Voiko jo huokaistahelpotuksesta, ettei psykoosia ole tulossa? Jos ei ole mitään oireita?
Jos pärjää puoli vuotta ilman lääkkeitä...
28
126
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Voit olla kiitollinen jokaisesta päivästä, josta nautit ilman lääkkeitä. Mutta varmaa ei koskaan ole, että psykoosit pysyvät poissa. Olisi pikemminkin ihme, jos oireet eivät koskaan palaa.
- AnonyymiUUSI
Minulla on mennyt jo yli kymmenen vuotta ilman lääkitystä, ja ilman psykooseja.
Kovasti silloin aiemmin väitettiin, että lääkkeitä pitäisi käyttää ennaltaehkäisyyn. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on mennyt jo yli kymmenen vuotta ilman lääkitystä, ja ilman psykooseja.
Kovasti silloin aiemmin väitettiin, että lääkkeitä pitäisi käyttää ennaltaehkäisyyn.Tuo on jo hyvä tilanne. Oliko sinulla monta psykoosia ennen kuin jätit lääkkeet pois?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on jo hyvä tilanne. Oliko sinulla monta psykoosia ennen kuin jätit lääkkeet pois?
On niitä ollut sen verran monia, etten pysty laskemaan enää jälkikäteen.
Ensimmäisestä psykoosista on 34 vuotta, ja viimeisestäkin on jo yli 20 vuotta aikaa.
Olin pitkässä sairaalahoidossa sen jälkeen, ja käytin psykoosilääkkeitä vielä yli kymmenen vuotta sen viimeisen psykoosin jälkeen.
Pakko itsekin sanoa, että on hyvä tilanne. Vaikka eipä psyyke missään kaikkein parhaassa kunnossa ole, mutta riittävän hyvänä pysynyt.
Myös kognitiivisia vaikeuksia jäänyt kaikesta, mitä vuosien aikana tapahtui, lääkitykset mukaan lukien, ja on jäänyt hermostollistakin haittaa.
- AnonyymiUUSI
Mulla oli psykoosilääke unettomuuteen ja se lopetettiin keväällä. Tosin mulla ei ole ikinä psykoosia ollut ja lääkettä määrätty psykoosin hoitoon. Eli en tiedä miten lääkkettömyys vaikuttaa jos on ollut psykoosi.
- AnonyymiUUSI
Minulla on aivovamma ja silmävamma joiden takia olen eläkkeellä
Päälle on sitten MT ongelmat.
Minulla on ollut 2 psykoosia
Syön tällä hetkellä Olentsabiinia psykoosin estoon.
Lisäksi Ketipinoria ja Mirtatsabiini masennukseen.- AnonyymiUUSI
ketipinor on psykoosilääke
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mietiskelin minäkin.
Olen aina ihmetellyt, miksi ihmisille syötetään saman ryhmän lääkkeitä päällekkäin.
Tuossakin Olanzapiini ja Ketipinor ovat molemmat neuroleptejä eli psykoosilääkkeitä.
En näe siinä mitään järkeä, koska onko siitä oikeasti mitään hyötyä, että kahta samantyyppistä lääkettä laitetaan samaan aikaan käyttöön. - AnonyymiUUSI
mirtatsapijnia käytetään myös unettomuuden hoitoon mutta juu masennukseen myös.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin.
Unettomuuden hoitoon tulisi käyttää pienempiä annoksia kuin masennuksen hoitoon.
Vaikka toisinkin olen kuullut, joillain on ollut unettomuudenkin hoitoon aika iso annos. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin.
Unettomuuden hoitoon tulisi käyttää pienempiä annoksia kuin masennuksen hoitoon.
Vaikka toisinkin olen kuullut, joillain on ollut unettomuudenkin hoitoon aika iso annos.jos sä otat mirtatsapiinin päivällä masennukseen niin se ei väsytä ja uneta. Ja johtuu siitä annoskoosta. Eikö se mirtatsapiini väsytä oli se annos mikä tahansa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin.
Vaikka toisinkin olen kuullut, joillain on ollut unettomuudenkin hoitoon aika iso annos.mä koitan nyt ymmärtää. jos unettomuuteen käytetään pienempää annosta kuin masennukseen, niin miksi isompi annos masennukseen ei väsytä ja uneta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mä koitan nyt ymmärtää. jos unettomuuteen käytetään pienempää annosta kuin masennukseen, niin miksi isompi annos masennukseen ei väsytä ja uneta?
Ehkä isomman annoksen onkin tarkoitus piristää, masentuneenhan pitäisi vähän piristyä, eikä vain väsyä lisää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sitä kyllä voi kirjotaa muihinkin oireisiin , on monia lääkkeitä kun ihmiset luulee että ne ovat vaan siihen tarkoitukseen miten se aikaisemmin on tarkoitettu . Syöpälääkettäkin saa nivelsairauksiin ja mirtazapiinia migreeniin. Jne.
Siis yksi lääke on moniin erisairauksiin tepsivä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin monella sitä on unettomuuteen . Ja toimii hyvin..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin.
Vaikka toisinkin olen kuullut, joillain on ollut unettomuudenkin hoitoon aika iso annos.Riippuu monesta asiasta millaisen annoksen lääkäri kirjoittaa joten esom mitenpaljon painaa on yksi sellainen asia
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin monella sitä on unettomuuteen . Ja toimii hyvin..
Minäkin kokeilin joitain vuosia sitten nukkumisen tueksi Mirtazapiinia.
Otin 15 mg:n pilleristä neljäsosan.
Kyllähän sillä sai nukuttua monta tuntia, mutta seuraava aamu ja koko päivä meni aivan tokkurassa, aivosumussa. Joskus jatkui vielä toisenakin päivänä. En siis ottanut pillerin murusta ihan joka ilta.
Jos otin illalla lääkkeen, olin seuraavan päivän myös todella ärtyisä, mitä en ole yleensä koskaan muuten.
Unien näkeminen oli myös toisenlaista, näin lähes painajaiseksi luokiteltavia unia.
Minun kohdallani se ei toiminut. Toki unen pituuteen auttoi, mutta haitat oli liikaa.
- AnonyymiUUSI
jahas täällä ei saa kertoa faktaa. mihin tarvitaan psykoosilääkettä jos sulla on psykoosinestolääke
- AnonyymiUUSI
Se tarkoittaa samaa, psykoosilääke on sama kuin psykoosinestolääke.
Psykoosilääkkeillä hoidetaan psykoosia, mutta samoilla lääkkeillä sitä yritetään myös estää tulemasta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Psykoosilääkkeillä hoidetaan psykoosia, mutta samoilla lääkkeillä sitä yritetään myös estää tulemasta.Ja monta eri psykoosilääkettä pitää olla samalla kertaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja monta eri psykoosilääkettä pitää olla samalla kertaa
Oliko tuo toteamus vai kysymys ?
Millä sekin selitetään, että on oltava montaa samanlaista lääkettä samaan aikaan käytössä ?
Joku selitys on ollut joskus, että toinen lääke laitetaan tukemaan toista, mutta......en tahdo ymmärtää.... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tuo toteamus vai kysymys ?
Millä sekin selitetään, että on oltava montaa samanlaista lääkettä samaan aikaan käytössä ?
Joku selitys on ollut joskus, että toinen lääke laitetaan tukemaan toista, mutta......en tahdo ymmärtää....Kysymys kun tuolla yhdellä on monta eri psykoosilääkettä käytössä. olentsapiini on psykoosin estoon ja ketipinor on myös psykoosiin. Niin sen takia kysyin että monta eri psykoosilääkettä pitää olla kerralla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys kun tuolla yhdellä on monta eri psykoosilääkettä käytössä. olentsapiini on psykoosin estoon ja ketipinor on myös psykoosiin. Niin sen takia kysyin että monta eri psykoosilääkettä pitää olla kerralla.
voi olla 3-4 jopa yhtä aikaa
Pyskoosin esto riippuu paljon mikä taustalla oleva sairaus - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pyskoosin esto riippuu paljon mikä taustalla oleva sairausno niin. ihmisellä on aivovamma ja sitten syödään psykoosi-ja masennuslääkkeitä ja olo on varmasti ihan hemmetin hyvä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pyskoosin esto riippuu paljon mikä taustalla oleva sairausPsykoosilääkkeitä käytetään yleensä psykoosiin, eli jos taustalla on psykoosisairaus, voidaan käyttää psykoosi- tai psykoosinestolääkkeitä, eli yleisesti sanottuna neuroleptejä.
Kauan sitten itselläni oli samaan aikaan käytössä aina 2-3 eri neuroleptiä, mielialalääkkeitä, jotain vanhempia epilepsiaan käytettyjä lääkkeitä, unilääkkeitä, ja mitähän vielä.
Kyllä siinä oli sekaisin kuin seinäkello, ei ihme, ettei ne auttaneet psykoottiseen olotilaan yhtään mitään, pitivät sitä vain yllä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Psykoosilääkkeitä käytetään yleensä psykoosiin, eli jos taustalla on psykoosisairaus, voidaan käyttää psykoosi- tai psykoosinestolääkkeitä, eli yleisesti sanottuna neuroleptejä.
Kauan sitten itselläni oli samaan aikaan käytössä aina 2-3 eri neuroleptiä, mielialalääkkeitä, jotain vanhempia epilepsiaan käytettyjä lääkkeitä, unilääkkeitä, ja mitähän vielä.
Kyllä siinä oli sekaisin kuin seinäkello, ei ihme, ettei ne auttaneet psykoottiseen olotilaan yhtään mitään, pitivät sitä vain yllä.sitähän mä just sanoin että tällä jolla on aivovamma voi "todella hyvin".
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
sitähän mä just sanoin että tällä jolla on aivovamma voi "todella hyvin".
itsestään aivovamma on vakava juttu ja sitten lääkitään noin rajusti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Psykoosilääkkeillä hoidetaan psykoosia, mutta samoilla lääkkeillä sitä yritetään myös estää tulemasta.Okei. ihme että ite olin päivät tokkurassa kun unettomuuteen oli kaksi psykoosilääkettä. Minulle kerrottiin että toinen on unettomuuteen ja toinen on sitten rauhoittava ja masennukseen.
Mulla lukee reseptissä nykyään masennuksen hoitoon vaikka mulla ei ole ollut masennsuta 15 vuoteen . aikasemmin luki psykoosin estoon. ja sitten se onkin masennuksen hoitoon. ei osata päättää että mihin se nyt sitten mulla on määrätty. Psykoosin estoon sen takia ettei tule psykoosia kun sitä ei koskaan ole ollut. Eihän syöpälääkkeitäkään määrä ehkäisemään syöpää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001829
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa681797- 1361655
- 971401
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321328MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3141233- 581175
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301082Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711031Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446923