Poliitikon on uskallettava sanoa mitä ajattelee:
https://www.ku.fi/artikkeli/5196316-paavo-arhinmaki-kun-haastattelussa-itseaan-kunnioittavan-ja-tosissaan-politiikkaa-tekevan-on-uskallettava-sanoa-mita-aidosti-ajattelee
Mutta tilanne vasemmistossa ja vihreissä on niin, ettei kukaan uskalla sanoa tukevansa Israelia ja että Gazan sodan uhrit ovat Hamasin syy.
Tosiasiassa tämä ei ole pelkästään persujen ja kristillisten ajatus, vaan Israelilla on perinteisesti suuri tuki olemassa myös vasemmalla, vaikka se on laadullisesti erilaista kuin persujen tuki.
Ja kaikki puolueet vastustavat islamistista terrorismia, sen ideologiaa ja sotaa. Tämä aivan kuin hukkuu valtavaan intoon haukkua Israelia ja puolustaa Palestiinan valtion tunnustamista.
Pääministeri Orpo sanoi aivan asiallisesti kaiken oleellisen Palestiinan tunnustamisesta ja Suomen politiikasta asiassa.
Vasemmistossakin on vahva tuki Israelille. Israel oli hyökkäyksen kohteena, mutta selviytyi. Kiina luuli, että Israel katoaa nyt kartalta ja katkaisi suhteensa Israeliin 7.10 jälkeen.
Euroopan vasemmisto ei kannata Kiinaa eikä Pohjois - Koreaa, eikä haikaile Neuvostoliiton perään. Vasemmistoliiton pitäisi sanoutua irti Israel vastaisuudesta, muttei pysty, niin paljon sellaisia jäseniä on, jotka ovat Israel vastaisuuteen harhautuneet. Ja koko johto. Muinaisfossiileja taas, kuten Neuvostoliiton kannattamisessa SKDL ja SKP aikanaan, puolet kannattajista ja johdosta.
Paavo Arhinmäen haastattelu
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Entä jos poliitikko jättää jotain sanomatta, mitä pitäisi sanoa? Esimerkiksi äänten toivossa? Entä jos poliitikko puhuu omien arvojensa puolesta, mutta ei sitten kuitenkaan puolustakkaan arvojaan, kun tulee vaikea tilanne?
Semmoista se äänten kalastelu on. Vasemmisto-poliitikon tehtävä on järjestää kansaa taisteluun kansan omien etujensa puolesta, ja sitten tämä painostus tukee niitä jotka ovat eduskunnassa.
Nyt hihhuloidaan pride ja Palestiina mielenosoituksissa ja mennään näin käytännössä sivuasioihin ja vielä väärälle puolelle. Perhearvoja pitäisi kunnioittaa ja Israelia tukea eikä sateenkaarijutuja ja islamistien terroria. Itsenäisyys, demokratia, kansainvälinen solidaarisuus ja kansan päiväkohtaiset edut, se on vasemmiston yhteisrintama politiikka, sen pääasiat.
Nyt itsenäisyys on puoliksi EU ja Suomi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953809
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473185Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002817- 1342477
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572460- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080