JYVÄSKYLÄN VETYBUSSI ja VETYASEMA myöhästyy ja pienenee!

Anonyymi-ap

128

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Uusavuton linkittää


    • Anonyymi

      Uusavuton linkittää

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On varmaa, että vedyntuotanto siirtyy vuoteen 2026!

      Viranomaismääräykset ja luvat viivästyttää!

      https://www.asahi-kasei.com/news/2025/e250730.html


      "markkinat"

      • Anonyymi

        De Nora Italiasta toimittaa lähes kaikille valmistajille AWE- kennoja.

        https://www.borsaitaliana.it/borsa/azioni/scheda/IT0005186371.html?lang=en

        Tuotteen valmistaminen ja soveltaminen kestää. Automaatiokin on hallittava pienyksiköissä. Tuotten luokittaminen ja hyväksynnät. Aikarajat paukkuu.

        Seppälässä on 100 kappaletta 200barin 50 litran vetykaasupulloja... Tämä on todellisuutta.

        "markkinat"


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Viranomaismääräykset takaavat turvallisuuden.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://nickelgreen.com/awe-hydrogen-production-electrolyzer-composition/

        Italia ja De Nora .


        "markkinat"

        Alkalielektrolysaattorilla on paljon ongelmia.

        Toiminta-alue on varsin kapea. Hitaus!

        Huono säätö. Hajoaa nopeasti, kun käytetään jaksottain.

        Huono energiatehokkuus. Ongelmana on myös kaliumhydroksidin ja natriumhydroksidin tavaton taipumus imeä hiilidioksidia itseensä.

        Tällöin lipeät muuttuvat karbonaatiksi. Samalla kennon impedanssi nousee voimakkaasti,
        Vedyn tuotto romahtaa.

        Karbonaatin pilaama lipeä on vaihdettava.

        Siksi kennojen huolto on jatkuvaa. Halpuus on näennäistä. PEM on ylivoimainen vaikka tarvitaan kallista iridiumia!

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkalielektrolysaattorilla on paljon ongelmia.

        Toiminta-alue on varsin kapea. Hitaus!

        Huono säätö. Hajoaa nopeasti, kun käytetään jaksottain.

        Huono energiatehokkuus. Ongelmana on myös kaliumhydroksidin ja natriumhydroksidin tavaton taipumus imeä hiilidioksidia itseensä.

        Tällöin lipeät muuttuvat karbonaatiksi. Samalla kennon impedanssi nousee voimakkaasti,
        Vedyn tuotto romahtaa.

        Karbonaatin pilaama lipeä on vaihdettava.

        Siksi kennojen huolto on jatkuvaa. Halpuus on näennäistä. PEM on ylivoimainen vaikka tarvitaan kallista iridiumia!

        "markkinat"

        Tässä taas alkali nähdään parempana.

        Pienissä alle 5MW laitoksissa PEM on parempi.

        https://johncockerill.com/en/press-and-news/news/alkaline-or-pem-electrolyzers-which-should-you-choose/

        SIEMENS uskoo pro PEM suurissa laitoksissa.

        "markkinat"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukes vaatii erittäin kattavat sertifikaatit ja lujuuslaskennat kaikista komponenteista! Prosessi on erittäin vaativa!

        Näissä on tapahtunut onnettomuuksia! TUKES vaatii kaikki dokumentit ja tarkastukset!

        https://tukes.fi/vedyn-kasittelyn-ja-varastoinnin-turvallisuus


        "markkinat"

        Kuormaajakaarinelosessa on sadan 50 litran pullon pullopatteri jossa on 80kg vetyä.

        Se sopii syöttämään Resatoa.

        https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/tankstation_vatgas_700_bar_/1212101603

        Elektrolysaattori ei kuulunut kauppaan. Luin huonosti...


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuormaajakaarinelosessa on sadan 50 litran pullon pullopatteri jossa on 80kg vetyä.

        Se sopii syöttämään Resatoa.

        https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/tankstation_vatgas_700_bar_/1212101603

        Elektrolysaattori ei kuulunut kauppaan. Luin huonosti...


        "markkinat"

        Halvalla ei saa hyvää. Henkilöauton tankkaus kestää tuolla asemalla tunnin.
        Kompressorin teho on rajoittava tekijä.

        Vetyasemilla 700barin automaattiasemien huippupaine on 850baria.

        "markkinat"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vety on pakko jäähdyttää miinus 40 asteen lämpötilaan, koska vety laajetessaan lämpenee. Maksimi lämpö auton kaasulinjassa on plus 80 astetta.


        "markkinat"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rosie on insinööri Australiasta. Hän vieraili Tanskassa tuossa konkurssiin menneessä alkalielektrolyyseritehtaassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=z23Z3nXyWd8

        Idealismia.


        "markkinat"

        Rosie kysyi 1 megawatin elektrolysaattorin hintaa tehtaan johtajalta. EI SAANUT VASTAUSTA!

        Laitteen spekseissä oli ilmaa. Suuresti liioiteltu hyötysuhde!

        "markkinat"


      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.nrk.no/nordland/teco-2030-er-konkurs_-_-vi-har-hatt-kjempesupport-fra-hele-narvik-1.17164289

      Jatkumo.

      "markkinat"

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota vie Jyväskylän kaupunkia vetyineen kuin laskiämpäriä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voi, voi aasialaista Toyota parkaa!

      • Anonyymi

        Toyota tekee mailman parhaat autot ja yhtiö on maailman suurin valmistaja.
        Hybriditekniikka oli Toyotan riemuvoitto.
        Se on edelleen maailman parasta tekniikkaa.

        Toyotan vetypolttokennoautot toimivat.

        Vetyinfrastruktuuri ei toimi! Toyota ei sitä toimita.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee mailman parhaat autot ja yhtiö on maailman suurin valmistaja.
        Hybriditekniikka oli Toyotan riemuvoitto.
        Se on edelleen maailman parasta tekniikkaa.

        Toyotan vetypolttokennoautot toimivat.

        Vetyinfrastruktuuri ei toimi! Toyota ei sitä toimita.

        "markkinat"

        Toyotan moottoritekniikka on erinomaista.

        https://www.youtube.com/watch?v=n-5PfENW5z4&t=1s


        "markkinat"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tapasin sähköautoasioissa vuosia sitten messuilla Boh Westerlundin.

        Hän on mielyttävä ja pätevä monitoimimies.

        Varmasti tulisi sinne Jyväskylään vetyprojektiin mukaan. Jos hänelle tarjotaan mahdollisuus.

        https://www.youtube.com/watch?v=1xL6iJAQ9rQ

        "markkinat"


    • Anonyymi

      Meille tuli jo 2014 Euroopan suurin elektrolysaattori teholtaan 9MW.
      Sieltä onnistuu vetykaasun toimitus 50 litran pulloissa Jyväskylään.


      "markkinat"

      • Anonyymi

        SIEMENSIN 54MW elektrolysaattori maksoi 123 miljoonaa.

        "markkinat"


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojo tekee autoja vedylle jota ei mistään saa tankattua. Voi pientä Toyota parkaa! Nyyh!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Puihin tulee menemään tuo Jyväshyvän vetybussien kanssa seikkailu. Vireonkin tuottaa vuodesta toiseen vain tappiota. Vety on järjetön ajatus jos ei jostain saa rajattomasti ilmaista vihreää sähköä sen valmistamiseen

    • Anonyymi

      Kaverini ajeli eilen Varkaudesta tullessaan Jyväskylän ja Seppälän vetyaseman kautta.

      Siellä oli sadan 50 litran vesikaasupatterit häkeissä siiretty näkymättömiin. Ne oli aiemmin näkösällä. Nyt sinne oli tuotu hieno minimalistinen tankkauspysti.

      "markkinat"

      • Anonyymi

        Noilla vehkeillä saadaan polttokennoista alkuhöyryt. Ei mitään liikennettä.


    • Anonyymi

      Norjasta on tullut tankkausinfraa. Vetyelektrolysaattori ehkä tulee Saksasta.
      Ainoaa hyvin toimivaa tekniikkaa, mutta kallista.

      "markkinat"

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.questone.com/en/products/detail/quest-one-pem-electrolyzer-me450/me450/

        https://www.questone.com/en/references/

        Toimii Sveitsissä, Itävallassa, Saksassa ym.



        "markkinat"

        Saksalaistehtaissa valmistetut elektrolysaattorit toimi teknisesti luotettavasti Itävällassa!
        Itävallassa liittokansleri Sebastian Kurz vaati vetyautoja Itävallan teille!


        Tämä johti katastrofiiin.

        https://www.derstandard.at/story/3000000266823/sebastian-kurz-traum-zerplatzt-omv-will-alle-wasserstoff-tankstellen-zusperren

        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaistehtaissa valmistetut elektrolysaattorit toimi teknisesti luotettavasti Itävällassa!
        Itävallassa liittokansleri Sebastian Kurz vaati vetyautoja Itävallan teille!


        Tämä johti katastrofiiin.

        https://www.derstandard.at/story/3000000266823/sebastian-kurz-traum-zerplatzt-omv-will-alle-wasserstoff-tankstellen-zusperren

        "markkinat"

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Kurz

        https://www.hs.fi/maailma/art-2000008500318.html


        Hänen työ muistetaan skandaalesta ja vedystä.


        "markkinat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaistehtaissa valmistetut elektrolysaattorit toimi teknisesti luotettavasti Itävällassa!
        Itävallassa liittokansleri Sebastian Kurz vaati vetyautoja Itävallan teille!


        Tämä johti katastrofiiin.

        https://www.derstandard.at/story/3000000266823/sebastian-kurz-traum-zerplatzt-omv-will-alle-wasserstoff-tankstellen-zusperren

        "markkinat"

        Itävallassa kallis sähkö esti elektrolysaattorien käyttöä. Siksi vetyautoissa käytetty vety oli 95% osuudella. Saastuttavaa fossiilisesta maakaasusta valmistettua vetyä.

        Nykyaikainen Euro6 diesel autoilija siellä tuottaa itävaltalaista vetyautoilijaa pienemmät päästöt.

        Sama tilanne Japanissa ja Saksassa, Yhdysvalloissa, Etelä-Koreassa.

        Vetyauto on polttomoottoria puhtaampaa Kanadassa, Ruotsissa, Norjassa, Islannissa ja Suomessa.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itävallassa kallis sähkö esti elektrolysaattorien käyttöä. Siksi vetyautoissa käytetty vety oli 95% osuudella. Saastuttavaa fossiilisesta maakaasusta valmistettua vetyä.

        Nykyaikainen Euro6 diesel autoilija siellä tuottaa itävaltalaista vetyautoilijaa pienemmät päästöt.

        Sama tilanne Japanissa ja Saksassa, Yhdysvalloissa, Etelä-Koreassa.

        Vetyauto on polttomoottoria puhtaampaa Kanadassa, Ruotsissa, Norjassa, Islannissa ja Suomessa.

        "markkinat"

        Sähköauto on ylivoimaisesti vetyautoa parempi.

        "markkinat"


    • Anonyymi

      Neste valmisti prosessiinsa tarvitsemansa vedy aiemmin venäläisestä maakaasusta.
      Neste valmistaa nykyisin vetynsä propaanista.

      Nesteen tarkoitus oli VALMISTAA SÄHKÖLLÄ 120 000kW eli 120MW elektrolysaattorilla vetyä.

      Elektrolysaattori on investointina kallis ja se ylläpitokin on erittäin kallista+ sähkökulut!


      NESTE HYLKÄSI SÄHKÖVEDYN TÄYSIN KANNATAMATTOMANA!


      "markkinat"

    • Anonyymi

      Vetybussien piti aloittaa liikennentöinti tänä kesänä. Alkaa kesä käymään vähiin.

      • Anonyymi

        Laita Toyota-lasit silmillesi niin näet maailman toisin. Niitten läpi kun sihtailet ja tiirailet maailmaa, niin et liikenteessä näe muita kuin Toyotan vetyautoja.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Nyt sähkö kallistuu rajusti talvea kohti ja lämpölaitosyhtiöden massiiviset sähkökattilat imevät ne halpojen tuntien hyödyt pienemmiksi.



      https://www.affarsvarlden.se/artikel/marknaden-for-vatgasbilar-ner-91-analyshus-ingen-tillfallig-fluktuation

      Euroopassa käytännössä kaikki vetyautot tomivat "halvalla" maakaasusta valmistetulla vedyllä. Sen vedyn polttokennoalatuiseksi puhdistaminen maksaa.


      Japanissa käytetään maakasuvedyn lisäksi mustaakin mustempaa kivhiiliperusteista vetyä. Vihreän vedyn käyttö on olematonta.

      "markkinat"

    • Anonyymi

      Maakaasu ja propaani(nestekaasu) toimii erinomaisesti vedyn lähteenä. Neste käytti vedyn valmistukseen päälähteenä venäläistä maakaasua.

      Venäläisen maakasun tulon loppuminen pakotti Nesteen siirtymään öljypohjaisen nestekaasun käyttöön vetytehtaallaan.

      Neste käyttää valtavan määrän yli 100 000 tonnia vetyä biorasvojen hydraamiseen HVO dieseliksi ja lentokerosiiniksi.

      Nesteen hylkäämä 120MW elektrolysaattori sähkövedyn tuottamiseksi olisi ollut olematonta osuudellaan verrattuna vedyn käyttöön. Nesteen kannattavuus olisi vaarantunut.

      "markkinat"

      "

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten kala voi tulla Norjasta vetyrekan kyydissä, kun Norjassa ei ole yhtäkään toimivaa julkista vetytankkausasemaa.

        Norjassa on yksi toimiva vetytrukkien yksityinen tankkausasema...

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kala voi tulla Norjasta vetyrekan kyydissä, kun Norjassa ei ole yhtäkään toimivaa julkista vetytankkausasemaa.

        Norjassa on yksi toimiva vetytrukkien yksityinen tankkausasema...

        "markkinat"

        Norjassa on lukuisia sähkörekkoja.

        "markkinat"


    • Anonyymi

      Johan nyt on markkinat että täällä Toyotan markkinoimaa vetyä kyseenalaistetaan!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Syksy saa, koskakohan Jyväskylän rahvas saa vetybussinsa?

      • Anonyymi

        Tähän testiin saadaan käytettyä paljon rahaa. Tiedetään, että vetybussit toimivat kylmässä, kuten sähköbussit. Vetytankkauslaitteiden jja elektrolysaattorien toiminta heikkenee pakkasessa.

        Valmistajat myyvät laitteita lisämaksusta miinus 30 asteen toimintatakuulla.

        On selvää, että riittävillä taloudellisilla panoksilla Jyväskylän vetypilotti toimii.

        Jos panolset eivät ole riittäviä, niin seuraa Suomen "sandviken". Kävin dialogia Sandvikenin projektissa mukana olleen kanssa. Hän uskoo Toyotan ja Jyväskylän projektiin.

        Hänen mukaan Sandvikenissä ei panostettu tankkausjärjestelmiin. Rahaa ei myönnetty.


        Minä uskon, että Jyväskylän pilotti on virhe. Kaikki riskitekijät on tiedossa. Kaikki tiedetään.
        Se on taloudellinen katastrofi.

        Kiinassa vetybusseja on testattu 40 asteen pakkasessa. Jään kertymisessä ja akkujen toiminassa. oli ongelmia.

        Kun busseja säilytettiin lämpimässä hallissa, niin toiminta heti hallista- pakkasajossa oli hyvää. Autoja ei kannata jättää ulos pakkaseen.

        "markkinat"




        T


    • Anonyymi

      Vireonin ja Helenin yhteinen vetytankkousasema 3 MW. Helsingin Vuosaaressa maksaa 20 miljoonaa.

      Jyväskylän aseman koko oli 5MW. Nyt se jää tasolle 1MW.

      Helenin asema saa lisäksi lämpöpumpumpun, jolla elektrolysaattorin hukkalämpö saadaan syötetyksi kaukolämpöverkkoon.

      https://yle.fi/a/74-20135463

      "markkinat"

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreän vedyn myynnille ei ole löytynyt varmuutta. Vireon notkuu lähellä kaatumista.
        Vetytankkausasemien kohtalo on heikko.

        https://www.affarsvarlden.se/artikel/forskaren-om-vatgasplanerna-bygger-pa-orealistiska-forvantningar

        https://www.finansavisen.no/forum/thread/170219/view/0/0?page=1

        "markkinat"

        Edes halpa fossiilinen maakaasuvety ja kivihiilivety ei tee vetyautoista kilpallukykyisiä.

        Tämä on nähty Japanissa, Etelä-Koreassa, Yhdysvalloissa, Saksassa.

        "markkinat"


    • Anonyymi

      Jos toyotistit sanovat että se on vety nyt, eikä mikään muu, vain vedyllä ihmiskunta pelastuu, niin uskottavahan se on, vaikka tiede ja selvä matematiikka muuta todistaisikin.

    • Anonyymi

      Jos tolpalla on aasialainen taksi, niin odotan aina länsimaalaista autoa.

    • Anonyymi

      Tässä saksalainen sähkörekkamies ajaa uudella mercedes sähkörekalla 3000km päähän.

      Vetyrekat häviää. Esimerkkinä hylätty vetyasema Ranskassa. Sähkörekkojen latusasemat yleistyvät.

      https://www.youtube.com/watch?v=4L6gx_RFmSs

      "markkinat"

      • Anonyymi

        Ruotsissa sähkörekkoja myydään monikertaisesti. Suomessa kauppa käy vielä hitaasti.
        Biokaasurekka on halvempi hankkia , mutta kallis käyttää.

        "markkinat"


    • Anonyymi

      Vetyliikenteen CAPEX ja OPEX on murskaavan huono, kun sitä verrataan sähköön!


      SÄHKÖAUTO MAKSAA ITSENSÄ ALHAISILLA KÄYTTÖKULUILLA! TÄMÄ PÄTEE ERITYISESTI BUSSILIIKENTEESEEN.

      Vähän ajavalle bensiini on halvin ratkaisu.

      "markkinat"

    • Anonyymi

      Saarellani kävelen ja jos joskus baarista tullessani heitättää niin otan taksin. Muuten ajelen Waltti-kortillani lähestulkoon ilmaiseksi. Luovuin ammattikortistani ja kun täytän kolmen vuoden päästä 70 vuotta, en enää uusi korttiani, eivät horiskot enää liikenteeseen kuulu, kuten eivä nämä itseään täynnä olevat "rattimiehetkään".

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Södertäljessä poliitikko innostui vedystä. Tämä mestari aikoi lämmittää vedyllä myös vanhainkodin...

        Tietysti tämäkin projekti ja kaikki muut jätettiin toteuttamatta. Ei vetymakkia....



        https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/nykvarn-far-vatgasmack-nagon-maste-ju-borja


        "markkinat"

        Hydri sai vetyasemansa käyttöön. Hydrin kolmas asema Ruotsissa.

        Scanian tehdas tarvitsee vetytankkauspisteen.

        https://nykvarn.se/nyheter/nyheter/2025-03-06-vatgasmack-invigd-pa-nykvarn-stockholm-syd

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hydri sai vetyasemansa käyttöön. Hydrin kolmas asema Ruotsissa.

        Scanian tehdas tarvitsee vetytankkauspisteen.

        https://nykvarn.se/nyheter/nyheter/2025-03-06-vatgasmack-invigd-pa-nykvarn-stockholm-syd

        "markkinat"

        Vedyllä liikkuvien kuorma-autojen ja rekkojen määrä jää olemattomaksi.

        1. Hinta! Vetyrekka = 4-5 kertaa dieselrekan hinta!

        2. Vedyn kalleus yhdistettynä heikkoon saatavuuteen.

        3. Heikko luotettavuus.

        https://www.nyteknik.se/fordon/sveriges-forsta-tunga-vatgaslastbil-pa-kort-sikt-gar-det-inte-ihop-1/4246964

        https://www.maserfrakt.se/nyhet/

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedyllä liikkuvien kuorma-autojen ja rekkojen määrä jää olemattomaksi.

        1. Hinta! Vetyrekka = 4-5 kertaa dieselrekan hinta!

        2. Vedyn kalleus yhdistettynä heikkoon saatavuuteen.

        3. Heikko luotettavuus.

        https://www.nyteknik.se/fordon/sveriges-forsta-tunga-vatgaslastbil-pa-kort-sikt-gar-det-inte-ihop-1/4246964

        https://www.maserfrakt.se/nyhet/

        "markkinat"

        Onneksi dieselbussit poistuvat. Euro6 ja 7 ovat jo varsin puhtaita. Australiassa on ajossa vieläkin hyvin vanhoja dieseleitä.

        https://www.youtube.com/watch?v=LsZiBUOT_h8
        '
        "markkinat"


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hydrin oli tarkoitus avata Ruotsissa 25 vetytankkausasemaa, Todellisuus on 3 ja niidenkin toiminta on heikkoa!


      Norjan 2MW vetyelektrolysaattori perusta... Vetyrahtaus takkiasemille.....


      https://hydri.energy/en/

      "markkinat!

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/74-20180039

      Vetyprojetit ovat kaikkialla vaikeuksissa.

      "markkinat"

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hycamite aikoi pyrkiä pörssiin. Nyt ne toiveet on haudattu.

        Australiassa Hazer pääsi pörssiin. Sijoittajat pettyivät.

        https://www.youtube.com/watch?v=NDa3glx-tTI

        Katalyyttisesti pilkottu metaani tuottaa heikkolaatuista kontaminoitunutta hiiltä. Sivureaktiot ovat läsnä. Kokkolassa katalyytti myrkyttyy ja prosessin saanto on heikko.
        Laiterikkoja....

        "markkinat"


    • Anonyymi

      Jyväskylän vetyasem myöhöstyi. Kesä on jo loppunut.

      • Anonyymi

        Ei kuulu tästäkään asemasta mitään ja tuo firmakin teki viime vuonna 8,4 miljoonaa tappiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu tästäkään asemasta mitään ja tuo firmakin teki viime vuonna 8,4 miljoonaa tappiota.

        8,8 miljoonaa tappiota viime vuonna.


    • Anonyymi

      Selvää dataa! Vety ei kannata!


      "markkinat"

    • Anonyymi

      Syyskuukin on kääntynyt loppupuolelle mutta Toyotan vetybussia ei vaan näy. Miten tähän suhtauvat toyotistit?

    • Anonyymi

      Vetyasemat ovat Norjassa, Tanskassa. Ruotsissa ja Suomessa kuolleet.

      Suomessa on jo 1000 kappaletta erinomaisia sähköbusseja!

      Jyväskyllä pyrkii olemaan johtava kaupunki ihan kaikessa.

      Erinomainen työllisyys, turvallisuus ja talous takaa Jyväskylän johtoaseman.
      Suomen Ateenassa tiede ja ympäristövastuu yhdistettynä hyvään inhimilliseen indeksiin tukee kaikkia päätöksiä. Kulttuuri on ytimessä.

      "markkinat"

      • Anonyymi

        Aivan mahtavaa. Jyväskylä on nyt valtakunnan uutisissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ouluun oli tarkoitus hankkia vetyrekka tutkimuskäyttöön. Peruuntui.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jyväskylän 5MW suuren aseman kutistaminen 1MW tasolle kutisti myös tukea.

      Se rampautti aseman toiminnan. Vetyvarastosäiliö on liian pieni. Aiheuttaa heikon toimivuuden,

      Puskurointikyky on menetetty! Näistä on referenssejä maailmasta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onko vetybussiin menijöitä? Vety meni jo!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotan Pekka Karvinen lupasi Jyväskylään kesällä 2025 kymmeniä Toyota Mirai henkilöautoja liikenteeseen.

      Toyotan paketti oli 700 euroa kuussa ja maksimiajomäärä 1500km....

      • Anonyymi

        Toyota on kilpailukyvytön. Tesla Y:n saa huomattavasti edullisemmalla sopimuksella ja sen voit ladata myös kotona.
        Tesla Y on uskomattoman hieno auto. Tesla Y on nyt Suomen eniten myyty auto!

        ID Volkkareihin on nyt usko mennyt. Aivan ylivoimainen auto. Nissankin on täyttä kuraa

        ChatGPT kehuu Tesla Y:n myös maasta taivaaseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on kilpailukyvytön. Tesla Y:n saa huomattavasti edullisemmalla sopimuksella ja sen voit ladata myös kotona.
        Tesla Y on uskomattoman hieno auto. Tesla Y on nyt Suomen eniten myyty auto!

        ID Volkkareihin on nyt usko mennyt. Aivan ylivoimainen auto. Nissankin on täyttä kuraa

        ChatGPT kehuu Tesla Y:n myös maasta taivaaseen!

        https://www.youtube.com/watch?v=bZ6yWrXpGOc&t=1s


        Järkevä päätös.

        https://www.youtube.com/watch?v=pSQaxe9Y-TE


    • Anonyymi

      Tesla Y on hyvä ostos.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ChatGPT vertailee autovalinnat. Se ohjaa lämmitykattilan optimoinnissa.
      Se on minulla väsymätön arjen apuri. Se avulla haen myös liikeideoita. Etsin myös työtä.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      57
      3715
    2. 45
      3116
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      151
      2934
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      37
      2773
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2383
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      59
      1881
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      22
      1854
    8. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      117
      1728
    9. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      68
      1160
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1131
    Aihe