Haluaisin aloittaa kaiken alusta mutta en tiedä miten

Anonyymi-ap

Elämäni on siinä pisteessä että en tiedä mitä teen. Olen siis 25v mies joka on töistä lomautettuna ja ei löydä uutta. Minulla on myös "iso" autolaina jota pikku hiljaa maksan. Asun tällä hetkellä isäni luona koska minulla ei ole varaa vuokraan lomautukseni ja autolainani takia eikä kela anna tukea. Olen pitkää miettinyt että lainan maksettuani pois niin muutan omaan asuntooni vuokralle asap mutta työpaikan lomautus hidastaa asiaa aika paljon. Toki olen liitossa että sieltä kyllä saan hieman rahaa. Uuden työpaikan löytäminen on ollut lähivuosina todella hankalaa joko on liian isot vaatimukset tai otetaan liian vähäksi aikaan töihin. Olen siis prosessityöntekiä eli ei mitää hurjan hienoa työtä mutta tavallaan pidän siitä. Kävin IT alan koulutuksen mutta siitä on liian pitkä aika että saisin sillä alalta mitään töitä kun en muutenkaan muista mitä tuli opittua siltä. Elämä muutenkin tuntuu kuin levy on jäänyt pyörimään. Mikään päivä ei tunnu erillaiselta. Kaverit ja perhe kohtelee minua välillä kuin ilmaa tuntuu yksinäiseltä olla niiden seurassa. Itselläni ei ole oikeen mitään intohimoa mihinkään paitsi ehkä video pelien pelaaminen jos se lasketaan mutta muuten ei ole oikeen mitään. Tuntuu jotenki niin luuserimaiselta kun asuu viellä vanhemman nurkilla, työt kusee päälle ja kaverit on mitä on. Olen joskus ajatellut et hitsi jos pääsis tästä kaikesta irti ja poistuis niin että ei jäis jälkeä. Jättää kaikki taakse. Aloittaa uusi elämä jossai muualla mutta en tiedä miten. Ehkä nyt kun kirjoitan tätä tunteet ovat hyvin korkealla mutta elämään pitäisi saada muutos. Mitä mun pitäisi tehdä? Odottaa maltilla että autolaina on maksettu ja muuttaa muualle? Muuttaa toiseen kaupunkiin? Löytää uusi työpaikka? Opiskellaa uutta alaa? Kaikki neuvot otetaan vastaan.

kiitos

12

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Myy autos.

• Anonyymi

Sama.

Myy auto ja osta halvin kulkupeli jonka tarvit.

Muuta sitten uuteen ja omaan paikkaan ja vain työn perässä.

• Anonyymi

Töitä ei oo ellet oo ykssarvinen

• Anonyymi

Puolukoilla tienaa aika hyvin.

• Anonyymi

Niin. Ja karhui ei kannatt mennä nallipyssyillä juur ny pelottelee. Karhusanomissa oli lukennu: Varokaa niit kankaspuetui, ne saattaa ampuu meittiä kovilla.

• Anonyymi

Aloittaja, kuuntele sydäntäsi, mieti mitä haluat elämältäsi, mistä itse tykkäisit.
      Sinulla on vielä elämä edessäsi, tiedä se.
      Älä takerru negatiivisesti siihen, mikä tilanne on nyt. Tilanteet kuitenkin muuttuvat lähes jatkuvasti.
      Sehän on hyvä, jos saat asua isäsi luona nyt, kun tilanne on tuollainen.
      Masennus kun ottaa vallan, se muuttaa ajatukset hyvinkin näköalattomiksi, tuntuu, ettei ole tulevaisuutta, tuntuu, ettei mikään enää ikinä onnistu, ja toki siinä alkaa myös syytellä itseään epäonnistuneeksi, kun tuntuu, ettei mikään onnistu.
      Muista kärsivällisyys, se on hyvästä. Äläkä yritä liikaa, anna asioiden tapahtua omalla painollaan.
      Uskon, että sinunkin asiasi muuttuvat vielä hyviksi ja saat nauttia omasta, itsesi näköisestä elämästä. Kaikkea hyvää sinulle!

• Anonyymi

Olen vähän kateellinen jos ikäsi olisi tuo 25v. Toisaalta iloinen siitä että muutto pilvenpäällysmaailmaan lähenee.
      Kun se on kerran edessä, parempi, että piakkoin eikä sitten vastaelävänä ruumiina.

Sinä ap-kulkija, 25v. Opiskele niillä emmeillä, joihin yhteiskunta on sinut sijoittanut.
      Kirjastot, nykymedia niiltä osin kun se jaksaa kiinnostaa.
      Voimme olla kiitollisia koululaitoksestamme ja edes kansakoulusivistyksestämme.

Ikägubbena toivoisin seuraavalla lumi- ja kylmäkaudella voisin nousta moikkaamaan poutapilven päälle isovanhempiani, heidän lapsiaan ja lapsenlapsiamme.

. horoskoopin kaurispukki.

• Anonyymi

Oot vielä nuori,asiat järjestyy ajallaan,tämä on vain yksi vaihe elämässä. Eikös se niin mene että kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen aukeaa ,vaikkei heti niin myöhemmin.

• Anonyymi

Just noinnikää. Posetiivisyyttä peliin vaa. Eikä tarvi liiotella - et siä konttaamahan kuiten tarvi enää käyä!

• Anonyymi

On se aina surullista kun tulee työttömäksi , se sotkee koko ekonomian . Mutta muista että kaikki järjestyy aina tavalla tai toisella , vaikka juuri nyt tuntuu että on seinä vastassa
      Ja masentuvan sitä kun yhteiskunta jarruttaa koko ajan tavalla tai toisella. Mutta tulet löytämää.n ratkaisun elämääsi muistan nuorena kun mekin mieheni kanssa tulimme työttömiksi , niin oli se kamalaa , ja masensi.lopulta lähdimme muualle kotikaupungista työn perään ja päästiin uuteen alkuun . Ja sille tielle jäätiin. Muutamia kertoja vaan muutettu elämän; aikana .ja vastoinkäymisiä tietysti myös on ollut , nehän kuuluvat elämään mutta aina niiden ylitse on päästy.
      Kaikkea hyvää sinulle ja pidän peukkuja että saat asiat pian kuntoon.

• Anonyymi

Mulla ei ole vastausta autolainaan. Mutta ikinä ei kannata antaa periksi. Elämä voi junnata paikoillaan mutta tuo että sä haluut muutosta ,niin on jo alku. Mulla meni 49 vuotta siihen että mä aloin arvostaa itseäni ja pystyin sanomaan olevani itsestäni ylpeä. Ensinnäkin ylpeä siitä että olen halunnut muutosta elämään ja alkanut tekee sen eteen "töitä" .

Netistä löytyy varmasti vertaistukea ja samojen asioiden kanssa painivia. Ja sitä kautta sä voit saada vinkkejä mitä voit tehdä jotta ajatus konkretisoituu. Mä en ole mikään asiantuntija mutta joskus pitää tehdä "töitä" kohti päämäärää.

Useimmat hakee työnteosta sisältöä elämään mutta se ei saa olla ainoa tapa hyvinvointiin. Elämä ei saa olla pelkkää suorittamista jos se ei tue sun hyvinvointia.

Silloin kun ei ole tyytyväinen itseensä ei elämään niin on vaikea nähdä missään mitään positiivista.

Mä kuitenkin havaitsen että sulla on valoa tunnelin päässä ,koska olet pohtinut vaihtoehtoja.

Mutta ehdotan edelleen sitä vertaistukea. Laittasin tähän yhen sivuston mutta viestini poistetaan sen takia. Mutta googlen hakukoneeseen kun syöttelee sanoja niin sieltä tulee varmasti ehdotuksia miten päästä eteenpäin. Mutta unohda ne vinkit jotka kehottaa itsetuhoisuuteen . Ne voit ohittaa.

• Anonyymi

Kuole tänään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      95
      11990
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      107
      9076
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      128
      5059
    4. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      102
      4271
    5. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      81
      4234
    6. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      39
      4190
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      7
      3953
    8. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3729
    9. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      40
      3613
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      31
      3585
    Aihe