Älykäs karjalainen, joudutko esittämään vähemmän älykästä?

Anonyymi-ap

Karjalassa elämä perustuu itsetunnon puuttumiseen. Tästä seuraa, että odotusarvo on että kaikki ihmiset ovat yhtä osaamattomia, yhtä köyhiä ja yhtä itsetunnottomia. Kuitenkin realitodellisuudessa ihmiset poikkeaa toisistaan lahjoiltaan.

Jos karjalassa on tullut siitäkin napinaa että ajaa urheilupolkupyörällä urheiluasu päällä tai jos käyttää liian hienoja sanoja, niin otaksuttavasti valitetaan siitäkin jos joku paikallinen älykäs ilmentää älykkyyttään.

Joudutko paikallinen älykäs esittämään tyhmempää jotta sinua ei pidettäisi snobina tai tärkeilijänä?

Karjalassahan väki oikein etsii syytä loukkaantua toisen ihmisen paremmuudesta joten esim etelä-suomalaist on leimattu snobeiksi siksi että ovat keskimäärin fiksumpia. Tai jos joku omaa käytöstapoja ja odottaa sitä muiltakin, leimataan hänet tärkeilijäksi.

Itse en pidä hienosteluista mutta en silti ole tottunut ihan näin junttiin menoon kuin Karjalassa. Pukeudun epämuodikkaasti ja joskus jopa likaisissa vaatteissa, mutta odotan sentään että ihmiset kohtelisi toisiaan kunnioituksella. Voi sitä sentään käytöstapoja ihmisellä olla olipa hän mistä tahansa yhteiskuntaluokasta.

21

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Karjalassa asuminen käy sinulle oikein hyvin.

• Anonyymi

Sinä nyt et näytä älykkäältä vaikka kuinka esittäisit ja näyttelisit.
      Eikö sitä hoitopaikkaa todellakaan löydy?!

• Anonyymi

Se odottaa niitä rajantakaisia että pääsee esittelemään hapatusteorioitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se odottaa niitä rajantakaisia että pääsee esittelemään hapatusteorioitaan.

Joutas heivata raja-aidan yli jo nyt, mokoma inisijä.

• Anonyymi

Pakoloisten haaliminen ja houkuttelu yhdessä kymmenkertaiseksi paisutetun julkisen sektorin kanssa on vienyt yhteiskunnan omat , lainatut ja maanviljelijöiltä pakkolunastetut varallisuudet niin tarkkaan ettei ympärivuorokautiseen hoitoon ole enää varaa kuin poliittisten vastustajien osalle .. näinpä näkyy tämäkin "palstanikkari" kirjoittelevan vapaalta , lieneekö jäänyt joku rauhoittava ottamatta ?

• Anonyymi

välillä tulee mieleen se, että koska historiassa savosta tuli rosvojoukko tänne itään ja ajoivat pois ja tappoivat aidot karjalaiset. eli ryöväsivät heidän kotinsa ja maat ja koska joidenkin karjalassa asuvien oman kertoman mukaan nykyinen väestö maakunnassa on savolaista alkuperää ja juuri näiden rosvoretkellä olleiden jälkeläisiä kaiketi isoin osa, niin onko nykyinen alueen ihmisten mielenlaatu rangaistus heille näistä esi-isien teoista?

• Anonyymi

Ei vaan palkinto! 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan palkinto! 😁

Tuumaat että tässä maakunnassa elää iloinen ja onnellinen väki ja sitä ilmentää selkäänpuukottaminen ja kateus sekä nokan tunkeminen muiden asioihin ja juoruilu?

Jos nämä piirteet ovat palkinto niin en halua tietää mikä olisi rangaistus. Sillä minun mielestäni (ja monen muun) tässä maakunnassa harjoitetaan pahuutta laajasti.

Niille karjaisille empaattisille ihmisille jotka eivät kadehdi tai puhu pahaa muista hatunnosto ja kunnioitus että jaksatte tässä kulttuurissa ja pidätte edes hieman hyvyyttä esillä. Esim keskussairaalassa on kattaus näitä empaattisempia paikallisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuumaat että tässä maakunnassa elää iloinen ja onnellinen väki ja sitä ilmentää selkäänpuukottaminen ja kateus sekä nokan tunkeminen muiden asioihin ja juoruilu?

Jos nämä piirteet ovat palkinto niin en halua tietää mikä olisi rangaistus. Sillä minun mielestäni (ja monen muun) tässä maakunnassa harjoitetaan pahuutta laajasti.

Niille karjaisille empaattisille ihmisille jotka eivät kadehdi tai puhu pahaa muista hatunnosto ja kunnioitus että jaksatte tässä kulttuurissa ja pidätte edes hieman hyvyyttä esillä. Esim keskussairaalassa on kattaus näitä empaattisempia paikallisia.

Selkään puukottaminen, kateus sekä nokan tunkeminen muiden asioihin ja juoruilu ovat kansallisurheiluamme, emmekä näe siinä mitään pahaa tai outoa.
        Kun tunnut tietävän sen itsekin niin mitäs vielä jankutat selvää asiaa?
        Ihan sama kuin seisoisit sinisen talon pihassa ja hokisit 100 kertaa päivässä että 'tuo talo on sininen' ja huomenna heti herättyäsi jatkaisit samaa.
        Ei kukaan jaksa itsestään selvyyksiä kuukausikaupalla kuunnella.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Selkään puukottaminen, kateus sekä nokan tunkeminen muiden asioihin ja juoruilu ovat kansallisurheiluamme, emmekä näe siinä mitään pahaa tai outoa.
        Ihan sama kuin seisoisit sinisen talon pihassa ja hokisit 100 kertaa päivässä että 'tuo talo on sininen' ja huomenna heti herättyäsi jatkaisit samaa.

Okei, eli sinun mielestäsi tuollainen pahuuden harjoittaminen on vain osa kulttuuria ja täysin ok?

Jotenkin uskon sinua että ette näe tuossa mitään pahaa tai outoa koska tuskimpa täällä tuota tehtäisiin jos näin asia nähtäisiin. Mutta yksi asia kannattaa silti muistaa:

Se ettei ihminen näe vääryyden harjoittamisessa mitään pahaa tai väärää, ei tarkoita sitä että se todella olisi harmitonta tai oikein. Näkeehän monet ihmiset subjektiivisesti esimerkiksi ihan reiluna varastaa tai pahoinpidellä.

Oikea ja väärän erottaminen ei ole mielipidekysymys. On olemassa omatunto jota tulee kuunnella. Vaikka se toimisi huonosti, ihminen tietää tekevänsä väärin kun toimii paskamaisesti muita kohtaan.

Ja koska näin on, me jokainen vastaamme viimeisellä tuomiolla teoistamme.

Se miksi toistan tätä teemaa johtuu siitä, että parhaimmillaan edes muutama ihminen alkaa ymmärtää ettei vääryyttä voi harjoittaa ilman seurauksia. Jumala on todellinen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Selkään puukottaminen, kateus sekä nokan tunkeminen muiden asioihin ja juoruilu ovat kansallisurheiluamme, emmekä näe siinä mitään pahaa tai outoa. "

Myönnät kai että tällaiset käytöstavat on käytöshäiriöisten ihmisten toimintaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Selkään puukottaminen, kateus sekä nokan tunkeminen muiden asioihin ja juoruilu ovat kansallisurheiluamme, emmekä näe siinä mitään pahaa tai outoa. "

Myönnät kai että tällaiset käytöstavat on käytöshäiriöisten ihmisten toimintaa?

Ei vaan sinä olet käytöshäiriöinen kun et osaa suhtautua asiaan oikein.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, eli sinun mielestäsi tuollainen pahuuden harjoittaminen on vain osa kulttuuria ja täysin ok?

Jotenkin uskon sinua että ette näe tuossa mitään pahaa tai outoa koska tuskimpa täällä tuota tehtäisiin jos näin asia nähtäisiin. Mutta yksi asia kannattaa silti muistaa:

Se ettei ihminen näe vääryyden harjoittamisessa mitään pahaa tai väärää, ei tarkoita sitä että se todella olisi harmitonta tai oikein. Näkeehän monet ihmiset subjektiivisesti esimerkiksi ihan reiluna varastaa tai pahoinpidellä.

Oikea ja väärän erottaminen ei ole mielipidekysymys. On olemassa omatunto jota tulee kuunnella. Vaikka se toimisi huonosti, ihminen tietää tekevänsä väärin kun toimii paskamaisesti muita kohtaan.

Ja koska näin on, me jokainen vastaamme viimeisellä tuomiolla teoistamme.

Se miksi toistan tätä teemaa johtuu siitä, että parhaimmillaan edes muutama ihminen alkaa ymmärtää ettei vääryyttä voi harjoittaa ilman seurauksia. Jumala on todellinen.

Turha sinun on kenellekään viimeistä tuomiota julistaa.
        Sen näkee sitten kun on sen aika, että onko sitä ollenkaan vai oletko koko elämäsi pelännyt turhaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Turha sinun on kenellekään viimeistä tuomiota julistaa.
        Sen näkee sitten kun on sen aika, että onko sitä ollenkaan vai oletko koko elämäsi pelännyt turhaan.

Enpä ole tuomiota julistanut. Olen sanonut totuuden siitä että tällainen tuomi on olemassa ja että ihmisen tulee tehdä parannus.

Minäkin vaikkein pahuutta harjoitakkaan, pelkään tuomiopäivää. Jumalanpelko on viisauden alku. Täällä idässä ei monet tunnu edes pelkäävän tuomiopäivää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä ole tuomiota julistanut. Olen sanonut totuuden siitä että tällainen tuomi on olemassa ja että ihmisen tulee tehdä parannus.

Minäkin vaikkein pahuutta harjoitakkaan, pelkään tuomiopäivää. Jumalanpelko on viisauden alku. Täällä idässä ei monet tunnu edes pelkäävän tuomiopäivää.

Sen tuomion olemassa olo on vain huhupuheita ja taikauskoa, kukaan ei tiedä onko se vai ei, et sinä sen paremmin kuin muutkaan, vaikka muita parempi ihminen luulet olevasikin.
        Toisaalta jos siellä taivaassa on sinun kaltaisiasi, niin minä ja moni muu ei sinne edes halua.
        Kumma tyyppi kun pelkää kuoleman jälkeisyyttä niin paljon että unohtaa elää tämän ainoan lyhyen elämänsä ja tuhlaa sen jauhamalla joutavaa paskaa.
        Kun ollaan montussa santaa suun päällä niin uutta yritystä ei tule.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Täällä idässä ei monet tunnu edes pelkäävän tuomiopäivää."

Täältä mennäänkin Valhallaan Thorin pitoihin ja juodaan snapsia ja simaa vihollisten pääkaloista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sen tuomion olemassa olo on vain huhupuheita ja taikauskoa, kukaan ei tiedä onko se vai ei, et sinä sen paremmin kuin muutkaan, vaikka muita parempi ihminen luulet olevasikin.
        Toisaalta jos siellä taivaassa on sinun kaltaisiasi, niin minä ja moni muu ei sinne edes halua.
        Kumma tyyppi kun pelkää kuoleman jälkeisyyttä niin paljon että unohtaa elää tämän ainoan lyhyen elämänsä ja tuhlaa sen jauhamalla joutavaa paskaa.
        Kun ollaan montussa santaa suun päällä niin uutta yritystä ei tule.

"Sen tuomion olemassa olo on vain huhupuheita ja taikauskoa, kukaan ei tiedä onko se vai ei, et sinä sen paremmin kuin muutkaan, vaikka muita parempi ihminen luulet olevasikin."

Olen saanut useita yliluonnollisia kokemuksia ja tiedän Jumalan varmuudella todeksi. Jeesus on Totuus ja Raamattu on Jumalan sanaa. Uskovana minun velvollisuus on varoittaa että jos ihminen ei tee parannusta, se koituu hänen tuhokseen. Minä en ajattele olevani parempi kuin muuut. Mutta en minä vääryyttä harjoita vaan kartan sitä ja vastustan sitä kuten jokaisen tulisi tehdä.

"Toisaalta jos siellä taivaassa on sinun kaltaisiasi, niin minä ja moni muu ei sinne edes halua."

Taivaassa ei ole vääryyttä. Minä vastustan vääryyttä. Joten en tiedä mitä ajattelit kun noin sanoit.

"Kumma tyyppi kun pelkää kuoleman jälkeisyyttä niin paljon että unohtaa elää tämän ainoan lyhyen elämänsä ja tuhlaa sen jauhamalla joutavaa paskaa.
        Kun ollaan montussa santaa suun päällä niin uutta yritystä ei tule."

Pystyn varmuudella sanomaan, että ainakin ne elävät ikuisesti jotka uudestisyntyneenä pääsevät pelastukseen. Olen saanut kuten totesin, yliluonnollisia kokemuksia useita ja ne on todellisia Jumalan töitä.

Hyvin pian maailmasta temmataan uudestisyntyneet uskovat pois. He menee Jeesuksen luo samoin kuin kaikkina aikoina edesmenneet uskovat. Tämän jälkeen alkaa Jumalan vihanaika joka kestää 7 vuotta. Vielä silloin voi osa tehdä parannuksen ja huutaa Jeesuksen apua ja pelastua. Mutta se kannattaa tehdä jo tänään.

Mitä elämää pahanteko ja kieroilu edes on? Kuka sellaisesta nauttii?

Ja vaikka ihminen ei edes uskoisi, niin oikealla ja väärällä on silti itseisarvoinen merkitys kuten moraalilla muutoinkin.

Mutta muista mitä sanoin, että läheisessä tulevaisuudessa uskovat temmataan pois täältä ja media täyttyy isoista otsikoista. Silloin on iso kriisi. Silloin toivoisi monien viimeistään herätä todellisuudeen. Siitä alkaa ihmiskunnan viimeiset henkoset ja vaikein aika. Sen loppupuolella tullaan tarjoamaan mm pedonmerkkiä jota ilman ei voi ostaa ja myydä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Sen tuomion olemassa olo on vain huhupuheita ja taikauskoa, kukaan ei tiedä onko se vai ei, et sinä sen paremmin kuin muutkaan, vaikka muita parempi ihminen luulet olevasikin."

Olen saanut useita yliluonnollisia kokemuksia ja tiedän Jumalan varmuudella todeksi. Jeesus on Totuus ja Raamattu on Jumalan sanaa. Uskovana minun velvollisuus on varoittaa että jos ihminen ei tee parannusta, se koituu hänen tuhokseen. Minä en ajattele olevani parempi kuin muuut. Mutta en minä vääryyttä harjoita vaan kartan sitä ja vastustan sitä kuten jokaisen tulisi tehdä.

"Toisaalta jos siellä taivaassa on sinun kaltaisiasi, niin minä ja moni muu ei sinne edes halua."

Taivaassa ei ole vääryyttä. Minä vastustan vääryyttä. Joten en tiedä mitä ajattelit kun noin sanoit.

"Kumma tyyppi kun pelkää kuoleman jälkeisyyttä niin paljon että unohtaa elää tämän ainoan lyhyen elämänsä ja tuhlaa sen jauhamalla joutavaa paskaa.
        Kun ollaan montussa santaa suun päällä niin uutta yritystä ei tule."

Pystyn varmuudella sanomaan, että ainakin ne elävät ikuisesti jotka uudestisyntyneenä pääsevät pelastukseen. Olen saanut kuten totesin, yliluonnollisia kokemuksia useita ja ne on todellisia Jumalan töitä.

Hyvin pian maailmasta temmataan uudestisyntyneet uskovat pois. He menee Jeesuksen luo samoin kuin kaikkina aikoina edesmenneet uskovat. Tämän jälkeen alkaa Jumalan vihanaika joka kestää 7 vuotta. Vielä silloin voi osa tehdä parannuksen ja huutaa Jeesuksen apua ja pelastua. Mutta se kannattaa tehdä jo tänään.

Mitä elämää pahanteko ja kieroilu edes on? Kuka sellaisesta nauttii?

Ja vaikka ihminen ei edes uskoisi, niin oikealla ja väärällä on silti itseisarvoinen merkitys kuten moraalilla muutoinkin.

Mutta muista mitä sanoin, että läheisessä tulevaisuudessa uskovat temmataan pois täältä ja media täyttyy isoista otsikoista. Silloin on iso kriisi. Silloin toivoisi monien viimeistään herätä todellisuudeen. Siitä alkaa ihmiskunnan viimeiset henkoset ja vaikein aika. Sen loppupuolella tullaan tarjoamaan mm pedonmerkkiä jota ilman ei voi ostaa ja myydä.

Juu, uskon kyllä että juuri sinunkaltaisesi ihmiset saavat yliluonnollisia kokemuksia ja muita harhoja ja toivon että sinut tempaistaan täältä ensimmäisten joukossa.

• Anonyymi
      UUSI

Tuollainen aloittajan kaltainen paska-jankkaaja voisi lopettaa tuon hokemansa ja edetä edes hiukan ajatuksissaan. Tuollainen saman hokeminenhan kuuluu muistisairaille vanhuksille.

• Anonyymi
        UUSI

kolahtiko kohdalleen?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kolahtiko kohdalleen?

Miksi sairaat juttusi kolahtaisivat yhtään mihinkään? Menisit jo lääkäriin!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      594
      2341
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1862
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1700
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1306
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      64
      1257
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1174
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      19
      927
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      918
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      843
    Aihe