Kysymys

morgaine1

Hei!

Kuinka monesti olette käynneet katsomassa Epidodi 3 leffassa? Itse olen käynyt katsomassa sen kahdesti ja halu olisi vielä nähdä se kerran isolta skriiniltä. Jokaisen katselukerran jälkeen huomaa uusia yksityiskohtia ja ajattelee hahmoistakin hieman eri tavalla. Kokemuksia?

14

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynnyt

      odotan DVD julkaisua

      • Darth

        (otsikko)


    • kyseinen leffa

      on katsomisen arvoinen mutta vielä parempi kein päästää leffan sisältöön on hankia Episode III kirjan. Itse sain kirjan perjaintaina ja sen lukemisen meni tuskin 10 tuntia koko viikonlopusta (nautiskelin) ja täytyy myöntää että lukemalla sen läpi mulla on nyt ihan toinen näkökulma tapahtumiin ja hahmoihin. Oikestaan voisin sanoa, että leffa täydentää kirjan sisältöä, eikä päinvastoin. Löysin monia vastauksia kysymyksiin joita leffa jätti auki. Tietysti kaikkea kirjoitettua ei voidaan siirtä elokuvaksi jo pelkästään leffan keston takia, mutta jotkut kohtaukset olisivat oiva täydennys tarinan kannalta. Esimerkiksi Padmen rooli on jätetty paljon pienemmäksi kuin mitä se todellisuudessa oli vastarintaliikkeen toiminnassa. Vai mitä mieltä te olette?

      • AnelmaUnelma

        Minäkin luin kirjan heti elokuvan katsomisen jälkeen, ja kyllä katsontakantani muuttui tyystin. Tosin käsitykseni Anista ei lainkaan, vaan pikemminkin vahvistui -sympatiani ovat täysin Vaderin puolella! =))


      • morgaine1
        AnelmaUnelma kirjoitti:

        Minäkin luin kirjan heti elokuvan katsomisen jälkeen, ja kyllä katsontakantani muuttui tyystin. Tosin käsitykseni Anista ei lainkaan, vaan pikemminkin vahvistui -sympatiani ovat täysin Vaderin puolella! =))

        Itselläni on juuri kesken Episodi 2 kirjana ja hyllyssä odottaa Episodi 3.


      • from darkness
        AnelmaUnelma kirjoitti:

        Minäkin luin kirjan heti elokuvan katsomisen jälkeen, ja kyllä katsontakantani muuttui tyystin. Tosin käsitykseni Anista ei lainkaan, vaan pikemminkin vahvistui -sympatiani ovat täysin Vaderin puolella! =))

        Kerrankin joku on asiasta samaa mieltä. Itse en ole vielä lukenut kyseistä kirjaa, mutta jo leffan aikana sympatiat oli Anakinin puolella. Ja kun miettii, mitä kaikkea Ani joutui kokemaan..niin, niin...onkos jokin ihme, että vitutus kasvaa ja valosapeli alkaa heilua?? Melkein toivoin siinä, kun Obi-Wan ja Anakin tappeli, että... Noh, jääköön sanomati, kun ei sitä kaikki ymmärtäis.


      • morgaine1
        from darkness kirjoitti:

        Kerrankin joku on asiasta samaa mieltä. Itse en ole vielä lukenut kyseistä kirjaa, mutta jo leffan aikana sympatiat oli Anakinin puolella. Ja kun miettii, mitä kaikkea Ani joutui kokemaan..niin, niin...onkos jokin ihme, että vitutus kasvaa ja valosapeli alkaa heilua?? Melkein toivoin siinä, kun Obi-Wan ja Anakin tappeli, että... Noh, jääköön sanomati, kun ei sitä kaikki ymmärtäis.

        Hei
        Olen kyllä aika samaa mieltä. Anakin jätettiin yksin ja hän ei saanut Obi- Wanilta sellaista ohjausta kun olisi tarvinut. Neuvoston olisi pitänyt ymmärtää, että Anakiniin ei voinut päteä samat säännöt koulutuksen ja etenemisen suhteen kuin muilla padawaneilla. Anakinin turhautuminen ja jedien sokeus tilanteelle sysäsi Anakinin "luotettavan" kanslerin isälliseen huomaaan. Palpatine sai otteen Anakinista ja tämä oli otettu, arvostuksesta ja luottamuksesta jota hän Palpatinelta sai. Jedeillä oli kuitenkin koko ajan tieto ennustuksesta ja Anakin oli heille erityisen tärkeä.

        Mietin, että olisiko Qui- Gon Jinn onnistunut paremmin ohjaamaan Anakinia koska heissä molemmissa oli samanlaista kiihkeyttä?


      • asia

        pätee myös muihin elokuviin joihin elokuvat perustuvat. Eli aina kannattaa lukea kirjallisena sen mitä on joskus nähnyt elokuvissa.


      • from darkness
        morgaine1 kirjoitti:

        Hei
        Olen kyllä aika samaa mieltä. Anakin jätettiin yksin ja hän ei saanut Obi- Wanilta sellaista ohjausta kun olisi tarvinut. Neuvoston olisi pitänyt ymmärtää, että Anakiniin ei voinut päteä samat säännöt koulutuksen ja etenemisen suhteen kuin muilla padawaneilla. Anakinin turhautuminen ja jedien sokeus tilanteelle sysäsi Anakinin "luotettavan" kanslerin isälliseen huomaaan. Palpatine sai otteen Anakinista ja tämä oli otettu, arvostuksesta ja luottamuksesta jota hän Palpatinelta sai. Jedeillä oli kuitenkin koko ajan tieto ennustuksesta ja Anakin oli heille erityisen tärkeä.

        Mietin, että olisiko Qui- Gon Jinn onnistunut paremmin ohjaamaan Anakinia koska heissä molemmissa oli samanlaista kiihkeyttä?

        Ken tietää.. Tosin ois aika paha enää tässä vaiheessa muuttaa tapahtumien kulkua. Elokuvathan on nääs tehty ja tarina kerrottu. Ja toisaalta pidän Anakinin hahmosta juuri sellaisena kuin se on. Se tuo tarinaan enemmän syvyyttä..ja herättää tunteita. Ja onneksi rooliin oli valittu juuri oikea näyttelijä. Luin jostain, että ehdolla olisi ollut mm lapsikasvo DiCaprio...TSIIIISUS! Mitä siitäkin ois tullu... Lucasille suuri kiitos siitä, ettei sitä virhettä tehnyt.


      • Jiru Jinn

        En ole vielä ehtinyt lukemaan kirjaversiota, mutta harmikseni huomasin, että kapinaliiton perustaminen, jonka olin kuullut kuuluvan Episode III:n kuvattuihin kohtauksiin oli jätetty kokonaan pois teatteriversiosta. Onneksi DVD:lle tulee yleensä osa poistetuista kohtauksista, joten odottelen näkeväni Padmen puhumassa Mon Mothmalle televisioruudustani...


    • ukkeli

      kaksi kertaa

    • Hähää

      Alkuperäisille *oikeille* sw-elokuville antaisin arvosanat 8-7-6, jos niitä arvostelee ihan oikeina elokuvina asteikolla 1-10. Aivottomana leffaviihteenä jopa 9-9-8. Olen *valitettavasti* nähnyt episodi 1:n, ja se saa vastaavissa kategorioissa minulta arvosanat 3 ja 4, joten eipä houkuttele katsomaan loppuja.

      Sitä paitsi nythän Yrjö Luukas on jo pyrkinyt tuhoamaan alkuperäisetkin tekeleensä: Han Solo ei muka ammu ensin ja joku outo uusio-Anakin kekkuloi ROTJ:n loppukohtauksessa...

      • mie

        mie en oo nähny kertaakaa, mut eri syystä. En viiti mennä yksin ja kaverit ei pidä kyseisistä (SW) leffoista, eikä (mitä olen ymmärtänyt) muutenkaan.. Täytyy odotelle DVD:tä.. Nyyh..


    • Olen nähnyt elokuvan 9 kertaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe