Palkkoja voitaisiin näemmä nostaa kerralla vaikka 15% hyvinkin kevyesti.
Nimittäin yritykset pystyisivät nostaan hintojaan vientituotteille samoin, ilman mutinoita.
Sitähän nämä Trumpin tullit juurikin tarkoittaa, että amerikkalaiset maksavat itse nämä korotukset korkeimpina hintoina.
Sen 15% tosta vaan.
Palkkoihin reilut korotukset
24
237
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulla on pakostakin oma yritys koska talouspolitiikkasi on noin ajantasaista.
Rahaa vaan ei ole eikä tule. Entiset velat pitää maksaa pois korkoineen.- Anonyymi
Fakta on kuitenki se, että amerikkalaiset maksavat itse nämä korotukset tulleista.
Koska tuotteidenhinnat kihahtaa ylös sen tullikorotuksen verran.
Trump se talousnero näyttää olevan. - Anonyymi
Onhan rahaa yritystukiin ja rikkaiden veroalaen
Kyllä rahaa on palkansaajille kkin mutta ei haluta antaa
Köyhien verorahatneikkaille
Jurrijengi osaa
Jos myyt tuotteesi jenkkeihin niin 15% tulli tarkoittaa jotta 100€ tuote maksaa 115€ taaloiksi muutettuna siellä. Jos haluaa olla kilpailukykyinen niin hintaa pitää ehkä laskea, jenkki tuotteillehan ei tullia tule eli 100 on 100 edelleen vaikka meidän 100 muuttuukin 115:ksi.
Oletkohan oikeasti ajatellut asiaa, vai ymmärsinkö sinun tuotoksesi väärin?- Anonyymi
Mutta eikö peli olisi rehellistä jos olisi Suomessa joku minipalkka jolla tulisi toimeen. Yrityksillekin tulisi joku vastuu yhteiskunnan osalta, joka hyödyttäsi kaikkia.
Tiedän ettei tuo sovi EK:lle ja Kokoomukselle jotka vastustaa hyvinvointia ja kannattavat että maassa on pieniä palkkoja johon työttömiä pakotetaan. Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikö peli olisi rehellistä jos olisi Suomessa joku minipalkka jolla tulisi toimeen. Yrityksillekin tulisi joku vastuu yhteiskunnan osalta, joka hyödyttäsi kaikkia.
Tiedän ettei tuo sovi EK:lle ja Kokoomukselle jotka vastustaa hyvinvointia ja kannattavat että maassa on pieniä palkkoja johon työttömiä pakotetaan.Oli palkka maximi tai minimi niin se pitää aina työn tuloksilla ansaita!
Pelkkä oleminen ei voi olla palkanmaksun peruste, ei edes minimin! Aina pitää opetella tulemaan toimeen palkallaan eli sillä mitä ansaitsee ja aina pitää osan jäädä säästöön pahan päivän varalle koska niitäkin tulee jokaiselle ajoittain.
Hyvinvointi on hyväksi, kun se on omalla työllä ansaittua, kuten itse olen aina tehnyt!- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Oli palkka maximi tai minimi niin se pitää aina työn tuloksilla ansaita!
Pelkkä oleminen ei voi olla palkanmaksun peruste, ei edes minimin! Aina pitää opetella tulemaan toimeen palkallaan eli sillä mitä ansaitsee ja aina pitää osan jäädä säästöön pahan päivän varalle koska niitäkin tulee jokaiselle ajoittain.
Hyvinvointi on hyväksi, kun se on omalla työllä ansaittua, kuten itse olen aina tehnyt!Suomen kustannuskilpailukyky on vertailussa varsin hyvä.
Mutta vientituotteiden jalostusaste ja arvonnousu pitäisi olla parempi, eli saada korkeampaa hintaa.
Siinä silloin yritysten johtoporras on avainasemassa. Anonyymi kirjoitti:
Suomen kustannuskilpailukyky on vertailussa varsin hyvä.
Mutta vientituotteiden jalostusaste ja arvonnousu pitäisi olla parempi, eli saada korkeampaa hintaa.
Siinä silloin yritysten johtoporras on avainasemassa.Koko tuotantoketju siinä on vaikuttamassa, jos se tuotanto ei toimi kunnolla niin porukkaa on vaihdettava, ideointi ja suunnittelu ovat tietysti avainasemassa mutta se osakaan ei voi toimia jos ei valmistava henkilökunta kykene tuottavasti toimimaan. Johdon asia on pitää nuo eri portaan tuotannon osalta kunnossa ja tarvittaessa vaihtaa väkeä jos entiset eivät halua tai kykene. Olen itse ollut vuosikymmeniä yhtiön osaomistajana ja tehnyt tuota suunnittelua tuotettaviin tuotteisiin ja hyvin pärjäsimme. Jäätyämme eläkkeelle myimme yrityksen tuotannon saaden siitä lähes 1000 kertaisen hinnan verrattuna siihen mitä siihen rahana aikoinaan sijoitimme. Hyvin hoidetusta firmasta hyötyvät kaikki jopa työntekijätkin.
- Anonyymi
Harvoin se USAhan myytävä tuote kuitenkaan kilpailee maan oman tuotannon kanssa. Jo pelkät kuljetuskustannukset ovat eurooppalaisille ylimääräinen kuluerä. Tehokas markkinatalous on tappanut USAssa heikosti kannattavaa yritystoimintaa. Se on kohdistunut ennen muuta autoteollisuuteen ja raskaaseen savupiipputeollisuuteen. Sen sijaan teknologiateollisuus on erittäin kannattavaa ja viennin ykkösbuusti. Muu hyvin kannattava yritystoiminta suuntautuu sitten enemmän USAn kotimarkkinoille. USA ei ole samassa määrin viennistä riippuvainen kuin esim. Saksa, Suomi ja Japani. Tässä mielessä tullit kohdistuvat myös vientikilpailijoihimme eli hintojen vieminen amerikkalaiskuluttajien maksettavaksi on helpompaa niillä aloilla, joissa amerikkalaisten oma tuotanto on vähäistä. Jos esim. jenkit haluavat laajentaa paperiteollisuuttaan, he joutuvat ehkä ensin ostamaan Valmetilla paperikoneita.
Tullien logiikka voi olla myös sellainen, että niiden kohteena olevat yritykset eivät kykene myymään järkevillä hinnoilla tuotteitaan USAhan. Sen seurauksena talous voi sakata, mikä tarkoittaa, ettei ole varaa ostaa myöskään amerikkalaisia tuotteita. Tämä on lose-lose - tilanne eli kaikki kärsivät. Kun joku valtio pyrkii estämään tuontia, vientimaat voivat suunnata muualle. Kiina voisi hyötyä tilanteesta, jos se pitää kaupan vapaana Euroopan suuntaan. Siinä tilanteessa USA olisi varma häviäjä. Trump pelaa pelejään suurella riskillä ja luo epävarmuutta talouteen, mikä jo yksinään on paha asia. Hyvä esimerkki Trumpin toiminnan vaaroista on se, että Espanja on jo perunut F-35 kauppansa. Sveitsi on tekemässä samoin eli perumassa hävittäjähankinnat. Suomessa asia ei ole vielä noussut esille, vaikka hintakin meillä nousee valuuttakurssimuutosten vuoksi. Tullimuuri voisi olla hyvä tilaisuus EUssa lisätä jäsenmaiden keskinäistä kauppaa, kun tullit ovat tasan nolla. Espanjan hävittäjäpäätös voi olla tässä suunnannäyttäjä. Se on ilmoittavat tekevänsä kaupat eurooppalaisen toimittajan kanssa. Kun kauppa USAn kanssa vaikeutuu, etsitään yhteistyökykyisempiä kauppakumppaneita. - Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Koko tuotantoketju siinä on vaikuttamassa, jos se tuotanto ei toimi kunnolla niin porukkaa on vaihdettava, ideointi ja suunnittelu ovat tietysti avainasemassa mutta se osakaan ei voi toimia jos ei valmistava henkilökunta kykene tuottavasti toimimaan. Johdon asia on pitää nuo eri portaan tuotannon osalta kunnossa ja tarvittaessa vaihtaa väkeä jos entiset eivät halua tai kykene. Olen itse ollut vuosikymmeniä yhtiön osaomistajana ja tehnyt tuota suunnittelua tuotettaviin tuotteisiin ja hyvin pärjäsimme. Jäätyämme eläkkeelle myimme yrityksen tuotannon saaden siitä lähes 1000 kertaisen hinnan verrattuna siihen mitä siihen rahana aikoinaan sijoitimme. Hyvin hoidetusta firmasta hyötyvät kaikki jopa työntekijätkin.
"Jäätyämme eläkkeelle myimme yrityksen tuotannon saaden siitä lähes 1000 kertaisen hinnan verrattuna siihen mitä siihen rahana aikoinaan sijoitimme"
Ai sinä ja YXKAXEX. Ja saitte lähes tuhatkertaisesti sen mitä yritykseen sijoititte.
Hauska lukea näitä tarinoitasi.
" Olen itse ollut vuosikymmeniä yhtiön osaomistajana ja tehnyt tuota suunnittelua tuotettaviin tuotteisiin ja hyvin pärjäsimme."
Ja sitten heräsit ja menit vessaan. Jatkuvasti kerrot noita kehumisia omasta elämästäsi vuodesta toiseen mutta et mitään sellaista että nuo olisi uskottavia. Jokainen ymmärtää että jos kokoajan tuota samaa paasaa niin se on vaan satua. Kun sinulla on tuo muista poikkeava pakonomainen tarve kehua omaa elämääsi niin kerro se siten että se voidaan oikeasti todeta. Jos se oli oikeaa rehellistä tunnettua yritystoimintaa niin miksi kuitenkin lopulta peittelet sitä? - Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Koko tuotantoketju siinä on vaikuttamassa, jos se tuotanto ei toimi kunnolla niin porukkaa on vaihdettava, ideointi ja suunnittelu ovat tietysti avainasemassa mutta se osakaan ei voi toimia jos ei valmistava henkilökunta kykene tuottavasti toimimaan. Johdon asia on pitää nuo eri portaan tuotannon osalta kunnossa ja tarvittaessa vaihtaa väkeä jos entiset eivät halua tai kykene. Olen itse ollut vuosikymmeniä yhtiön osaomistajana ja tehnyt tuota suunnittelua tuotettaviin tuotteisiin ja hyvin pärjäsimme. Jäätyämme eläkkeelle myimme yrityksen tuotannon saaden siitä lähes 1000 kertaisen hinnan verrattuna siihen mitä siihen rahana aikoinaan sijoitimme. Hyvin hoidetusta firmasta hyötyvät kaikki jopa työntekijätkin.
Uudella työntekijällä on koeaika jolloin useimmiten selviää onko kyseinen henkilö sopiva ja pätevä tehtäväänsä.
Mutta tilat ja tuotantovälineet ovat yrityksenvastuulla yksistään.
Osaavaa työvoimaa saa kunhan palkka ja kohtelu työpaikalla on kohdillaan.
Automaatio on tehnyt sen, että se määrittää tuotannon tuloksen ja ihminen lähinnä valvoo prosessia.
Se on lähinnä menneisyyttä extyökkäri, jolloin nopeat kädet ja jalkaparit, vaikutti tuotantoon ratkaisevasti.
Silloinkin suomalainen työntekijä pärjäsi vertailussa. Anonyymi kirjoitti:
"Jäätyämme eläkkeelle myimme yrityksen tuotannon saaden siitä lähes 1000 kertaisen hinnan verrattuna siihen mitä siihen rahana aikoinaan sijoitimme"
Ai sinä ja YXKAXEX. Ja saitte lähes tuhatkertaisesti sen mitä yritykseen sijoititte.
Hauska lukea näitä tarinoitasi.
" Olen itse ollut vuosikymmeniä yhtiön osaomistajana ja tehnyt tuota suunnittelua tuotettaviin tuotteisiin ja hyvin pärjäsimme."
Ja sitten heräsit ja menit vessaan. Jatkuvasti kerrot noita kehumisia omasta elämästäsi vuodesta toiseen mutta et mitään sellaista että nuo olisi uskottavia. Jokainen ymmärtää että jos kokoajan tuota samaa paasaa niin se on vaan satua. Kun sinulla on tuo muista poikkeava pakonomainen tarve kehua omaa elämääsi niin kerro se siten että se voidaan oikeasti todeta. Jos se oli oikeaa rehellistä tunnettua yritystoimintaa niin miksi kuitenkin lopulta peittelet sitä?Koska olimme pärjänneet hyvin, niin siitä sai myös hyvän hinnan ja uusi omistaja on edelleen kasvattanut menekkiä ideallemme.
Totuuden kertoinen ei ole kehumista vaan sitä mitä on oikeasti tapahtunut. Mitä olen peitellyt? En mitään mutta sinä puskahuutajana peittelet kaiken osaltasi Lyyli!Extyökkäri kirjoitti:
Koska olimme pärjänneet hyvin, niin siitä sai myös hyvän hinnan ja uusi omistaja on edelleen kasvattanut menekkiä ideallemme.
Totuuden kertoinen ei ole kehumista vaan sitä mitä on oikeasti tapahtunut. Mitä olen peitellyt? En mitään mutta sinä puskahuutajana peittelet kaiken osaltasi Lyyli!Ketään tuskin kiinnostaa, miten sinä ja yrityksesi ovat pärjänneet. Ongelmahan tässä on se, että yleistät hyvin mitättömän kokemuksesi koskemaan koko yrityselämää. Yritykset ovat hyvin erilaisia ja aika on muuttanut ratkaisevasti yrittämisen sisältöä. Suorittava työ on vähentynyt, suunnittelutyö lisääntynyt ja automaatio hoitaa yhä suuremman osan hommasta. Työntekijäthän eivät pääse yleensä vaikuttamaan paljonkaan työn sisältöön ja ideoimaan sitä. Palkansaajat toimivat työantajan johdon ja valvonnan alaisina. Ruotsissa asia on toisin ja siellähän esim. lakot ovat käytännössä loppuneet sen seurauksena. Suomessa yrittäjät eivät jostain syystä halua ruotsalaista mallia meille Suomeen.
Ainoa mitä hoet on se, että palkkojen tulisi reagoida alaspäin, kun yritys ei saa tuotteitaan kaupaksi, vaikka ongelmana olisi esim. tuotteiden vanhanaikaisuus, muu huonous tai johdon kyvyttömyys järjestää niiden markkinointi. Miksi työntekijöiden pitäisi maksaa yrittäjänkin kädettömyydestä. Hänhän saa palkkaa siitä, että tekee sen työn, joka on sovittu maksettavaksi palkkaa vastaan. Et ole ottanut kantaa myöskään siihen, että pitäisikö joustoa olla myös ylöspäin. Jos yrityksen tulos kymmenkertaistuu, pitääkö myös palkkojen silloin kymmenkertaistu? Juuri tämä on se riski, jota työantajat pelkäävät eli että heidän pitäisi hyvinä aikoina nipistää enemmän voitoistaan.mielipidepankki kirjoitti:
Ketään tuskin kiinnostaa, miten sinä ja yrityksesi ovat pärjänneet. Ongelmahan tässä on se, että yleistät hyvin mitättömän kokemuksesi koskemaan koko yrityselämää. Yritykset ovat hyvin erilaisia ja aika on muuttanut ratkaisevasti yrittämisen sisältöä. Suorittava työ on vähentynyt, suunnittelutyö lisääntynyt ja automaatio hoitaa yhä suuremman osan hommasta. Työntekijäthän eivät pääse yleensä vaikuttamaan paljonkaan työn sisältöön ja ideoimaan sitä. Palkansaajat toimivat työantajan johdon ja valvonnan alaisina. Ruotsissa asia on toisin ja siellähän esim. lakot ovat käytännössä loppuneet sen seurauksena. Suomessa yrittäjät eivät jostain syystä halua ruotsalaista mallia meille Suomeen.
Ainoa mitä hoet on se, että palkkojen tulisi reagoida alaspäin, kun yritys ei saa tuotteitaan kaupaksi, vaikka ongelmana olisi esim. tuotteiden vanhanaikaisuus, muu huonous tai johdon kyvyttömyys järjestää niiden markkinointi. Miksi työntekijöiden pitäisi maksaa yrittäjänkin kädettömyydestä. Hänhän saa palkkaa siitä, että tekee sen työn, joka on sovittu maksettavaksi palkkaa vastaan. Et ole ottanut kantaa myöskään siihen, että pitäisikö joustoa olla myös ylöspäin. Jos yrityksen tulos kymmenkertaistuu, pitääkö myös palkkojen silloin kymmenkertaistu? Juuri tämä on se riski, jota työantajat pelkäävät eli että heidän pitäisi hyvinä aikoina nipistää enemmän voitoistaan.Vastasin vain edeltäneeseen kommenttiin. Pyrin aina vastaamaan totuuden mukaisesti kuten nytkin tein.
Kun markkinat laskevat pitää palkkojen seurata, jotta ei tarvitse irtisanoa. Se ei estä irtisanoutumista ja uuden ehkä paremman työn ja ansion hakemista, johon syyllistyin itse monta kertaa työurani alkuaikoina. Paras vaihto teki lähes 50% lisää palkkaan eikä työnantajan tarvinnut katua. Yli 10 vuotta siinä sitten olin kunnes työnantaja myi koko osaston minä mukaan lukien toisaalle.- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Koska olimme pärjänneet hyvin, niin siitä sai myös hyvän hinnan ja uusi omistaja on edelleen kasvattanut menekkiä ideallemme.
Totuuden kertoinen ei ole kehumista vaan sitä mitä on oikeasti tapahtunut. Mitä olen peitellyt? En mitään mutta sinä puskahuutajana peittelet kaiken osaltasi Lyyli!No millaisen summan aikoinaan sijoitti yritykseen?
Anonyymi kirjoitti:
No millaisen summan aikoinaan sijoitti yritykseen?
Niinpä se vaan puskahuutaja on muiden asioista kiinnostunut muitta ei uskalla edes nikillä itseään tuoda esiin. Sinulle puskahuutaja on ihan sana oliko se markka vai miljoona kun et uskalla edes keskustella tunnettuna! Kun itse esiinnyt huppu päässä kuin hirteen menijät niin miksi muiden pitäisi sinulle kaikki kertoa?
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Niinpä se vaan puskahuutaja on muiden asioista kiinnostunut muitta ei uskalla edes nikillä itseään tuoda esiin. Sinulle puskahuutaja on ihan sana oliko se markka vai miljoona kun et uskalla edes keskustella tunnettuna! Kun itse esiinnyt huppu päässä kuin hirteen menijät niin miksi muiden pitäisi sinulle kaikki kertoa?
Itse otit puheeksi ja kehuit yritystäsi. Eli sinulla ei ole ollut mitään yritystä, saatikka olisit siihen jotain sijoittanut.
Anonyymi kirjoitti:
Itse otit puheeksi ja kehuit yritystäsi. Eli sinulla ei ole ollut mitään yritystä, saatikka olisit siihen jotain sijoittanut.
Sanoin sen mitä halusin sanoa, sinä vaan et uskalla edes kirjautua ja pysyt Lyylinä!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Sanoin sen mitä halusin sanoa, sinä vaan et uskalla edes kirjautua ja pysyt Lyylinä!
No mikä idea sinulla on tuossa että kirjaudut usealla nimimerkillä?
Tuot hyvin esiin että tämä on Suomi24, ja ihan myös satujesi osalta.
Miksi muka joku ei uskaltaisi kirjautua. Mikä hyöty olisi tänne kirjautua kun sinun tapaiset sekopäät saa esiintyä usealla nimimerkillä. Tuskin sinun läheiset ja jotka pitää sinusta huolta ei anna sinun omalla nimellä täällä esiintyä.
Pelkkä paskaahan sinä kerrot täällä. Anonyymi kirjoitti:
No mikä idea sinulla on tuossa että kirjaudut usealla nimimerkillä?
Tuot hyvin esiin että tämä on Suomi24, ja ihan myös satujesi osalta.
Miksi muka joku ei uskaltaisi kirjautua. Mikä hyöty olisi tänne kirjautua kun sinun tapaiset sekopäät saa esiintyä usealla nimimerkillä. Tuskin sinun läheiset ja jotka pitää sinusta huolta ei anna sinun omalla nimellä täällä esiintyä.
Pelkkä paskaahan sinä kerrot täällä.Kerro nyt mitä paskaa ja miten asia pitäisi nähdä ja mitä siitä hyötyisimme jos asia olisi kuten sen mielestäsi pitäisi olla?
Todista jotta erotat paskan todellisuudesta vai oletko pelkkä verbaalinen ulostaja!
Kirjautumisen hyöty on siinä, jotta voi keskustella kun tietää vastapuolen, jota Lyyli nikki ei mitenkään kerro! Kun vastaat Extyökkärille niin myös hän vastaa Extyökkärinä, ei kukaan muu.- AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Ensin kehut itseäsi mutta sitten et haluakaan kertoa.
Etkös joskus kertonut kertonut että olit ensin yrityksessä töissä ja siiten ostitte sen. Ja nyt siis myydessä saitte lähes tuhat kertaisen voiton siihen nähden mitä maksoitte ostaessa. Jos oli oikeasti hyvä ja toimiva yritys niin tuon mukaan myynnistä saitte ainakin miljardin. Olisi luullut että tuollainen yrityskauppa olisi jo ollut uutisissa. Vai onko kyseessä jotain kokoomuskommareiden ja ryssien toimintaa jotka ei kestä päivänvaloa? - AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Kerro nyt mitä paskaa ja miten asia pitäisi nähdä ja mitä siitä hyötyisimme jos asia olisi kuten sen mielestäsi pitäisi olla?
Todista jotta erotat paskan todellisuudesta vai oletko pelkkä verbaalinen ulostaja!
Kirjautumisen hyöty on siinä, jotta voi keskustella kun tietää vastapuolen, jota Lyyli nikki ei mitenkään kerro! Kun vastaat Extyökkärille niin myös hän vastaa Extyökkärinä, ei kukaan muu.Älä höpötä tuota jatkuvaa paskaa.
Niin paljon olen aina joskus näitä seurannut että joskus vastasit "väärällä" nimimerkillä jollekin. Anonyymi kirjoitti:
Ensin kehut itseäsi mutta sitten et haluakaan kertoa.
Etkös joskus kertonut kertonut että olit ensin yrityksessä töissä ja siiten ostitte sen. Ja nyt siis myydessä saitte lähes tuhat kertaisen voiton siihen nähden mitä maksoitte ostaessa. Jos oli oikeasti hyvä ja toimiva yritys niin tuon mukaan myynnistä saitte ainakin miljardin. Olisi luullut että tuollainen yrityskauppa olisi jo ollut uutisissa. Vai onko kyseessä jotain kokoomuskommareiden ja ryssien toimintaa jotka ei kestä päivänvaloa?Minä en moista ole kertonut, olen ollut muilla töissä, olen siellä tapaamani työkaverin kanssa ideoinut uuden yrityksen hieman erityis alalle jossa sitten kolmisen vuosikymmentä teimme töitä ja kasvatimme yritystä ilman tukiaisia. Kun eläköidyimme niin emme halunneet olla vastuussa enää yrityksestä ja myimme ensin sen toiminnan ja myöhemmin myös kiinteistön, jonka olimme yrityksen tuotolla ostaneet.
Työllistimme parhaina päivinä noin 15 henkeä ja alihankintafirmojen miehiä kun kaikkia koneita ei kannattanut itselle hommata. Tuo tieto riittää sinulle jos sen nyt ymmärtäisit!- AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Minä en moista ole kertonut, olen ollut muilla töissä, olen siellä tapaamani työkaverin kanssa ideoinut uuden yrityksen hieman erityis alalle jossa sitten kolmisen vuosikymmentä teimme töitä ja kasvatimme yritystä ilman tukiaisia. Kun eläköidyimme niin emme halunneet olla vastuussa enää yrityksestä ja myimme ensin sen toiminnan ja myöhemmin myös kiinteistön, jonka olimme yrityksen tuotolla ostaneet.
Työllistimme parhaina päivinä noin 15 henkeä ja alihankintafirmojen miehiä kun kaikkia koneita ei kannattanut itselle hommata. Tuo tieto riittää sinulle jos sen nyt ymmärtäisit!No sinut tunnetaan siitäkin ettet muista mitä kaikkea kerrot.
Luin tuolta aikaisemmin kun et enää muistanut että olit halunnut kuolemantuomioita lakkoilijoille
Hae nyt kuitenkin jostain apua tilanteesi jos ei lähellä ketään joka näistä asioista terveyden osalta oleviin asioihin ymmärrä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811705IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597946Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut932983Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982248Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1532187Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81646- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin541096Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782