Vuosi toisensa perään arki tuntuu tyhjältä ja merkityksettömältä, ja odotan vain lomamatkoja joita suunnittelen melkein koko vuoden ajan. Tänäkin vuonna toivon, että en enää palaisi matkalta kotiin.
Toivon, että joutuisin lento-onnettomuuteen, tai että joku ryöstäisi minut väkivaltaisesti. En tekisi mitään pelastaakseni itseäni evakuointitilanteessa, ja kieltäytyisin antamasta rahojani jos minua uhattaisiin aseella.
En siis halua aktiivisesti tehdä itsemurhaa, mutta olisin helpottunut jos sattumalta kuolisin mahdollisimman pian. Joku oikein aggressiivinen syöpä tai äkillinen sairaskohtauskin olisi tervetullut.
Olen lähdössä matkalle, ja toivon että en enää palaisi
12
144
Vastaukset
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Tilanteesi vaikuttaa raskaalta.
Itsetuhoiset ajatukset kannattaa ottaa puheeksi ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Itsekkin aina välillä toivon että pääsis pois Suomesta ja vois jopa jäädä sinne ulkomaille etten enää palaisi takaisin.
Mahdotonta se on kuitenkaan edes lähteä mihinkään kun kaikki ongelmat estää senkin.
Masentunut Mies- Anonyymi
Masennus menee aina ohi aikanaan , joillakin on kauan ja toisilla pienemmän ajan .
Lääkkeet auttavat monta ihmistä pääsemään sen pahimman ylitse ja sitten on muistettava että kun alkaa tekemään pieniä asioita ensin vaikka ei oikein niin huvittaisikkaan niin se on usein alku paranemiselle
. Masennuksesta toipuminen on kaksi askelta eteen päin yksi taakse päin , ja se tekee usein sen että luulee ettei koskaan enää tule ennalleen. Jotkut tietävät miksi ovat masennuskissa toiset eivät, .jokin pieni muutos elämässä on usein se laukaisija kun vaan tuntee että nyt on menossa oikeaan suuntaan. . Muistan aikoinani erään miehen joka erosi kun vaimo löysi toisen , yhteys lapseen kaksi kertaa kuukaudessa . Mies oli hyvin masentunut .hän meni urheiluseuraan
Auttamaan jalkapalloa pelaavien materiaali vastaavaksi . Vaikka sekin aluksi tympäisi. Eräänä päivänä siellä oli nainen jollain asialla ja katseet kohtasivat , ja he vaan jotenkin tunsivat molemmat että tässä on minun ihmiseni . Masennus meni ohitse melkein kerrasta ja he alkoivat seurustelemaan ja muuttivat yhteen . Eikä sen jälkeen ollut saanut mitään oireita. Jälkeenpäin sanoi että se tuntui kun kohtalo olisi lähettänyt sen naisen hänen elämäänsä .
Eikä edes muistanut millaista se oli kun oli masentunut. Niin että näin on joskus , jotain epätavallista tapahtuu ja . Ja se muuttaa aivotoiminnan välittömästi .
Jotkut ovat saaneet lottovoiton;ja se on ollut laukaiseva tekijä tervehtymiseen. Joten että valmistelee kuolemaa masennuksissaan ei anna parannusta, valmistele elämää m se antaa toivoa
hauku aina välillä itseäsi peilin edessä sanoen nyt lopetat tuon tyylin ja yrität parantua änekin auttaa näkemään miten toiset näkevät sinut . Joten yritä sydämmesi pohjasta äläkä vaivu siihen tuttuun alakuloisuuteen se syö vaan ihmistä sisältä päin
Ja se että toivot syöpää niin ajattele hiukan sitä että on monia ihmisiä, joilla on vaan yksi toivomus saada tulla terveeksi syövästään . Kuten alussa , masennus menee aina ohitse kun vaan löytää avaimet siihen mikä toimii itselle parhaaksi . Saamaan tien terveyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masennus menee aina ohi aikanaan , joillakin on kauan ja toisilla pienemmän ajan .
Lääkkeet auttavat monta ihmistä pääsemään sen pahimman ylitse ja sitten on muistettava että kun alkaa tekemään pieniä asioita ensin vaikka ei oikein niin huvittaisikkaan niin se on usein alku paranemiselle
. Masennuksesta toipuminen on kaksi askelta eteen päin yksi taakse päin , ja se tekee usein sen että luulee ettei koskaan enää tule ennalleen. Jotkut tietävät miksi ovat masennuskissa toiset eivät, .jokin pieni muutos elämässä on usein se laukaisija kun vaan tuntee että nyt on menossa oikeaan suuntaan. . Muistan aikoinani erään miehen joka erosi kun vaimo löysi toisen , yhteys lapseen kaksi kertaa kuukaudessa . Mies oli hyvin masentunut .hän meni urheiluseuraan
Auttamaan jalkapalloa pelaavien materiaali vastaavaksi . Vaikka sekin aluksi tympäisi. Eräänä päivänä siellä oli nainen jollain asialla ja katseet kohtasivat , ja he vaan jotenkin tunsivat molemmat että tässä on minun ihmiseni . Masennus meni ohitse melkein kerrasta ja he alkoivat seurustelemaan ja muuttivat yhteen . Eikä sen jälkeen ollut saanut mitään oireita. Jälkeenpäin sanoi että se tuntui kun kohtalo olisi lähettänyt sen naisen hänen elämäänsä .
Eikä edes muistanut millaista se oli kun oli masentunut. Niin että näin on joskus , jotain epätavallista tapahtuu ja . Ja se muuttaa aivotoiminnan välittömästi .
Jotkut ovat saaneet lottovoiton;ja se on ollut laukaiseva tekijä tervehtymiseen. Joten että valmistelee kuolemaa masennuksissaan ei anna parannusta, valmistele elämää m se antaa toivoa
hauku aina välillä itseäsi peilin edessä sanoen nyt lopetat tuon tyylin ja yrität parantua änekin auttaa näkemään miten toiset näkevät sinut . Joten yritä sydämmesi pohjasta äläkä vaivu siihen tuttuun alakuloisuuteen se syö vaan ihmistä sisältä päin
Ja se että toivot syöpää niin ajattele hiukan sitä että on monia ihmisiä, joilla on vaan yksi toivomus saada tulla terveeksi syövästään . Kuten alussa , masennus menee aina ohitse kun vaan löytää avaimet siihen mikä toimii itselle parhaaksi . Saamaan tien terveyteen.Itsellä on masennus kestänyt jo kohta 16 vuotta yhteenmenoon eikä ole edes paljoa helpottanut missään vaiheessa. Eihän kenenkään pää tuollaista loputtomiin kestä.
Masentunut Mies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä on masennus kestänyt jo kohta 16 vuotta yhteenmenoon eikä ole edes paljoa helpottanut missään vaiheessa. Eihän kenenkään pää tuollaista loputtomiin kestä.
Masentunut MiesJa aina kun elämässä tulee jokin uusi takaisku tai isompi vastoinkäyminen niin putoan yhä syvemmälle kuiluun.
Anonyymi kirjoitti:
Ja aina kun elämässä tulee jokin uusi takaisku tai isompi vastoinkäyminen niin putoan yhä syvemmälle kuiluun.
Masentunut MiesOletko koskaan käynyt missään läpi sitä, miksi sinun on niin vaikea ottaa vastaan takaiskuja tai vastoinkäymisiä, miksi ne aiheuttaa sellaisia tunteita, joita et jostain syystä pysty käsittelemään ?
Terapioissahan yleensä hoidetaan tuollaisia asioita, käydään läpi, mikä ihmisellä voisi olla taustalla, että tunteiden käsittely takkuaa.
- Anonyymi
Mitään syöpää en kyllä koskaan haluaisi mut joku äkillinen sairauskohtaus tuskin olisi kovin hirveä tapa kuolla.
Jos joku tulis ryöstämään mua niin heittäytyisin varmaan uhkarohkeaksi, laittaisin hanttiin ja alkaisin soittaa suutani ja uhkailla takaisin vaikka sillä ryöstäjällä olis tuliase.
Aloittaja ei ole tullut ajatelleeksi, jos matkustaessa sattuisi jokin hengenlähdön aiheuttava tapahtuma, onnettomuus, tms. , niin siihen loppuisi matkustaminen.
Jos pystyy kerran vuodessa reissaamaan, niin kannattaahan se, ja kannattaa sitä jatkaa tulevaisuudessakin.
Ja on ainakin jotain hyvää ja kivaa mitä odottaa, vaikka vuosi välissä olisikin.- Anonyymi
Olen tullut ajatelleeksi paljonkin. Yksitoista kuukautta kärsimystä ei ole sen arvoista, että kerran vuodessa on ihan ookoo olo sen lyhyen hetken, kun ei kerkeä ajattelemaan sitä tuskaa.
- Anonyymi
Se että joku nainen rakastuis muhun ja minä häneen saattaisi pelastaa mun elämän ainakin niin kauan kuin sitä onnea riittäisi.
Mut eihän tuollaista maailman ihmettä tule meikäläiselle koskaan tapahtumaan. Rakkauskin on aina ollut yksipuolista. Tarkoitan että itse olen joskus ihastunut voimakkaasti johonkin naiseen mutta tämä nainen ei sitten ole tuntenut lainkaan samoin.
Eräälläkin rakastumisella yhteen naiseen oli lähes kohtalokkaat seuraamukset kun se meni jo vainoamisen puolelle meikäläisen osalta. Ihme ettei vienyt niitä mun juttuja Poliisille mut olen nyt ehkä ymmärtänyt rauhoittua lopullisesti sen naisen suhteen. Mulle tuli siis joku sairas pakkomielle tätä naista kohtaan.
Masentunut Mies- Anonyymi
Siis melkein joku tämmönen että jos meikäläinen ei tuota naista saa niin ei kyllä kukaan mukaan no mutta on saanut.
Tuo ajatushan oli tietenkin täysin sairas. Varmaan se että en ole koskaan saanut ketään on tehnyt meikäläisestä niin kateellisen ja katkeran että sitä on alkanut ajatella että muiden onni on jotenkin itseltä pois.
Masentunut Mies
- Anonyymi
Mulle on toisinaan sanottu että olen niin hullu että mun kuuluis olla jossain pakkohoidossa.
Masentunut Mies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 975582
- 564241
- 462516
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282338Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151494
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331352Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201178- 231085
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431071