Mitä yhteistä on Perus-Suomalaisilla ja konservatiivi-uskovilla, joita vastaan hyökätään? Ne kaikki muistuttavat meitä ajasta ja arvoista, jotka olivat joskus, mutta lähes kaikki on mentetty.
Meillä on ollut aika, jolloin kirkon jäsenyys oli yli 90%+muut uskovat. Meillä oli aika, jolloin kulutusjäjestelmämme oli joillakin mittareilla mitattuna maailman paras. Meillä on ollut aika, jolloin budjetti täytettiin oikeilla tuloilla. Nyt on otettu velkaa ja sen lisäksi myyty valtion omaisuutta.
Miksi koutus on jäänyt jälkeen? MIksi kansankirkko kuihtuu? Miksi velka kasvaa? Olisiko tie takaisin vielä olemassa, vaisi olla, mutta tie on pitkä ja tuskainen!
Lapsia syntyy liian vähän, tunnustetaan. Kun kumminkin joku vielä uhraa elämäänsä äitiyteen ja isyyteen, kuten monet uskovat esin lestadiolaiset, heitä halveksitaan ja jopa pilkataan ja moititaan suurista etuuksista. Jos niillä rikastuu, niin mahdollisuus on kokea jokaisella sitä samaa.
Mitä Suomessa canceloidaan? Persut, konseravtiivit uskovat ja Lestadiolaiset?
11
170
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi, miksi, miksi.
Vastaappa sinä late itse, kun ei ole taitoa muilla nääs.- Anonyymi
Nuo mainitut muistavat ja haluavat ylläpitää asioita, joista yleinen mielipide haluaa eroon. Omatunto , kristillinen Raamatullinen usko ja siveys, raittius ja rehellisyys.
- AnonyymiUUSI
Pidän Laurin keskustelunavausta hyvänä. Ajatuksia herättävänä siten eli sillä tavalla, että ei täysin oikeita vastauksia ainakaan minulle heti tule mieleen.
Maailma muuttuu, on muuttunut aina, ajattelen tai siis katson tai näen, että viime aikoina tahti, eli muutoksen nopeus ainakin ihmismielen ja tekniikan suhteen on kiihtynyt.
Monet asiat vaikuttavat esimerkiksi koulutusmenestykseen ja syntyvyyden laskuun.
Poliikka vaikuttaa, arvot ja ihmisille muodostuneet käsitykset ratkaisevat sen, ketä he äänestävät. Nykyisin muiden muassa älykkäät naiset jostakin syystä herkästi äänestävät vihervasemmistoa, vaikka olisivat varakkaitakin? ristillinen Suomi on kunnioittanut Jumalaa, valtion päämiestä, eduskuntaa ja hallitusta, kirkkoa ja sen palvelijoita, koululaitosta ja opettajiasekä poliiseja ja oikeuslaitosta.. Kaikki se on antanut pohjan hyvälle ja hedelmälliselle elämälle yhteiskunnassa. En tiedä mistä kaikki alkoi, mutta myös viihde on kantanut kortensa kekoon pilkkaamalla ja rienaamalla kaikkia hyviä asioita. Sen luopumuksen myötä poliiseista on tullut monien mielestä rikollisia. Raastupa on vain kuin ensimmäinen kuuleminen ja asiat hyvin useasti käsitelläänn kolmeen, jopa useampaan kertaan ja rahaa palaa. Rangaistuksia halutaan kovemmiksi, mutta raha ei riitä kaikkien vngitsemiseen, kun vankilat ovat liian pienet. Oikeudet tunnetaan, mutta miten on velvollisuuksien laita? Suomessa puhutaan paljon tasavertaisuudesta, mutta se rikkoutuu heti, kun olemme syntyneet johonkin, riippuu kunnan veroasteesta olenko hyvinvoiva vai nettomaksaja.
- AnonyymiUUSI
Ehkä oli aika kerran että illuminati ei hallinut ihan kaikkea.
Ehkäpä oli aika kerran että illuminati ei hallinnut lestaadiolaisia, kirkkoa, poliisia ja eduskuntaa vaan ehkäpä oli kerran aika että pientä joukkoa hallitsi itse elävä Israelin Jumala ja varmaan sen tähden silloin oli siunaus
Mutta koska illuminati tahtoo kontrolloida ja hallita kaikkea niin lopputulos on sitten tässä.
Älkää tulko sanomaan mutta esikoislestaadiolaiset tai vanhoilliset tai veikko flink tai se tai se ei vaan te kaikki olette isästä perkeleestä siinneet ja teitä hallitsee saatana eikä Jumala jokaista seurakuntaa ja virastoa ja oppilaitosta maan päällä.
Ja sentähden ei ole siunausta!- AnonyymiUUSI
I. Jesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2. Niinkuin prophetaissa kirjoitettu on: katso, minä lähetän minun enkelini sinun kasvois eteen, joka on valmistava sinun ties sinun etees.
3. Huutavan ääni on korvessa: valmistakaat Herran tietä, tehkäät hänen polkunsa oikiaksi.
4. Johannes kasti korvessa ja saarnasi parannuksen kastetta syntein anteeksi antamiseksi.
5. Ja hänen tykönsä meni ulos koko Juudean maakunta ja Jerusalemin asuvaiset, ja kastettiin kaikki häneltä Jordanin virrassa, tunnustain syntinsä.
6. Ja Johannes oli puetettu kamelin karvoilla*, ja ympäri hänen suoliansa*(*huom.käännös) oli hihnainen vyö, ja söi heinäsirkkoja+ ja metsähunajaa,
7. Ja saarnasi, sanoen: se tulee minun jälkeeni, joka on minua väkevämpi, jonka en minä ole kelvollinen kumarruksissa kenkäin rihmaa päästämään.
8. Minä tosin kastan teitä vedellä; mutta hän kastaa teitä Pyhällä Hengellä.
9. II. Ja tapahtui niinä päivinä, että Jesus tuli Galilean Natsaretista ja kastettiin Johannekselta Jordanissa.
10. Ja kohta kuin hän astui vedestä ylös, näki hän taivaat aukenevan ja Hengen tulevan alas hänen päällensä niinkuin kyyhkyisen,
11. Ja ääni tuli taivaasta: sinä olet minun rakas Poikani, johonka minä mielistyin.
12. Ja Henki ajoi hänen kohta korpeen.
13. Ja hän oli siellä korvessa neljäkymmentä päivää, ja kiusattiin perkeleeltä, ja oli petoin seassa; ja enkelit palvelivat häntä.
14. Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön, tuli Jesus Galileaan*, saarnaten Jumalan valtakunnan evankeliumia,
15. Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus* ja uskokaat evankeliumi.
16. Ja kuin hän käveli Galilean meren tykönä, näki hän Simonin ja Andreaksen hänen veljensä laskevan verkkoa mereen: (sillä he olivat kalamiehet:)
17. Ja Jesus sanoi heille: seuratkaat minua, ja minä teen teidät, että te tulette ihmisten kalamiehiksi.
18. Ja he jättivät kohta verkkonsa ja seurasivat häntä.
19. Ja kuin hän sieltä vähää edemmä kävi, näki hän Jakobin Zebedeuksen pojan ja Johanneksen, hänen veljensä, parantavan venheessä verkkojansa.
20. Ja hän kutsui kohta heitä. Ja he jättivät isänsä Zebedeuksen venheeseen palkollisten kanssa, ja seurasivat häntä.
21. Ja he menivät sisälle Kapernaumiin; ja hän meni kohta lepopäivinä synagogaan, ja opetti.
22. Ja he hämmästyivät hänen opetustansa; sillä hän opetti heitä voimallisesti, ja ei niinkuin kirjanoppineet.
23. III. Ja heidän synagogassansa oli ihminen riivattu saastaiselta hengeltä*, ja hän huusi,
24. Sanoen: voi, mitä meidän on sinun kanssas, Jesus Natsarealainen! tulitkos meitä hukuttamaan*? Minä tunnen sinun, kukas olet, Jumalan pyhä.
25. Ja Jesus nuhteli häntä, sanoen: vaikene ja mene ulos hänestä.
26. Ja kuin se saastainen henki repäisi häntä ja huusi suurella äänellä, niin hän läksi ulos hänestä.
27. Ja he hämmästyivät kaikki, niin että he kyselivät keskenänsä, sanoen: mitä tämä on? mikä uusi oppi tämä on? Sillä hän käskee myös voimalla saastaisia henkiä, ja he kuulevat häntä.
28. Ja hänen sanomansa kuului kohta ympäri kaiken Galilean lähimaakunnan.
29. Ja he menivät kohta ulos synagogasta ja tulivat Simonin ja Andreaksen huoneesen*, Jakobin ja Johanneksen kanssa.
30. Mutta Simonin anoppi makasi vilutaudissa, ja he sanoivat hänestä kohta hänelle.
31. Ja hän meni ja nosti häntä, ja rupesi hänen käteensä, ja vilutauti jätti hänen kohta; ja hän palveli heitä.
32. Mutta ehtoona, kuin aurinko laski, toivat he hänen tykönsä kaikkinaisia sairaita ja perkeleiltä riivatuita,
33. Ja koko kaupunki tuli kokoon oven eteen.
34. Ja hän paransi monta, jotka sairastivat moninaisia tauteja, ja hän ajoi ulos paljon perkeleitä, eikä sallinut perkeleiden puhua; sillä he tunsivat hänen.
35. Ja huomeneltain sangen varhain ennen päivää, kuin hän nousi, meni hän ulos. Ja Jesus meni erinäiseen siaan* ja rukoili siellä.
36. Ja Simon riensi hänen perässänsä ja ne jotka hänen kanssansa olivat.
37. Ja kuin he löysivät hänen, sanoivat he hänelle: jokainen etsii sinua.
38. Ja hän sanoi heille: menkäämme lähimmäisiin kyliin, että minä sielläkin saarnaisin; sillä sitä varten olen minä tullut.
39. Ja hän saarnasi heidän synagogissansa, koko Galileassa, ja ajoi ulos perkeleitä.
40. Ja hänen tykönsä tuli spitalinen*, rukoili häntä, lankesi polvillensa hänen eteensä ja sanoi hänelle: jos sinä tahdot, niin sinä voit minun puhdistaa.
41. Ja Jesus armahti häntä ja ojensi kätensä, rupesi häneen ja sanoi hänelle: minä tahdon, ole puhdas.
42. Ja kuin hän sen oli sanonut, niin spitali läksi hänestä kohta pois, ja hän tuli puhtaaksi.
43. Ja Jesus haasti häntä, ja lähetti hänen kohta pois tyköänsä,
44. Ja sanoi hänelle: katso, ettes kellenkään mitään sano, mutta mene, osoita itses papille* ja uhraa puhdistukses edestä ne, mitkä Moses käski, heille todistukseksi.
45. Mutta kuin hän meni ulos, rupesi hän paljon saarnaamaan ja ilmoittamaan sitä asiaa*, niin ettei hän sitte taitanut julkisesti kaupunkiin mennä; mutta oli ulkona erinäisissä paikoissa, ja joka taholta tultiin hänen tykönsä. Noniin, Raamatun sinistäjät ovat iskeneet, kun ovat löytäneet sopivan hiekkalaatikon. On se ihmeellistä, että ei voida keskustella avauksen aiheesta, vaan pitää johtaa homma sivuraiteelle, vaikka tämä ei ole uutta!
- AnonyymiUUSI
lauri.lahtinen kirjoitti:
Noniin, Raamatun sinistäjät ovat iskeneet, kun ovat löytäneet sopivan hiekkalaatikon. On se ihmeellistä, että ei voida keskustella avauksen aiheesta, vaan pitää johtaa homma sivuraiteelle, vaikka tämä ei ole uutta!
no tämä yks aina välillä innostuu
onneksi osataan jo ohittaa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
I. Jesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2. Niinkuin prophetaissa kirjoitettu on: katso, minä lähetän minun enkelini sinun kasvois eteen, joka on valmistava sinun ties sinun etees.
3. Huutavan ääni on korvessa: valmistakaat Herran tietä, tehkäät hänen polkunsa oikiaksi.
4. Johannes kasti korvessa ja saarnasi parannuksen kastetta syntein anteeksi antamiseksi.
5. Ja hänen tykönsä meni ulos koko Juudean maakunta ja Jerusalemin asuvaiset, ja kastettiin kaikki häneltä Jordanin virrassa, tunnustain syntinsä.
6. Ja Johannes oli puetettu kamelin karvoilla*, ja ympäri hänen suoliansa*(*huom.käännös) oli hihnainen vyö, ja söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa,
7. Ja saarnasi, sanoen: se tulee minun jälkeeni, joka on minua väkevämpi, jonka en minä ole kelvollinen kumarruksissa kenkäin rihmaa päästämään.
8. Minä tosin kastan teitä vedellä; mutta hän kastaa teitä Pyhällä Hengellä.
9. II. Ja tapahtui niinä päivinä, että Jesus tuli Galilean Natsaretista ja kastettiin Johannekselta Jordanissa.
10. Ja kohta kuin hän astui vedestä ylös, näki hän taivaat aukenevan ja Hengen tulevan alas hänen päällensä niinkuin kyyhkyisen,
11. Ja ääni tuli taivaasta: sinä olet minun rakas Poikani, johonka minä mielistyin.
12. Ja Henki ajoi hänen kohta korpeen.
13. Ja hän oli siellä korvessa neljäkymmentä päivää, ja kiusattiin perkeleeltä, ja oli petoin seassa; ja enkelit palvelivat häntä.
14. Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön, tuli Jesus Galileaan*, saarnaten Jumalan valtakunnan evankeliumia,
15. Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus* ja uskokaat evankeliumi.
16. Ja kuin hän käveli Galilean meren tykönä, näki hän Simonin ja Andreaksen hänen veljensä laskevan verkkoa mereen: (sillä he olivat kalamiehet:)
17. Ja Jesus sanoi heille: seuratkaat minua, ja minä teen teidät, että te tulette ihmisten kalamiehiksi.
18. Ja he jättivät kohta verkkonsa ja seurasivat häntä.
19. Ja kuin hän sieltä vähää edemmä kävi, näki hän Jakobin Zebedeuksen pojan ja Johanneksen, hänen veljensä, parantavan venheessä verkkojansa.
20. Ja hän kutsui kohta heitä. Ja he jättivät isänsä Zebedeuksen venheeseen palkollisten kanssa, ja seurasivat häntä.
21. Ja he menivät sisälle Kapernaumiin; ja hän meni kohta lepopäivinä synagogaan, ja opetti.
22. Ja he hämmästyivät hänen opetustansa; sillä hän opetti heitä voimallisesti, ja ei niinkuin kirjanoppineet.
23. III. Ja heidän synagogassansa oli ihminen riivattu saastaiselta hengeltä*, ja hän huusi,
24. Sanoen: voi, mitä meidän on sinun kanssas, Jesus Natsarealainen! tulitkos meitä hukuttamaan*? Minä tunnen sinun, kukas olet, Jumalan pyhä.
25. Ja Jesus nuhteli häntä, sanoen: vaikene ja mene ulos hänestä.
26. Ja kuin se saastainen henki repäisi häntä ja huusi suurella äänellä, niin hän läksi ulos hänestä.
27. Ja he hämmästyivät kaikki, niin että he kyselivät keskenänsä, sanoen: mitä tämä on? mikä uusi oppi tämä on? Sillä hän käskee myös voimalla saastaisia henkiä, ja he kuulevat häntä.
28. Ja hänen sanomansa kuului kohta ympäri kaiken Galilean lähimaakunnan.
29. Ja he menivät kohta ulos synagogasta ja tulivat Simonin ja Andreaksen huoneesen*, Jakobin ja Johanneksen kanssa.
30. Mutta Simonin anoppi makasi vilutaudissa, ja he sanoivat hänestä kohta hänelle.
31. Ja hän meni ja nosti häntä, ja rupesi hänen käteensä, ja vilutauti jätti hänen kohta; ja hän palveli heitä.
32. Mutta ehtoona, kuin aurinko laski, toivat he hänen tykönsä kaikkinaisia sairaita ja perkeleiltä riivatuita,
33. Ja koko kaupunki tuli kokoon oven eteen.
34. Ja hän paransi monta, jotka sairastivat moninaisia tauteja, ja hän ajoi ulos paljon perkeleitä, eikä sallinut perkeleiden puhua; sillä he tunsivat hänen.
35. Ja huomeneltain sangen varhain ennen päivää, kuin hän nousi, meni hän ulos. Ja Jesus meni erinäiseen siaan* ja rukoili siellä.
36. Ja Simon riensi hänen perässänsä ja ne jotka hänen kanssansa olivat.
37. Ja kuin he löysivät hänen, sanoivat he hänelle: jokainen etsii sinua.
38. Ja hän sanoi heille: menkäämme lähimmäisiin kyliin, että minä sielläkin saarnaisin; sillä sitä varten olen minä tullut.
39. Ja hän saarnasi heidän synagogissansa, koko Galileassa, ja ajoi ulos perkeleitä.
40. Ja hänen tykönsä tuli spitalinen*, rukoili häntä, lankesi polvillensa hänen eteensä ja sanoi hänelle: jos sinä tahdot, niin sinä voit minun puhdistaa.
41. Ja Jesus armahti häntä ja ojensi kätensä, rupesi häneen ja sanoi hänelle: minä tahdon, ole puhdas.
42. Ja kuin hän sen oli sanonut, niin spitali läksi hänestä kohta pois, ja hän tuli puhtaaksi.
43. Ja Jesus haasti häntä, ja lähetti hänen kohta pois tyköänsä,
44. Ja sanoi hänelle: katso, ettes kellenkään mitään sano, mutta mene, osoita itses papille* ja uhraa puhdistukses edestä ne, mitkä Moses käski, heille todistukseksi.
45. Mutta kuin hän meni ulos, rupesi hän paljon saarnaamaan ja ilmoittamaan sitä asiaa*, niin ettei hän sitte taitanut julkisesti kaupunkiin mennä; mutta oli ulkona erinäisissä paikoissa, ja joka taholta tultiin hänen tykönsä.Poistettu viesti tästä kohtaa
https://youtube.com/shorts/KUL5yFRm5hk?feature=shared - AnonyymiUUSI
lauri.lahtinen kirjoitti:
Noniin, Raamatun sinistäjät ovat iskeneet, kun ovat löytäneet sopivan hiekkalaatikon. On se ihmeellistä, että ei voida keskustella avauksen aiheesta, vaan pitää johtaa homma sivuraiteelle, vaikka tämä ei ole uutta!
Kyllähän keskusteltiin. Mutta huomaatko kuinka paljon viestejä on poistettu?
Jos puolet viesteistäni poistetaan niin siihen on helppo valehdella päälle hän ei puhu aiheesta mutta youtube kanavaltani voi käydä katsomassa että aiheesta puhuttiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän keskusteltiin. Mutta huomaatko kuinka paljon viestejä on poistettu?
Jos puolet viesteistäni poistetaan niin siihen on helppo valehdella päälle hän ei puhu aiheesta mutta youtube kanavaltani voi käydä katsomassa että aiheesta puhuttiin.Lyhyt pätkä poistetusta viestistä loput näette youtubesta;
"Tahtooko valtio valta nyt konrolloida seurakuntia eli tahtoisko valtio valta nyt olla se joka sanoo missä sen Hengen oleman pitää josta ei he mitään tiedä jotka itse perkeleestä siinneet ovat eli taitaisko saatana antaa Pyhän Hengen uskovaisille eli kenen eli minkä seurakunnan tykö pitäisi mennä siunausta* periäkseen, eli sanottekos te mitämax perkele meitä siunaa, hallitkoon meitä siis joku muu kuin iankaikkinen Jumala, ja niin te teette seurakunnat perkeleen asumasijoiksi ja ette tahdo tuntea Jumalaanne Pyhässä Hengessä ja totuuden tulessa* "
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2538168IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2705383- 1711850
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761770- 1891315
- 781294
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61157Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2141020Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte1311007- 104965