Hävetkää lestadiolaiset

Anonyymi-ap

Tässä on nyt oikea kasteopetus Raamatun vanhan käännöksen mukaan. Ensin evankeliumin julistus, sitten usko ja vasta sitten kaste. Tämä kumoaa täysin lapsikasteen.
Apt. 8:35-38
8:35 Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
8:36 Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
8:37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
8:38 Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

Tuo lainaus on siitä lestadiolaisten käännöksestä. Te lestadiolaiset olette aina tienneet oikean kastekäytännön. Mutta te olette tahallaan rikkoneet Jumalan Sanaa vastaan. Te olette koppavasti pitäneet pilkkananne elävää Jumalaa. Onko teillä siihen varaa?

7

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Anna heidän söheltää ja uskoa mihin tahtovat,mitä sie pinnojas poltat.

• Anonyymi

1.Korinttolaiskirje:
      10:1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      10:2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      10:3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
      10:5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt.

Tätä kohtaa käytetään vauvakasteen perusteluna mutta tässä kastettiin uskovainen kansa. Kaikki Israelin kansan jäsenet olivat Jumalan kansaa Aabrahamin liiton perusteella. Tässä ei kastettu uskosta osattomia vauvoja vaan tässä kastettiin Jumalalle kuuluvia vauvoja ja aikuisia ihmisiä.

Egyptiläiset ovat tässä vertauskuva "vanhasta ihmisestä", joka haluaa orjuuttaa "uuden ihmisen" mutta kasteessa se vanha ihminen haudataan kasteen hautaan ja uusi ihminen pääsee vapaaksi.

• Anonyymi

Markuksen evankeliumi:
      10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Jeesushan sanoo tässä selvästi, että lapset ovat kelvollisia taivaaseen. Lapset ovat ilman kastetta kelvollisia taivaaseen. Perkele ei olekaan siepannut heitä eikä perisynti estä heitä ottamasta taivasten valtakuntaa vastaan. Lapsilla ei ole mitään hätää. Jeesus vain siunasi heitä, ei kastanut.

• Anonyymi

Aivan oikein. Hyvä.

• Anonyymi

Onko oikein valehdella seurakunnan jäsenille kasteen merkityksestä? Onko se kristillistä?

• Anonyymi

Se ei ole kristillistä, mutta pakana ritariuden ja vapaamuurari perusteisen lestanttiuden mukaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole kristillistä, mutta pakana ritariuden ja vapaamuurari perusteisen lestanttiuden mukaista.

Oliko LLL vapaamuurari?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      110
      4326
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3523
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3365
    4. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3331
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      26
      3268
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      74
      2936
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2817
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2579
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2522
    Aihe