Kaikissa särkylääkkeissä sanotaan, ettei suositella raskauden aikana käytettäväksi. Onko mitään särkylääkettä (reseptivapaata) mitä voi turvallisesti ottaa raskauden aikana ilman että tarvitsisi erikseen aina konsultoida lääkäriä?
Särkylääkettä raskauden aikana
13
1592
Vastaukset
- rv 12
Eli panadol on ainakin turvallinen särkylääke, jota voi käyttää myös raskauden aikana.
- kerrie
Kaikki särkylääkkeet joissa vaikuttavana aineena on paracetamol.
- Mamma 7/05
... Panacod- niminen lääke, jossa on parasetamolin lisäksi kodeiinia...Sitä ei suositella raskauden aikana käytettävän.
- kerrie
Mamma 7/05 kirjoitti:
... Panacod- niminen lääke, jossa on parasetamolin lisäksi kodeiinia...Sitä ei suositella raskauden aikana käytettävän.
Paitsi että minulle lääkäri määräsi panacodia migreeniin, sillä migreeni lääkkeet on vielä panacodia vahingollisempia sikiölle.
- kerrie
kerrie kirjoitti:
Paitsi että minulle lääkäri määräsi panacodia migreeniin, sillä migreeni lääkkeet on vielä panacodia vahingollisempia sikiölle.
Ja aloittajahan kyseli nimenomaan reseptivapaita lääkkeitä. Panacodiahan ei saa ilman reseptiä.
- kjdkaj
Mamma 7/05 kirjoitti:
Panacodia ei saa ilman RESEPTIÄ! Kyse oli vain käsikauppalääkkeistä. Buranaa saa syödä toisella kolmanneksella, mutta ei ensimmäisellä eikä viimeisellä kolmanneksella. Se estää jonkun suonen en muista minkä supistumista syntymän jälkeen. Para tabs, Panadol, Paracetamol-Ratiopharm on turvallisia käyttää.
- ei vaikuta sikiöön
Mamma 7/05 kirjoitti:
Kodeiini ei vaikuta sikiöön. Ja paracetamolia panacodissa on samanverran kuin käsikaupassa saatavassa panadolissa.
- Anna-80
Mamma 7/05 kirjoitti:
Katsohan Pharmacasta tms. lääkeoppaasta. Panacodia voi syödä raskauden aikana tarvittaessa. Se on vanha ja aika lailla tunnettu lääke. Itsekin joutunut jo kaksi lootaa syömään koviin pääkipuihin.
- Rapu
.. tarkistaa aina ensiksi lääkäriltä, ennenkuin ottaa mitään lääkettä raskauden aikana.
- Minea
toki näinkin mutta paraceramolia sisältävät särkylääkkeet käyvät ohjeen mukaisin annostuksin, esim Panadol.
- Minea
Minea kirjoitti:
toki näinkin mutta paraceramolia sisältävät särkylääkkeet käyvät ohjeen mukaisin annostuksin, esim Panadol.
Lukihäiriö iski..
- Heidi rv15
Minea kirjoitti:
Lukihäiriö iski..
Elikäs mulle lääkäri määräs viikolla 13-36 tarvittaessa buranan, kun oli niin kovat pään säryt ettei panadolilla lähtenyt...
- 21+1
Heidi rv15 kirjoitti:
Elikäs mulle lääkäri määräs viikolla 13-36 tarvittaessa buranan, kun oli niin kovat pään säryt ettei panadolilla lähtenyt...
Lääkäri määräsi päänsärkyyn mulle Panadol Exteded nimistä lääkettä jossa vaikuttavana aineena paracetamol, ja myös Panacodia. Sanoi ettei kodeiinilla ole vaikutusta sikiöön. Sanoi myös että näillä viikoilla voi ottaa myös lääkkettä jossa vaikuttavana aineena ibuprofeiini, mutta ei miellellään raskauden alussa eikä lopussa.
Mutta siis paracetamol valmisteet on turvallisia raskauden kaikissa vaiheissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652