Ammattiliittojen jäsenmaksujen verovähennys pois. Jäsenmaksu ei ole tulonhankkimiskulu.
Ammattiliittojen osingot verolle, 30%. Liitot eivät ole yleishyödyllisiä yhteisöjä. Kuukauden satamalakkoon pakottaminen ei todellakaan ole yleishyödyllistä toimintaa. Työttömyys lisääntyi yli 20 000 hengellä. Mainehaitta Suomelle.
Ammattiliittojen jäsenmaksujen keruu ja välittäminen pois yrityksiltä. Mielipuolista. Jäsenyys ei liity työhön. Palkka sama, sopimusten mukainen, on liitossa tai ei.
Ammattiliittojen tahallinen vahingon aiheuttaminen lakoilla pitää tulla korvattavaksi. Miksi vahingonkorvauslainsäädäntö ei koske ammattiliittoja? Finnairille 70 miljoonan vahingot IAU:n lakoista ynnä yli 100 000 matkustajalle vahinkoa!!! Ihmisten ryhmäkanteet virkamiesten avustamana. IAU:n lakot olivat tahallista vahingontekoa ja kiristämistä. Palkat eivät siitä nousseet.
Lakkoon pakottaminen pitää loppua. Se on työsuojelurikos ja vapauden riisto. Työpaikoilla tapahtuu maalittamista ja eristämistä joukosta.
Ammattiliittojen erityisasema ei ole oikein, milloin tulee vahingonkorvausvelvollisuus?
12
83
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä . Nythän hallitus tekee kovin töitä jot ay liike loppuu Suomesta . Venäjälläkin työläiset ovat tyytyväisiä kun valtio ja oligarkit päättää työläisten oikeuksista ja palkat .
- Anonyymi
Teollisuusliiton lakko nosti Suomen ostovoimaa.
Tätä ei palkkojen nousua vastustava EK-politiikkaa ajava hallitus ymmärrä.
Talouden nousu vaatii ostovoimaa.
Toinen mitä hallitus ei tunnu ymmärtävän, on neuvotteluyhteiskunta.Ennen kuin ostovoima voi nousta oikeasti pitää saada lisää tuottavuutta. Jos ei saada lisää niin työttömyys lisääntyy kuten olemme nähneet.
On vaikeaa kuvitella jotta lakot nostaisivat työn tehokkuutta ja siinä samassa tuottavuutta joten väitteesi siitä, että ostovoima nousi on pelkkää olematonta mainosta kommunismille!
EK näkee paljon paremmin sen missä mennään ja sen linjaa kannattaa vaeltaa, jos hyvinvointiin halutaan.- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Ennen kuin ostovoima voi nousta oikeasti pitää saada lisää tuottavuutta. Jos ei saada lisää niin työttömyys lisääntyy kuten olemme nähneet.
On vaikeaa kuvitella jotta lakot nostaisivat työn tehokkuutta ja siinä samassa tuottavuutta joten väitteesi siitä, että ostovoima nousi on pelkkää olematonta mainosta kommunismille!
EK näkee paljon paremmin sen missä mennään ja sen linjaa kannattaa vaeltaa, jos hyvinvointiin halutaan.EK katsoo omaa napaansa kuten Kokoomuskin.
Tuottavuus nousee yhteistyöllä eikä sanelulla. Se on suomalaista kulttuuria. Sitä ei moni johtaja ymmärrä.
Hallitus yrittää nostaa tuottavuutta laskemalla yhteisöveroa. Olisi järkevämpää laittaa rahat viennin edistämiseen, työpaikkojen luomiseen ja kehitykseen. Nyt rahat piti saada myös pankeille.
Ostovoiman nousu nostaa taloutta valtiovarainministeriön mielestä, mutta voivat olla toki väärässä. Anonyymi kirjoitti:
EK katsoo omaa napaansa kuten Kokoomuskin.
Tuottavuus nousee yhteistyöllä eikä sanelulla. Se on suomalaista kulttuuria. Sitä ei moni johtaja ymmärrä.
Hallitus yrittää nostaa tuottavuutta laskemalla yhteisöveroa. Olisi järkevämpää laittaa rahat viennin edistämiseen, työpaikkojen luomiseen ja kehitykseen. Nyt rahat piti saada myös pankeille.
Ostovoiman nousu nostaa taloutta valtiovarainministeriön mielestä, mutta voivat olla toki väärässä."Nyt rahat pitää saada myös pankeille." Mihin mahdat tuolla viitata, jos et lainojen ja korkojen maksuun?
- AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
"Nyt rahat pitää saada myös pankeille." Mihin mahdat tuolla viitata, jos et lainojen ja korkojen maksuun?
Yhteisoveron alennus kymmenellä prosentilla menee suoraan pankkien tulokseen, vaikka pankit eivät tuo lisää työpaikkoja. Yhteiskuntavaikuttaja Katainen (kok) kiittänee pankissa tätä ratkaisua.
Pankit kiittävät sitäkin, kun Marinin nollakorkoisia lainoja muutettiin markkinakorkoiseksi ja veronmaksajat saavat satojen tuhansien lisälaskun tilanteessa, jossa valitetaan velan koroista.
- Anonyymi
Lakkojen taustalla on aina kaksi osapuolta, työnantaja- ja työntekijäpuoli. Näiden kannattaisi yrittää nähdä asioita myös sen vastapuolen näkökulmasta mahdollisimman aidosti. En tiedä yrittävätkö oikeasti, ehkä vain että löytäisivät siitä heikkoja puolia mihin iskeä. Työnantaja- ja työntekijäliittokuviot pitäisi olla yhteistyökuvioita, missä yleisistä asioista sovitaan, ettei niistä tarvitse joka hiton pajassa ja puljussa ja kioskissa vääntää erikseen. Kun ymmärrys ja näkemys vastapuolesta on liian kaukana niin että asioista on turha edes keskustella, tulee lakko. Voi tulla myös työsulku työnantajapuolelta, niitäkin on ollut.
Hallituksen toimilla ajetaan ja painetaan osaa kansalaisista nyt halpatyövoimaluokaksi. Se on täysin selvästi nähtävissä. Oikeistolla joka tätä haluaa ja on nyt vallan kahvassa, on siihen vihdoin pelin paikka, ja kun kerran on paikka, miksi ei laukoisi? Hallitus sanoo että nämä toimet tähtäävät työllisyyden parantamiseen, Ay-liike ja vasemmisto sanoo, että miten se parantaa työllisyyttä, kun vaan leikataan? Jos ei vielä keskipitkällä aikavälillä sanottavammin paranna, niin pidemmällä aikavälillä kyllä parantaa. Minäpä kerron! Ensin hiukan taustaa:
Käytännössä tilanne on se, että asiat olivat työntekijäpuolen kannalta Suomessa kymmeniä vuosia niin hyvin, että kaikki tuli työntekijöille kuin itsestään. Palkat nousivat, oli pitkät lomat, oli pitkät ja hyvät työttömyyskorvaukset ja solisaaliedut jne. jne. Tuossa tilanteessa, ketä kiinnostaa mikään helevetin ammattiliitto, kun ei ole mitään mitä tavoitella, vasemmistolaisempaa ilmaisua käyttäen: "ei ole mitään minkä puolesta taistella yhdessä rintamassa". Aikoinaan on ollut esim. työpäivän pituus, 5-päiväinen työviikkoa, monet sosiaaliedut jne. jne. Sosiaalieduista ei päätä ammatti- eikä työnantajaliitot, mutta niistä ovat olleet päättämässä ideologialtaan työläistaustaiset poliitikot ja hallitukset, joilla näistä asioista on yhteneväiset näkemykset ja näillä toimijoilla usein myös taustaa ammattiliitoissa.
Nytten sitten se itse asia:
Kaikkea heikennetään ja leikataan pikkuhiljaa. Kun ammattiliitonkin työntekijällä tulee 400 päivää täyteen työttömänä, tulot putoavat juuri tällä hetkellä 37,21 euroon päivässä. Se on ennen veroja karkeasti n. 800 euroa kuukaudessa. Silläkin nuukasti elellen en tiedä voiko pärjäilemisestä puhua, mutta ei kuole. Jos on esim. parinkin lapsen yksinhuoltaja, niin toimeentulotukeahan siihen tarvitaan vielä lisäksi. Mutta annas olla, kattokaahan vaan, niin näitäkin vielä leikataan.
Miten tämä työllistää? No tietenkin siten, että kun ihmiseltä loppuu rahat ja alkaa tulla nälkä, ihminen yrittää tehdä sille asialle jotain. Nälkä ja puute ovat sellaisia motivaattoreita, että henkilö joka töissä ollessaan mietti ja mielessään vaati palkankorotuksia, alkaa miettiä että saisikohan jotain töitä, jos tyytyisi pienempään palkkaan kun muut? No, tällä hetkellä monella alalla se ei ole mahdollista laillisesti, kun on olemassa työehtosopimukset (TESsit siis) ja niitä pienempää palkkaa ei pykälien mukaan saisi maksaa. Mutta kaikkihan sen tietää, että ei kaikki maksa tessinkään tasoisia palkkoja, ja vielä useammin jättää noudattamatta muita TESsin määräyksiä, joiden mukaan työntekijän kuuluisi saada palkanlisiä ylitöistä, ilta- ja yötöistä jne. jne. Itsekin olen tehnyt keikkahommia tietyllä alalla, ja kun huomautin omasta mielestäni ystävällisesti työnantajalle, että minun palkkani on pienempi kuin kahdessa edellisessä TES-korotuksessa, ja kysyin että voisiko nyt seuraavassa tilissä ja siitä eteenpäin maksaa edes sitä alinta TES-palkkaa, niin työnantaja sanoi, että palkka on osittain ylikin TES-palkkojen, että voidaan kyllä pienentää. Sanoin sitten, ettei pidä paikkaansa, ja lähetin linkin TESsin palkkataulukoihin että voi omin silmin katsoa. Kun tili tuli, se oli edelleen sillä alle kahden edellisen TESsin palkalla. Kysyin, että miksi palkka oli edelleen tuo ja mistä se palkkataso oikein tulee, niin jälleen ei mitään vastausta. Eikä ole sen jälkeen kyllä pyydetty töihinkään. Sitä en ole keneltäkään kysynyt, mitä muita tessin ehtoja työnantaja jättää noudattamatta. Onko esim. lomat lyhyemmät, maksetaanko sunnuntaitöistä ja ylitöistä tessin mukaan korotukset jne. Yksi kaveri muuten kertoikin, että sunnuntailisiä ei makseta.
Hallitus on pyrkimässä siihen, että ihmiset tekisivät työtä mukisematta sillä palkalla ja niillä työehdoilla, mihin työnantaja suostuu. Kun ihminen on ollut tarpeeksi kauan nälissään, en lainkaan ihmettelisi jos tämä esittäisi, että "Jos teen 10-tuntista päivää ja 500 € minimiä pienemmällä kuukausipalkalla, niin saisinko sitten töitä?" Ja kun palkkaa pienennetään tarpeeksi, niin varmasti töitäkin alkaa löytyä. Pääsee pesemään muiden ihmisten sukkia ja kalsareita, kuorimaan näiden perunoita ja porkkanoita ja leikkaamaann urmikkoa ja tekemään lumitöitä, hakemaan näiden lapsia koulusta, kiillottamaan kadulla kenkiä, jne. jne. Monissa muissa maissa tilanne on tämä, miksei siihen voitaisi mennä Suomessakin?- Anonyymi
Vielä lisään tuohon edelliseen, että moni saattaa ajatella, että "Minulla on vakituinen työpaikka, ei koske minua." Kyllä tuo tulee vaikuttamaan kaikkiin. Kun yleinen palkkataso alenee, niin kyllä siinä joutuu jo olemassaolevat työpaikatkin tarkasteluun. Jos ei muuten, niin työnantaja päättää ulkoistaa työt sellaiseen firmaan, mihin otetaan uudet työntekijät alemmalla palkkatasolla. Tuohon voi tulla joillain aloilla pakkokin, koska jos muut tekevät niin, ne pystyvät kilpailemaan alhaisemmilla hinnoilla ja jos ei itse lähde siihen hommaan, kaupanteko loppuu ja firma menee nurin.
Tein töitä pitkään 1960 - 2008 joskin siinä muutama vuosi hupeni opiskeluun. En koskaan kysellyt TES palkkoja vaan sovin ne itse ja jos ei tyydyttänyt hain uuden työpaikan. Niiin sain palkkaa kohoamaan, viimeinen moinen vaihto nosti palkkaa lähes 50%, eikä työnantajakaan katunut, koska piti minua yli 10 vuotta kunnes itse lähdin.
Ay hommat itäisi demokratisoida ja saada vasurivalta nurin!- AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Tein töitä pitkään 1960 - 2008 joskin siinä muutama vuosi hupeni opiskeluun. En koskaan kysellyt TES palkkoja vaan sovin ne itse ja jos ei tyydyttänyt hain uuden työpaikan. Niiin sain palkkaa kohoamaan, viimeinen moinen vaihto nosti palkkaa lähes 50%, eikä työnantajakaan katunut, koska piti minua yli 10 vuotta kunnes itse lähdin.
Ay hommat itäisi demokratisoida ja saada vasurivalta nurin!Extyökkäri ei ole päivääkään työtä tehnyt eikä itse itseään elättänyt.
Ennenhän Neuvostoliitossa oli ns. "iskurityöläisiä", joita siirreltiin tehtaista toiseen, kun tarvittiin lisää työvoimaa. Sieltä se on Extyökkärin suku lähtöisin. - AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Ay hommat itäisi demokratisoida ja saada vasurivalta nurin!"itse lähdin".... lähdit koska oli pakko lähteä. Työnantajasi ei halunnut pitää velttoa ja tuottamatonta kitisijää palkkalistallaan.
- AnonyymiUUSI
Uli uli uijui nyyh poraa osaamaton pikku puulaakin omistaja. Pitää ammattiliittoja vastuullisina omalle typeryydelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5582192Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4071794Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221610Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641418JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191176- 561112
- 1191111
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16898Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13858Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823