Jos pärjää puoli vuotta ilman lääkkeitä...

Anonyymi-ap

Voiko jo huokaistahelpotuksesta, ettei psykoosia ole tulossa? Jos ei ole mitään oireita?

28

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Voit olla kiitollinen jokaisesta päivästä, josta nautit ilman lääkkeitä. Mutta varmaa ei koskaan ole, että psykoosit pysyvät poissa. Olisi pikemminkin ihme, jos oireet eivät koskaan palaa.

• Anonyymi
        UUSI

Minulla on mennyt jo yli kymmenen vuotta ilman lääkitystä, ja ilman psykooseja.
        Kovasti silloin aiemmin väitettiin, että lääkkeitä pitäisi käyttää ennaltaehkäisyyn.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on mennyt jo yli kymmenen vuotta ilman lääkitystä, ja ilman psykooseja.
        Kovasti silloin aiemmin väitettiin, että lääkkeitä pitäisi käyttää ennaltaehkäisyyn.

Tuo on jo hyvä tilanne. Oliko sinulla monta psykoosia ennen kuin jätit lääkkeet pois?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on jo hyvä tilanne. Oliko sinulla monta psykoosia ennen kuin jätit lääkkeet pois?

On niitä ollut sen verran monia, etten pysty laskemaan enää jälkikäteen.
        Ensimmäisestä psykoosista on 34 vuotta, ja viimeisestäkin on jo yli 20 vuotta aikaa.
        Olin pitkässä sairaalahoidossa sen jälkeen, ja käytin psykoosilääkkeitä vielä yli kymmenen vuotta sen viimeisen psykoosin jälkeen.
        Pakko itsekin sanoa, että on hyvä tilanne. Vaikka eipä psyyke missään kaikkein parhaassa kunnossa ole, mutta riittävän hyvänä pysynyt.
        Myös kognitiivisia vaikeuksia jäänyt kaikesta, mitä vuosien aikana tapahtui, lääkitykset mukaan lukien, ja on jäänyt hermostollistakin haittaa.

• Anonyymi
      UUSI

Mulla oli psykoosilääke unettomuuteen ja se lopetettiin keväällä. Tosin mulla ei ole ikinä psykoosia ollut ja lääkettä määrätty psykoosin hoitoon. Eli en tiedä miten lääkkettömyys vaikuttaa jos on ollut psykoosi.

• Anonyymi
      UUSI

Minulla on aivovamma ja silmävamma joiden takia olen eläkkeellä
      Päälle on sitten MT ongelmat.

Minulla on ollut 2 psykoosia

Syön tällä hetkellä Olentsabiinia psykoosin estoon.
      Lisäksi Ketipinoria ja Mirtatsabiini masennukseen.

• Anonyymi
        UUSI

ketipinor on psykoosilääke

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mietiskelin minäkin.
        Olen aina ihmetellyt, miksi ihmisille syötetään saman ryhmän lääkkeitä päällekkäin.
        Tuossakin Olanzapiini ja Ketipinor ovat molemmat neuroleptejä eli psykoosilääkkeitä.
        En näe siinä mitään järkeä, koska onko siitä oikeasti mitään hyötyä, että kahta samantyyppistä lääkettä laitetaan samaan aikaan käyttöön.

• Anonyymi
        UUSI

mirtatsapijnia käytetään myös unettomuuden hoitoon mutta juu masennukseen myös.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin.
        Unettomuuden hoitoon tulisi käyttää pienempiä annoksia kuin masennuksen hoitoon.
        Vaikka toisinkin olen kuullut, joillain on ollut unettomuudenkin hoitoon aika iso annos.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin.
        Unettomuuden hoitoon tulisi käyttää pienempiä annoksia kuin masennuksen hoitoon.
        Vaikka toisinkin olen kuullut, joillain on ollut unettomuudenkin hoitoon aika iso annos.

jos sä otat mirtatsapiinin päivällä masennukseen niin se ei väsytä ja uneta. Ja johtuu siitä annoskoosta. Eikö se mirtatsapiini väsytä oli se annos mikä tahansa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin.

mä koitan nyt ymmärtää. jos unettomuuteen käytetään pienempää annosta kuin masennukseen, niin miksi isompi annos masennukseen ei väsytä ja uneta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mä koitan nyt ymmärtää. jos unettomuuteen käytetään pienempää annosta kuin masennukseen, niin miksi isompi annos masennukseen ei väsytä ja uneta?

Ehkä isomman annoksen onkin tarkoitus piristää, masentuneenhan pitäisi vähän piristyä, eikä vain väsyä lisää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä kyllä voi kirjotaa muihinkin oireisiin , on monia lääkkeitä kun ihmiset luulee että ne ovat vaan siihen tarkoitukseen miten se aikaisemmin on tarkoitettu . Syöpälääkettäkin saa nivelsairauksiin ja mirtazapiinia migreeniin. Jne.
        Siis yksi lääke on moniin erisairauksiin tepsivä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin monella sitä on unettomuuteen . Ja toimii hyvin..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin.

Riippuu monesta asiasta millaisen annoksen lääkäri kirjoittaa joten esom mitenpaljon painaa on yksi sellainen asia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin monella sitä on unettomuuteen . Ja toimii hyvin..

Minäkin kokeilin joitain vuosia sitten nukkumisen tueksi Mirtazapiinia.
        Otin 15 mg:n pilleristä neljäsosan.
        Kyllähän sillä sai nukuttua monta tuntia, mutta seuraava aamu ja koko päivä meni aivan tokkurassa, aivosumussa. Joskus jatkui vielä toisenakin päivänä. En siis ottanut pillerin murusta ihan joka ilta.
        Jos otin illalla lääkkeen, olin seuraavan päivän myös todella ärtyisä, mitä en ole yleensä koskaan muuten.
        Unien näkeminen oli myös toisenlaista, näin lähes painajaiseksi luokiteltavia unia.
        Minun kohdallani se ei toiminut. Toki unen pituuteen auttoi, mutta haitat oli liikaa.

• Anonyymi
      UUSI

jahas täällä ei saa kertoa faktaa. mihin tarvitaan psykoosilääkettä jos sulla on psykoosinestolääke

• Anonyymi
        UUSI

Se tarkoittaa samaa, psykoosilääke on sama kuin psykoosinestolääke.
        Psykoosilääkkeillä hoidetaan psykoosia, mutta samoilla lääkkeillä sitä yritetään myös estää tulemasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Psykoosilääkkeillä hoidetaan psykoosia, mutta samoilla lääkkeillä sitä yritetään myös estää tulemasta.

Ja monta eri psykoosilääkettä pitää olla samalla kertaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja monta eri psykoosilääkettä pitää olla samalla kertaa

Oliko tuo toteamus vai kysymys ?
        Millä sekin selitetään, että on oltava montaa samanlaista lääkettä samaan aikaan käytössä ?
        Joku selitys on ollut joskus, että toinen lääke laitetaan tukemaan toista, mutta......en tahdo ymmärtää....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko tuo toteamus vai kysymys ?
        Millä sekin selitetään, että on oltava montaa samanlaista lääkettä samaan aikaan käytössä ?
        Joku selitys on ollut joskus, että toinen lääke laitetaan tukemaan toista, mutta......en tahdo ymmärtää....

Kysymys kun tuolla yhdellä on monta eri psykoosilääkettä käytössä. olentsapiini on psykoosin estoon ja ketipinor on myös psykoosiin. Niin sen takia kysyin että monta eri psykoosilääkettä pitää olla kerralla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys kun tuolla yhdellä on monta eri psykoosilääkettä käytössä. olentsapiini on psykoosin estoon ja ketipinor on myös psykoosiin. Niin sen takia kysyin että monta eri psykoosilääkettä pitää olla kerralla.

voi olla 3-4 jopa yhtä aikaa

Pyskoosin esto riippuu paljon mikä taustalla oleva sairaus

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no niin. ihmisellä on aivovamma ja sitten syödään psykoosi-ja masennuslääkkeitä ja olo on varmasti ihan hemmetin hyvä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Psykoosilääkkeitä käytetään yleensä psykoosiin, eli jos taustalla on psykoosisairaus, voidaan käyttää psykoosi- tai psykoosinestolääkkeitä, eli yleisesti sanottuna neuroleptejä.
        Kauan sitten itselläni oli samaan aikaan käytössä aina 2-3 eri neuroleptiä, mielialalääkkeitä, jotain vanhempia epilepsiaan käytettyjä lääkkeitä, unilääkkeitä, ja mitähän vielä.
        Kyllä siinä oli sekaisin kuin seinäkello, ei ihme, ettei ne auttaneet psykoottiseen olotilaan yhtään mitään, pitivät sitä vain yllä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Psykoosilääkkeitä käytetään yleensä psykoosiin, eli jos taustalla on psykoosisairaus, voidaan käyttää psykoosi- tai psykoosinestolääkkeitä, eli yleisesti sanottuna neuroleptejä.
        Kauan sitten itselläni oli samaan aikaan käytössä aina 2-3 eri neuroleptiä, mielialalääkkeitä, jotain vanhempia epilepsiaan käytettyjä lääkkeitä, unilääkkeitä, ja mitähän vielä.
        Kyllä siinä oli sekaisin kuin seinäkello, ei ihme, ettei ne auttaneet psykoottiseen olotilaan yhtään mitään, pitivät sitä vain yllä.

sitähän mä just sanoin että tällä jolla on aivovamma voi "todella hyvin".

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

sitähän mä just sanoin että tällä jolla on aivovamma voi "todella hyvin".

itsestään aivovamma on vakava juttu ja sitten lääkitään noin rajusti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Okei. ihme että ite olin päivät tokkurassa kun unettomuuteen oli kaksi psykoosilääkettä. Minulle kerrottiin että toinen on unettomuuteen ja toinen on sitten rauhoittava ja masennukseen.

Mulla lukee reseptissä nykyään masennuksen hoitoon vaikka mulla ei ole ollut masennsuta 15 vuoteen . aikasemmin luki psykoosin estoon. ja sitten se onkin masennuksen hoitoon. ei osata päättää että mihin se nyt sitten mulla on määrätty. Psykoosin estoon sen takia ettei tule psykoosia kun sitä ei koskaan ole ollut. Eihän syöpälääkkeitäkään määrä ehkäisemään syöpää

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      100
      1829
    2. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1797
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1655
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1401
    5. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      32
      1328
    6. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      314
      1233
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      58
      1175
    8. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1082
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      271
      1031
    10. Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta

Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa
      Hindulaisuus
      446
      923
    Aihe