Minulle on kova ahdistus, enkä tiedä miten tästä selviän.
Viimeisenä vaihtoehtona on Opamox lääke jota en haluaisi ottaa
Betsojen käyttö on kriminalisoitu.
Ennen ei ollut näin tarkkaa ja minäkin pärjäsin kohtuullisesti
Miten selviätte Ahdistuksesta?
6
233
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko ajatellut vaikka jutella jonkun kanssa ? hakea apua?
- Anonyymi
Itse käytän Propralia, auttaa ahdistuksen fyysisiin oireisiin hyvin, myös sitä kautta minulla henkisestikin. On mulle tarjottu Opamoxia ja kokeilinkin, mutta siitä tuli kamala olo, olin kuin huumeissa, naureskelin yksinäni jo miniannoksella. En halunnut tuollaista jatkuvaan käyttöön sen olon ja mahdollisten riippuvuusongelmien takia, ja Propral yllättäen riitti, koska omat ahdistusoireeni (miinus henkinen vitutus, jos myös tulee) ovat lähinnä fyysistä tärinää, hikoilua jne. Myös se, että sain tuolla Propralilla ahdistuksen pahimmat fyysiset oireet kuntoon, auttoi siihen henkiseen tilaan myös (masennuslääkkeellä ollessa).
Plus käyn juttelemassa, se varmaan on sullakin pakosta.- Anonyymi
Mikä siinä juttelussa on niin huonoa että tunnet sen vastenmieliseksi?
- Anonyymi
Ahdistus silloin tällöin kuuluu elämään. Hoituu pois itsestään, kun juo litran vettä ja käy reippaalla yhden tai kahden kilometrin lenkillä.
Ei kenenkään elämä pelkkää riemua ole.
Jos ahdistus johtuu joistain tekemättömistä hommista, ahdistus paranee tekemällä ne hommat kuntoon. Ei siinä oikein mikään muu auta. - Anonyymi
Reipas liikunta auttaa ainakin hetkeksi. Pysyvämpää tulosta saa korjaamalla ahdistuksen syyt. Eli ihmissuhteet kuntoon, kovaa työtä, raha-asiat hallintaan, riittävästi unta, sopivasti ravintoa. Vähän virkistystäkin. Kyllä ahdistus helpottaa. Mutta kaikki on tehtävä itse, siinä ei voi toinen auttaa.
Hei,
Laitan tähän vinkkejä ja linkkejä auttavista tahoista, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Keskustelu ammattilaisen tai vartaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi MIELI Kriisichat, joka on ma ja to klo 15–21 sekä ti ja ke klo 15-19.
Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Ystävällisin terveisin
MIELI kriisikeskus/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 413446
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352948Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1412809SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.682296Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411772Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.851472Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai651046- 511016
- 77987
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3837