Selvittelin omien Nokialaisten kumisaappaiden taustoja kauppiaan kanssa, kun saappaat hajosivat jo muutaman viikon käytön jälkeen. Nehän olivatkin kiinalaista alkuperää! Miksi ne sitten olivat kolme kertaa kalliimmat kuin markettien kiinalaiset halpissaappaat? Suomalainen "laatu" onkin nykyisin kiinalaista kuraa.
Nokian kumisaappaat ovatkin kiinalaista sekundaa nykyisin!
14
87
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Laadun kanssa kikkailu johtaa kovin usein mahalaskuun. Jos yleisön mielikuva tuotteen laadusta romahtaa, bisneksen pohja putoaa sillä kertaa.
- AnonyymiUUSI
Ns. Nokian saappaat on tehty jo 20 vuotta ulkomailla.
- AnonyymiUUSI
Suomalaisen teollisuuden viimeinen oljenkorsi on hakea kannattavuutta kiinalaisesta halpatuotannosta. Tähän problematiikkaaan on kolme syytä: Suomen verotus, Suomen verotus ja Suomen verotus.
- AnonyymiUUSI
Norjalaiset tekee edelleen
kalliita, laadukkaita tuotteita ja
NE MYÖS MYY NIITÄ SUOMEEN. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Norjalaiset tekee edelleen
kalliita, laadukkaita tuotteita ja
NE MYÖS MYY NIITÄ SUOMEEN.Millä tuotemerkillä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Millä tuotemerkillä?
Möllerin Kalanmaksaöljy on ainakin norjalaista. Peter Möller A/S
- AnonyymiUUSI
Nykyään kannattaakin ostaa suoraan kiinalaista tavaraa, mutta tarkalla silmällä. Kiinassa tehdään yhä enemmän myös laadukasta ja sen mukaisesti hiukan hinnakkaampaa tuotantoa. Itse ostin vuosia sitten vaelluskäyttöön halvat kiinalaisvalmisteiset saappaat, jotka ovat kestäneet jo satoja kilometrejä vaelluksia, ja mökkirannassa puuhailua. On todella ikävää suomalaisten työllisyydenkin kannaltakin, jos Nokia myy nykyisin halpaa sekundaa laatutuotteen hinnoilla.
- AnonyymiUUSI
Samoin turkkilaiset sukat, joita olen Tokmannin punalaputettuina ostanut. Lujaa laatua.
- AnonyymiUUSI
Nokian jalkineet lienee hyvä esimerkki siitä mihin Suomen järjetön moninkertainen kireä verotus johtaa. Vai kuinka?
- AnonyymiUUSI
Suomessa valmistetussa tuotteessa suurin osa hinnasta on VEROA, jos tuote asetetaan myyntiin Suomessa.
Ostaisitko itse 200 eurolla veroa, jos saat siinä sivussa jotakin halpaa kiinan krääsää vai napakan Temun?
- AnonyymiUUSI
Aloittaja käy hieman hitaalla. Nokian jalkineet lopetti saappaiden valmistamiseen Suomessa jo pari vuosikymmentä sitten.
- AnonyymiUUSI
Tuo on kyllä totta, enpä ole seurannut Nokian touhuja sen koommin kun Kanadasta tullut sateentekijä kertoi lauttamme olevan tulessa..
- AnonyymiUUSI
Ja mitä sitten????
- AnonyymiUUSI
Länsimaiset yhtiöt todennäköisesti tienaavat paljon isommat voitot kun antavat kiinalaisille oikeuden maksua vastaan käyttää logojaan kiinalaisissa tuotteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5872286Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4101832Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221660Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641438JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191256- 571164
- 1221154
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16908Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13888Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66833