Ulosotto ja omaisuus

Anonyymi-ap

Viekö ulosotto kotoa elektriniset laitteet. Sosiaalityöntekijä väitti että näin käy. Esimerkiksi tvn tai DVD soittimen. Eihän niistä kukaan maksa. Ei ole HD virittimiä. VHS nauhurista on scart liitin rikki.

15

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ulosotto nykyään vie mitään muuta kuin kiinteistöt ja joissain tapauksissa poikkeuksellisen arvokkaat autot.

      Ellei sitten keplottele uo kanssa ja jää kiinni niin että uo pahoittaa mielensä, sittenhän saattavat toki ihan kiusaallaan tulla viemään tuhkatkin pesästä.

      • Anonyymi

        Eniten hermostuttaa se, kun juuri sain eräältä vammaisjärjestöltä uuden tietokoneen kuntoutus tarkoitusta varten. Siellä eivä tykkää jos ulosotto vie tietokoneen. Kiitos vaan Orpon hallituksen.


      • Anonyymi

        Tuskinpa vaan ihan kiusallaan. Lakia noudattavat. Ja tosiaan nykyään siellä laissa sanotaankin jotakuinkin niin, että päivittäiseen elämiseen tarvittavia esineitä ei ulosmitata. Toista se oli vielä muutama vuosikymmen sitten, kun vietiin ne kuuluisat tuhkatkin pesästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten hermostuttaa se, kun juuri sain eräältä vammaisjärjestöltä uuden tietokoneen kuntoutus tarkoitusta varten. Siellä eivä tykkää jos ulosotto vie tietokoneen. Kiitos vaan Orpon hallituksen.

        "sain eräältä vammaisjärjestöltä uuden tietokoneen"

        Sait omaksi vai lainaan? Eihän ne muiden omaisuutta voi viedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa vaan ihan kiusallaan. Lakia noudattavat. Ja tosiaan nykyään siellä laissa sanotaankin jotakuinkin niin, että päivittäiseen elämiseen tarvittavia esineitä ei ulosmitata. Toista se oli vielä muutama vuosikymmen sitten, kun vietiin ne kuuluisat tuhkatkin pesästä.

        Itse ainakin jos ulosottomiehenä huomaisin ettei velanmaksu ole tarpeeksi sujuvaa, realisoisin velallisen auton heti, ettei velallinen pääse kylälle hummailemaan.


      • Anonyymi

        Näinhän se menee. Jos ei ole jotain useiden tuhansien eurojen ammattilaistasoisia hifivehkeitä tms., niin ei tosiaankaan mitään kodinelektroniikkaa viedä. Ja vaikka olisikin, niin tuskin tuollaisiakaan alettaisiin ulosmitata jos tuloista saadaan ulosmitattua kohtuullisesti. Ulosmitatun omaisuuden myynti aiheuttaa ulosotolle kuluja ja vaivaa, joten kovin helpolla ne eivät lähde sellaiseen. Esim. minulla aikoinaan ei ulosottomies edes käynyt kotona eikä minulta viety esim. tietokonettani. Sosiaalityöntekijä on nyt kyllä satuillut jotain omiaan.


    • Anonyymi

      Kyllähän ne voidaan lunastaa ja laittaa ulosoton huutonettiin. Mutta kyllä sen pitää olla jonkin arvoista. Ei ne mitään arvotonta roinaa hae. Varmaan ensin käskevät itse realisoimaan ja tilittämään tai jopa maksamaan velkoja ennen kuin vasara heilahtaa.

      • Anonyymi

        Harvoin ulosottomies edes tunnistaisi onko kyseessä 18 000€ vahvistin vain vain 180€, ellei esillepano anna asiasta vinkkiä.
        Monet kultakimpaleet näyttävät vain lyjypainoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin ulosottomies edes tunnistaisi onko kyseessä 18 000€ vahvistin vain vain 180€, ellei esillepano anna asiasta vinkkiä.
        Monet kultakimpaleet näyttävät vain lyjypainoilta.

        Niin. Sama on ihan vakuutuksissakin korvausta määrittäessä. Vakuutusyhtiökin tekee ikävähennyksiä. Yksinkertaisesti, jos nyt ostat esim. 18 000€ jutun, niin arvonlisävero poistaa hinnasta jo 3500€, eli laskennallinen arvo on 14500€. En tiedä sitten mitä se oikea ikä vähennys on. Mutta jos se 18000€ laiite laitetaan nopeasti myyntiin, niin vastassa on kaksi vaihtoehtoa, laite ei kiinnosta ketään osin hintapyynnin vuoksi tai joku tekee törkeän tarjouksen joka voi olla just tuo 14500€. Mulla ainakin on käsitys, että ihmisissä on paljon sellaisia jotka ei osaa purkaa hinnasta arvonlisäveroa tai suoraan ajattelevat, että myynti on pakko. Enkä itsekkään tiedä kuinka alvin vaikutus näkyy heti jälleenmyyntihinnassa, voiko arvonlisäverollista hintaa pitää avaamattoman pakkauksen hintana eteenpäin myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin ulosottomies edes tunnistaisi onko kyseessä 18 000€ vahvistin vain vain 180€, ellei esillepano anna asiasta vinkkiä.
        Monet kultakimpaleet näyttävät vain lyjypainoilta.

        Mä ottaisin sen joka tapauksessa ja myisin sen 180:llä tai eniten tarjoavalle.


    • Anonyymi

      Pyydä kirjaamaan arvoksi 150 euroa per laite niin pääset romuista eroon hyvään hintaan.

    • Anonyymi

      No, ei vie.

    • Anonyymi

      irtaimistoa ellei nyt ihan tosi arvokasta ei. Harvasta saa vaivaan nähden tarpeeksi ja kun jonkun pitäs se ostaakkin ennenkuin sillä arvoa..Ehkä joku keräilyesineet yms viedään.

    • Anonyymi

      Eiköhän tuo homma ole niin, että velallinen ulosotetu ei sano ulosotossa enää mitään. Sen verran olen lukenut nykyajan huutoja Virallissalehdessä, ne summat on niin isoja, että tuskin velallisella on enää mitään puheoikeutta. Nykyaikana jokin kymppitonni on sellainen summa, että tyhjästä on paha nyhjästä., yksittäisesti siellä on myös yli sataantonniin nousevia pääomia. Suurinosa näistä on jossain 10k ja alle 50k välillä, kuitenkin sellaisia summia joiden maksaminen hyvin pienellä tulolla on yksiselitteisesti mahdoton, koska se ”satanen” on löydyttävä usealle saajalle, ja monella niitä velkatilejä on voi olla yhteen paikkaan enemmän kuin yksi tai kaksi. Jos ihmisellä on velkaa oman pankin ulkopuoliseen rahajuttuun, niin ei se oma pankkikaan mitään yhdistelylainaa anna. Jos omassa pankissa on monta velkatilia, niin tuskin niitäkään pankki yhdistelee.

    • Anonyymi

      Tiedän henkilön, jonka seinällä olevaa arvokitaraa ei viety, koska sitä luultiin varmastikin aivan tavalliseksi peruskitaraksi. Turha huolestua liiaksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe