"tuossa ryssämopossa on vain perustekniikkaan, joka ei ole juurikaan kehittynyt 50 vuoden aikana, toki on lisätty elekroniikkaa, tuo mopo oli korjattavissa kovalla työllä vuoden 1990 japsi mopo paalataan, joka tapauksessa vuonna 2020 kukaan ei pysy sitä saattamaan ajokuntoon, polttoaineen syöttöön käytettyä elekroniikkaa ei saa mistään, tuossa russakka mopossa ei ole lainkaan piirilevyjä, se on täysin mekaaninen, ja sama mekaniikka on 1990 japsi mopossa, mutta se ei ole korjattavissa, koska kukaan ei osaa... ja edelleenkin perustekniikka on tarkalleen sama"
"Tietoni perustuvat osaamiseen, ei wikipediaan... jotka lukemalla 2010 ei edes ymmärrä mitä siinä kerrotaan, siksi hän joutuu kopioimaan tiedot liimaa ja leikkaa tekniikalla, kun omaa osaamista ei ole"
"Abs on bosch keksintö yli 50 vuotta sitten, mutta se on mahdoton toteuttaa mekaanisesti, ja
mahdoton korjata ilman elekroniikkaa, jota ei ole 50 vuoden kuluttua saatavana, joten koko laite joutaa paaliin... tajuatko sinä loppujen mistään mitään..."
"jokainen tietää miten pakoputken "tehoputki" vaikuttaa mopon tehoihin...5555 olet sinä hauska heppu"
-Aikamoista tarinaa "teknisen näkemyksen mieheltä, jolla ei koskaan ole ollut moottoripyörää eikä mopoa. Pelkkiä asiavirheitä ja aivottomia ajatuksia.
-Jawa ensinnäkin ei ole "ryssämopo", vaan tšekkiläinen moottoripyörämerkki, jota valmistaa Jawa Moto. Toiseksi jokaiseen 1990 valmistettuun prätkään saa kaikkia varaosia. Niiden varaosien valmistus ei suinkaan ole loppunut eikä niitä pyöriä paalata. Etelä-Koreassa esimerkiksi valmistetaan yli sata vuotta vanhoihin Harley Davidsoneihin varaosia aivan liukuhihnalta, kuin myös 1990 mallisiin pyöriin.
-Polttoaineen ruiskutus alkoi ilmestyä moottoripyöriin 2000-luvun alkupuolella, kun ensimmäiset suorasuihkutusmallit esiteltiin. Esimerkiksi vuonna 2000 Aprilia toi markkinoille SR DiTech-mallin, jossa oli Morinin valmistama suorasuihkutusmoottori.
-Ensimmäinen moottoripyörä, jossa oli polttoaineen ruiskutus, oli Honda CX500 Turbo vuonna 1982. Kyseiseen pyörään on saatavilla useita eri vaihtoehtoja ruiskuboksiksi "piirilevyineen". Kehittyneempiä versioita kuin alkuperäinen.
-Puhu aivan täysin uskomatonta pötyä aina kaikesta, Pasanen.
Vastaapas nyt reippaasti kysymykseen, että mihin pohjautuu osaamisesi moottoripyöristä ilman moottoripyörää ja wikipedioita?
Teknisen näkemyksen motoristi ilman moottoripyörää kertoo
7
62
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Voin vakuuttaa että olen opetellut ajamaan moottoripyörää kaupan tyhjällä parkkipaikalla.
- AnonyymiUUSI
Mihin perustuu Pasasen uusin aivoitus, että elektroniikkaa ei ole saatavilla 50 vuoden päästä ja mikä mahtaa olla se käyttöauto, jonka elinkaari on 50 vuotta?
Arvoautot ja klassikot on asia erikseen.
Vanhoihin prätkiin myy sadat liikkeet varaosia kaikkialla maailmassa.
https://oldbikebarn.com/?srsltid=AfmBOoqsLS0QZrBu_fL4x-egAlSpjcwtFrqZa3O1KB1g89QvgJLxEEPB
On kotimaistakin tavarantoimittajaa
https://mpvaraosat.fi/
Vaikka kuinka paljon
https://www.mc-scatter.com/moottoripyorien-osat_24#!/orderby:name/orderway:asc/
Stormilta tuli aikoinaan tilattua kaikenlaista palikkaa
https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/?srsltid=AfmBOoorVmqbAtv9h546rARMBtVqXrS8mm-GuFE51747rLqGAErtX0C7
Suomessa kymmeniä varaosan toimittajia
https://motorpower.fi/2-pyoraisten-varaosat/moottoripyoran-varaosat-muut-merkit/c/85/?srsltid=AfmBOoo0dQyXPbjSKDHCzPoS7CkZ8ENSy71tVxtZfSTyKCCIXiu_1Cl9
Näitä riittää
https://www.cmsnl.com/
Myös Motonet toimittaa kaiken mitä tarvitset
https://www.motonet.fi/artikkelit/moottoripyoran-varaosat
On käytettyä alkuperäistä, on tehdaskorjattua ja on uutta
https://www.baboon.eu/en/parts
Klassikoihin ja uudempiin
https://www.classicbikepartscheshire.com/
3,5 miljoonaa varaosaa moottoripyöriin
https://www.motorcyclespareparts.eu/en
Kaikkea löytyy
https://www.motorparts-online.com/en?srsltid=AfmBOoo6mRjtW0Roy-vjAhDtGyMI-3V78rov2ZAdeIZujOXalKwu4AOX
Rähjäturpa kehuskelee "osaamisellaan" mutta ei suostu kertomaan mistä tämä osaaminen kumpuaa ilman kokemusta ja ilman Wikipediaa?- AnonyymiUUSI
Osaaminen perustuu osaamisen kokonaisvaltaisuuteen, 50v. sitten olleita mikrokomponetteja ei enää valmisteta, edes komponettien kaavioita ei ole saatavana, saatikka itse tuotteita, valmistajan tuotevastuu laki takaa 30 vuotta auton tai moottorin valmistuspäivästä, varaosien saatavuuden, harvoin edes 30 vuotta vanhoihin tuotteisiin saa varaosia, eli auto paalataan...tämä koskee kaikki autoja paitsi vanhoja ladoja, ne on erittäin simppeliä tekniikkaa, jos moottori on kylmä öljypohjan alle nuotio, ja moottori lämpenee... laitappa sokotan alle nuotio ni palaa koko paska samoin tein, kaapelit sulaa, tulee oikosulku...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osaaminen perustuu osaamisen kokonaisvaltaisuuteen, 50v. sitten olleita mikrokomponetteja ei enää valmisteta, edes komponettien kaavioita ei ole saatavana, saatikka itse tuotteita, valmistajan tuotevastuu laki takaa 30 vuotta auton tai moottorin valmistuspäivästä, varaosien saatavuuden, harvoin edes 30 vuotta vanhoihin tuotteisiin saa varaosia, eli auto paalataan...tämä koskee kaikki autoja paitsi vanhoja ladoja, ne on erittäin simppeliä tekniikkaa, jos moottori on kylmä öljypohjan alle nuotio, ja moottori lämpenee... laitappa sokotan alle nuotio ni palaa koko paska samoin tein, kaapelit sulaa, tulee oikosulku...
Osaamismies juttelee moottoripyörän "nokkapyörästä". Prätkä ei ole lentokone.
Ymmärrä nyt iso vauva, että ei ole olemassa mitään kokonaisvaltaista osaamista koskien moottoripyöriä ja moottoripyöräilyä, ellet ole aktiiviharrastaja joka on joko saanut koulutuksen moottoripyörämekaanikoksi.
Autoalan 3-vuotisen perustutkinnon opintosuunnitelmaan sisältyy muutaman viikon pienkone-korjaajan osio.
Suomessa ei ennen vuotta 2008 ole ollut koulutusta moottoripyörämekaanikoksi. Sen koulutuksen aloitti Lindforsin säätiä kaksi vuotta sen jälkeen kun sinä olit jo sairaseläkkeellä.
https://lindforsinsaatio.net/setlementtisaatio/moottoripyoramekaanikot/
Sinä et ole käynyt autoalan kolmevuotista opintosuunnitelmaa etkä pienkone-korjaajan osiota. Sinä et ole opiskellut myöskään moottoripyörämekaanikoksi.
Sinä et ole moottoripyörien aktiiviharrastaja etkä ole koskaan itse korjannut, purkanut, kasannut tai edes omistanut moottoripyörää. Ainoa minkä olet tehnyt itse, niin olet vaihtanut skootterin kaukosäätimeen pariston.
Koska sanot että et ole myöskään tutkinut moottoripyöriä netistä, niin sinulla ei ole minkään valtakunnan osaamista, kokemusta eikä käytännön tietoa moottoripyöristä.
Luokittelen aktiiviharrastajan sellaiseksi, joka ajamisen lisäksi ymmärtää kaikki pyörän toiminnot ja pystyy itse päättelemään mitkä asiat ovat olennaisia juuri hänen käyttöönsä ja hän tekee moottoripyöränsä valinnan niiden asioiden perusteella.
Aktiiviharrastaja varustaa pyöränsä sellaisilla osilla ja varusteilla, jotka sopii hänen tyyliinsä ja tarpeisiin. Lisävarusteet ovat hyvin henkilökohtaisia ja ergonomia riippuu kuskin kropasta ja ajotavasta.
Monet vaihtaa esim stongan itselleen mukavaksi tai tyylilleen sopivaksi ja putkiston sellaiseksi että soundit miellyttää ja ulkonäkö ja teho on balanssissa.
Aktiiviharrasta motoristi huollattaa uudehkon tai uuden pyörän aina ammattilaisilla, eikä lähde ropeltamaan isompia remontteja itse. Asia on toinen, jos kyseessä on vanha klassikko, joka on tuttu pyörä vuosien ajalta ja helppo huoltaa.
Moottoripyöriin saa varaosia niin kauan, kuin ne ovat olemassa. Jos ei alkuperäistä osaa niin varaosan, joka on valmistettu tod näk kolmannessa maassa. Ruiskusysteemit ja ohjaussysteemit löytyy ikuisesti ja ne voi korvata toisilla, jos ei löydy.
Tosiharrastajat vaativat vain alkuperäisiä (purkuosia) osia mekaniikan puolelta, ja niitä löytyy aina jostakin päin maailmaa. Jos ei ota alkuperäisyyttä niin vakavasti, niin korvaavaa on tarjolla rajattomasti.
Elektroniikka voidaan aina korvata uusilla osilla rikkoontuneen tilalle, ei mitään ongelmaa.
Monet laittaa vanhaan pyörään esimerkiksi ohjelmoitavan digitaalisytytyksen, ei mitään ongelmaa. Saman voi tehdä vanhalle autolle.
Jos kyseessä on todella harvinainen pyörä tai osa, niin joku paja sen valmistaa metallimurikasta tai muovista tai kumista. Kaikki onnistuu, kuten uudet tiivistesarjat, vaihderattaat, lampun kuvut, jalkatapit tai ihan mikä vaan.
Exäni uuden miehen isä oli sellaisella pajalla töissä. Me tunnettiin nuoresta saakka hänen kanssaan ja hänen faijansa teki minunkin crossipyörään uusia etu- ja takarattaita sellaisilla välityksillä kuin halusin.
Kaapelit jos sulaa ja palaa niin niitä saa kaupasta uusia johtosarjoja kaikkiin mahdollisiin laitteisiin, tai joku väsää sinulle sellaiset. Sen takia ei tarvi mopoa paalata.
Komponttien kaaviot löytyy yleensä aina ja kaikkiin vehkeisiin. Jos ei löydy, ei haittaa sillä uusi osa voidaan tehdä joko vanhan perusteella taikka sitten tarpeen perusteella.
Kun ensimmäinen Mig 21 tuli aikoinaan tonttiin, en muista missä, niin sen tekniikka koluttiin hetkessä läpi ilman mitään kaavioita, ja kopioitiin sen parhaat puolet vihollisen koneisiin.
Moottoripyörien tekniikka ei ole mitään huippusalaista tietoa, paitsi ennen uutuusmallien julkistamista teknisine ominaisuuksineen. Sen jälkeen se on vapaata riistaa, paitsi patenttisuojatuilta osilta suojauksen ajan.
Kun Viagran patenttisuoja päättyi, markkinoille tuli tusinan verran samaa sildenafiilia sisältävää tuotetta ja hinnat romahti. Kaakkois-Aasiassa korvaavia tuotteita myytiin jo vuosia ennen patenttisuojan päättymistä.
Terveisin 2010, noin kahdeksan ison moottoripyörän kokemuksella, kahden motocrossipyörän kokemuksella, noin viiden mopon kokemuksella, noin puolen tusinan koneremontin kokemuksella ja noin 250 tuhannen kilometrin ajokokemuksella mukaanlukien hieman ratakokemusta.
Oman kokemukseni lisäksi kaveripiiriini kuuluu Suomessa rallimiehiä, rata-ajon harrastajia, virittäjiä, dragracing-miehiä, muutama SM-tasollakin loistanut jne.
Thaimaassa en ole sen kummemmin niissä "piireissä", mutta Ducatilta tulee joskus pyyntöjä kokoontumisajoihin ja vaimon sukulaispojilla on oma mototalli ja kaksi kisapyörää. Buriramissa kun on siihen harrastukseen Kaakkois-Aasian paras rata.
Sinulla ei ole mitään asiaan liittyvää kokemusta.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osaamismies juttelee moottoripyörän "nokkapyörästä". Prätkä ei ole lentokone.
Ymmärrä nyt iso vauva, että ei ole olemassa mitään kokonaisvaltaista osaamista koskien moottoripyöriä ja moottoripyöräilyä, ellet ole aktiiviharrastaja joka on joko saanut koulutuksen moottoripyörämekaanikoksi.
Autoalan 3-vuotisen perustutkinnon opintosuunnitelmaan sisältyy muutaman viikon pienkone-korjaajan osio.
Suomessa ei ennen vuotta 2008 ole ollut koulutusta moottoripyörämekaanikoksi. Sen koulutuksen aloitti Lindforsin säätiä kaksi vuotta sen jälkeen kun sinä olit jo sairaseläkkeellä.
https://lindforsinsaatio.net/setlementtisaatio/moottoripyoramekaanikot/
Sinä et ole käynyt autoalan kolmevuotista opintosuunnitelmaa etkä pienkone-korjaajan osiota. Sinä et ole opiskellut myöskään moottoripyörämekaanikoksi.
Sinä et ole moottoripyörien aktiiviharrastaja etkä ole koskaan itse korjannut, purkanut, kasannut tai edes omistanut moottoripyörää. Ainoa minkä olet tehnyt itse, niin olet vaihtanut skootterin kaukosäätimeen pariston.
Koska sanot että et ole myöskään tutkinut moottoripyöriä netistä, niin sinulla ei ole minkään valtakunnan osaamista, kokemusta eikä käytännön tietoa moottoripyöristä.
Luokittelen aktiiviharrastajan sellaiseksi, joka ajamisen lisäksi ymmärtää kaikki pyörän toiminnot ja pystyy itse päättelemään mitkä asiat ovat olennaisia juuri hänen käyttöönsä ja hän tekee moottoripyöränsä valinnan niiden asioiden perusteella.
Aktiiviharrastaja varustaa pyöränsä sellaisilla osilla ja varusteilla, jotka sopii hänen tyyliinsä ja tarpeisiin. Lisävarusteet ovat hyvin henkilökohtaisia ja ergonomia riippuu kuskin kropasta ja ajotavasta.
Monet vaihtaa esim stongan itselleen mukavaksi tai tyylilleen sopivaksi ja putkiston sellaiseksi että soundit miellyttää ja ulkonäkö ja teho on balanssissa.
Aktiiviharrasta motoristi huollattaa uudehkon tai uuden pyörän aina ammattilaisilla, eikä lähde ropeltamaan isompia remontteja itse. Asia on toinen, jos kyseessä on vanha klassikko, joka on tuttu pyörä vuosien ajalta ja helppo huoltaa.
Moottoripyöriin saa varaosia niin kauan, kuin ne ovat olemassa. Jos ei alkuperäistä osaa niin varaosan, joka on valmistettu tod näk kolmannessa maassa. Ruiskusysteemit ja ohjaussysteemit löytyy ikuisesti ja ne voi korvata toisilla, jos ei löydy.
Tosiharrastajat vaativat vain alkuperäisiä (purkuosia) osia mekaniikan puolelta, ja niitä löytyy aina jostakin päin maailmaa. Jos ei ota alkuperäisyyttä niin vakavasti, niin korvaavaa on tarjolla rajattomasti.
Elektroniikka voidaan aina korvata uusilla osilla rikkoontuneen tilalle, ei mitään ongelmaa.
Monet laittaa vanhaan pyörään esimerkiksi ohjelmoitavan digitaalisytytyksen, ei mitään ongelmaa. Saman voi tehdä vanhalle autolle.
Jos kyseessä on todella harvinainen pyörä tai osa, niin joku paja sen valmistaa metallimurikasta tai muovista tai kumista. Kaikki onnistuu, kuten uudet tiivistesarjat, vaihderattaat, lampun kuvut, jalkatapit tai ihan mikä vaan.
Exäni uuden miehen isä oli sellaisella pajalla töissä. Me tunnettiin nuoresta saakka hänen kanssaan ja hänen faijansa teki minunkin crossipyörään uusia etu- ja takarattaita sellaisilla välityksillä kuin halusin.
Kaapelit jos sulaa ja palaa niin niitä saa kaupasta uusia johtosarjoja kaikkiin mahdollisiin laitteisiin, tai joku väsää sinulle sellaiset. Sen takia ei tarvi mopoa paalata.
Komponttien kaaviot löytyy yleensä aina ja kaikkiin vehkeisiin. Jos ei löydy, ei haittaa sillä uusi osa voidaan tehdä joko vanhan perusteella taikka sitten tarpeen perusteella.
Kun ensimmäinen Mig 21 tuli aikoinaan tonttiin, en muista missä, niin sen tekniikka koluttiin hetkessä läpi ilman mitään kaavioita, ja kopioitiin sen parhaat puolet vihollisen koneisiin.
Moottoripyörien tekniikka ei ole mitään huippusalaista tietoa, paitsi ennen uutuusmallien julkistamista teknisine ominaisuuksineen. Sen jälkeen se on vapaata riistaa, paitsi patenttisuojatuilta osilta suojauksen ajan.
Kun Viagran patenttisuoja päättyi, markkinoille tuli tusinan verran samaa sildenafiilia sisältävää tuotetta ja hinnat romahti. Kaakkois-Aasiassa korvaavia tuotteita myytiin jo vuosia ennen patenttisuojan päättymistä.
Terveisin 2010, noin kahdeksan ison moottoripyörän kokemuksella, kahden motocrossipyörän kokemuksella, noin viiden mopon kokemuksella, noin puolen tusinan koneremontin kokemuksella ja noin 250 tuhannen kilometrin ajokokemuksella mukaanlukien hieman ratakokemusta.
Oman kokemukseni lisäksi kaveripiiriini kuuluu Suomessa rallimiehiä, rata-ajon harrastajia, virittäjiä, dragracing-miehiä, muutama SM-tasollakin loistanut jne.
Thaimaassa en ole sen kummemmin niissä "piireissä", mutta Ducatilta tulee joskus pyyntöjä kokoontumisajoihin ja vaimon sukulaispojilla on oma mototalli ja kaksi kisapyörää. Buriramissa kun on siihen harrastukseen Kaakkois-Aasian paras rata.
Sinulla ei ole mitään asiaan liittyvää kokemusta.
2010Tässä vielä malliksi 208 kpl nettimotossa myynnissä olevaa pyörää vuosimalliltaan 1970-1980. Osat löytyy kyllä kaikkiin, voit vaikka googlata. Toimitus alle viikossa.
https://www.nettimoto.com/moottoripyora/myydaan?yearFrom=1970&yearTo=1980
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä vielä malliksi 208 kpl nettimotossa myynnissä olevaa pyörää vuosimalliltaan 1970-1980. Osat löytyy kyllä kaikkiin, voit vaikka googlata. Toimitus alle viikossa.
https://www.nettimoto.com/moottoripyora/myydaan?yearFrom=1970&yearTo=1980
2010Selailin noita ja löytyi Pasa-Senssulle täydellinen potato potato! Harlikka missä on valtava kylmälaukku takana eväille ja kolmipyörällä ei kaadu niin helposti Pähkinärinteen mutkateillä! Säästää selvää rahaa tapahtumissa ja festareilla, kun jää parkkipaikalle syömään omia eväitä kylmäboxista!
https://www.nettimoto.com/harley-davidson/sportster/3250002 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osaamismies juttelee moottoripyörän "nokkapyörästä". Prätkä ei ole lentokone.
Ymmärrä nyt iso vauva, että ei ole olemassa mitään kokonaisvaltaista osaamista koskien moottoripyöriä ja moottoripyöräilyä, ellet ole aktiiviharrastaja joka on joko saanut koulutuksen moottoripyörämekaanikoksi.
Autoalan 3-vuotisen perustutkinnon opintosuunnitelmaan sisältyy muutaman viikon pienkone-korjaajan osio.
Suomessa ei ennen vuotta 2008 ole ollut koulutusta moottoripyörämekaanikoksi. Sen koulutuksen aloitti Lindforsin säätiä kaksi vuotta sen jälkeen kun sinä olit jo sairaseläkkeellä.
https://lindforsinsaatio.net/setlementtisaatio/moottoripyoramekaanikot/
Sinä et ole käynyt autoalan kolmevuotista opintosuunnitelmaa etkä pienkone-korjaajan osiota. Sinä et ole opiskellut myöskään moottoripyörämekaanikoksi.
Sinä et ole moottoripyörien aktiiviharrastaja etkä ole koskaan itse korjannut, purkanut, kasannut tai edes omistanut moottoripyörää. Ainoa minkä olet tehnyt itse, niin olet vaihtanut skootterin kaukosäätimeen pariston.
Koska sanot että et ole myöskään tutkinut moottoripyöriä netistä, niin sinulla ei ole minkään valtakunnan osaamista, kokemusta eikä käytännön tietoa moottoripyöristä.
Luokittelen aktiiviharrastajan sellaiseksi, joka ajamisen lisäksi ymmärtää kaikki pyörän toiminnot ja pystyy itse päättelemään mitkä asiat ovat olennaisia juuri hänen käyttöönsä ja hän tekee moottoripyöränsä valinnan niiden asioiden perusteella.
Aktiiviharrastaja varustaa pyöränsä sellaisilla osilla ja varusteilla, jotka sopii hänen tyyliinsä ja tarpeisiin. Lisävarusteet ovat hyvin henkilökohtaisia ja ergonomia riippuu kuskin kropasta ja ajotavasta.
Monet vaihtaa esim stongan itselleen mukavaksi tai tyylilleen sopivaksi ja putkiston sellaiseksi että soundit miellyttää ja ulkonäkö ja teho on balanssissa.
Aktiiviharrasta motoristi huollattaa uudehkon tai uuden pyörän aina ammattilaisilla, eikä lähde ropeltamaan isompia remontteja itse. Asia on toinen, jos kyseessä on vanha klassikko, joka on tuttu pyörä vuosien ajalta ja helppo huoltaa.
Moottoripyöriin saa varaosia niin kauan, kuin ne ovat olemassa. Jos ei alkuperäistä osaa niin varaosan, joka on valmistettu tod näk kolmannessa maassa. Ruiskusysteemit ja ohjaussysteemit löytyy ikuisesti ja ne voi korvata toisilla, jos ei löydy.
Tosiharrastajat vaativat vain alkuperäisiä (purkuosia) osia mekaniikan puolelta, ja niitä löytyy aina jostakin päin maailmaa. Jos ei ota alkuperäisyyttä niin vakavasti, niin korvaavaa on tarjolla rajattomasti.
Elektroniikka voidaan aina korvata uusilla osilla rikkoontuneen tilalle, ei mitään ongelmaa.
Monet laittaa vanhaan pyörään esimerkiksi ohjelmoitavan digitaalisytytyksen, ei mitään ongelmaa. Saman voi tehdä vanhalle autolle.
Jos kyseessä on todella harvinainen pyörä tai osa, niin joku paja sen valmistaa metallimurikasta tai muovista tai kumista. Kaikki onnistuu, kuten uudet tiivistesarjat, vaihderattaat, lampun kuvut, jalkatapit tai ihan mikä vaan.
Exäni uuden miehen isä oli sellaisella pajalla töissä. Me tunnettiin nuoresta saakka hänen kanssaan ja hänen faijansa teki minunkin crossipyörään uusia etu- ja takarattaita sellaisilla välityksillä kuin halusin.
Kaapelit jos sulaa ja palaa niin niitä saa kaupasta uusia johtosarjoja kaikkiin mahdollisiin laitteisiin, tai joku väsää sinulle sellaiset. Sen takia ei tarvi mopoa paalata.
Komponttien kaaviot löytyy yleensä aina ja kaikkiin vehkeisiin. Jos ei löydy, ei haittaa sillä uusi osa voidaan tehdä joko vanhan perusteella taikka sitten tarpeen perusteella.
Kun ensimmäinen Mig 21 tuli aikoinaan tonttiin, en muista missä, niin sen tekniikka koluttiin hetkessä läpi ilman mitään kaavioita, ja kopioitiin sen parhaat puolet vihollisen koneisiin.
Moottoripyörien tekniikka ei ole mitään huippusalaista tietoa, paitsi ennen uutuusmallien julkistamista teknisine ominaisuuksineen. Sen jälkeen se on vapaata riistaa, paitsi patenttisuojatuilta osilta suojauksen ajan.
Kun Viagran patenttisuoja päättyi, markkinoille tuli tusinan verran samaa sildenafiilia sisältävää tuotetta ja hinnat romahti. Kaakkois-Aasiassa korvaavia tuotteita myytiin jo vuosia ennen patenttisuojan päättymistä.
Terveisin 2010, noin kahdeksan ison moottoripyörän kokemuksella, kahden motocrossipyörän kokemuksella, noin viiden mopon kokemuksella, noin puolen tusinan koneremontin kokemuksella ja noin 250 tuhannen kilometrin ajokokemuksella mukaanlukien hieman ratakokemusta.
Oman kokemukseni lisäksi kaveripiiriini kuuluu Suomessa rallimiehiä, rata-ajon harrastajia, virittäjiä, dragracing-miehiä, muutama SM-tasollakin loistanut jne.
Thaimaassa en ole sen kummemmin niissä "piireissä", mutta Ducatilta tulee joskus pyyntöjä kokoontumisajoihin ja vaimon sukulaispojilla on oma mototalli ja kaksi kisapyörää. Buriramissa kun on siihen harrastukseen Kaakkois-Aasian paras rata.
Sinulla ei ole mitään asiaan liittyvää kokemusta.
2010Onpas sinulla ollut taas 2010 asiaa, jos omistat mopon ja korjaat sitä opit sen yhden mopon korjaamiseen, kun opiskelet asian perusteet, osaat vähäisellä asian tutkimisella korjaamaan vehkeen kuin vehkeen... ja ymmärrät että yksikään auto tai mp ole PERUSTEKNIIKALTAAN muuttunut mihinkään 50 vuodessa, tämä on koulutuksen tarkoitus... ainakin minun mielestä...
Mutta nykyään on tilanne muuttumassa, esim... peruskorjaaja ei voi korjata enää vw groupin autoja, vaan se vaatii erityisosaamista, ihan sama mp, niitä ei enää kirjata nyrkkipajoilla mikä on huono asia, ja täysin väärä suunta, liikaa elekroniikka sälää jonka korjaaminen on vaikeaa tai mahdotonta.
Näin se vain menee... siis käsitä mitä tarkoittaa PERUSTEKNIIKKA,...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6312723Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232150Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4232128- 831829
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201759Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671560- 1281332
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.221217Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231130- 601076