On monia ihmisiä, joilla on viimeiset lomapäivänsä tai jotka ovat juuri palanneet töihin pitkän loman jälkeen. Silloin ei ole täysin harvinaista, että tunnemme olomme erityisen väsyneeksi. Yleensä keskustalasilla maanviljelijöillä tätä ei ole, kun kesä vilkasta työnteon aikaa, aivot ei ole narikassa. Lyhyt kesä, sato otetaan talteen loppukesästä, joka ympäri vuorokautisia työpäiviä.
Ei ole kuviteltua, että tunnet olosi epätavallisen väsyneeksi vapaan jälkeen. Tutkimukset osoittavat, että aivojemme on uuvuttavaa muuttua.
"Osittain tämä johtuu siitä, että usein käännämme vuorokausirytmin päinvastaiseksi ja kyllästymme palauttamaan sitä takaisin"
Mutta on myös väsyttävää vaihtaa aivojen kognitiivisia toimintoja, jotka eivät ole olleet yhtä aktiivisia loman aikana.
"Meidän on ehkä tehtävä vaikeita päätöksiä, otettava kantaa tärkeisiin asioihin, ja se vaatii enemmän aivoja"
Eikä vähiten meihin vaikuta se, että päivä muuttuu halun ja vapauden hallitsemasta rakenteen ja vaativan arjen hallitsemaksi.
-
Täällä palstalla aivot ovat "narikassa" monilla, pääosin vasemmistolais-suunnilla, he ulkona työnteosta, harjoitusta kaikilla ei ole työntekoon. Osalla kirjoitukset kuin lapsilla, jääneet sille tasolle.
"Sanna.. Sanna.. huutavat keskustan palstalla, kuin se hänelle ihanne. Oli kyllä kaikkea muuta kuin ihanne. SDP':llä on toinen puheenjohtaja, sitä eivät kehu toverit.
Miksi voimme väsyä lomien jälkeen ja mitä voimme tehdä asialle
Anonyymi-ap
7
95
Vastaukset
- Anonyymi
Toverit on jakaantuneet. Osalle yhä Sanna puheenjohtaja.
- Anonyymi
Kyllä meidän kommunistiaatettamme puheenjohtajoi Kaikkonen
- Anonyymi
SDP:n nykyinen puheenjohtaja ei tanssi pöydällä. Siksi sitä ei kehuta.
- Anonyymi
Siitä syystäkö Kaikkostakaan ei kukaan kehu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä syystäkö Kaikkostakaan ei kukaan kehu?
Sanna tanssi että jauhot pölisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanna tanssi että jauhot pölisi.
Sokerinpala suussa !
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sokerinpala suussa !
Tassilta kahvia ryystää, kun Purra pisti Juhla-Mokan tarjoukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1185806
- 564281
- 492613
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282458Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161855- 151514
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331362Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗211245- 261137
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431091