Mitään jos olet toista satuttanut?
Kadutko sä ikinä?
69
713
Vastaukset
- Anonyymi
Rakastamalla ?
- Anonyymi
Loukannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loukannut.
Kadun jos rakkauteni on loukannut, mutta koska varmasti molemmat tunnettiin, niin oltaisiin voitu vain elää….
- Anonyymi
Kadun kuin koira, sillä hän kuulustelet, se on morjens.
T.minä
PS.tsemppiä!
https://m.youtube.com/watch?v=Eli8ZzFUozg- Anonyymi
Arvaa kuka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvaa kuka
Palstasetä kujertelemassa kissalan pojille? Saanko kymmenen pistettä ja papukaijamerkin ny?
- Anonyymi
Tottakai kadun. Se on siekutietoisuutta. Kadun myös kaikkia eläimiä väärikohdellen itsekkyydessäni ja oikeasa olemiseni. Ylemmyydentunnossani.🤷♀️
- Anonyymi
Entä sä?🤷♀️
- Anonyymi
Mitä hemmettiä palstasetä oikein selität- potkitko kulkukissoja jos on paha mieli vai mitä tämä skeida oikeen o? T naiselta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hemmettiä palstasetä oikein selität- potkitko kulkukissoja jos on paha mieli vai mitä tämä skeida oikeen o? T naiselta
Ps tässäkin narratiivissa on tällainen veminiininen emojie tunnisteena. Hymähdys.
- Anonyymi
Kyllä.
- Anonyymi
Ei kaduta, jos sattuminen johtuu siitä, että olen antanut pakit. Jos minulla ei ole tunteita, niin joudun antamaan pakit.
- Anonyymi
Katumus on kauneinta maailmassa. Omista/tekemisistään/tekemättä jäämisistään vastuun kantaminen. Anteeksi pyytäminen ja anteeksi antaminen. Sen kauniimpaa ei maa päällään kanna.🤷♀️
- Anonyymi
Olen satuttanut exääni. En fyysisesti mutta muuten. Kyllä mä sitä kadun. En tiedä ketä muuta olisin satuttanut.
- Anonyymi
Entä kaivattuasi? Vai onko ex kaivattusi?
- Anonyymi
Hienoa että ymmärrät häntä satuttaneesi. Siitä on ainoastaan henkinen oppi ylöspäin. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että ymmärrät häntä satuttaneesi. Siitä on ainoastaan henkinen oppi ylöspäin. 🤷♀️
Kait mä näin kuinka häntä satutin jo silloin. Aina tiennyt sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kait mä näin kuinka häntä satutin jo silloin. Aina tiennyt sen.
Sinulla oli omat keskeneräiset syysi siihen. Nyt voit/ saat, toimia toisin. Se ei todellakaan ole sinulta pois.🤷♀️
- Anonyymi
Kaduttaa kun olen satuttanut toisia. En haluaisi koskaan enää satuttaa ketään.
- Anonyymi
En kadu jos toinen on sen ansainnut omalla käytöksellään minua kohtaan.
En ole mikään äiti Teresa.
Yleensä jos toinen on kohdellut huonosti jo pidemmän aikaa ilman syytä, ehkä omasta huonosta itsetunnostaan johtuen, olen alkanut pitää etäisyyttä kunnes lopulta häntä ei enää minulle ole!
Minulla on aivan riittävästi ystävällisiä ja fiksuja ihmisiä ympärilläni, joten en tarvitse ketään itseään täynnä olevaa henkisesti epätasapainoista ihmistä loukkaamaan minua.
Sellaisiakin on joskus vastaan tullut ja taakseni olen ne jättänyt lopullisesti!- Anonyymi
Ei tarvikkaan. Mutta loppupeleissä anteeksi antaja nousee kaiken pikkusieluisen kakan yläpuolelle. Voi ja kykenee anteeksiantamaan ja sen voimaa jakamaan vielä ymmärtämättömille. 🤷♀️
- Anonyymi
Joku tulkitsee varmaan tällaisenkin vihapuheeksi. Sivusta hymähdys.
- Anonyymi
Olen pyytänyt anteeksi monta kertaa. Ei kelpaa.
- Anonyymi
Jos kohteesi on kypsymätön anteeksi antamaan,niin se on hänen oppikoulunsa se. 🤷♀️
- Anonyymi
En kadu ja uhkailen naista jos haluan!
- Anonyymi
typerys
- Anonyymi
Joo.. ja mitäköhöhän siitä viisastut?🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo.. ja mitäköhöhän siitä viisastut?🤷♀️
Nautin siitä 🤷🏻♂️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nautin siitä 🤷🏻♂️
Miten nautit? Miten joku voi nauttia toisen kärsimyksestä? Minulla tulee itku. Mutta tahdon yrittää ymmärtää sinua. Eli kerro kanssa kulkiani,kiitos.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nautin siitä 🤷🏻♂️
Sun nautinto ei oo tärkein asia
Kyllä säki kakara opit et on
Rajoja joita ei ylitetä
Eikö jokapaikas voi olla minä
Keskeinen kusipää.
Elämä kuule opettaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nautin siitä 🤷🏻♂️
Just joo palstasetä, mutta ottaako kukaan ”vakavasti” näitä märinöitäsi täällä keskustelupalstalla tai koetko, että tämä tuuleen huutelu kohdistuu johonkin yksilöön? T
- Anonyymi
Ei ole aihetta, ei yhteistä vaihetta, ikinä enää.
Kadutkos, se on mmmmmmmmmmmmmmmoro.
T.käytäntö opettaa, kokeile meikäläistä uudestaan.
https://m.youtube.com/watch?v=KsLjJYh3i_0 - Anonyymi
En ole satuttanut ketään sitten teinivuosien, niin ei tarvitse katua.
- Anonyymi
En kadu sanojani. Mun isoin pelko ei ollu että menetän hänet vaan että loukkaan häntä. Hän ei osannut olla vain yhden kanssa, joten lähdin säilyttäen kunniani enkä loukannut häntä.
- AnonyymiUUSI
Hyvä, että säilytit kunniasi. Jotain puuttuu siltä ihmiseltä, joka loukkaa teoillaan ja sanoillaan toista ja karkoittaa hyvä luotaan.
- Anonyymi
Oon sillai hassu, että peilaan ihmisten käytöstä itseeni. Olen kilteille kiltti ja ilkeille ilkeä. Pisimmässä ihmissuhteessani en ole ollut ilkeä kuin pieninä hetkinä. Riitoja on jonkin verran, mutta ne koskevat arkisia asioita, siivousta, rahankäyttöä ym. Isken lujaa sanallisesti, jos koen olevani väärinymmärretty, mutta lepyn saman tien, noin tunnissa, parissa. Kaduttaa, jos olen sanonut jotain ilkeää ja pyydän kyllä anteeksi.
Muissa ihmissuhteissa, etenkin kun en tunne ihmistä, mulle saattaa nousta koulukiusaamismuistot mieleen ja suojaukset ja muurit nousee ympärille nopeasti. Jos vähänkin haistan ilkeyttä tai vähättelyä, nousee kylmyys ja pakoreaktio. Tällöin olen ilkeä ja torjuva. Tämä kaduttaa myöhemmin, jos huomaan, että olinkin tulkinnut tilanteen väärin.- Anonyymi
Meillä on oman selviytymisemme/hengissäpysymisemme tarve muita maalittaa. Mutta kuinka moni siitä aidon oikeasti onnelliseksi tulee? Mitä jos kääntäisi kaiken nurinperin ja rakastaisi mollaajiaan? Voisiko maailma siten pahemmaksi muuttua?🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on oman selviytymisemme/hengissäpysymisemme tarve muita maalittaa. Mutta kuinka moni siitä aidon oikeasti onnelliseksi tulee? Mitä jos kääntäisi kaiken nurinperin ja rakastaisi mollaajiaan? Voisiko maailma siten pahemmaksi muuttua?🤷♀️
Joskus piruuttaan esitän, etten ymmärrä mulle v*ttuilua ja nauran vaan tai peukutan mulle vitt*ilua. Minusta on autuasta olla tyhmä 😇
Mutta tätä sä et vissiin tarkoittanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus piruuttaan esitän, etten ymmärrä mulle v*ttuilua ja nauran vaan tai peukutan mulle vitt*ilua. Minusta on autuasta olla tyhmä 😇
Mutta tätä sä et vissiin tarkoittanut.Ei tuo ole tyhmyyttä mielestäni. Viisaalla on varaa ns tyhmyyteenkin. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tätä sä et vissiin tarkoittanut.Teen ihan samaa ja huvittaa katsoa kun toisen vit**ilu menee ikäänkuin hukkaan kun vastapuoleen ei kolahda niin kuin oli tarkoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teen ihan samaa ja huvittaa katsoa kun toisen vit**ilu menee ikäänkuin hukkaan kun vastapuoleen ei kolahda niin kuin oli tarkoitettu.
Mitä jos kolahduttaisit toisin. Tsemppaisit ja kannustaisit. Olisit heikompien puolella. Onnistuisiko?🤷♀️
- Anonyymi
Kadun sitä ikuisesti..
- Anonyymi
Ksipäisempiä tekoja saa hakea.
Kuin hänelle
- Anonyymi
Ei kaduta, vastapuoli ei ollutkaan hän.
- Anonyymi
Satutin tahallani mahdollisimman pahasti mutta en kadu sitä
- Anonyymi
Kiva.
- Anonyymi
Kirjoititko palstasetä tänne anonyymin sanojen aarreaittaan esim että olet nainen ruma ja tymä ja kuvittelet että sille löytyi vastaanottaja? Hih
- Anonyymi
En ole katuja tyyppiä. Ihmiset yleensä hioo ja loukkaa tahtomattaankin niitä joista välittävät.
Toinen syy on yleensä se, että itse ylipäätään välittää. Ja pitää kiinni jostakin mistä välittää. Siinä voi tulla loukanneksi rajanvedossa jopa tahtomattaankin.
Näen asian niinpäin. Että välittävä satuttaminenkin on vähemmän kipeää kuin välinpitämättömyyden uhripidot.
Ajatuksia näin yleisesti.
Aiheesta.- Anonyymi
Kyllähän aikuisten ihmisten pitää ymmärtää rajanvedosta, että milloin se on tarpeen ja miloin se rajan vetämättömyys loukkaa jotakuta ja haittaa omia tavoitteita. Voi tulla kallis hintalappu, jos asiat ei ole tärkeysjärjestyksessä.
Välittää voi monella tavalla ja sopivasti ylittämättä rajoja.
Ihan tälleen kans yleistä pohdintaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän aikuisten ihmisten pitää ymmärtää rajanvedosta, että milloin se on tarpeen ja miloin se rajan vetämättömyys loukkaa jotakuta ja haittaa omia tavoitteita. Voi tulla kallis hintalappu, jos asiat ei ole tärkeysjärjestyksessä.
Välittää voi monella tavalla ja sopivasti ylittämättä rajoja.
Ihan tälleen kans yleistä pohdintaa.Jatkoa vielä. Välittäminen on myös sitä, että tukee toista siinä mihin hän on pyrkimässä ei paapomalla ja silittämällä pääätå tai menemällä kaikkeen "hulluun" mukaan, vaan tuomalla järkeä sekä näkökulmia. Antamalla tilaa kokea ja tuntea ei tunkemalla itseään joka väliin ja ohjaamalla kuin näyttelijöitä. Asioiden pitää antaa tapahtua, niihin puuttumatta, koska meillä jokaisella on omat kokemukset, tavoitteet ja tunteet.
- Anonyymi
Aina kadun.
- Anonyymi
Kadun
Mutta en useinkaan myönnä asiaa.- Anonyymi
Kokeile kuunnella esim Trio Niskalaukauksen albumi?
- Anonyymi
En koskaan satuta sanallisesti aiheetta, mikä lähtee minusta, tunnevolyymi tulee sitä mukaan ja, sanon ihmisille ihan suoraan. osaan keskustella, riidellä ja sanoa rumasti jos siihen aihetta. Satuttaminen, konfliktit ovat osa elämää mitä tietysti yrittää pitää poissa ja vähäisenä. Aina ei siihen pysty. Jos tahtomattani satutan eikä toinen puhu mitään, en voi tietää ja pahimmillaan puhun sanoja asioita koska en ymmärrä että toiseen sattuu. pitää osata kertoa ja puhua väärinkäsitykset pois. joka ihmissuhteeseen nämä. ei tarvitse antaa loukata ja, kestää, voi puhua. jokainen.
- Anonyymi
ja ne jotka on lähtenyt viemään asioita eten päin, ja jos olleet väärässä ja mihin vaikuttaneet. ne julkisesti oikaistaan, pitää vaan kestää jokaisen itse.
- Anonyymi
Sinun tunnevolyymisi kuten mainitsit taitaa olla omaan galluppiisi vastaava setämies aika jyrkkiä vaihteluväliltä
- Anonyymi
Itse asiassa kyllä, jos olen ollut loukkaava käytännössä ilman syytä tai liian pieni ihminen ottamaan vilpitöntä anteeksipyyntöä vastaan. Kyllä näitä tulee murehduttaa pitkään. Jos olen takaisin törkeä törkeää kohtaan, niin never. Sama jos en ota feikkiä pahoittelua tai alentuvaa vastaan esim ikävä jos susta tuntuu tuolta. T naiselta
- Anonyymi
Ei se kadu.
- Anonyymi
Rakkaudessa tulisi olla jonkinlaisia rajoja ettei käy näin kun kävi mulle että tuntuu etten selviä. Eikä edes kiinnosta vaikka ny menisin yksin koska pelkotilat on isoja enkä pysty edes päästämään ketään enää iholleni. En ole eron jäljeen ketään pystynyt päästämään se olis niin sairasta. Pysyvästi on pinttynyt mieleeni traumakemia suhde pitänee prikulleen paikkaansa, syrjitty käytetty ja hylätty
- Anonyymi
Joo traumoja ja haavoja on hyvä tuoda julki ikävä palstalla mene terapiaan!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin auttaisi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tämä sinun palstaäijän traumaproosaan eläytyminenkään kovin tasapainoiselta vaikuta
- Anonyymi
Tunteettomat ihmiset ei kadu.
- AnonyymiUUSI
Eikä psyykkisesti sairaat. Onkohan gubbe muuten jotenkin päästään sairas? Hän vaan jatkaa samaa pask*an suoltamista vuodesta toiseen ja se näyttää olevan hänelle hyvin mieluisaa touhua. Päästään terve ihminen ei toimi noin.
- Anonyymi
Arvelen ettei minua satuttanut henkilö osaa katua tekemisiään!
- Anonyymi
Kyllä
- Anonyymi
Mua on satutettu ä olen mukava ihminen
- Anonyymi
En tiedä satuttaneeni häntä, mutta katuisin, jos tietäisin. Koska hänellä ei ole samanlaisia tunteita kuin minulla häntä kohtaan, on epätodennäköistä että häneen on sattunut mikään tekemäni erityisemmin. Kun ei ole ollut edes koskaan tarkoitus satuttaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215504- 531555
- 141013
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52937- 64920
- 48878
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom143857Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58828Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49806Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille10785