Humu laittoi veneen myyntiin

Anonyymi-ap

Uskaltaako ostaa, onko hintapyynti sopiva?
Paljonko palaa rahaa että veneen saa kuntoon pidempää reissua varten?

90

1307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sellaisia virityksiä videoinu että mieluummin ostaisin veneen josta en tietäisi yhtään mitään ennen lähempää tutkimista.

• Anonyymi

Humu ainakin tuntee veneensä ja varmasti kertoo aluksen sisäkaluista ja mahdollisista korjaustarpeista rehellisesti, päinvastoin kuin moni muu veneen myyjä.

Ja varmasti jos häneltä veneen ostat, myös myöhempää tukea todennäköisesti saat, jopa niin, että jos jossain tulee tenkkapoo, Humu tulee jopa paikan päälle jeesaamaan ongelman selvittämisessä?

Itse myin veneeni vuosi sitten keväällä ja se oli 1A-kuntoinen, mutta silti sanoin ostajalle olevani tarvittaessa technical supportina, jos mitään kysymyksiä tai ongelmia ilmenee.

Mielestäni reiluun kauppaan kuuluu käytetyn vehkeen kanssa se, että tarvittaessa voi kysyä edelliseltä omistajalta mahdollisista asennuksista tai havaituista ongelmista.

Kysy ihmeessä Humulta suoraan noita juttuja ja käy tutustumassa veneeseen.
      Sillä nyt ainakin on käyty Kanarialla ihan menestyksekkäästi ja ainahan näissä laittamista on - kuluminen kuuluu asiaan ja jotain tarvitsee käytännössä päivittää joka vuosi.

Omassa päässäni on "vika", että fiksaan vanhat veneet ja autot kuten talotkin aina vain parempaan kuntoon, kunnes mitään järkevää duunattavaa ei enää ole. Sitten kyllästyn ja pistän vehkeet kiertoon - yleensä melkoisella tappiolla - mutta harrastus maksaa eikä purjeveneen kunnostus käy kuitenkaan maksan päälle, kuten esimerkiksi ryyppääminen harrastuksena....

• Anonyymi

Siinäpä se, kun ei ostajat noin keskimäärin ymmärrä hyvin tehdyn korjauksen päälle, ja uusi on aina uusi vaikka olisi suttaa ja sekundaa. Jotain mitä olen minttiin kuntoon laittanut en viitsi alihintaan myydä jos jää tarpeettomaksi, jääkööt nurkkiin pölyyntymään.

• Anonyymi

Viestisi herättää minussa samanlaisia muistoja kulkuvälineistä.
        Minullakin on kova tarve korjailla kaikki ostamani laitteet paremmaksi kuin mitä sain.

Kukaan ostajista ei ole kuitenkaan arvostanut rahallisesti noita parannuksia, vaan olen joutunut myymään autot ja veneet suurella tappiolla.

Tuosta johtuen en enää osta projekteja, vaan riittävän kunnossa olevan pelin, johon teen vain tarvittavat parannukset.

Viime keväänä eteen tuli mielenkiintoinen auto, jonka halusin, koska myös tarvitsen sellaisen.
        Auto on omassa luokassaan arvostettu ja uutena yli 100 K hinnoissa.
        Tavallinen tallaaja pystyy sellaisen ostamaan vain ”hyvin” käytettynä.
        Alusta oli aivan loistavassa kunnossa ja muukin ulkopuoli asiallinen.
        Sisältä ehjä, mutta hieman likainen.
        Se oli mennyt kaikista edellisistä katsastuksista läpi, mutta kun minä vein sen asemalle, niin takajarrulevyt ja satulat menivät uusiksi.
        Kun sitten vaihdoin kesäpyörät alle, niin huomasin yhden jarrupalan kuluneen epänormaalisti.
        Tuo johti siihen, että etujarrulevyt ja satulat meni myös vaihtoon.

Vaikka kuinka hyvin yritin vältää projekteja, niin eikö vain sellainen osunut kohdalle.
        Onneksi se auton on hoitanut tehtävänsä kuten kuuluukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viestisi herättää minussa samanlaisia muistoja kulkuvälineistä.
        Minullakin on kova tarve korjailla kaikki ostamani laitteet paremmaksi kuin mitä sain.

Kukaan ostajista ei ole kuitenkaan arvostanut rahallisesti noita parannuksia, vaan olen joutunut myymään autot ja veneet suurella tappiolla.

Tuosta johtuen en enää osta projekteja, vaan riittävän kunnossa olevan pelin, johon teen vain tarvittavat parannukset.

Viime keväänä eteen tuli mielenkiintoinen auto, jonka halusin, koska myös tarvitsen sellaisen.
        Auto on omassa luokassaan arvostettu ja uutena yli 100 K hinnoissa.
        Tavallinen tallaaja pystyy sellaisen ostamaan vain ”hyvin” käytettynä.
        Alusta oli aivan loistavassa kunnossa ja muukin ulkopuoli asiallinen.
        Sisältä ehjä, mutta hieman likainen.
        Se oli mennyt kaikista edellisistä katsastuksista läpi, mutta kun minä vein sen asemalle, niin takajarrulevyt ja satulat menivät uusiksi.
        Kun sitten vaihdoin kesäpyörät alle, niin huomasin yhden jarrupalan kuluneen epänormaalisti.
        Tuo johti siihen, että etujarrulevyt ja satulat meni myös vaihtoon.

Vaikka kuinka hyvin yritin vältää projekteja, niin eikö vain sellainen osunut kohdalle.
        Onneksi se auton on hoitanut tehtävänsä kuten kuuluukin.

Mikä projekti se nyt on jos vanhaan autoon joutuu uudet jarrulevyt vaihtamaan? Nykyään kun on ajonvakautus systeemi niin eihän ne kestä kuin reilun 100 000km. Normaalia kulumista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä projekti se nyt on jos vanhaan autoon joutuu uudet jarrulevyt vaihtamaan? Nykyään kun on ajonvakautus systeemi niin eihän ne kestä kuin reilun 100 000km. Normaalia kulumista!

Tuo on todellakin noin kuten sanot, mutta minua närästi se, että kun kaikki edelliset katsastukset olivat menneet läpi ja nyt minä en päässyt edes ensimmäistä kesää ajamaan ilman merkittävää huolto laskua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho! Jos ajonvakautusjärjestelmä vaikuttaa jarrulevyjen kulumiseen, niin ajotapasi on vähintäänkin erikoinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho! Jos ajonvakautusjärjestelmä vaikuttaa jarrulevyjen kulumiseen, niin ajotapasi on vähintäänkin erikoinen.

Ajonvakutus ja luistonesto.

• Anonyymi

Niin no, nykyään jarrulevyt menevät vaihtoon joka kerta palojen kanssa.
      Tosin Autodocissa tai Alvadi.ee:ssä eivät kyllä paljon mitään maksa edes S-sarjan Mersuun.

Projektit ovat projekteja, joskus kannattaisi purjehtia tai ajaa autolla "as is" mutta joillain meistä tosiaan on tuo "sisäänrakennettu pakko" pistää kaikki kuntoon.

Uuden ostamisessa taas jokainen naarmu aiheuttaa käytännössä aivoverenvuodon riskin.... :)

• Anonyymi

Nyt kun pääsimme juttuun, niin kerron lisää tuosta autosta.
        Tarvitsen veneen vetämiseen auton, jolla saa vetää 2600 Kg pakettia.
        Minulla oli useita vuosia vanhempi Land Cruiser, joka hoiti homman hyvin, mutta se ruostui käsiin, vaikka en ajanut sillä kuin kesällä mökin ja laskupaikan väliä + katsastukseen.
        Kokeilin yhden vuoden järeämpää pakua, mutta etuvetoisena en uskaltanut sillä sitten kuitenkaan mennä luiskaan.
        Keväällä vaihdoin sen tuoreempaan Land Cruiseriin, joka on vielä kova peltinen.

Olisin niin mielelläni ajanut tällä edes yhden kesän ilman tonnin huolto kuluja.
        No nyt ne jarrut varmaan kestävät minun ajamiset hamaan tulevaisuuteen D.

• Anonyymi

Fata Morgana seisoi viime talven muistaakseni peittämättömänä ulkona D-Marinin laanilla. Oma paatti oli hallissa siellä. Onhan siinä aikamoista viritystä, mutta lienee ajatuksella kasattu pidempää matkaa varten.

Mikähän tuli? Meinkö perhesopu vai alkoiko kirstun pohja pilkottaa?

Halvalla lähtee.

• Anonyymi

"Mikähän tuli? Meinkö perhesopu vai alkoiko kirstun pohja pilkottaa?"

Videosta ymmärsin, että uusi vene olisi hankinnassa. Siitä kävi myös ilmi, että vaimo oli kyseenalaistanut veneen myymisen, koska hän epäili, ettei yhtä hyvää löydy tilalle.

Eiköhän tuossa ole kysymys ihan vain muutoksen halusta. Tunneasia.

• Anonyymi

Montako viestiä tässä keskustelussa on veneen myyjän kynästä? Aika monta?

• Anonyymi

Eka vastaus aloitukseen on minun.
        Olen seurannut Humun matkoja Youtubesta mutta en tunne miestä enkä venettä sen enempää.
        Itse olen purjehdukseni purjehtinut ja veneeni reilu vuosi sitten myynyt.

Hieno harrastus mutta aikansa kutakin.
        Suoraan sanottuna viisi päivää kesässä viimeisinä vuosina tuli purjehdittua niin ei rahallisesti yhtään mitään järkeä.

Alkoi kiinnostaa välillä muut asiat, ostin pitkästä aikaa ison moottoripyörän ja olen viettänyt viime talven lämpimässä.

Ei tätä Suomen 9 kuukauden talvea enää jaksa :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eka vastaus aloitukseen on minun.
        Olen seurannut Humun matkoja Youtubesta mutta en tunne miestä enkä venettä sen enempää.
        Itse olen purjehdukseni purjehtinut ja veneeni reilu vuosi sitten myynyt.

Hieno harrastus mutta aikansa kutakin.
        Suoraan sanottuna viisi päivää kesässä viimeisinä vuosina tuli purjehdittua niin ei rahallisesti yhtään mitään järkeä.

Alkoi kiinnostaa välillä muut asiat, ostin pitkästä aikaa ison moottoripyörän ja olen viettänyt viime talven lämpimässä.

Ei tätä Suomen 9 kuukauden talvea enää jaksa :)

Eikä ole! Minä sen ensimmäisen kommentin heitin.

• Anonyymi

Mikä ihmeen humu? Kirjoitusvirhe u=o?

• Anonyymi

Hus, hus voisitko siirtyä muualle etsimään mieleistäsi seuraa.

• Anonyymi

Olette kyllä jotenkin outoa sakkia lässyttämässä.

Antakaa tyypin myydä venettään ja autoilu keskustelu ei oikein sovi tänne, sille on oma osio.

• Anonyymi

Mikä tuossa autoilussa sinua häiritsi? Olihan siinäkin kyse veneilystä.
        Kyllä tänne vielä sopii paljon enemmän juttuja ja jos jokin niistä ei miellytä, niin jätä lukematta ja siirry seuraavaan aiheeseen.

Täällä on ollut paljon kahjompia kommentteja kuin tuo autojuttu. Miksi et lähde niitä jahtaamaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tänne vielä sopii paljon enemmän juttuja ja jos jokin niistä ei miellytä, niin jätä lukematta ja siirry seuraavaan aiheeseen.

Täällä on ollut paljon kahjompia kommentteja kuin tuo autojuttu. Miksi et lähde niitä jahtaamaan?

No juttele sitten autoista, kun kerran haluat, enhän minä estää voi, mutta siksi täältä löytyy eri palstat eri mielenkiinnon kohteille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Humulla myynnissä vetoauto purkkaritrailerille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juttele sitten autoista, kun kerran haluat, enhän minä estää voi, mutta siksi täältä löytyy eri palstat eri mielenkiinnon kohteille.

Eihän tuossa autoilu ollut se pääasia kun siihen tultiin, vaan se joillakin ilmenevä korjausinto.
        Minullakin on kova halu laittaa ja pitää välineet alkuperäisessä kunnossa.

Mitä tulee noihin autoilua käsitteleviin sivustoihin, niin ne ovat jo vuosia olleet vieläkin omituisimpien hyypiöiden temmellyskenttänä.

Todellakin, täällä on sana vapaa ja monet tosiaan käyttävät sitä täysin siemauksin.
        Kuten tuossa edellä totesin, niin voisit aloittaa noiden pahimpien häiriköiden ratsaamisen.
        Siististi kirjoittavat voisit jättää rauhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, mutta olisihan se mahtava peli tuon kokoluokan veneelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kukas se siellä vielä autojuttuja kaipaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kukas se siellä vielä autojuttuja kaipaa?

Olihan se relevantti kysymys kun täällä autoista höpistään. Ellei Humun veneen varusteisiin autoa kuulu, voi autoista höpistä muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menepä kotipoliisi ottamaan lääkkeesi.
        Kaljuhan oletkin jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olihan se relevantti kysymys kun täällä autoista höpistään. Ellei Humun veneen varusteisiin autoa kuulu, voi autoista höpistä muualla.

Kyllä sinä nyt taidat mennä aivan älyttömyyksiin noiden kommenttiesi kanssa.
        Puutut asialliseen keskusteluun, jossa oli sitäpaitsi kyse veneen vetämisestä, joten aivan relevanttia asiaa veneilypalstalle.

Kuten tuossa edellä on jo useampaan otteeseen todettu, voisit aloittaa poliisitoimet noita monia täysin asiattomien postaajien suhteen.

Alan vähitellen uskoa, että olet itse yksi noista häiriköistä, joka ei edes omista venettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puutut asialliseen keskusteluun, jossa oli sitäpaitsi kyse veneen vetämisestä, joten aivan relevanttia asiaa veneilypalstalle.

Kuten tuossa edellä on jo useampaan otteeseen todettu, voisit aloittaa poliisitoimet noita monia täysin asiattomien postaajien suhteen.

Alan vähitellen uskoa, että olet itse yksi noista häiriköistä, joka ei edes omista venettä.

Oöiko kyse Humun veneen vetämisestä? Ei ollut, eli ole hiljaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menet älyttömyyksiin virheellisten olettamustesi kanssa. Kommenttini oli asiallisempi kuin sinun kommenttisi, enkä ole ainoa, joka täällä kommentoi tyhmyyksiäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menet älyttömyyksiin virheellisten olettamustesi kanssa. Kommenttini oli asiallisempi kuin sinun kommenttisi, enkä ole ainoa, joka täällä kommentoi tyhmyyksiäsi.

Enkä minä ole ainoa, joka ihmettelee sinun asennettasi.
        Jos sinua haittaa liiat kommentit, niin miksi syydät niitä tänne jatkuvalla syötöllä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä minä ole ainoa, joka ihmettelee sinun asennettasi.
        Jos sinua haittaa liiat kommentit, niin miksi syydät niitä tänne jatkuvalla syötöllä?

Ei kommentteja voi olla liikaa, jos ne pysyvät aihepiirissä, mutta tämä otsikko on jo pilattu, joten puolestani voit vaikka avautua vaikeasta lapsuudestasi ja vaikeuksistasi sopeutua yhteiskunnan normeihin ja hyviin tapoihin.

• Anonyymi

Mitä se sinulle kuuluu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, mutta olisihan se mahtava peli tuon kokoluokan veneelle.

Jep, armejassa oli venäläisiä olisko ollet 37 litraisella bensakoneella varustettuja kulkineita, joilla tuollainen bava liikkuisi liukkaasti.

Oli hienon näköistä kun putket löivät välillä tulta, kun bensa ei palannut kunnolla sylintereissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä täällä kuulemma voi höpistä mistä vaan, joten suuta supulle.

Miten muuten sulla suoli toimii, ootko aamu, pöivä vai ilta tyhjentäjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä täällä kuulemma voi höpistä mistä vaan, joten suuta supulle.

Miten muuten sulla suoli toimii, ootko aamu, pöivä vai ilta tyhjentäjä

Voi höpistä vaikka mitä paskaa missä haluaa, mutta täällä veneilyosiossa se on hyvien tapojen vastaista eikä se ole palstan tarkoitus.

• Anonyymi

Kukas perhana on humu

• Anonyymi

Koska en tiedä kysymyksesi tarkoitusperää, niin en oikein osaa muuta sanoa kuin käytä nettiä sen selvittämiseksi.

Itse tein siten ja löysin mielenkiintoista katseltavaa.
        Veneen myynti/esittely”höpinät” olivat varsin rehellisen oloisia ja mielestäni harvinaisen kattavat.
        Hieman minua häiritsi hänen käyttämänsä sanasto, mutta ehkä siinä on takana ajatus myydä venettä tavalliselle kansalaiselle, joka ei ole perillä veneily fraseologiasta.

Kun itse aikoinaan ostin ensimmäisen purjeveneeni, niin suurimman ajan istuimme salongin pöydän ääressä ja muistelimme vanhoja purjehduksia.

Tämän purjehtijan maailmankuva muistuttaa paljolti omaani, sillä minäkin olen kova ”asentamaan” ja korjaamaan paikkoja.
        Vanha vene ei tule koskaan valmiiksi on mottoni.

• Anonyymi

Taitaa olla skeidanjauhajien kunkku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla skeidanjauhajien kunkku.

Jotenkin sieltä välistä paistaa meidän eräs perisynneistämme.
        Älä kuitenkaan ole huolissasi, sillä se kuuluu elämään.

Meistä toiset tekee ja saa asioita aikaan ja toiset jaksavat hädin tuskin heittelemään kapuloita rattaisiin.

Sinäkin voit katsoa peiliin ja todeta sille kuvalle, jonka sieltä näet, että kyllä minäkin vielä teen jotakin sellaista, josta voin olla ylpeä.
        Kokeile. Se saattaa muuttaa elämäsi D.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin sieltä välistä paistaa meidän eräs perisynneistämme.
        Älä kuitenkaan ole huolissasi, sillä se kuuluu elämään.

Meistä toiset tekee ja saa asioita aikaan ja toiset jaksavat hädin tuskin heittelemään kapuloita rattaisiin.

Sinäkin voit katsoa peiliin ja todeta sille kuvalle, jonka sieltä näet, että kyllä minäkin vielä teen jotakin sellaista, josta voin olla ylpeä.
        Kokeile. Se saattaa muuttaa elämäsi D.

Eli skeidanjauhajien kunkku.

• Anonyymi

Joku toyboy piireissä.

• Anonyymi

Hyvä vene miehellä. Sillä on tehty juuri matka, jollaisen en olisi itse kyennyt. Olisi ollut liian kallis reissu meille. Samoten purjehdustaitoni on huonompi. Ja ymmärrys laitteista. Tämä morjesmies pystyy selvästi pelaamaan näillä nykyajan teknisillä laitteilla. Sen lisäksi mies on osannut korjata kaikki matkalla eteen tulleet viat. Lasten koulukin on hoitunut matkan aikana. Ei ole turha mies ollenkaan. Opetti poikiaan purjehtimisen lomassa kokonaisen vuojen. Sitä vaan ihmettelin videoita katsoessani, ja katsoin muuten kaikki, että kuinka laaja kokemus tarvitaan, että voi tuollaisen matkan tehdä. Tarvitaanhan siinä aika paljon tietoa satamista, valashyokkäyksistä, vastavirroista, vuorovesistä ja eri kielistä. Mukava mies muutenkin. Olisi varmaan mukava tehdä kauppoja sen kanssa. On vielä murteesta päätellen täältä pohjoisemmassa kotoisin, jolloin on myös reilu. Ei petä. Venehän on sinänsä täysin läpikäyty. Nyt kun hajutkin on poissa lopullisesti, voi ostaja olla huoleton. Ja sanoisin vielä yhden jutun. Ne sänkyjen alla olevat Ikeasängyn alusrimat alkaa olla sellaista luksusta, ettei monista veneistä löyvy.

• Anonyymi

Kuka on Humu?

• Anonyymi

Hyvä palsta ystävä,
        Otat nyt sitten vaan tämän internetin hellään syleilyyn ja pyydät, että se läväyttää näytöllesi haluamasi tiedon.

Minäkin olin tuota ihmetellyt kun tämän venekunnan tekemiset tulivat tänne esille.
        Viime viikolla sitten selvitin itselleni tämän tarinan taustoja.
        Jos tosiaan haluat asiaan lisää valaistusta, niin kyllä se sieltä löytyy.

Se miksi en enempää paljasta tietojani on se, että en ole luonteeltani juorujen levittäjä, sorry siitä D.

• Anonyymi

Tulleeko muilta kommentteja remonttien taidokkuudesta? Mielestäni pätevä kaveri. Oikea asenne touhukkuudessaan. Onko liikaa teeseitsemies? Itse sanoisin että taitoa löytyy. Hajunpoisto on ainakin tärkeää. Omassa oli joskus aika löyhkä. Kurkin pilssiin koko kesän. Ihmettelin mistä se haju tuli. Humu löysi hajun lähteet ja teki isot remontit. Voisin sanoa, että tekeekö moni perässä.

• Anonyymi

Yritti kepulikonsteja. Otsonointi ei auta kuin hetken ellei pilaantunutta materiaalia poista.

• Anonyymi

Tämähän onkin oiva oman veneen sissimarkkinointikanava. Tälläkin kertaa myyjä sai aikaan kohta 50 viestiä pitkän "keskustelun".

• Anonyymi

Ainakin minun useat kommentit voit poistaa listaltasi.
        En edes tiennyt kuka tämä veneen omistaja oli ennen tätä ketjua.

Mikä tässä sinua vaivaa? Mitään suoria yhteyskanavia ei ole annettu, eikä virallisia nimiä ole mainittu.
        Vielä eilen taisi joku kysellä, että kuka on Humu.
        Minäkin kehotin katsomaan nettiä.

On täällä ollut vuosien saatossa muitakin keskusteluja, joissa on syytelty sissimarkkinoinnista.
        Mitä tulee tähän myyjään, niin minä ainakin uskaltaisin häneltä veneen ostaa.

Lopeta tuollaiset syyttelyt ja osallistu keskusteluun rakentavasti ja asiallisesti.
        Tämän esittää
        Provon Tarkastaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin minun useat kommentit voit poistaa listaltasi.
        En edes tiennyt kuka tämä veneen omistaja oli ennen tätä ketjua.

Mikä tässä sinua vaivaa? Mitään suoria yhteyskanavia ei ole annettu, eikä virallisia nimiä ole mainittu.
        Vielä eilen taisi joku kysellä, että kuka on Humu.
        Minäkin kehotin katsomaan nettiä.

On täällä ollut vuosien saatossa muitakin keskusteluja, joissa on syytelty sissimarkkinoinnista.
        Mitä tulee tähän myyjään, niin minä ainakin uskaltaisin häneltä veneen ostaa.

Lopeta tuollaiset syyttelyt ja osallistu keskusteluun rakentavasti ja asiallisesti.
        Tämän esittää
        Provon Tarkastaja

Viestini ei ollut tarkoitettu sinulle, vaan niille mahdollisesti hyväuskoisille ihmisille, jotka uskovat kaiken mitä täältä löytyy. Se, että sinä uskaltaisit ostaa häneltä veneen, ei liity asiaan millään tavalla.

• Anonyymi

Vieläkään ei ole selvinnyt, kuka on ”humu”. Täyttä feikkiä koko juttu.

• Anonyymi

Älä huoli, kyllä se sinulle vielä selviää. Vihjeitä on kaikkialla. Aloita lukeminen alusta, niin saat kokonaiskuvan.

• Anonyymi

Humu on mies, joka osaa. Pistää veneen kuntoon ja lähtee perheen kanssa vuodeksi reissulle. Opettaa lapsiaan matkalla, varmasti jopa paremmin kuin opettajat. Pitää rouvastaan hyvää huolta. Ja rouva tarjoilee näkkileipää hytän luukusta. Aina osaa kiittää ja kehua, että on hyvvää. Sellaista on mukava katsoa. Paljon parempaa katsottavaa kuin ainaiset ajankohtaiset kakkoset.. Humulla on hyvät jutut ja pilkettä silmäkulmasa. Eikä muuten ryyppää yhelläkään vijeolla. Taitaa olla miehellä arvot vaaterissa. Älkää haukkuko, kun ette tunne ihmistä. Hyvä että teki nähtävää tällaiselle tavan tallaajalle. Minä ainakin puolustan miestä. Pidin varsinkin siitä jaksosta, kun Humu sususti veneensä uusiksi. Teki ovelia yksityiskohtia. Ja haju lähti, niinkuin tekevälle miehelle kuuluukin lähteä.

• Anonyymi

Älä itse hauku opettajia kun et tunne heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä itse hauku opettajia kun et tunne heitä.

Viesti oli parodiaa.

• Anonyymi

Ei parodiaa ollenkaan. Opettajiako ei saa kritisoida? Höpö höpö. Kyllä omia lapsiaan opettavat perheenpäät ovat parhaita tietämään mitä oppia lapset tarvitsevat. Sopuisa perhe-elämä opettaa paljon enemmän kuin huonoa ruokaa tarjoavien homekouljen opettajien höpinät. Mikä siinä on ettei ne saa kuriin näitä toisten kiusaamiseen keskittyviä kännykkäaddikteja. Onhan se opettajiien vika. Poliisiko siellä pitäisi olla paikalla.. Ei pojat näin. Humu tekee mitä huvittaa ja kaiken omalla tavallaan. Hyvä. Näytät meille muille mallia. Kuka opettaja pystyy viemään oppilaitaan vuodeksi Kanarialle. Ei kukaan. Tämä pitäisi olla malli jota kaikki noudattaisivat. Vuodeksi pois koulusta. Ei tarvitse pelätä, heitelläänkö reppua ojaan koulumatkalla. Ja tarkastetaan läksyt kun päästään rantaan. Sitten palkinnoksi kävellään kaupungeissa ja ajellaan vuoristossa. Mutta ensin koulu.

• Anonyymi

Parodian pitäisi olla huvittava. Olet aivan yhtä ulalla kuin monet kouluja haukkuvat nykyvanhemmat joiden vapaan kotikasvatuksen periaatteiden silmäterät häiriköivät kouluissa ja ostareilla. Humun on parempi myydä paattinsa kun tee-se-itse räpellykset vielä toimivat.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat sillä että olen ulalla kasvatuskysymyksistä? Olenko nähnyt eri uutisia kuin muut, kun luen jatkuvasti uutisia koulukiusaamista, opettajien väsymyksestä, ongelmista käänykköiden kanssa touhuavista lapsista ja homekouluista. En edelleenkään ole liikkeellä parodian hengessä. Se on fakta. Humu teki juuri niinkuin pitää. Otti lapset pois koulusta ja näytti niille maailmaa. Purjehdusmatkan lomassa on voinut opettaa vaikka mitä, johon opettaja koulussa ei pysty. Kotikoulu on sitäpaitsi laillista toimintaa. Humu otti siinä ison vastuun. Ja hoiti sen varmasti miehen lailla. Niinkuin vastuullinen aikuinen tekee. Videoiden perusteella mies hoitaa myös venettään varsin taitavasti. Kuka muu jaksaa painaa pitkää päivää veneen patjojen ja hajunpoiston kimpussa. Opettajat ovat sitäpaitsi yhtälailla arvostelun piirissä työssään, kuin muutkin lastemme kanssa työtään tekevät ihmiset. En haukkunut heitä. Opettajat ovat hyviä. Yrittävät tehdä työtään hankalassa tilanteessa. Humu vaan on vielä parempi. Vei lapsensa maailmalle ja opetti samalla niitä. Siellä on kovasti hyvin pidetty vene myynnissä. Ostakaa ihmeessä poijes. Siitähän tässä on kysymys.

• Anonyymi

Viimeistään nyt olemme lähestymässä parodiahorisonttia, ellei se jäänyt jo taakse.

• Anonyymi

Se mistä uutisissa luet on seurausta vanhemmuuden laiminlyönnistä ja opettajien valtuuksien liiallisesta rajoittamisesta vanhempien painostuksesta. Kasvatus alkaa kotoa, sitä eivät monet nykypäivän curlingvanhemmat ymmärrä. Eivät omia lapsiaan opettavat perheenpäät välttämättä ole parhaita tietämään mitä oppia lapset tarvitsevat, lähtökohtaisesti koulutetuilla ja kokeneilla opettajilla on siihen paremmat edellytykset. Toki poikkeuksiakin on, ja saattaa olla, että Humu osaa homman, mutta eipä siitä ihmeemmin näyttöjä ole.

Nienomaan videoiden perusteella Humun veneenhoitotaidot on vähän niin ja näin. Esim: Talviteloille vene oli jätetty "suoraan ajosta" eli heitteille. Patjauusinta eteni virheiden kautta. Sähköt on vedetty vähän miten sattuu, väärän tyyppisillä johtimilla, huonosti tehdyillä liitoksilla, kaapelireittejä suunnittelematta, innokkaasti reikiä poraamalla, sulakkeita milloin missäkin ja PC-kotelotuulettimia paikoissa joissa pitäisi käyttää kipinäsuojattuja puhaltimia. Maasähköjä ranetettu jatkojohdoilla. Ei vakuuta, ennemmin ostaisin alkuperäiskuntoisena. Kanteenkin on on ilmestynyt selittämätön "ainoastaan kosmeettinen" kupru joka ei sisälle näy... onko tuossa oikeasti kansi umpilaminaattia ilman vettyvää sandwichrakennetta? Remppausintoa miehellä riittää, pisteet siitä ja virheistä oppii...

• Anonyymi

Juu. Olet varmaan oikiassa siinä, että lasten kasvatus on kodista kiinni. Sitä tässä olenkin juuri yrittänyt jankata. Humu hoitaa perheenpään hommat vastuullisesti. Tuolla tavalla kun toimii, ei tarvitse hävetä lapsiaan tulevaisuudessa. Kotona annetut opit ovat tärkeitä. Ainakin minun mielestäni. On ollut oikein mieluisaa katsoa miten tyytyväinen Humu on kun saa etteensä oikiaa ruokaa. Siellä ei syödä kaikenmaaliman ankkapatteita tai surimirapuhöystöjä. Ja juoda lattekahveja. Vaan kunnon sapuskaa ja maailman parasta Suomalaista kahavia! Eikö se jo kerro siitä, että lapset saavat hyvän
      kasvatuksen. Pärjäävät varmasti maailmalla tuon kokemuksen perusteella. Tekniset asiat on Humulla hyvät. Tekkeekö ne ammittilaisetkaan aina oikein. Olen tilannut joskus jotakin niiltä ja sitten saa olla tekemässä itse perässä. Tämäkään ei ole haukkumista. Olen vaan parempi niitä.

• Anonyymi

Ei tee ammattilaisetkaan aina laatua, ainakaan kotimaisessa pienvenetuotannossa. Osaava harrastelija tekee paremmin, koska oma työ ei ole niin kallista eikä pieni kustannussäästö kertaudu kuten sarjatuotannossa. Varmasti Humunkin ranetukset ajavat asiansa sen ajan minkä hän sitä tarvitsee, mutta en menisi sanomaan, että tekniset asiat on Humulla hyvät. Välillä tekee oikein ilkeää katsoa sitä tekemistä, kun lähestulkoon samalla rahalla ja työmäärällä saisi priimaa, jos ensin suunnittelisi kunnolla, tai malttaisi pysähtyä miettimään. Hyvää sisältöä Humun videoissa on, mutta harvemmin esimerkillistä remppaa. Toisaalta, esimerkki se on huonokin esimerkki.

• Anonyymi

Skooda on hyvä auto, mutta kallis huollettava. Kannattaako purjehtijan valita sitä?

Vai olisiko BMW kuitenkin parempi, ajajan auto ?

Volvoa en huoli.

Entä MB, sopisiko se dynaamisen purjehtijan lookiin?

VW ja audi on samaa röpellystä, ei jatkoon.

Uusi vai vähän käytetty?

Sähkö, hybridi vai fossiili?

Voi voi

• Anonyymi

Jos kirjoitan "humu" Googleen niin veikkaan että opin yhtä ja toista mutta vähiten sitä että kukaan on tämä myyttinen humu. Toisaalta ap:lla tuntuu menevän kulkupelitkin sekaisin. En ehkä näiden juttujen perusteella usko että hän ostaa muuta kuin makkaraa ja kaljaa.

• Anonyymi

Kirjoita sinne Googleen, humu ja vene, niin saat hyvän lähtöpisteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoita sinne Googleen, humu ja vene, niin saat hyvän lähtöpisteen.

Ei vähempää vois kiinnostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vähempää vois kiinnostaa.

On se näköjään vähän kiinnostanut kun vaivauduit tuon ajatuksesi tänne kirjoittamaan D.

• Anonyymi

Joko alkaa vene menemään kaupaksi? Tässä on keskusteltu kaikesta muusta, muttei kaupan todellisesta tilanteesta. Onko tämän veneen saama varsin suuri julkisuus etuna sille, että veneelle löytyy heti ostaja? Tulee mieleeni muutama julkisuutta saanut vene. Mitenkäs niiden kaupat? Niitähän oli aikanaan esim. raudasta tehty paljon matkoja tehnyt vene, joka oli esillä venenäyttelyssä aika rähjäisessä kunnossa. Sillä oli myös sisaralus, joka kierteli pohjoisen vesiä. Menikö sekin kaupaksi? Sitten oli kirjailijan S&Se vene, jolla tehtiin pitkiä matkoja. Yksi puuvene sai julkisuutta, kun ensimmäinen omistaja teki sen rakentamisesta varsin kattavan kirjan. Muistan kun sekin oli kaupan. Eräs tupakkamainos kierteli kilpailussa maailman ympäri. Oliko sekin joskus myynnissä? Tuli mieleeni myös rajähdysaineen mukaan nimitetty vene, jolla kierrettiin maapallo vastatuuleen. Taisi keikahtaa kerran ympäri kovassa tuulessa. Auttoiko kirjan tekemä julkisuus myynnissä? Sitä vain tässä pohdin, että auttaako julkisuus venekaupassa. Ainakin tässä Humun tapauksessa ostaja kattavan tiedon veneestä, kun katselee videot. Sieltä saa kyllä paljon tietoa siitä, mitä on ostamassa.

• Anonyymi

No viestit, jotka tänne ovat jääneet luettavaksi, eivät ole millään lailla myynnin edistämistä jouduttavia mainoksia, vaan tavanomaista asiasta kiinnostuneiden tarinointia.

Kyllä tänne on paljon turhempaakin tekstiä suollettu kuin tämä ketju on ollut.
        Moni saattaa olla kiinnostunut tekemään samanlaisen pitkän purjehduksen kuin tämä Humu teki.
        Matkaa suunniteltaessa kaikki siihen liittyvä tieto on heille hyödyllistä.
        Tässä on hyvä esimerkki veneen varustelemisesta pitkälle purjehdukselle.
        En tiedä kuinka pitkä purjehduskokemus hänellä on, mutta ainakin purjehdus termistön käytöstä päätellen varsin tavallinen veneilijä. Tämä huomio siis perustuu yhden videon katsomiseen.

Olen seurannut vuosien ajan useita pitkän matkan purjehduksia suurella mielenkiinnolla.
        Jotkut maailmanympäri purjehdukset ovat ikävä kyllä päättyneet eri syistä kesken, joka on ollut surullista sivullisenkin seurata.
        Etenkin varojen loppuminen on ollut erittäin kiusallista katseltavaa, sillä monet ovat myyneet kaiken omaisuutensa ennen matkaa ja sitten se päättyy Shelter Bayhin Panamassa tai Whangareihin Uuteen Seelantiin.
        Veneen myynnistä saaduilla rahoilla pääsee juuri ja juuri kotiin.
        Jotkut ovat jopa kirjoittaneet nämäkin asiat blogiin, mutta suurin osa katkaisee kertomuksensa johonkin kohtaan ja jättää lukijansa ihmettelemään. Kyllä sen voi vain kuvitella kuinka maailma heillä siinä romahtaa.

On suuri ilo nähdä kuinka jotkut saavuttavat päämääränsä ilman, että tarvitsee katkaista videoiden julkaisemista tai blogia.

Aloittajan postaus oli lyhyt ja ytimekäs. Siihen on tullut jo monia vastauksiakin.
        Onhan tuossa veneessä jo jonkin verran pitkän matkan varusteita, mutta kuten myyjäkin toteaa uudet purjeet on hankittava ja riki käytävä kunnolla läpi.
        Valtamerille sopiva vesikone ja genu täytyy olla, jos halutaan purjehtia syrjäisillä vesillä.
        Kyllä tuosta veneestä saa rakennettua pitkän matkan veneen.

• Anonyymi

"Onko tämän veneen saama varsin suuri julkisuus etuna sille, että veneelle löytyy heti ostaja?"

Humun puheista sai käsityksen, että vene on myynnissä vähän niin kuin puoliksi ja ettei häntä häiritsisi, jos se ei menisi kaupaksi. Tuo on tuollainen kokeiluluontoinen tarjous. Myyjäkään ei ole varma, tahtooko hän myydä.

• Anonyymi

Ilmoituksessa tulisi ehdottomasti olla ”ei pakkomyynnissä”.

• Anonyymi

Tuon kokoluokan ehjää ja kunnossa olevaa venettä kun lähtee etsimään, niin kyllä siinä joutuu jonkun kympin lisää laittamaan.

Minä entisöin ja uudistin erään purjeveneen parilla kympillä ja sain siitä mieleisen.
        Kun jonkun vuoden kuluttua venekuumeen kourissa ajattelin siirtyä isompaan, niin huomasin kuinka veneiden hinnat olivat romahtaneet.
        Siinä sitten ihmettelin lemppariveneeni kanssa mitä tässä olisi tehtävissä.
        Vanhasta en olisi saanut edes puolia korjauskuluista, joten siitä venekuumeesta pääsin melko nopeasti eroon D.

• Anonyymi

Arvon kanssakynäilijät. Haluaisin kuulla mielipiteitänne tästä ilmiöstä, jossa myynnissä olevia veneitä, ja miksei asuntojkin, laitetaan myyntiin koemielessä. Myyntihinta on usein aika korkea. Kun sitten menet katsomaan, myytävää kohdetta, myyjä kertoo, ettei hänellä ole oikeastaan mitään tarvetta myydä venettään tai asuntoaan. Niissä saattaa olla yllättäen jopa tarvetta hintaville parannuksille, jolloin muualta saisi priimakontoisen vastaavan kohteen edullisemmin. Tämä ei liity Humun veneeseen. Se näyttää olevan hintansa väärti.

• Anonyymi

Ei siinä mitään. Jos jollain on niin kova venekuume, että maksaa veneestäni niin kovan ylihinnan, että samalla rahalla saan paremman, niin kyllähän minä myyn. Kun on vähän harvinaisempi malli jota ei paljoa myynnissä näy, niin jollain voi olla fiksaatio juuri siihen melkein hinnalla millä hyvänsä.

Se on sitten pelkkää kiusantekoa, jos myyjä sanoo hinnan, ostaja on sen valmis maksamaan, eikä myyjä sitten myykään.

• Anonyymi

En osaa sanoa liittyvätkö nuo ylioptimistiset hintapyynnöt tuohon ”kokeillaan kepillä jäätä” ilmiöön, mutta jotakin sen tapaista siellä taustalla täytyy olla.

Minulla on vain yhden purjeveneen osto- ja myyntitapahtuma kokemus, joten siltä pohjalta kaupan teko kokemukset ovat melko ohuet.

Ostin veneen vanhalta pariskunnalta, joka lopetti vuosikymmeniä kestäneen veneilyn.
        Kun silloin keväällä kävin venettä katsomassa, niin pohja oli hienosti maalattu, joka tietysti nosti mielialaani selvästi.
        Ratkaisevaksi seikaksi nousi pentryn seisomakorkeus, sillä olen sieltä pidemmästä päästä oleva kulkija.
        Moottori oli jo vuosia sitten vaihdettu 2000 sarjan VP moottoriin.
        Kun sain selville, että he olivat ns. tosipurjehtijoita, jotka eivät aja koneella kuin pakon edessä, niin luotin siihen VP.aan. Myöhemmin paljastui, että se oli täynnä karstaa, mutta sain sen helposti kuntoon.
        Purjeet olivat vanhat, mutta toimivat.
        Suurimman työ tein sähköjen uudistamisessa.

Veneessä oli valtava korjausvelka, jota en osannut siinä venekuumeessa hahmottaa.
        Täällä on usein nähty kommentteja, siitä että päivittämätön vene kannattaa sivuuttaa ja siirtyä seuraavaan.
        Nyt minäkin olen sen oppinut muutaman kymppitonnin oppikurssin jälkeen D.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osaa sanoa liittyvätkö nuo ylioptimistiset hintapyynnöt tuohon ”kokeillaan kepillä jäätä” ilmiöön, mutta jotakin sen tapaista siellä taustalla täytyy olla.

Minulla on vain yhden purjeveneen osto- ja myyntitapahtuma kokemus, joten siltä pohjalta kaupan teko kokemukset ovat melko ohuet.

Ostin veneen vanhalta pariskunnalta, joka lopetti vuosikymmeniä kestäneen veneilyn.
        Kun silloin keväällä kävin venettä katsomassa, niin pohja oli hienosti maalattu, joka tietysti nosti mielialaani selvästi.
        Ratkaisevaksi seikaksi nousi pentryn seisomakorkeus, sillä olen sieltä pidemmästä päästä oleva kulkija.
        Moottori oli jo vuosia sitten vaihdettu 2000 sarjan VP moottoriin.
        Kun sain selville, että he olivat ns. tosipurjehtijoita, jotka eivät aja koneella kuin pakon edessä, niin luotin siihen VP.aan. Myöhemmin paljastui, että se oli täynnä karstaa, mutta sain sen helposti kuntoon.
        Purjeet olivat vanhat, mutta toimivat.
        Suurimman työ tein sähköjen uudistamisessa.

Veneessä oli valtava korjausvelka, jota en osannut siinä venekuumeessa hahmottaa.
        Täällä on usein nähty kommentteja, siitä että päivittämätön vene kannattaa sivuuttaa ja siirtyä seuraavaan.
        Nyt minäkin olen sen oppinut muutaman kymppitonnin oppikurssin jälkeen D.

Nimenomaan päivittämätön kannattaa ostaa jos vähänkään on kätevä ostaja. Myyjä laittaa päivityksille liikaa arvoa, eikä ostaja tiedä kuinka laadukkaasti ne on tehty. Kun ostovaiheessa on selvää, että esim. moottori, lämppäri ja patjat pitää uusia, on se helppo huomioida hinnassa ja ostaja saa juuri haluamansa varusteet. Valmiiksi päivitetystä on ikävä lähteä repimään uutta sisustaa irti, jos sillä on peitetty jotain ongelmaa mikä olisi pitänyt korjata ensin. Ellei ole valmis remppaamaan vanhaa venettä, pitää ostaa uusi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan päivittämätön kannattaa ostaa jos vähänkään on kätevä ostaja. Myyjä laittaa päivityksille liikaa arvoa, eikä ostaja tiedä kuinka laadukkaasti ne on tehty. Kun ostovaiheessa on selvää, että esim. moottori, lämppäri ja patjat pitää uusia, on se helppo huomioida hinnassa ja ostaja saa juuri haluamansa varusteet. Valmiiksi päivitetystä on ikävä lähteä repimään uutta sisustaa irti, jos sillä on peitetty jotain ongelmaa mikä olisi pitänyt korjata ensin. Ellei ole valmis remppaamaan vanhaa venettä, pitää ostaa uusi.

Sinä jäät kyllä vähemmistöön tuossa asiassa.
        Kuten kirjoitin aina on varoiteltu päivittämättömän veneen ostamisesta.

Minä kuulun tuohon ryhmään, joka pystyy korjaamaan kaiken mitä veneestä löytyy - pois lukien elektroniikka.

Suureen peruskorjaukseen menee jumalattomasti rahaa ja aikaa kun se tehdään laadukkailla tarvikkeilla.
        Tässähän ei ole mitään ongelmaa, jos veneen aikoo pitää hamaan tulevaisuuteen.
        Korjauksiin mennyttä rahaa ei silloin tarvitse arvottaa ja kaikki on aivan hyvin.

Kuten tuossa edellä kirjoitat, niin kukaan ei anna niille korjauksille ja uusille varusteille mitään arvoa.
        Esim. pari sataa tuntia ajetulle moottorille hymähdetään ja sanotaan sen olevan jo käytetty.

Ei minullakaan olisi ollut mitään hätää, jos olisin vain seurannut uteliaana Nettiveneen sivuja ja kuvitellut itsekseni sitä kunnon hintaa, joka olisi veneestäni saatavissa.
        Kun laitoin veneeni aluksi aivan asiallisella hinnalla myyntiin, niin en saanut ainuttakaan kontaktia.

Myin sen purjeveneen sitten huomattavalla tappiolla ja otin repusta tiukan otteen ja jatkoin eteenpäin.
        Ostin sitten viime vuosikymmenellä liukuvan sisäperämoottori veneen, joka oli sen merkin ja mallin listan kallein yksilö.
        Olisin halunnut ostaa vastaavan kokoisen perämoottori paatin, mutta mieleistä ei silloin tullut eteen.
        Nyt näyttää taas siltä, että niidenkin hinnat ovat tulleet kunnolla alas, joten taas on edessä uusi pettymys odottamassa kun seuraava venekauppa koittaa.

Mainittakoon, että tähän liukuvaan en ole ostanut kuin uuden 9 ” plotterin, uuden kompassin ja jalkapumpun. Muita tarvikkeita oli valmiiksi hyllyssä, jotka olin purkanut pois purjeveneestä, koska niitä ei kukaan arvostanut edes lähellekään puolta hintaa.
        Näihin uuteen veneeseen päässeisiin tarvikkeisiin kuuluvat mm. aurinkopaneeli, VHF, hyvä akku, eteenpäin näyttävä kaiku ja kaasuliesi.
        Boatsystemsin 2500€ keula- ja perätasoa + kasetti uimaportaita ei niiden painon vuoksi voisi muutenkaan käyttää. Samoin painevesi ja boileri jäivät varastoon.
        Purin sen purjeveneen siihen varustukseen, jonka aikoinaan itse ostin viimeisinä purjeveneen arvostuksen vuosina.
        Jäi sille uudelle omistajalle uusi Seldenin rullalaite, mutta onneksi vanhaa genoaa en kerinnyt uusia. Lisäksi vähän käytetty Webasto, jota en viitsinyt ottaa pois ja asentaa vanha Ardicia takaisin.

Nyt sitten odottelen miten veneiden hinnat muuttuvat ja milloin uusi venekuume iskee D.

• Anonyymi

Viimeinen video, jossa humu purjehtii pokhamiin, kertoo että vene on kunnossa. Ei tarvitse välttämättä edes koeajoa tehdä.

• Anonyymi

Hyvä näin. Minäpä kysynkin katsastusmieheltä riittääkö ensi kerralla video viimeisestä reissustani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä näin. Minäpä kysynkin katsastusmieheltä riittääkö ensi kerralla video viimeisestä reissustani.

Kyllä se katsastusmiehelle kelpaa jos varmuudella on viimeinen reissusi.

• Anonyymi

Mitä tuo tarkoitti? Miten sinun veneesi katsastus liittyy Humun veneen kuntoon, jonka voi todeta videolta. Veneen saa käyttökunnossa heti käyttöön. Sänkyissä joustoritilät. Hajut pois. Sulavasti se kulkee. Laitteet toimii.

• Anonyymi

"Sänkyissä joustoritilät."
        Tämä on kaiketi parodiaa? En ole enää varma.

Sinäkö tuolla ylempänä sanoit:
        "No viestit, jotka tänne ovat jääneet luettavaksi, eivät ole millään lailla myynnin edistämistä jouduttavia mainoksia, vaan tavanomaista asiasta kiinnostuneiden tarinointia."

Maksetaanko sinulle veneen markkinoinnista vai oletko myyjä itse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sänkyissä joustoritilät."
        Tämä on kaiketi parodiaa? En ole enää varma.

Sinäkö tuolla ylempänä sanoit:
        "No viestit, jotka tänne ovat jääneet luettavaksi, eivät ole millään lailla myynnin edistämistä jouduttavia mainoksia, vaan tavanomaista asiasta kiinnostuneiden tarinointia."

Maksetaanko sinulle veneen markkinoinnista vai oletko myyjä itse?

Stop tykkänään noiden arvailuidesi kanssa.

Tämä lainaus on minun kirjoittamani ja seison sen takana.

”Sänkyistä” en ole missään vaiheessa maininnut mitään, vaikka koijassa on kyllä hyvä olla tuuletus.

Sinulta voisi vastaavasti kysyä, oletko sinä noiden useiden sissimarkkinoinnista epäilevien postausten takana?

Olen nähnyt vuosien saatossa useita kertoja täällä syytöksiä piilomarkkinoinnista.
        En osaa sanoa onko heillä ollut piilevä paranoidinen oireyhtymä takana vai onko perisuomalainen kateus saanut yliotteen.

Oli miten tahansa, niin uskon ylläpidon poistavan markkinointiin tähtäävät viestit melko nopeasti.

• Anonyymi

Eikö täällä enää saa olla mittään mielipuolta asioista. Hyvä vene myynnissä. Joku ostamaan. Sitten kauppaat omasi poijes. Kiertokulkua. Rahat kiertämään. Koskee muuten myös koko taloutta tässä maassa. Enkä ole kuule omaani tässä kehumassa. Ei itellä ole niin isoja rahoja.

• Anonyymi

Navigatio stulti negotium est.

• Anonyymi

Sinä vetäsit trollauksen aivan uusiin sfäärehin.
        Mitähän mahtaa tuo tuo kirjoittaja, jonka mukaan vain aloituksen aihetta saa käsitellä sanoa tuohon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä vetäsit trollauksen aivan uusiin sfäärehin.
        Mitähän mahtaa tuo tuo kirjoittaja, jonka mukaan vain aloituksen aihetta saa käsitellä sanoa tuohon?

Mihin kirjoittajaan viittaat? Meitä on useampia. Kyllähän tuo "Navigatio stulti negotium est" sopii vallan hyvin aihepiiriin, siksipä vene myydään pois.

• Anonyymi

En tiedä mutta ei vuosikausiin ole yksikään lanka ollut näin suosittu. Kyllä mahtaa olla kiinnostuneita ostaja ehdokkaita . Jänniä juttuja

• Anonyymi

Sinua näyttää yhä tämän veneen oletettu piilomarkkinointi vaivaavan.
        Voitko kertoa mistä tuo voimakas vastustus myynnissä olevan veneen ympärillä käytävään keskusteluun johtuu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua näyttää yhä tämän veneen oletettu piilomarkkinointi vaivaavan.
        Voitko kertoa mistä tuo voimakas vastustus myynnissä olevan veneen ympärillä käytävään keskusteluun johtuu?

Keskustelu venettä koskien on niin ruttopannahisen tökeröä.

• Anonyymi

Sänkyt on minun kirjoittamani teksti. Niissä on ritilät alla. Vai eikö ole? Onko joku ottanut ne poijes? Ja se on muuten hyvä asia. Ilma kiertää ja hajut lähtee. Olen tainnut nähä kaikki miehen videot ja kyllä niissä on paljon iloista ilmettä. Ainakin minun mielestäni. Onko siellä muita näin kattavia videoita jotka kattavat näin hyät katsaukset purjehtimisen iloista. Nytkin koitteli ihamaallaan akkulaturilaitetta autoihin ja
      kenetaattoriinsa. Eikö se ole kiva että löytyy
      myös näitä miehiä jotka tekee elämänsä meidän muiden tietoon. Ei pidä tietojaan, ja niitä löytyy, piilossa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45349
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11240
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2229
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1629
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe