Miten olisi?
https://www.youtube.com/watch?v=OjgkHjD7hmU
Sopisi varmanakin tyyliin.
ROLLS ROSIN JA LADAN LISÄKSI.
10
100
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko ...Senssu,§ orkinal... kansasi samaa mieltä, moottori pyörä, tekniikka ei ollen... muuttunut siten tuon 60 luvulla tehdyn.
- Anonyymi
Joo NumBa.
Hyvin lähti tuo laatupyörä lentoon heti videon alussa.
Aivan varmasti kestäisi ydinsodankin.
- AnonyymiUUSI
Mitä ihmettä!!! Milloin Rolss Royce on alkanut valmistaa rollaattoreita? Sehän sopii sinulle kuin nyrkki silmään.
- AnonyymiUUSI
Yksi parhaita videoita koskaan, tuossa ryssämopossa on vain perustekniikkaan, joka ei ole juurikaan kehittynyt 50 vuoden aikana, toki on lisätty elekroniikkaa, tuo mopo oli korjattavissa kovalla työllä vuoden 1990 japsi mopo paalataan, joka tapauksessa vuonna 2020 kukaan ei pysy sitä saattamaan ajokuntoon, polttoaineen syöttöön käytettyä elekroniikkaa ei saa mistään, tuossa russakka mopossa ei ole lainkaan piirilevyjä, se on täysin mekaaninen, ja sama mekaniikka on 1990 japsi mopossa, mutta se ei ole korjattavissa, koska kukaan ei osaa... ja edelleenkin perustekniikka on tarkalleen sama.
By NumBall- AnonyymiUUSI
Hieno video toden totta! Tekisi mieli puuhastella moisen projektin parissa, kummoista verstasta se ei vaadi eikä edes kovin kummoisia laitteita. Esim hiekkapuhallusvehkeet löytyisi parin kilsan päästä agrimarketista, joka on rautakauppa samalla.
Aihioita löytyy varmuudella Thaimaasta. Tuolla lojuu vanhojen maatilojen nurkissa Jawasta Hondaan kaikkea mahdollista jotka lähtee muutamalla tuhannella bahtilla.
Polttomoottoreitahan ne edelleen on ja pienikokoisista moottoreista saa enemmän tehoa edelleen kaksitahtisina. Myös moottorisahat ja raivaussahat on edelleen kaksitahtisia. Isot nelitahtimoottorit tuli jo yli sata vuotta sitten moottoripyöriin.
Kaksitahtisia pyöriä löytyy vielä motorossin parista paljonkin. Edelleen on kyse siitä että pienestä koneesta saadaan enemmän tehoa kaksitahtisina. Honda Monkey taisi olla ainoa mopo nelitahtisena aikoinaan.
Olen rassannut mopoja pappatunturista Raisuun, "Motori Minarelli" luki Raisun koneen kyljessä. Se oli Helkama, mutta italialaisella moottorilla. Siihen sai viriosia Moposportista, mutta ei meillä sellaiseen rahaa löytynyt.
Kampparin laakerit tuli vaihdettua ja männänrenkaita, mäntää viilattua, imu- ja pakoaukkoja porattiin suuremmaksi moottorisahan terän teroitusviilalla ja kantta madallettiin hankaamalla sitä metallinhiontapaperiin sileää alustaa vasten. Puristukset kasvoi.
CB Hondaan tein täyden koneremontin ja Crossipyöriin porattiin ylikoon männille tilaa. Moposport myi "tehotulppia". Pakoputket avarrettiin itse tai broidi teki metalliputkesta kokonaan uuden ilman sisuskaluja.
Kaksitahtikone tarvitsee hieman kuitenkin vastusta, että ihan suora putki ei ollut hyväksi ilman supistusta. Kun sadan hepan rajoittimet tuli lähinnä Saksassa myytäviin malleihin, kuristimet oli imu- ja pakoaukoissa. Ne sai helposti vaihdettua alkuperäisiin ja sai täydet tehot.
Murheenkryyni vanhoissa prätkissä oli katkojan kärjet. Niitä ja sytytystä sai säädellä kun ne tärinässä tuppasi muuttumaan ja kärjet hapettumaan. Elektroninen sytytys oli iso kehitysaskel sittemmin.
Putouskaasuttimet olivat / ovat miehekkäitä kapistuksia verrattuna suorasuihkutukseen. Suorasuihkutus mahdollistaa polttoainetaloudellisuuden ja paremmat tehot. Isoja eroja ei ennenvanhaan ollut, nykyään ehkä.
Itse diggaan vanhoissa prätkissä putouskaasuttimien lisäksi ilmajäähdytystä. Siinä on tunnelmaa kun jäähdytysritilät paukkuu ja napsuu kovan ajon jälkeen.
Kummasti se ilmajäähdytys riitti Espanjan 34 asteen lämmöissäkin Suzuki 1100 GSX-E- kapistuksessa vuosina 1989-1991 kun sillä reissattiin. Ei ollut ongelmia. Ilmajäähdytteinen sylinteri on lisäksi kaunis ja ei tarvi huolia syyläristä eikä jäähdytysnesteistä.
"Vanhanajan" pyörissä virtaa tuottavat magneetot oli raskaita, ja jos esim laakerissa alkoi olla väljää, niin magneetosta tuli epäkesko joka rikkoi kampiaksein laakerin kupeesta ja se vaati sitten koko moottorin avaamisen.
Nykyään kevytrakenteinen laturin vauhtipyörä pyörii kehän sisällä eikä rasita kampiakselia siten kuin ennen ja vaatii vähemmän tehoa moottorilta toimiakseen.
Kehityksestä vielä sen verran että monojousitus, monimäntäiset jarrusylinterit levyjarruissa, jäykempi runko, suurempi teho, kevyempi rakenne, parempi ajoergonomia ovat myös suuria kehitysaskelia.
Lisävarustepuolella ohjausiskunvaimennin on loistava keksintö ja tietenkin myös ABS.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hieno video toden totta! Tekisi mieli puuhastella moisen projektin parissa, kummoista verstasta se ei vaadi eikä edes kovin kummoisia laitteita. Esim hiekkapuhallusvehkeet löytyisi parin kilsan päästä agrimarketista, joka on rautakauppa samalla.
Aihioita löytyy varmuudella Thaimaasta. Tuolla lojuu vanhojen maatilojen nurkissa Jawasta Hondaan kaikkea mahdollista jotka lähtee muutamalla tuhannella bahtilla.
Polttomoottoreitahan ne edelleen on ja pienikokoisista moottoreista saa enemmän tehoa edelleen kaksitahtisina. Myös moottorisahat ja raivaussahat on edelleen kaksitahtisia. Isot nelitahtimoottorit tuli jo yli sata vuotta sitten moottoripyöriin.
Kaksitahtisia pyöriä löytyy vielä motorossin parista paljonkin. Edelleen on kyse siitä että pienestä koneesta saadaan enemmän tehoa kaksitahtisina. Honda Monkey taisi olla ainoa mopo nelitahtisena aikoinaan.
Olen rassannut mopoja pappatunturista Raisuun, "Motori Minarelli" luki Raisun koneen kyljessä. Se oli Helkama, mutta italialaisella moottorilla. Siihen sai viriosia Moposportista, mutta ei meillä sellaiseen rahaa löytynyt.
Kampparin laakerit tuli vaihdettua ja männänrenkaita, mäntää viilattua, imu- ja pakoaukkoja porattiin suuremmaksi moottorisahan terän teroitusviilalla ja kantta madallettiin hankaamalla sitä metallinhiontapaperiin sileää alustaa vasten. Puristukset kasvoi.
CB Hondaan tein täyden koneremontin ja Crossipyöriin porattiin ylikoon männille tilaa. Moposport myi "tehotulppia". Pakoputket avarrettiin itse tai broidi teki metalliputkesta kokonaan uuden ilman sisuskaluja.
Kaksitahtikone tarvitsee hieman kuitenkin vastusta, että ihan suora putki ei ollut hyväksi ilman supistusta. Kun sadan hepan rajoittimet tuli lähinnä Saksassa myytäviin malleihin, kuristimet oli imu- ja pakoaukoissa. Ne sai helposti vaihdettua alkuperäisiin ja sai täydet tehot.
Murheenkryyni vanhoissa prätkissä oli katkojan kärjet. Niitä ja sytytystä sai säädellä kun ne tärinässä tuppasi muuttumaan ja kärjet hapettumaan. Elektroninen sytytys oli iso kehitysaskel sittemmin.
Putouskaasuttimet olivat / ovat miehekkäitä kapistuksia verrattuna suorasuihkutukseen. Suorasuihkutus mahdollistaa polttoainetaloudellisuuden ja paremmat tehot. Isoja eroja ei ennenvanhaan ollut, nykyään ehkä.
Itse diggaan vanhoissa prätkissä putouskaasuttimien lisäksi ilmajäähdytystä. Siinä on tunnelmaa kun jäähdytysritilät paukkuu ja napsuu kovan ajon jälkeen.
Kummasti se ilmajäähdytys riitti Espanjan 34 asteen lämmöissäkin Suzuki 1100 GSX-E- kapistuksessa vuosina 1989-1991 kun sillä reissattiin. Ei ollut ongelmia. Ilmajäähdytteinen sylinteri on lisäksi kaunis ja ei tarvi huolia syyläristä eikä jäähdytysnesteistä.
"Vanhanajan" pyörissä virtaa tuottavat magneetot oli raskaita, ja jos esim laakerissa alkoi olla väljää, niin magneetosta tuli epäkesko joka rikkoi kampiaksein laakerin kupeesta ja se vaati sitten koko moottorin avaamisen.
Nykyään kevytrakenteinen laturin vauhtipyörä pyörii kehän sisällä eikä rasita kampiakselia siten kuin ennen ja vaatii vähemmän tehoa moottorilta toimiakseen.
Kehityksestä vielä sen verran että monojousitus, monimäntäiset jarrusylinterit levyjarruissa, jäykempi runko, suurempi teho, kevyempi rakenne, parempi ajoergonomia ovat myös suuria kehitysaskelia.
Lisävarustepuolella ohjausiskunvaimennin on loistava keksintö ja tietenkin myös ABS.
2010Toivottavasti resupekka nyt ymmärrät mitä tarkoitin sillä että auton ja mopojen perustekniikka on tarkalleen sama kuin 50 vuotta sitten, niihin joihin on lisätty elekroniikkaan, "monimäntäiset jarrusylinterit levyjarruissa, jäykempi runko, suurempi teho, kevyempi rakenne, parempi ajoergonomia ovat myös suuria kehitysaskelia" nuo on vain perustekniikkaan tehtyjä muutoksia, itse perustekniikan pysyessä samana.
Abs on bosch keksintö yli 50 vuotta sitten, mutta se on mahdoton toteuttaa mekaanisesti, ja
mahdoton korjata ilman elekroniikkaa, jota ei ole 50 vuoden kuluttua saatavana, joten koko laite joutaa paaliin... tajuatko sinä loppujen mistään mitään...
By NumBall - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti resupekka nyt ymmärrät mitä tarkoitin sillä että auton ja mopojen perustekniikka on tarkalleen sama kuin 50 vuotta sitten, niihin joihin on lisätty elekroniikkaan, "monimäntäiset jarrusylinterit levyjarruissa, jäykempi runko, suurempi teho, kevyempi rakenne, parempi ajoergonomia ovat myös suuria kehitysaskelia" nuo on vain perustekniikkaan tehtyjä muutoksia, itse perustekniikan pysyessä samana.
Abs on bosch keksintö yli 50 vuotta sitten, mutta se on mahdoton toteuttaa mekaanisesti, ja
mahdoton korjata ilman elekroniikkaa, jota ei ole 50 vuoden kuluttua saatavana, joten koko laite joutaa paaliin... tajuatko sinä loppujen mistään mitään...
By NumBallJuu ja vanhassa kuplassa oli boxer joka oli ilmajäähdytetty, varmaa kevään merkki oli kun kuplassa alkoi ikkunat sulamaan, nuo sinun mopo kertomukset on 15 vuotiaan maailamasta, jokainen tietää miten pakoputken "tehoputki" vaikuttaa mopon tehoihin...5555 olet sinä hauska heppu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hieno video toden totta! Tekisi mieli puuhastella moisen projektin parissa, kummoista verstasta se ei vaadi eikä edes kovin kummoisia laitteita. Esim hiekkapuhallusvehkeet löytyisi parin kilsan päästä agrimarketista, joka on rautakauppa samalla.
Aihioita löytyy varmuudella Thaimaasta. Tuolla lojuu vanhojen maatilojen nurkissa Jawasta Hondaan kaikkea mahdollista jotka lähtee muutamalla tuhannella bahtilla.
Polttomoottoreitahan ne edelleen on ja pienikokoisista moottoreista saa enemmän tehoa edelleen kaksitahtisina. Myös moottorisahat ja raivaussahat on edelleen kaksitahtisia. Isot nelitahtimoottorit tuli jo yli sata vuotta sitten moottoripyöriin.
Kaksitahtisia pyöriä löytyy vielä motorossin parista paljonkin. Edelleen on kyse siitä että pienestä koneesta saadaan enemmän tehoa kaksitahtisina. Honda Monkey taisi olla ainoa mopo nelitahtisena aikoinaan.
Olen rassannut mopoja pappatunturista Raisuun, "Motori Minarelli" luki Raisun koneen kyljessä. Se oli Helkama, mutta italialaisella moottorilla. Siihen sai viriosia Moposportista, mutta ei meillä sellaiseen rahaa löytynyt.
Kampparin laakerit tuli vaihdettua ja männänrenkaita, mäntää viilattua, imu- ja pakoaukkoja porattiin suuremmaksi moottorisahan terän teroitusviilalla ja kantta madallettiin hankaamalla sitä metallinhiontapaperiin sileää alustaa vasten. Puristukset kasvoi.
CB Hondaan tein täyden koneremontin ja Crossipyöriin porattiin ylikoon männille tilaa. Moposport myi "tehotulppia". Pakoputket avarrettiin itse tai broidi teki metalliputkesta kokonaan uuden ilman sisuskaluja.
Kaksitahtikone tarvitsee hieman kuitenkin vastusta, että ihan suora putki ei ollut hyväksi ilman supistusta. Kun sadan hepan rajoittimet tuli lähinnä Saksassa myytäviin malleihin, kuristimet oli imu- ja pakoaukoissa. Ne sai helposti vaihdettua alkuperäisiin ja sai täydet tehot.
Murheenkryyni vanhoissa prätkissä oli katkojan kärjet. Niitä ja sytytystä sai säädellä kun ne tärinässä tuppasi muuttumaan ja kärjet hapettumaan. Elektroninen sytytys oli iso kehitysaskel sittemmin.
Putouskaasuttimet olivat / ovat miehekkäitä kapistuksia verrattuna suorasuihkutukseen. Suorasuihkutus mahdollistaa polttoainetaloudellisuuden ja paremmat tehot. Isoja eroja ei ennenvanhaan ollut, nykyään ehkä.
Itse diggaan vanhoissa prätkissä putouskaasuttimien lisäksi ilmajäähdytystä. Siinä on tunnelmaa kun jäähdytysritilät paukkuu ja napsuu kovan ajon jälkeen.
Kummasti se ilmajäähdytys riitti Espanjan 34 asteen lämmöissäkin Suzuki 1100 GSX-E- kapistuksessa vuosina 1989-1991 kun sillä reissattiin. Ei ollut ongelmia. Ilmajäähdytteinen sylinteri on lisäksi kaunis ja ei tarvi huolia syyläristä eikä jäähdytysnesteistä.
"Vanhanajan" pyörissä virtaa tuottavat magneetot oli raskaita, ja jos esim laakerissa alkoi olla väljää, niin magneetosta tuli epäkesko joka rikkoi kampiaksein laakerin kupeesta ja se vaati sitten koko moottorin avaamisen.
Nykyään kevytrakenteinen laturin vauhtipyörä pyörii kehän sisällä eikä rasita kampiakselia siten kuin ennen ja vaatii vähemmän tehoa moottorilta toimiakseen.
Kehityksestä vielä sen verran että monojousitus, monimäntäiset jarrusylinterit levyjarruissa, jäykempi runko, suurempi teho, kevyempi rakenne, parempi ajoergonomia ovat myös suuria kehitysaskelia.
Lisävarustepuolella ohjausiskunvaimennin on loistava keksintö ja tietenkin myös ABS.
2010Johan oli taasen tarinaa Tytöltä joka vaihdattaa moponsa öljyt Naminamin mopohuollossa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Johan oli taasen tarinaa Tytöltä joka vaihdattaa moponsa öljyt Naminamin mopohuollossa.
Pasaset vetäneet "molemmat" taas saturday night feaverit päälle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pasaset vetäneet "molemmat" taas saturday night feaverit päälle.
55555
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4741685Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3711464Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641318Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151279- 100875
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19836Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65716Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15681- 38656