JYSK'in harhaanjohtava mainos!

olin innokas ostaja

Olen kuluttanut rahaa pitkään automatkaan JYSKiin, jossa mainostettiin olevan Dreamzone Basic C10 jenkkisänky.

Kuva sängystä: http://www.nlab.dk/jysk/fin/reklame/imagepage6.htm

Mainos sanoo: "Ennen 599.-" "Nyt 299.-"
Olen liikkeessä maininnut asiasta ja he esittävät autuaan tietämättömiä. Tämä mainos on jaeltu koteihin jo vuoden päivät samoin kuvin ja hinnoin.

Vika on siinä, että kuvassa näkyvä sänky ei ole se, joka on myynnissä, vaan myytävä sänky on lähes puolet matalampi ja paljon halvempi mallikuvan sänkyä (mallikuvan sänky on ehkä hl 800 euroa).

Kuvassa ei ole mitään mainintaa, että kuva olisi suuntaa antava, tai muuta vastaavaa.

Tämä on todellakin harhaanjohtavaa mainontaa.

15

10421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen!

      Kai tunnet kuluttajasuojan ja kuinka toimia? Täältä ei sänkyä tipu.

      • make

        no eikö teilläkään muuta tekemistä ole kolmenaikaan yöllä kun kirjotella tänne jostain paskasta. eikö uni tule kuulaan, noinko paljon se asia nyt sitte häiritsee... mene ja osta se sänky kuluttajaneuvojan luvalla, jos eivät myy, soita lehdistö ja poliisi paikalle.


    • yläreunassa lukee "Tarkista tarjousten voimassaoloaika lehden etusivulta."

      "Tarjoukset voimassa 11.7. - 23.7.2005."

      Kotiin jaettuun versioon en ota kantaa, meni roskiin jo.

      • huom!

        kyse ei ollut sängyn tarjoushinnasta, vaan siitä, että he myyvät eri sänkyä, kuin tarjouskuvassa esitetään!


      • huom! kirjoitti:

        kyse ei ollut sängyn tarjoushinnasta, vaan siitä, että he myyvät eri sänkyä, kuin tarjouskuvassa esitetään!

        Kun tarjouskaan ei ole vielä voimassa, niin ei tarvinne liikkeestä löytyä ko. sänkyä?


      • huom!
        marella kirjoitti:

        Kun tarjouskaan ei ole vielä voimassa, niin ei tarvinne liikkeestä löytyä ko. sänkyä?

        JYSK on myynyt tällä samalla ilmoituksella jo yli vuoden. Käyttävät tarkoituksella (oletan) tuota väärää kuvaa, jotta saisivat mahdollisimman paljon ihmisiä liikkeeseensä.

        Sillä tarjousajalla ei ole tässä merkitystä, koska heillä ei ole tarjouskuvan sänkyä ikinä ollut edes myynnissä (edes tarjousaikana), vaan paljon halvempi malli.

        JYSK myy edelleen tuota sänkyä siihen halpaan hintaan (siis paljon matalampi/halvempi, kuin kuvassa näkyi).


      • huom! kirjoitti:

        JYSK on myynyt tällä samalla ilmoituksella jo yli vuoden. Käyttävät tarkoituksella (oletan) tuota väärää kuvaa, jotta saisivat mahdollisimman paljon ihmisiä liikkeeseensä.

        Sillä tarjousajalla ei ole tässä merkitystä, koska heillä ei ole tarjouskuvan sänkyä ikinä ollut edes myynnissä (edes tarjousaikana), vaan paljon halvempi malli.

        JYSK myy edelleen tuota sänkyä siihen halpaan hintaan (siis paljon matalampi/halvempi, kuin kuvassa näkyi).

        pitänee käydä tsekkaamassa paikallisessa.


      • huom!
        marella kirjoitti:

        pitänee käydä tsekkaamassa paikallisessa.

        kun olet käynyt kys sänkyä katsomassa =)


      • huom! kirjoitti:

        kun olet käynyt kys sänkyä katsomassa =)

        Saa noutaa keskiviikkona, jännityksellä odotan mitä saan.


      • huom! kirjoitti:

        kun olet käynyt kys sänkyä katsomassa =)

        jalat näyttää vähän eri malliselta, mutta muuten on ihan ok. Miten sinusta sänky oli "matalampi"???


      • Sleepless
        huom! kirjoitti:

        kun olet käynyt kys sänkyä katsomassa =)

        Jos aiotte ostaa jotain Jyskistä -harkitkaa... Itse ostin 8.9 kaksi runkopatjaa Jyskistä. Minulle sanottiin, että ne toimitetaan kotiin luultavasti ma 18.9 -tämä oli kuitissa oleva toimituspäivämäärä, jonka päälle myyjä kuitenkin kirjoitti käsin sanan "avoin", sanoen että "voihan se olla et ne vaik tulee vast tiistain kuormas". Kun patjoja ei ollut kuulunut pariin viikkoon, soitin liikkeeseen: "joo, ne tulee varmaan ens viikolla", sanottiin. KOLMEN VIIKON jälkeen lähetin reklamaation Jyskin pääkonttoriin -myös soittopyynnön. NELJÄN viikon jälkeen soitin jo hieman hermostuneena liikkeeseen, sekä pääkonttoriin (ja jätin soittopyynnön). VIIDEN viikon jälkeen soitin kuluttajaneuvontaan, Jyskin pääkonttoriin -ja jätin soittopyynnön...

        Kukaan ei ole ottanut yhteyttä minuun kertoakseen milloin patjat tulevat. Ei anteeksipyyntöä, ei toisenlaisia patjoja tilalle, ei hyvitystä... Tänään 16.10, ostohetkestä on siis kulunut kalenterikuukausi kahdeksan päivää: näin kauan olemme nukkuneet vieraspatjalla lattialla. Arvatkaa menettikö Jysk asiakkaan?


    • kaisu

      Olen ostanut kyseisen sängyn jo viime vuoden marraskuussa. Sama tarjous on siis todella ollut pitkään, mutta minä ainakin sain juuri kuvan sängyn. Se on aivan yhtä korkea ja muutenkin identtinen kuvan kanssa. Ainakaan Tampereella mainos ei ole harhaanjohtava lainkaan!

    • Anonyymi

      ...maailman pskin tv-mainos joka ärsyttää niin paljon etten käy ikinä jyskissä. Jos joku sanoo vanhan sanonnan että jos mainos onnistyy ärsyttämään, niin se on onnistunut.
      Sekö on mainoksen tarkoitus teidän mielestä että ajetaan mahdollinen asiakas kokonaan pois? Jos on, niin sitten mainos on eritäin onnistunut. ..mutta epäilen sitä tarkoitusperää koska mainostaja on voittoa tavoitteleva yritys.

    • Anonyymi

      On niin paskat mainokset telkkarissa etten edes mene tuohon räkäkauppaan

    • Anonyymi

      Jyskin mainonta on ollut jo vuosia pelkkää alennuksilla kikkailua, ja nyt Masku on saanut samasta aiheesta tuomion. Muutama kuukausi sitten vaomoni osti Jyskistä petarin 35 eurolla, menin viikon päästä sunnuntaina hakemaan samanlaisen kun kuvastossa oli sama hinta. Kassalla hinta olikin 70€ ja kun valitin hinnasta vastaus oli että tarjous alkaa vasta huomenna. Eli normaalihinnat ovat voimassa viikon ja sitten taas -50 - -70% alennukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe