marjat pensaissa hupenee
sato ämpärissä pahenee😫
Nyt pitäisi keksiä miten säilytän marjoja, kun torstaina vielä pitää olla täällä. Jääkaappikin on niin pieni, että kolme ämpäriä ei mahdu sinne. Joku oli kaivanut kuoppia maahan ja säilytti ruokia siellä kannellisissa rasioissa. Kalojakin. Paikallinen vesimyyrä tai tunkiolla lieroja kaiveleva mäyrä voisivat moisesta ilahtua.
Näin se kesä etenee
26
269
Vastaukset
- Anonyymi
Sitten vain jakamaan sitä hyvää muille. On paremoi olla antelias, kuin kitsas ja pilata syömiset.
- Anonyymi
Ainoo este asialle on se, että täällä kaikilla on omat marjapensaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoo este asialle on se, että täällä kaikilla on omat marjapensaat.
Suomi on pullollaan ihmisiä, vanhuksia, työttömiä, yksinhuoltajia, liikuntarajoitteisia yms. jotka olis onnellisia ilmaisista vitamiineista.
Jos jollain on jotain liikaa, miksi siitä pitää tehdä "ongelma" ja pröystäillä sillä netissä. En ymmärrä. Sori meni tunteisiin. Anonyymi kirjoitti:
Suomi on pullollaan ihmisiä, vanhuksia, työttömiä, yksinhuoltajia, liikuntarajoitteisia yms. jotka olis onnellisia ilmaisista vitamiineista.
Jos jollain on jotain liikaa, miksi siitä pitää tehdä "ongelma" ja pröystäillä sillä netissä. En ymmärrä. Sori meni tunteisiin.Missä se luki, että mulla on liikaa marjoja? Kyllä ne on itsellä kulunut talven mittaan kaikki mitä oon kerännyt. Kysymys on vain säilymisestä nämä muutamat päivät.
- Anonyymi
Vanhasta jääkaapista voi askarrella kuivurin.
- Anonyymi
Vaihda uudet marjat vanhaan jääkaappiin, niin ensi kesänä homma toimii. Tulevaa on hyvä valmistella.
- Anonyymi
No ehkei niitä kannata maahan laittaa,entä pakastimeen?
Ei täällä mökillä mitään pakastinta ole. Jääkaappikin sellainen pieni 60-luvun Ignis.
https://www.antikvariaatti.net/tuotekuvat/isot/1974474.jpg- Anonyymi
Palstasedällä si varmaan nääs lokerossa tila riitä, hohhoijaa
- Anonyymi
Vadelma mustaherukkahilloa viilin kanssa. On hyvää.
- Anonyymi
Juu juu sokerilla ongelma ratkaistu ja hillopurkit omatekoiseen maakellariin.
- Anonyymi
Keittelet hilloksi.
- Anonyymi
Keittelen pesäpallon kokoisia varhaisperunoita, miten tässä näin kävi?
- Anonyymi
Keitä mehuksi ja hilloiksi.
Sokeri on silöntäaine.Sokeritonta mustaherukkamehua olenkin joskus tehnyt höyryttämällä tai kattilassa. Sellaisena marjat säilyvät siihen asti että saan ne pakastimeen.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Sokeritonta mustaherukkamehua olenkin joskus tehnyt höyryttämällä tai kattilassa. Sellaisena marjat säilyvät siihen asti että saan ne pakastimeen.
Pilvisenä päivänä on leppoisaa höyrytä keittiössä.
Anonyymi kirjoitti:
Niin totta. Helteillä ei pahemmin kokkailut kiinnostaneet. Nyt lähden höyryämään saunalle veden lämmitykseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi olla ulkoilmakeittiöitä kuumien kesäilmojen varalle, muutakin keinoa kokkailla kuin grillaaminen metsäpalovaroituksen aikaan. Toisaalta roiskeläppäpitsaan ei kukaan ole vielä kyllästynyt.
- Anonyymi
Helteet jatkuu, kuivata ne.
- Anonyymi
Mikset poiminut niitä lähtöä edeltävänä päivänä.
Hälmöiltä vaikuttaviin tekemisiin mulla on aina joku syy. Myöhemmin ei ehkä olisi ollut mitään poimittavaa, Ketut ja linnut syövät marjoja. Karviaisissa oli jo käyty. Lisäksi marjat olivat niin kypsiä, että putoilivat pensaista.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Hälmöiltä vaikuttaviin tekemisiin mulla on aina joku syy. Myöhemmin ei ehkä olisi ollut mitään poimittavaa, Ketut ja linnut syövät marjoja. Karviaisissa oli jo käyty. Lisäksi marjat olivat niin kypsiä, että putoilivat pensaista.
Lìinnut ovat minun mustaherukkojen ja karviasten kimpussa.
Saa kilvan niiden kanssa sydä. Anonyymi kirjoitti:
Lìinnut ovat minun mustaherukkojen ja karviasten kimpussa.
Saa kilvan niiden kanssa sydä.Täällä pörrää yli 50-päinen naakkalauma. Jos ne olisivat päässeet istahtamaan pensaisiin olis ne hetkessä tyhjentyneet. Nyt ei tartte enää vahtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1167133Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945271Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463240Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t382307Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681168Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133