Kuka hölmö ostaa sähköauton

Anonyymi-ap

Itseasiassa vain hölmöt ostavat

180

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yesla is rules car 🤪

      • Anonyymi

        Olin jo ostaa sähköauton huutokaupasta.
        Huusin siihen saakka kun hinta ylitti 2 k€ lopetin.
        Käytettyjen hinnan tulee laskea tonnin pintaan ennenkuin ostan sähkövaunun.
        Toistaiseksi 2010-lun autot maksavat viisinkertaiseksi ja kelpaavat vain kauppakassiksi lyhyille matkoille.

        Peruteluni on että ajan pensa tai tiisseli autoilla joka ovat tuossa alle tonnin hintaluokassa.
        Hyvä puoli on että toistaiseksi niiden rage lataamatta on 1200 km.

        Tiisselillä Suomi kuljettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin jo ostaa sähköauton huutokaupasta.
        Huusin siihen saakka kun hinta ylitti 2 k€ lopetin.
        Käytettyjen hinnan tulee laskea tonnin pintaan ennenkuin ostan sähkövaunun.
        Toistaiseksi 2010-lun autot maksavat viisinkertaiseksi ja kelpaavat vain kauppakassiksi lyhyille matkoille.

        Peruteluni on että ajan pensa tai tiisseli autoilla joka ovat tuossa alle tonnin hintaluokassa.
        Hyvä puoli on että toistaiseksi niiden rage lataamatta on 1200 km.

        Tiisselillä Suomi kuljettaa.

        Minä en aja tonnin kotteroilla, vaan pyrin etsimään aina sen kohtuullisella kustannuksella saatavan turvallisen ajopelin.
        En tiedä ainoatakaan bensakärryä, jolla pääsisi 1200 kilsaa yhdellä tankillisella. Kyllä se todellisuudessa niillä suurimmilla tankeilla varustetuillakin jää maantiellä alle 800 kilsan ja kaupungissa alle viidensadan.
        Tämä ihan vaan tommosen viidenkymmenenyhden ajokorttivuoden, pitkästi yli miljoonan kilometrin ja ainakin kahdenkymmenen bensa-auton kokemuksella.
        Dieseliäkin kokeilin yhden Mersun ja yhden Mondeon osalta, mutta eipä tuntuneet omalta. Nykyisin on hybridi, eikä bensaa kulu juuri lainkaan, koska ajelut ovat lähinnä kaupassa ja mökillä käyntejä. Mökille on matkaa n. 23 kilometriä ja Prismaan alle 5 kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en aja tonnin kotteroilla, vaan pyrin etsimään aina sen kohtuullisella kustannuksella saatavan turvallisen ajopelin.
        En tiedä ainoatakaan bensakärryä, jolla pääsisi 1200 kilsaa yhdellä tankillisella. Kyllä se todellisuudessa niillä suurimmilla tankeilla varustetuillakin jää maantiellä alle 800 kilsan ja kaupungissa alle viidensadan.
        Tämä ihan vaan tommosen viidenkymmenenyhden ajokorttivuoden, pitkästi yli miljoonan kilometrin ja ainakin kahdenkymmenen bensa-auton kokemuksella.
        Dieseliäkin kokeilin yhden Mersun ja yhden Mondeon osalta, mutta eipä tuntuneet omalta. Nykyisin on hybridi, eikä bensaa kulu juuri lainkaan, koska ajelut ovat lähinnä kaupassa ja mökillä käyntejä. Mökille on matkaa n. 23 kilometriä ja Prismaan alle 5 kilometriä.

        Minun tonnin kotterossani on kaikki tarpeellinen ajovalot, tuulilasinpyyhkimet, sadetunnistin, kauko-ohjatut keskuslukot, ajotietokone, ABSit ja luistonesto, säädettävä alusta, turvatyynyt ja -vyöt, cruisi ja stereot.
        Se ei ole rapea kun on ranskalainen ja mukavuus on vakiovaruste.
        Vähäruokainen diisseli ilmoittaa täydellä tankilla 1200 km range ja se pitää paikkansa.
        Tulin usein todenneeksi rangen kun vetelin 1000 km siivuja viikossa.


    • Anonyymi

      Vielä hölmömmät ostavat sähköpolkupyörän?

      Miksi siinä muuten on ne pokimet?

      • Anonyymi

        Vain hölmöimmät esittävät tuollaisen kysymyksen.


      • Anonyymi

        Pokimet on siksi että voi pokea.


      • Anonyymi

        Siksi kun se ei polkematta kulje ,kun vain alamäessä.Eikö urpo tiedä vai ootko tyhmä.


      • Anonyymi

        Ei ne ole mitään sähköpyöriä, vaan sähköavusteisia pyöriä jotka vaativat edes jonkinlaista polkimen liikettä kulkeakseen, ei ne polkematta kulje mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole mitään sähköpyöriä, vaan sähköavusteisia pyöriä jotka vaativat edes jonkinlaista polkimen liikettä kulkeakseen, ei ne polkematta kulje mihinkään.

        aivan, ja mikä tärkeintä, sellaisella poljettavalla sähköavusteisella pyörällä saa ajella kännissä. Sähkö tosin auttaa vaan 25 km/t nopeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kun se ei polkematta kulje ,kun vain alamäessä.Eikö urpo tiedä vai ootko tyhmä.

        Laiskat sitä "muka" polkee ja esittää polkevansa!

        Keski-ikäiset miehet niin surkeassa kunnossa, että huvittaa kun pellet "muka" polkee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kun se ei polkematta kulje ,kun vain alamäessä.Eikö urpo tiedä vai ootko tyhmä.

        Kyllä minun sähköpyörä kulkee myös polkematta, koska siinä on ns. kaasukahva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun sähköpyörä kulkee myös polkematta, koska siinä on ns. kaasukahva.

        Se on laiton. Kaikki muut sähkövehkeet saavat kulkea noin, mutta polkupyörä ei saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on laiton. Kaikki muut sähkövehkeet saavat kulkea noin, mutta polkupyörä ei saa.

        No tuleppa sakottamaan tai muuten estämään.


      • Anonyymi

        Sähkömoottoripolkupyörässa on polkimet sanata syystä kun pappatunturisskin oli.
        Sitä sanottiin moottoripolkupyöräksi, lyhyesti mopoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuleppa sakottamaan tai muuten estämään.

        Poliisi kun näkkee niin jäät kävelemään. vakuutus ei maksa jos ajat kolarin.


      • Anonyymi

        Eihän se olisi polkupyörä ilman polkimia


    • Anonyymi

      Eikös sähköavusteiset laitteet ole tarkoitettu yleensä vammaisille tai vanhuksille?

      • Anonyymi

        Aika paljon on sitten nykyään vammaisia ja vanhuksia... 😂


      • Anonyymi

        Mites noi farmariautot? Onko nykyään noin paljon maanviljelijöitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon on sitten nykyään vammaisia ja vanhuksia... 😂

        Sitä minäkin ihmettelen. Itse poljen perinteisellä polkupyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites noi farmariautot? Onko nykyään noin paljon maanviljelijöitä?

        Pöljä käännös vain. The term "estate car" originated from its practical use in transporting people and luggage to and from large country estates and train stations. While the name is British, the concept of a vehicle with a long body, rear door, and cargo space behind the rear seats is also known as a station wagon in American English.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen. Itse poljen perinteisellä polkupyörällä.

        On täällä joku järkeväkin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen. Itse poljen perinteisellä polkupyörällä.

        Sinä olet köyhä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet köyhä.

        Mittaatko varallisuutta vain rahassa? Kuulostat köyhältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen. Itse poljen perinteisellä polkupyörällä.

        Tietysti poljet. Sulla kun ei oo pätäkkää sähköpyörän ostamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet köyhä.

        Köyhä rahallisestikko vai köyhä korvien välistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöljä käännös vain. The term "estate car" originated from its practical use in transporting people and luggage to and from large country estates and train stations. While the name is British, the concept of a vehicle with a long body, rear door, and cargo space behind the rear seats is also known as a station wagon in American English.

        Kyllä farmariautoa sopii nimittää käännöksillä.
        Brittiläisillä ja uotsalaisilla se on karrtanovaunu, paremmin herraskartanovaunu, Herrgårdsvagn
        Amerikkalaisilla asema vaunu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen. Itse poljen perinteisellä polkupyörällä.

        Niinpä poljetkin (ja sekin varastettu), kun et saa säästettyä sen vertaa, että saisit edes halvemman sähköfillarin. Kessupussiin, sipseihin, pikaruokaan, keppanaan ja muihin alkoholilitkuihin rahaa riittää, mutta ei esimerkiksi sähköfillariin.
        Toisaalta ethän sinä tarvitsisi fillaria lainkaan, kun lähin baari on alle sadan metrin päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet köyhä.

        Köyhä? Outoa. Mulla on tavallinen munamankeli, hyvässä kunnossa ja kulkee, jaksan vielä polkea. Minkä ihmeen takia jättäisin sen pölyttymään ja ostaisin sähköfillarin?? Sano yksikin hyvä syy?


    • Anonyymi

      olen ihmetellyt samaa. Ja niitä hölmöjä on tosi paljon. Menee koko maapallo piloille sähköautoista. Rajallisia luonnonvaroja tuhlataan surutta johonkin rikkaitten kotkotukseen, mikä 10 vuoden päästä pelkkää ongelmajätettä.

    • Anonyymi

      Kyllä sähköauto on täysin turhaa ostaa tänä päivänä. Sähkösutojen akut eivät ole niin hyviä. Toiseksi sähköautojen turvallisuus ei ole hyvä.

      • Anonyymi

        Miksi olet noin tyhmä?


    • Anonyymi

      Urpot ajasi sähköavusteisilla,mutta eurot ei riitä ja kunto kuin 95:n ikäisillä mummoilla.Urpojen bemarirottelot ja mopot halvempia kun hyvä sähköavusteinen pp.

      • Anonyymi

        95 mummot sähköpyörällään sujahtaa ohi jyrkässä ylämäessä 40 vuotiaista sukkahousupyöräilijöistä...😂😂😂


      • Anonyymi

        Sähkö"avusteinen" neitipyörä?

        Seuraavaksi sähkö"avusteinen" rollaattori.

        Ehkä sähkö"avusteiset" sukset?

        Kenkälusikka ja sähköpolkupyörä ovat ihmiskunnan viholliset No,1


    • Anonyymi

      No ostin kun tarvii ajella ja näköjään se vielä nykypäivänä aiheuttaa keskustelua 😂😂.
      Voi että sentään.
      Ennemmin katselen 120 tonnin täyssähkö Bmwtä omassa pihassa mitä naapureiden jotain 40-50 tonnia maksavia jäteöljyvatkaimia.
      Mutta samapa tuo, toiset ajaa millä haluaa, toiset millä pystyy.

      • Anonyymi

        Kun lasken pääomakustannuksen, mikä tulisi uudesta sähköautosta, niin en pysty perustelemaan sen ostamista muuten , kunn ilmastojeesustelulla. Mieluummin käytän rahan matkusteluun ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lasken pääomakustannuksen, mikä tulisi uudesta sähköautosta, niin en pysty perustelemaan sen ostamista muuten , kunn ilmastojeesustelulla. Mieluummin käytän rahan matkusteluun ;)

        Niinpä.
        Vihreiden ideologian mukaan minun pitäisi vaihtaa 10 000 euron arvoinen hyväkuntoinen ja vähän ajettu bensa-autoni 60 000 euroa maksavaan uuteen sähköautoon.
        Voisikos vihreät nyt kertoa että mistä minulle siinä sitä säästöä tulee?
        Jos maksan väliä 50 000 euroa, niin sillä saisin 95E bensaa n 29 400 litraa, jolla ajaisin 28 vuotta nykyisellä ajelullani.
        En edes elä niin kauan.
        Ja maksaisihan se sähköauton latauskin.
        Mistä ne säästöt tulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lasken pääomakustannuksen, mikä tulisi uudesta sähköautosta, niin en pysty perustelemaan sen ostamista muuten , kunn ilmastojeesustelulla. Mieluummin käytän rahan matkusteluun ;)

        Öh?
        Sehän on vain auto.
        Ei se vie tililtä kuin hakiessa sen 120tonnia.
        Sitten kertavuoteen vakuutukset ym ja latauskuluja sen 20-300€/kk riippuu ajelenko tässä kodin ympärillä vai teenkö reissuja pohjoiseen tai Eurooppaan.
        Pääomaa jää tilille josta sitä sitten käytetään elämiseen ja muihin hankintoihin.
        Auto on autorahaa, 2v välein käyn myymässä auton, pistän rahat tilille ja menen katselemaan uuden kaupasta ilman vaihtoautoa.
        Näin saadaan raha kiertämään ja käyttöön.


      • Anonyymi

        Säälittäviä nuo PIKKUKULLISET joiden pitää autolla levennellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittäviä nuo PIKKUKULLISET joiden pitää autolla levennellä.

        Niin on, mut on isokullisten osamaksuautoilijoidenkin murheet raskasta kuunnella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öh?
        Sehän on vain auto.
        Ei se vie tililtä kuin hakiessa sen 120tonnia.
        Sitten kertavuoteen vakuutukset ym ja latauskuluja sen 20-300€/kk riippuu ajelenko tässä kodin ympärillä vai teenkö reissuja pohjoiseen tai Eurooppaan.
        Pääomaa jää tilille josta sitä sitten käytetään elämiseen ja muihin hankintoihin.
        Auto on autorahaa, 2v välein käyn myymässä auton, pistän rahat tilille ja menen katselemaan uuden kaupasta ilman vaihtoautoa.
        Näin saadaan raha kiertämään ja käyttöön.

        2 vuoden päästä saat autostasi myydessä n. reilun puolet itse maksamastasi hinnasta, eli tuo kaksi vuotta maksaa sinulle 40 000 - 60 000 euroa + rahat jotka joudut lisäksi laittamaan saadaksesi uuden auton.
        Anteeksi nyt, mutta ei kuulosta kovinkaan taloudelliselta ja melko pian sieltä tililtä ne rahat loppuu tuolla menolla.
        Suoraan sanoen en usko että kovinkaan monella suomessa on varaa noin menetellä ja niillä joilla on, järki kieltää noin älyttömät kaupat, eiväthän he muuten rikkaita olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 vuoden päästä saat autostasi myydessä n. reilun puolet itse maksamastasi hinnasta, eli tuo kaksi vuotta maksaa sinulle 40 000 - 60 000 euroa rahat jotka joudut lisäksi laittamaan saadaksesi uuden auton.
        Anteeksi nyt, mutta ei kuulosta kovinkaan taloudelliselta ja melko pian sieltä tililtä ne rahat loppuu tuolla menolla.
        Suoraan sanoen en usko että kovinkaan monella suomessa on varaa noin menetellä ja niillä joilla on, järki kieltää noin älyttömät kaupat, eiväthän he muuten rikkaita olisikaan.

        Noh loppuu ja loppuu, olen todennut että ne on käyttöä varten.
        Ei se kyl ole edes vaikeata kun palkan jakaa asumiseen-elämiseen-kuluihin-säästöön.
        Kahteen vuoteen on aina se uuden auton raha kassassa vanha myytynä. Ja käytännössä vähän ylikin kun kuluihin ei aina mene sitä 1000€/kk.
        Niitä mukaansa saa kuitenkaan täältä niin käytetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lasken pääomakustannuksen, mikä tulisi uudesta sähköautosta, niin en pysty perustelemaan sen ostamista muuten , kunn ilmastojeesustelulla. Mieluummin käytän rahan matkusteluun ;)

        Köyhä laskee jotain pääomakuluja autoilusta. Jos hankinnat perustelee itselleen ja muille tuollaisella huuhaalla, niin ei kannata koskaan hankkia juuri mitään.


      • Anonyymi

        Mieluummin ajan 40-50tonnin hintaisella polttomoottoriautolla, kuin jollakin 120tonnin hintaisella sähkövatkain bmw:llä joka kuitenkin häviää huippunopeudessa 40-50tonnin hintaisella polttomoottoriautolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin ajan 40-50tonnin hintaisella polttomoottoriautolla, kuin jollakin 120tonnin hintaisella sähkövatkain bmw:llä joka kuitenkin häviää huippunopeudessa 40-50tonnin hintaisella polttomoottoriautolle.

        Häviää huippunopeudessa??? Missä sinä tarvitset huippunopeutta, tahvo?


      • Anonyymi

        Kun mä asuin kaupungissa, niin naapureina asui kaksi "kilpavarustelijaa". Jos toinen osti jotain kivaa ja kallista, niin vajaa viikko, niin toisellekkin ilmestyi vähän parempaa. Sitä jatkui ja jatkui. Heidän "taistelunsa" se oli ja me muut saatiin ilmaset naurut.
        Kukin taaplaa tyylillään.
        En tiedä missä asut, mutta sillosessa asuinpaikassani ei ketään tietääkseni häirinnyt mun vanha rotisko, eikä tänäpäivänäkään, voihan se olla, että kyttäsivät säälivästi sälekaihdinten raoista. Mä en niin hölmö ole ollut ikinä, että pistäisin autoon asunnon verran fyrkkaa. Tuo, jos mikä, on idiotismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.
        Vihreiden ideologian mukaan minun pitäisi vaihtaa 10 000 euron arvoinen hyväkuntoinen ja vähän ajettu bensa-autoni 60 000 euroa maksavaan uuteen sähköautoon.
        Voisikos vihreät nyt kertoa että mistä minulle siinä sitä säästöä tulee?
        Jos maksan väliä 50 000 euroa, niin sillä saisin 95E bensaa n 29 400 litraa, jolla ajaisin 28 vuotta nykyisellä ajelullani.
        En edes elä niin kauan.
        Ja maksaisihan se sähköauton latauskin.
        Mistä ne säästöt tulee?

        Onhan se selvää, että taksin perässä juoksemalla säästää enemmän kuin linja-auton perässä juoksemalla.


    • Anonyymi

      Eikös nuo patteridildot oo enempi naisille tarkoitettu?😂 😂 😂

      • Anonyymi

        Kysy Tynkkyseltä, veikkaan, että hän leikkii mustan morsiamensa kanssa niillä.


    • Anonyymi

      Ennen oli kuntopyörissä sellaiset hihnat. Ne antoi vastuksen kun polki.

      Eikö kuntoillessa pitäisi juuri olla sitä vastusta?

      Polkupyörä on niin kevyt ajaa että tosissaan tarvii polkea vain ylämäessä.

      Nyt Urpot tarvii siihen "sähköä'.

      • Anonyymi

        Mieti vielä mitä kirjoitat.


    • Anonyymi

      Suomi voisi olla esimerkkinä maailmalle ja antaisi määräyksen. että sähköpotkulaudoista pitää poistaa moottorit, rupeaisi kuntokin ihmisiltä paranemaan.

    • Anonyymi

      Sähköautojen ongelmana on akut. Ne ei oo tehty suomen talviolosuhteisiin. Toiseksi sorateillä kivet ottaa osumaa akustoon niin mitä järkeä on ostaa sähköautoa?

      Akku jos menee paskaksi, niin auton korvaus arvio noin 8-15tuhatta euroa.

      • Anonyymi

        Suomen olosuhteet on oikein hyvät akuston pitkäikäisyyttä ajatellen.
        Ei ne irtokivet mitään vahinkoa tee akustolle ja kuka nykyään ajelee päivittäin jossain sorateillä? Siellä soratielläkin pitäisi olla isoja reikiä ja kiviä pystyssä, että niistä olisi jotain harmia.


    • Anonyymi

      Teslaa ei missään nimessä kannata ostaa. : D

      Ongelmat huomaa talvella. Ovet ei aukea kovilla pakkasilla, käynnistys ongelmia. Jne...

      Vaihdoin Toyotaan.

      • Anonyymi

        Normaali käyttöautolla pärjää.
        Mikä järki ostaa kallista autoa, koska auton arvo tippuu vuosivuodelta kokoaika. Uutta autoa ei kannata oikeastaan ikinä ostaa., eikä varsinkaan sähköautoa. Hölömöjä ihmisiä, jotka ostavat sähköautoa Suomessa.


      • Anonyymi

        Älä viitsi valehdella köyhä.


    • Anonyymi

      Kysyt ja vastaat.

    • Anonyymi

      Arvo tippuu osamaksueriä nopeammin.

      • Anonyymi

        Köyhät ostaa osamaksulla, niitä vissii harmittaa hinnat kun on vielä otettu iso viimeinen erä autokiimassa kun on haluttu auto joka maksaa yli varojen.
        Elämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ostaa osamaksulla, niitä vissii harmittaa hinnat kun on vielä otettu iso viimeinen erä autokiimassa kun on haluttu auto joka maksaa yli varojen.
        Elämä on.

        Hyvän sähköauton saa n. 30 tonnilla. Säästää lähes hintansa verran polttoainekuluissa 10 vuodessa jos lataa kotona pörssisähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän sähköauton saa n. 30 tonnilla. Säästää lähes hintansa verran polttoainekuluissa 10 vuodessa jos lataa kotona pörssisähköllä.

        Itsellä oli palavan nesteen kulut luokkaa 800-1000€/kk kun oli pakoputkiauto alla.
        Nyt on ollutj sähköt maksimi 200€/kk samoilla ajoilla.
        Vuoteen säästyy vähintään 5-6000€ suoraan viivan alle joten en valita.
        Onhan se rahaa itselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän sähköauton saa n. 30 tonnilla. Säästää lähes hintansa verran polttoainekuluissa 10 vuodessa jos lataa kotona pörssisähköllä.

        3½ vuotta ladannut firman piikkiin työpaikallani. Nunnuka nun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä oli palavan nesteen kulut luokkaa 800-1000€/kk kun oli pakoputkiauto alla.
        Nyt on ollutj sähköt maksimi 200€/kk samoilla ajoilla.
        Vuoteen säästyy vähintään 5-6000€ suoraan viivan alle joten en valita.
        Onhan se rahaa itselle.

        Entäs lainan korot ja auton arvon alentuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän sähköauton saa n. 30 tonnilla. Säästää lähes hintansa verran polttoainekuluissa 10 vuodessa jos lataa kotona pörssisähköllä.

        Eihän se sähköauto edes toimi sitä kymmentä vuotta...😂🤣😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä oli palavan nesteen kulut luokkaa 800-1000€/kk kun oli pakoputkiauto alla.
        Nyt on ollutj sähköt maksimi 200€/kk samoilla ajoilla.
        Vuoteen säästyy vähintään 5-6000€ suoraan viivan alle joten en valita.
        Onhan se rahaa itselle.

        Paljonkos sijoitit siihen sähköautoon? Mikä se todellinen säästösi olikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä oli palavan nesteen kulut luokkaa 800-1000€/kk kun oli pakoputkiauto alla.
        Nyt on ollutj sähköt maksimi 200€/kk samoilla ajoilla.
        Vuoteen säästyy vähintään 5-6000€ suoraan viivan alle joten en valita.
        Onhan se rahaa itselle.

        Sijoittaisinko 60 000 euroa autoon että voisin säästää satasen pari kuussa...?
        Hmmmm... Mietitäänpä...🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se sähköauto edes toimi sitä kymmentä vuotta...😂🤣😂

        Eikähän kommentoija tarkoittanut ihan normikuskia ja -käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijoittaisinko 60 000 euroa autoon että voisin säästää satasen pari kuussa...?
        Hmmmm... Mietitäänpä...🤔

        Itse ostin vasta kalliimman bensa-auton eikä sen kummemmin ole tarkoitus säästää joten kuka mitenkin.
        Hmmmm... Mietitäänpä...🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3½ vuotta ladannut firman piikkiin työpaikallani. Nunnuka nun.

        Mikähän firma antaisi bensat autooni ilmaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä oli palavan nesteen kulut luokkaa 800-1000€/kk kun oli pakoputkiauto alla.
        Nyt on ollutj sähköt maksimi 200€/kk samoilla ajoilla.
        Vuoteen säästyy vähintään 5-6000€ suoraan viivan alle joten en valita.
        Onhan se rahaa itselle.

        Matematiikka ei ole vahvin alueesi sillä säästöä syntyisi vähintään 7200-9600 euroa vuodessa (12x800)-(12x200)=7200 ja (12x1000)-/(12x200)=9600 . Tietenkään säästöä ei synny ajamisesta niin, että mitä enemmän ajaa sitä enemmän säästää vaan se pidempi matka olisi vain lisännyt kustannuksia enemmän. Tällä säästövinkillä säästää helposti 10000 euroa vuodessa kun jättää maapallon ympäri ajamatta tietysti mitä useammin jättää ajamatta sitä enemmän säästää. Riippuu tietenkin niistä ajoista taksikuskin kun kannattaa ajaa enemmän, mutta siitäkään ei säästöjä synny vaan tuloja, jotka voi laittaa sitten säästöön.

        Yhteiskunnan taloudellinen toiminta kun ei perustu säästämiseen joka lähinnä näivettää kysyntää, vaan investointeihin ja kysynnän yllä pitämiseen. Toinen asia on sitten perustuuko toiminta turhuuteen tai tarpeeseen, kun turhuuteen perustuva toiminta on lähinnä tuhlausta.


    • Anonyymi

      Se on pienin kuluerä sähköpiilissä tuo sähkö.Dieselissä polttoainekulu itsellä 100km kohden alle 10e, ajan 15000km vuodessa eli 1500e/v,pääomakulu vuodessa 1000e ,vakuutus 650e,renkaat 600e/v.huolto 300e,vero 650e.Kokonaiskulut vuodessa noin 4700euroa.
      Huomioitu auton arvon aleminen kuluissa,mutta ei yllättäviä korjauskuluija joita yleensä tulee.
      Nää on faktaa ei ilmasta kopattua.
      Toistaiseksi kestän 2014 mesess,mutta paaliin kun hajoaa .

    • Anonyymi

      Ei uutta autoa kannata oikeasti ostaa, jos haluaa säästöä, käyttöauto millä pääsee eteenpäin on fiksu ostos.

      Liikkeestä ajaa ulos tippuu hinta heti 5000-10tuhatta.

      • Anonyymi

        Haluaa säästöä??? Minä en mene autokauppaan säästämään vaan tuhlaamaan. Mitä ihmettä te nyt söpötätte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaa säästöä??? Minä en mene autokauppaan säästämään vaan tuhlaamaan. Mitä ihmettä te nyt söpötätte?

        Tuo kai se on kelän elätin päiväuni.😂🤣😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kai se on kelän elätin päiväuni.😂🤣😂

        Kelän? Säästä sinä vain ja kulje jalan.


    • Anonyymi

      Tesla is best car. Power car. 0-100km /h 3.0s 👌👌👌

      • Anonyymi

        Tesla on ihan hyvä auto, mutta ei sovellu Suomen ilmastoon. Muutenkin Elon Muskin sekoilujen jälkeen Olen pistänyt Sähköautot boikottiin.


      • Anonyymi

        Ja kiihdytyksen jälkeen akku tyhjä.😂🤣😂


      • Anonyymi

        Ylinopeussakot kaupan päälle, kyllä on halpaa.


    • Anonyymi

      Nykyisellä autollani ajan tankillisella n.1200 km 70lx1,48eur=103 eur/kk. Auton arvo alenee n. 100 eur kk. Jos ostaisin sähköauton, niin pelkkä arvon lasku/kk halvassa sähköautossa n. 500 eur. Kalliimmissa vielä enemmän.

    • Anonyymi

      Eräs sähköauton omistaja kertoi yllättyneensä, kun aamulla akku lähes tyhjä. Selvittelyn jälkeen epäiltiin, että auto oli tehnyt pitemmän päivityksen yön aikaan ja kuluttanut virrat.

    • Anonyymi

      Tesla is best👍power👌👌👌

    • Anonyymi

      Köyhien mietintää

    • Anonyymi

      No sanoppa. Ostin juuri BMW e39 M5 . On sitten makia peli kunnon koneella. Sähkövatkainta käytän vaan keittiössä.

    • Anonyymi

      Heh vai kävit ostaa lelun lelukaupasta vai ihanko amispojan mielikuvituksena.Kestä vaan mopon sarvikossa.

    • Anonyymi

      Ajelkee mielummin polttomoottori autoilla. Enemmän päästö tuottaa sähköautot eikä ole ekologisia.

      Tehtaat joka tapauksessa tuottaa enenmän päästöjä.

    • Anonyymi

      Jos itse autonsa maksaa ja ajelunsa kustantaa niin ajakoon jokainen ihan millä haluaa ja parhaaksi kokee, mitä parran paukuttamista moisessa asiassa nyt muka on?

    • Anonyymi

      Maailmalla meno on mennyt niin hurjaksi, että täälläkin saattaa pitkätkin sähkökatkot olla tulevaisuutta.

      • Anonyymi

        Jep. Siksi sähköauto. Aggrella virtaa akkuun ja ajot jatkuu jos tulee tarvetta liikkua.
        Mpöä on 3-4000 litraa puskurissa niin eikö tuota hetken pärjänne ilman isoa sähköä.
        Voi sitten vilkutella pimeiden bensa-asemien kohdilla heille ketkä odottaa sähköjä takaisin.
        Ennenkuin menee vilkuttamaan kaupan ovelle kun sielläkin odottelevat sähköjä.


    • Anonyymi

      Kannattaa olla omatoiminen ja ottoo selvää sähköautoista ennen kuin ostaa.

    • Anonyymi

      Hyvä olisi jos sähköautokauppa kävisi , itse olen ostanut muutaman vähänajetun vaihdokin pilkkahinnalla joilla ajan lopun ikää , ei tartte sekaantua enään keskeneräisiin sähkövekottimiin , jotku ei ymmärrä autoista ja luopuvat tyhmyyksissään laatuautoistaan .

      • Anonyymi

        Minä kyllästyin mahtidieseliini kun se meni aina rikki pakkasella.
        Ostelen autoni aina fiilis pohjalta ja hiljainen ja älyttömän tehokas sähköauto tuntui sillä hetkellä kivalta, joten ostin sellaisen.
        Dieseliin ei ole ikinä paluuta, eikä liioin laiskaan bensa-autoonkaan,kun en sentään puolta miljoonaa halua maksaa, että saisin samat tehot mitä tässä on.

        Ajelkaa te muut millä haluatte, tai on taloudellinen pakko, minä ajan sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllästyin mahtidieseliini kun se meni aina rikki pakkasella.
        Ostelen autoni aina fiilis pohjalta ja hiljainen ja älyttömän tehokas sähköauto tuntui sillä hetkellä kivalta, joten ostin sellaisen.
        Dieseliin ei ole ikinä paluuta, eikä liioin laiskaan bensa-autoonkaan,kun en sentään puolta miljoonaa halua maksaa, että saisin samat tehot mitä tässä on.

        Ajelkaa te muut millä haluatte, tai on taloudellinen pakko, minä ajan sähköllä.

        Liisatakin voi eikä maksa edes tuhatta euroa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllästyin mahtidieseliini kun se meni aina rikki pakkasella.
        Ostelen autoni aina fiilis pohjalta ja hiljainen ja älyttömän tehokas sähköauto tuntui sillä hetkellä kivalta, joten ostin sellaisen.
        Dieseliin ei ole ikinä paluuta, eikä liioin laiskaan bensa-autoonkaan,kun en sentään puolta miljoonaa halua maksaa, että saisin samat tehot mitä tässä on.

        Ajelkaa te muut millä haluatte, tai on taloudellinen pakko, minä ajan sähköllä.

        Kesälaatuako tankkasit? Ei dieselmoottori rikki mene jos huoltaa ja oikein käyttää.
        Ja mitäs hittoa sinä suomessa niillä liioilla tehoilla teet? Eihän täällä saa ajaakaan kuin 80 suurimmalla osalla tiestöä.


    • Anonyymi

      Miksi ei ostaisi, raha kiertoon niin pysyy liikkeet pystyssä ja saadaan ees jotain autoja omalta kylältä.
      Se tietenkin jos on niin köyhää ettei sitä rahaa ole niin sit se on sillä savuttavalla jäteöljyvatkaimella vaan ajettava.

    • Anonyymi

      On nöösipojilla murheet.

    • Anonyymi

      SANOTAAN NÄTISTI , EI KUKAAN TÄYSIPÄINEN

    • Anonyymi

      Miksiköhän noita polttisraatoja löytyy lähinnä maaseutuasumusten nurkilta joiltain läjäpäin? Osa konepelti avoinna ja osa muuten purettuna. Onko se joku varallisuuden merkki että arsenaalia löytyy? Ei niitä sähköautoläjiä vain näy.

    • Anonyymi

      Autoilu on suomessa varsinkin syrjäseuduilla välttämättömyys, niin kallista ja voisi sanoa jopa hölmöä se onkin. Liikkumaan pääsee mukavasti mutta rahaa menee.
      Se millä kukin autoilee ja hoitaa ne välttämättömät liikkumisensa ja hupiajonsa, on sitten jokaisen oma asia ja ongelma. Ihmettelen että miksi toisten autoilusta tarvitsee tuollaista stressiä ottaa? Kukin itse maksaa millä ajaa, eikös se ole ihan reilu peli?

    • Anonyymi

      Kuten tuolla aikaisemmin kerroinkin olen tankannut 3,5 vuotta sähköautooni ilmaista "menovettä' firman piikkiin. Olisinpa hölmö jos ajelisin fossiiliautolla. En kolua maaseudun kinttupolkuja enkä vedä asuntovaunua pitkin lappia. Sähköauto sopii nyt ja tulevaisuudessakin tarpeisiini hyvin. Tätä vaan eivät kaikki polttisautoilijat tahdo tai halua ymmärtää. He kytätköön niitä punaisina hohtavia numeroita huoltoasemilla, minun ei tarvitse.

      • Anonyymi

        Jep. Ajakoot millä tykkäävät. Ja minne haluavat siitä maksaa.


      • Anonyymi

        No mitä se punaisten numeroiden kyttäys sitten sinua noin rassaa?


    • Anonyymi

      Oishan tuossa ostajia mutta kun tuovat jotain junan alle jääneitä haisevia vehkeitä vaihdossa ja niistä ei paljon kestä hyvittää niin loppuu sitten ostajalta rahat.
      Sama sähköautosta toiseen vaihtajia ois mutta kuka niistä muskovitseistä uskaltaa mitään antaa kun hinta voi olla tänään 10 ja huomena 5.
      Siihen lisätään ne ketkä on autokiimassa ostaneet velaksi autonsa ja nyt sitten eivät saa lyhennettyä sitä että ois ees lähelläkään autonarvosta velkaa.
      Haastavaa aikaa, huomaa kyllä kellä on liitua ne piirtää ja pyytävät lisää paperia ja sitten on ne kellä ei ole kuin velkaa

    • Anonyymi

      Monella on aidosti varaa ostaa kallista, mutta hyvin moni keskituloinen ostaa sitä vaikka varallisuutta ei ole kertynyt merkittävästi, asuntolainaa on ja talous on jatkuvasti melko tiukilla. Joissakin tapauksissa uuden kalliin auton ostaminen on hyvinkin hölmö päätös. 5-10-vuotias auto riittäisi vallan mainiosti ja tulisi paljon halvemmaksi.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, ei ole järkeä ostaa uutta autoa. Hyvin välttää noin 5-vuotta vanha auto, jos on vähän ajettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei ole järkeä ostaa uutta autoa. Hyvin välttää noin 5-vuotta vanha auto, jos on vähän ajettu.

        Mutta jonkunhan on ostettava niitä uusia autojakin että toisille riittäisi niitä käytettyjä. Onko uuden auton ostaja aina hölmö? Jonkun taloudellinen tilannehan sallii uuden auton ostamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jonkunhan on ostettava niitä uusia autojakin että toisille riittäisi niitä käytettyjä. Onko uuden auton ostaja aina hölmö? Jonkun taloudellinen tilannehan sallii uuden auton ostamisen.

        Nämä nykyiset autot on sellaisia aikapommeja ettei niitä sitten vanhoina ja halpoina käytettyinä uskalla enää ostaa.


    • Anonyymi

      Jokainen tallaa tavallaan, osa fiksummin ja osa lähes veitsen terällä taloudellisesti taiteillen.

      • Anonyymi

        Sitä eivät kaikki tunnu tajuavan. Kun on vain kotinurkissa pyörinyt niin erilaisten ihmisten ja toimintatapojen ymmärtäminen on vaikeaa.


      • Anonyymi

        Monilla koko elämä pyörii velkarahan varassa ja sitten kun työpaikka menee alta, niin kuusessa ollaan...


    • Anonyymi

      Minkään auton ostamisessa ei ole mitään järkeä, jos sitä ei välttämättä tarvitse. Töihin pääsy on välttämätön tarve monelle (ei tietysti läheskään kaikille). Muuten auton ostaminen kertoo siitä, että aikaa ja rahaa on liikaa. Verotusta kiristettävä!

      • Anonyymi

        Minkään ostamisessa ei ole mitään järkeä, jos sitä ei välttämättä tarvitse. Ellei asustele ihan tehtaan piippujen varjossa niin auto lienee se oikea liikkumisväline työssä käyville. Ja saahan sillä autoajelullaan hankittua myös ravinnon kaupoista, suoritettua mahdolliset lomamatkansa jne. Auto lienee se pakollinen hankinta, ellei tyydy ns. samoille jalansijoilleen, kurmua muilta kyytejä tai liiku julkisilla. Se millaisen menopelin kukin hankkii lienee heidän oma asiansa.


    • Anonyymi

      Tesla is best car. 0-100km km/h 3.0s. Power car 👌👌👌

      • Anonyymi

        Heh heh urpo


      • Anonyymi

        Ugly car for ugly people👌👌👌


    • Anonyymi

      KATSOTAAN SITTEN KUN SÄHKÖN HINTA NOUSEE TARPEEKSI KORKEELLE , EIKÖHÄN SE SIITÄ TASOTU , JA VIIMEISTÄÄN KUN JOKA PAIKKA ON TÄYNNÄ ONGELMA JÄTE AKKUJA

      • Anonyymi

        Ja entäs kun folio loppuu...


    • Anonyymi

      Nyt jos on mielessä uuden auton osto, niin kannattaa hankia jostakin 500 euron ajokki. Ensi vuonna siitä saa 2500e vaihdossa uuteen romutuspalkkion tullessa voimaan.

      • Anonyymi

        Rikkaiden etu tämäkin romutuspalkkio, pihan perälle jääneestä autovanhuksesta saa uuteen autoon vaihdossa 2500 euroa, köyhällä ei ole vara ostaa uutta.


    • Anonyymi

      Rikkaat, joilla on varaa heittää rahat kankkulan kaivoon. Tavallinen pulliainen ei voi sähköautoa ostaa jo pelkästään hinnan takia, puhumattakaan korjauskustannuksista, joita käytettyinä ostettuihin tulee. Tavallisen polttiksen voi melkein jokamies kyhätä kasaan Motonetin osilla, mutta sähkärille et voi tehdä itse yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Sähkönhinta nousee vuoteen 2030 mennessä ennusteiden ja arvioiden mukaan 45-55%. Joten sähkö tulee kallistumaan Suomessa poikkeuksellisen paljon. Suomessa kannattaa olla ostamatta sähköautoja. Ei ole ympäristö teko ostaa teslaa tai muutakaan sähköautoa. Polttomoottori auto välttää Suomessa.

      • Anonyymi

        Vuonna 2030 ja ennusteiden ja arvioiden mukaan? No voe helewata....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2030 ja ennusteiden ja arvioiden mukaan? No voe helewata....

        Näin on. Sähkönhinta nousee muutamien vuosien kuluessa. Uskokaa minua. Olen aina oikeassa.


      • Anonyymi

        Hinnan nousun lisäksi saatavuus heikkenee ja muuttuu epävarmemmaksi, kun verkot eivät kestä kuormitusta, sodatkin sotkee.


      • Anonyymi

        Sama kai tuo vaikka maksais euron kilo tuo sähkö.


    • Anonyymi

      Paljompa nous öljyn hinta 1974?

    • Anonyymi

      Tesla power car. Power power👌👌👌

      • Anonyymi

        Viittaako tuo kuva sellaiseen hienohelmaisen pojun runkk*s-otteeseen? Ja eikös se Yesla ole sellainen tientukkokapistus?


      • Anonyymi

        👌👌👌


    • Anonyymi

      Eiköhän ne kaikki ole turhia ostoksia mihin itsellä ei ole varaa.

    • Anonyymi

      Kyllä minä ihmettelin kun kaupassa kaveri osti makaronia vaikka mulla luki kauppalistassa perunoita. Sitten edellä avava kääntyi pohjoiseen vaikka minähän asun etelässä päin. On se vaan kummallista.

      • Anonyymi

        Ai jotta joku ostaa sähköauton ja joku polttiksen vaikka naapuri ei?


    • Anonyymi

      MAGARONIA OSTIN SÄHKÖAUTOLLA AJELUN KANSSA KERRAN TUUPOVAARASSA

      • Anonyymi

        Ethän unohtanut foliota?


    • Anonyymi

      Fabiti is therms 👌👌👌

    • Anonyymi

      Mitäpä nokikolari muuta? Tulehan nuohoamaan dahli, piti tulla jo heinäkuussa vaan miestä ei näy eikä kuulu!

    • Anonyymi

      Venäjällä pensapula, vaikka suomalaiset eivät käy tankkaamassa, varmaan hintakin hyppää.

    • Anonyymi

      Kuinkahan monta kertaa päivässä Yesla-kuski tarvitsee tuota 0-100 km/h:ssa 3 sekunnissa kiihtyvyyttään?

      • Anonyymi

        Yeslakuskin pitää joutua seisomaan seuraaviin liikennevaloihin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeslakuskin pitää joutua seisomaan seuraaviin liikennevaloihin...

        Tuskinpa 100n alueella on liikennevaloja.


      • Anonyymi

        Tuskin koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa 100n alueella on liikennevaloja.

        Mutta 60 alueella on ja siellä nuo korinttiaivot eniten tehojaan juuri käyttävät.
        100 km/h matkavauhtiin kerkiää hitaammatkin ihan hyvin.
        Liikennehän ei ole kilpa- eikä kiihdytysrata, kuten fiksuimmat autoilijat tietävätkin.


    • Anonyymi

      Best car tesla. Rules👌👌👌power😂

      • Anonyymi

        Runkkariroope.


    • Anonyymi

      👌👌👌 Power car

    • Anonyymi

      Vain cuckit (suom. aisurit) ostavat sähköauton, vaimot on vapaata riistaa

      • Anonyymi

        Onko tästä tiedosta ollut sulle "hyötyä"?


      • Anonyymi

        Siinä taas yksi kull*lla ajatteleva "mies".


      • Anonyymi

        Kuulutko noihin aisureihin, vaimoihin vai tilanteesta ns. hyötyjiin?


    • Anonyymi

      Patteriautojen kuljettajat, koska suurimmalla osalla pankit on omistajia, varautukaa päivittämään ajomatkat uusiksi. Talvi on tulossa ja jos kesällä akussa on riittänyt virtaa vaikka 500 km ajomatkalle, niin pakkaskelillä 300 km saattaa olla tiukassa.

      • Anonyymi

        Onko sinua tehdessäsi lorahtanut jotain ylimääräistä mukaan vai mistä tämä huolenpito? Oltko huolissasi myös muiden jätehuollosta, virtsanpidätyksestä, peräpukamista, polttopuiden riittävyydestä jne vai ainoastaan heidän sähköautojensa rangesta? Joka tapauksessa älykkyysosamääräsi...tai no, sitä ei ole.
        Ja jos alat laukkalle niin tiedoksi: ajan polttiksella.


      • Anonyymi

        Sehän on patteriautoilijoiden ongelma, mitäs vaivaa siitä meille polttiskuskeille nyt olisi?
        Ajakoon jokainen millä lystää ja pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on patteriautoilijoiden ongelma, mitäs vaivaa siitä meille polttiskuskeille nyt olisi?
        Ajakoon jokainen millä lystää ja pääsee.

        Mutta etkö huomannut polttiskuskin harmitusta MUITTEN asioista? Eikö tuo ole jo ihan sairasta? Mitä väliä sillä on vaikka kulkisivat muulilla? Ettehän te kait osallistu muitten kustannuksiin? Tällaisia vatvojiako täällä idässä ollaan? Kas kun ei itkuvirttä ole vielä rangesta keksitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta etkö huomannut polttiskuskin harmitusta MUITTEN asioista? Eikö tuo ole jo ihan sairasta? Mitä väliä sillä on vaikka kulkisivat muulilla? Ettehän te kait osallistu muitten kustannuksiin? Tällaisia vatvojiako täällä idässä ollaan? Kas kun ei itkuvirttä ole vielä rangesta keksitty.

        MUTTA KUN MULLA EI OLE VARAA NOPEAAN JA KIIHTYVÄÄN SÄHKÖAUTOON JA KUN NE OVAT NIIN HILJAISIAKIN JA VAIKKA MITÄ. AUTTAKAA NYT POLTTISKUSKIT JA SOLVATKAA PATTERIAUTOJA JA KEHUKAA MUN VANHAA OOPPELIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta etkö huomannut polttiskuskin harmitusta MUITTEN asioista? Eikö tuo ole jo ihan sairasta? Mitä väliä sillä on vaikka kulkisivat muulilla? Ettehän te kait osallistu muitten kustannuksiin? Tällaisia vatvojiako täällä idässä ollaan? Kas kun ei itkuvirttä ole vielä rangesta keksitty.

        En huomannut, sillä olen itsekin polttiskuski ja minulle on herttaisen yhdentekevää millä kukin ajaa.
        Ja niin uskon olevan myös valtaosalle sähköautoilijoista, kukin tulkoon uskossaan autuaaksi ja antakoon kaikkien autojen kulkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En huomannut, sillä olen itsekin polttiskuski ja minulle on herttaisen yhdentekevää millä kukin ajaa.
        Ja niin uskon olevan myös valtaosalle sähköautoilijoista, kukin tulkoon uskossaan autuaaksi ja antakoon kaikkien autojen kulkea.

        Mitä polttiskuskille kuuluu sähköauton rangen pieneneminen talvella? Eiväthän sähköautokuskitkaan itke polttisautojen kulutusten lisääntymisestä talvella. Voisiko tuosta päätellä jopa älykkyydestä jotakin?


    • Anonyymi

      Sähköauto on ongelmajätettä. Vain pienellä porukalla on varaa ostaa ja rahoituksella nekin.

    • Anonyymi

      Vain työsuhdeautoksi, ei muuten.

      • Anonyymi

        Olisipa se hienoa jos työsuhdeauton kyljessä komeilisi firman nimi ja teksti: ajan ongelmajätettä.


    • Anonyymi

      Sähköautolla moni ei taida tietää, että akut ei kestä yli 20 asteen pakkasia.

      • Anonyymi

        Niissä on lämmitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä on lämmitys.

        Onko polttoainekäyttöinen vepasto.


    • Anonyymi

      Moni patteriautoilija joutuu ottamaan avuksi polttomoottorin, varsinkin jos mökkireissut on syrjäisimmillä seuduilla, sillä generaattorilla pitää patterit täyttää.

      • Anonyymi

        Pitkätkin sähkökatkot ovat syrjäseudulla mahdollisia, joten generaattori on tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkätkin sähkökatkot ovat syrjäseudulla mahdollisia, joten generaattori on tarpeen.

        Sinullakin tuntuu olevan jossain katkoksia.


    • Anonyymi

      On nössöillä murheet ajaako sähköllä vai bensalla.Kateus ei ole kadonnut.

    • Anonyymi

      Kuka hölmö kantaa huolta toisten autovalinnoista?

      • Anonyymi

        juurikin'näin,
        miksi pitää vinkua sähköautoista,

        ajaa vaan vanhalla nokivasaralla,
        ihan kaikessa rauhassa...


    • Anonyymi

      Nykyiset polttomoottoriautot eivät ole enää nokivasaroita. Eräskin tutkimus on todennut, että isojen kaupunkien saastuneessa keskustoissa ajava nykyaikainen polttomoottoriauto puhdistaa ilmaa.

      • Anonyymi

        eiku vuan vinkuu ja ajelee vanahalla tiisselillä,
        eli nokivasaralla...


    • Anonyymi

      HINNASTA PÄÄTELLEN RIKKAAT JA HUONOSTA ITSETUNNOSTA KÄRSIVÄT HÖLMÖT

    • Anonyymi

      Elkee vaan ostako sähköautoa suomen talvisäiden armoille ja suomen hiekkateille.
      Kesällä varsinkin pohjapanssarin alta akusto ottaa osumaa ei tarvitse olla isokaa osuma akkuun, kun akku on sökönä.
      Talvella taas ei akut oo täysin terässä. Ei kestä yli 15 asteen pakkasia. Esim tesla on vääristellyt tietoja akkujen kestävyydestä.

      • Anonyymi

        Urpo ei tiedä mitään.Luulee vaan.


    • Anonyymi

      Kuka jaksaa odottaa sähkötolpalla kun se paska latautuu.

    • Anonyymi

      Ei vötkylä ootakkaan ei sulla oo varaa ostaa autoa.

    • Anonyymi

      Tesla is best👌👌👌0-100km /h 3.0s 😂😂😂😂

      • Anonyymi

        Amiksen urpo haaveilee mopon sarvikossa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      153
      9283
    2. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      343
      7066
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

      Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      101
      6020
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

      Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      164
      3980
    5. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

      Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      88
      3343
    6. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      34
      3301
    7. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      65
      3159
    8. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      187
      2808
    9. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      74
      2450
    10. On asioita joita kadun

      Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1886
    Aihe