Katso eteesi

Anonyymi-ap

Yleisurheilu kentän vieressä on kevyenliikenteen väylä. Arviolta 5 - 6 luokkalainen töytäisi kävellen eteen nurmikolta. pensaan takaa. Kyllä pitäisi opettaa,että ei töytäillä. Toisilla on kiire ruokakauppaan. Lomat on jo ohi. Ei ehdi päivällä.Miksi lapsiryhmä oli urheilukentällä Perjantai- iltana kello 19.30. Eli aika myöhään.

16

192

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjoitat, että kevyenliikenteen väylä, mutta mikä liikennemerkki siinä oli?

Oliko myös pyörätien liikennemerkki vai ei mitään? Jos ei mitään liikennemerkkiä niin se on jalkakäytävä, joka jalankulkijoiden väylä.

Taasen yksi pyöräiljä/skuuttaaja joka luulee, että kaikki väistää häntä.

Pyöräilijällä/skuuttaajalla on ajoneuvoilla myös ennakointivelvollisuus ja varovaisuusvelvollisuus.

Suomen laissa on pyöräilijän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila tiellä. Se koskee myös skuuttaajaa sekä sähköskootteristia.

Mitä se sinulle kuulu, jos lapset ovat harrastamassa tai muuten kävelemässä klo 19.30. Ei se ole myöhään!

Olisit käynyt edellisenä päivänä kaupassa!

• Anonyymi

Yritätkö sanoa, että on sellaisia väyliä, joille saa pölähtää pensaan takaa ja sellaisia, joille ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritätkö sanoa, että on sellaisia väyliä, joille saa pölähtää pensaan takaa ja sellaisia, joille ei?

Kaikki väylät ovat sellaisia, joilla on liikennettä. Muita pitää varoa ja ottaa huomioon yllättävienkin tilanteiden mahdollisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki väylät ovat sellaisia, joilla on liikennettä. Muita pitää varoa ja ottaa huomioon yllättävienkin tilanteiden mahdollisuus.

En ole muuta väittänyt. Pistin vaan merkille, miten joku päätti että aloittaja on ajanut jalkakäytävällä ja vielä vääränä päivänä. Ehkä hän vastaa kysymykseen, ehkä ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole muuta väittänyt. Pistin vaan merkille, miten joku päätti että aloittaja on ajanut jalkakäytävällä ja vielä vääränä päivänä. Ehkä hän vastaa kysymykseen, ehkä ei.

Kaikki pitää tietenkin noudattaa minun aikatauluja ja kulkua, varoa ja väistää. Minä kun olen maailman kuningas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki pitää tietenkin noudattaa minun aikatauluja ja kulkua, varoa ja väistää. Minä kun olen maailman kuningas.

Ja nyt tiedämme, miten hienosti osaat keskustella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt tiedämme, miten hienosti osaat keskustella.

Sarkasmin ymmärtäminen voi olla haasteellista.

• Anonyymi

Eteenpäin kannattaa liikenteessä pääosin katsoakin. Toki pitää huomioida, mitä sivuillakin tapahtuu.

• Anonyymi

Kommentin aloittajalle: katso eteesi!

Et voi liikkua liikenteessä silmät kiinni.

• Anonyymi

Ei katsonut nainen eteensä, joka ajoi pyörällä jalkakäytävällä.

Jalkakäytävä on Suomen lain mukaan ajoradasta erotettu väylä ja se voidaan merkitä jalkakäytävän liikennemerkillä.

Suomeksi: sitä ei yleensä merkitä jalkakäytävän liikennemerkillä.

Kävelin jalkakäytävällä lähellä oikeaa reunaa. Takaa tuli yli-12 vuotias nainen, joka yritti ohittaa minut oikealta. Onnistui siinä muuten, mutta törmäsi minuun. Ai kun olisi lentänyt nurin!

Jatkoi sitten matkaansa ja huusin perään, että tämä on jalkakäytävä. Huusi, että jalkakäytävällä saa ajaa. Sai sitten kuulla kaikenlaista, sillä osaan minäkin huutaa!

Näin hänet sitten n. 500 m päässä, kun pysäköi pyöränsä. Pidin sitten "puhuttelun" ja sain kuulla, että on 20 vuotias! Sen ikäisen pitäisi osata liikennesäännöt.

Eli ei katsonut eteensä, koska muuten olisi nähnyt, että ei ollut pyörätien liikennemerkkiä. Ei katsonut eteensä, koska törmäsi minuun.

Sen lisäksi, että ajoi ajoneuvolla jalkakäytävällä, niin ei antanut jalankulkijalle eli minulle turvallista tilaa tiellä. Sen lisäksi lähti pakoon, vaikka oli törmännyt minuun.

Vantaalla poliisit eivät tutki onnettomuuksia, jossa pyöräilijä on törmännyt jalankulkijaan, odottavat vain ruumista!

Onneksi on vakuutus!

• Anonyymi

Sinulle noita tilanteita sattuu enemmän kuin muille yhteensä. Erikoinen juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle noita tilanteita sattuu enemmän kuin muille yhteensä. Erikoinen juttu.

Se on teissä pyöräilijöissä vika, koska Te ajatte niillä jalkakäytävillä.

Miten jalankulkija, joka kävelee jalkakäytävällä voi siihen vaikuttaa, että Te pyöräilijät ette aja päälle, niin edestä päin tai takaa päin?

Pitääkö jalankulkija siirtyä kävelemään ajoradalla, jotta Te saatte ajaa jalkakäytävillä?

TIedoksi, että itse kävelen toisinaan ajoradalla oman turvallisuuden vuoksi ja kerrottakoon, että autoilijat huomioivat minut hyvin. Näkeväthän se, että siellä jalkakäytävällä ajelee idiootteja!

Tänään näin, kun eräs idiootti pyöräilijä ajoi jalkakäytävällä ja törmäsi jalankulkijaan (en ollut minä). Se idiootti pyöräilijä vain haistatteli jalankulkijalle.

Te pyöräiljät ja skuuttaajat olette vaatimassa, että autoilijat väistävät ja huomioivat teidän kaikissa tilanteissa, mutta Te ette pystynyt noudattamaan edes yksikertaisia liikennesääntöjä!

Polkupyörä, skuutti (max 25km/h) ja sähköskootteri (max 25 km/h) ovat ajoneuvoja ja niitä koskee pääosin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten jalankulkija, joka kävelee jalkakäytävällä voi siihen vaikuttaa, että Te pyöräilijät ette aja päälle, niin edestä päin tai takaa päin?

Pitääkö jalankulkija siirtyä kävelemään ajoradalla, jotta Te saatte ajaa jalkakäytävillä?

TIedoksi, että itse kävelen toisinaan ajoradalla oman turvallisuuden vuoksi ja kerrottakoon, että autoilijat huomioivat minut hyvin. Näkeväthän se, että siellä jalkakäytävällä ajelee idiootteja!

Tänään näin, kun eräs idiootti pyöräilijä ajoi jalkakäytävällä ja törmäsi jalankulkijaan (en ollut minä). Se idiootti pyöräilijä vain haistatteli jalankulkijalle.

Te pyöräiljät ja skuuttaajat olette vaatimassa, että autoilijat väistävät ja huomioivat teidän kaikissa tilanteissa, mutta Te ette pystynyt noudattamaan edes yksikertaisia liikennesääntöjä!

Polkupyörä, skuutti (max 25km/h) ja sähköskootteri (max 25 km/h) ovat ajoneuvoja ja niitä koskee pääosin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja.

Ilmeisesti ajattelet, että minä olen kaikki pyöräilijät. Sehän kertoo vain siitä, että olet oikeasti jäänyt monta kertaa pyörän tai jonkun vielä isomman ajoneuvon alle, ja sillä on sitten tuollaisia seurauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en pyöräile jalkakäytävällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en pyöräile jalkakäytävällä.

TIedätkö miten pyörätie on merkitty?

Ellei rakenteellisesti erotetulla väylällä ole mitään liikennemerkkiä niin kumpi se on, jalkakäytävä vai pyörätie?

Se on silloin jalkakäytävä, koska pyörätiet merkitään aina pyörätien liikennemerkillä!

Tosin kaikki poliisitkaan eivät sitä tiedä! Tiedän sen kokemuksesta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TIedätkö miten pyörätie on merkitty?

Ellei rakenteellisesti erotetulla väylällä ole mitään liikennemerkkiä niin kumpi se on, jalkakäytävä vai pyörätie?

Se on silloin jalkakäytävä, koska pyörätiet merkitään aina pyörätien liikennemerkillä!

Tosin kaikki poliisitkaan eivät sitä tiedä! Tiedän sen kokemuksesta!

Tiedän miten pyörätie on merkitty. Se voidaan merkitä muutamalla eri pyöräilyn sallivalla liikennemerkillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      55
      1172
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      151
      1141
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      956
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      874
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      765
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe