Liikenneonnettomuuden sattuessa sivistysmaissa varmistetaan liikenteen sujuminen siirtämällä osalliset sivuun, ja siivoamalla tienpinta.
Suomessa sensijaan suljetaan koko tie määräämättömäksi ajaksi
ja suoritetaan "rikospaikkatutkintaa" ilman turhaa kiirettä parhaaseen ruuhka-aikaan.
Miksi näin?
Liikenteen prioriteetit
41
410
Vastaukset
- Anonyymi
Kuvittelet, että missään muualla ei toimita samalla tavalla.
- Anonyymi
Suomessa prioriteetit on valittu niin, että ensin huolehditaan onnettomuudessa osallisena olleiden, vielä elävien asioista. Sen jälkeen siirretään mahdolliset kuolleet ja tehdään pikainen onnettomuuspaikkakuvaus. Seuraavaksi siivotaan tietä niin paljon, että liikenne saadaan taas kulkemaan edes jollain nopeudella.
Liikenteen sujuvuus on muutakin kuin nopeutta. Mieluummin tasainen hidas autovirta onnettomuuspaikan ohi, kuin kovasti vaihtelevat nopeudet ja kohta uusi kolari samoilla tienoilla. Näin pelastushenkilökunnankin on turvallisempaa tehdä työnsä tiellä loppuun.
Valittajille: "Mietippä omalle kohalles", siis onnettomuuden uhrina. Onnettomuuteen joutumista ei yleensä voi valita. Mitä silloin haluaisit ensimmäisenä..?
- Anonyymi
No siksi kun ne asiat pitää selvittää. Vois jättää ne ruuhka-ajan kolarit ajamatta.
- Anonyymi
Mutku pyöräliitto käskee ajamaan niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku pyöräliitto käskee ajamaan niitä.
Keksi parempi vitsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksi parempi vitsi.
Totta turisit.
- Anonyymi
Prioriteeteistä tuli mieleen, että sujuvuus ei aina edellytä suurta nopeutta. Nopeus ja sujuvuus eivät ole toistensa synonyymejä.
- Anonyymi
Se mitä milloinkin kenenkin mieleen muljahtaa ei kumoa sitä tosiasiaa, että turhaan hidasteleva liikenne on sujuvuuden jarru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä milloinkin kenenkin mieleen muljahtaa ei kumoa sitä tosiasiaa, että turhaan hidasteleva liikenne on sujuvuuden jarru.
Minun ylinopeuteni on sinun ylinopeuttasi tärkeämpi, eikö niin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten hidastele turhaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ylinopeuteni on sinun ylinopeuttasi tärkeämpi, eikö niin?
Ja mitäpä ylinopeus asiaan liittyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä turhaa hidastelua harrasta, koska sehän on sinun tapa liikkua liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitäpä ylinopeus asiaan liittyy?
Ylempänä lukee "turhaan hidasteleva liikenne on sujuvuuden jarru."
Jos sinun ylinopeutesi on hitaampaa kuin minun ylinopeuteni, niin hidastat minun ja muiden nopeampaa ylinopeutta ajavien etenemistä. Olet siis väitteen logiikan mukaan sujuvuuden jarru, vaikka itse ajat ylinopeutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan en hidastele. Siihen on aina jokin syy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylempänä lukee "turhaan hidasteleva liikenne on sujuvuuden jarru."
Jos sinun ylinopeutesi on hitaampaa kuin minun ylinopeuteni, niin hidastat minun ja muiden nopeampaa ylinopeutta ajavien etenemistä. Olet siis väitteen logiikan mukaan sujuvuuden jarru, vaikka itse ajat ylinopeutta.Selittelysi on selittelyä jolla ei ole asian kansaa mitään tekemistä.
Se mitä olet huomannut ylempänä lukevan pitää toki paikkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selittelysi on selittelyä jolla ei ole asian kansaa mitään tekemistä.
Se mitä olet huomannut ylempänä lukevan pitää toki paikkansa.Looginen ajatuksenjuoksu ei kaikilta onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älä sitten hidastele turhaan."
Ai sinäkö se olit, joka soitti torvea, kun hidastin kolmeenkymppiin liikennemerkin mukaan tietyön kohdalla alkuviikolla? Mistä minä voin tietää, että se oli sinun mielestäsi turhaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Looginen ajatuksenjuoksu ei kaikilta onnistu.
No, tulithan todistaneeksi, että se mitä pidät loogisena ajatuksen juoksuna, onkin kohdallasi vain typerää selittelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tulithan todistaneeksi, että se mitä pidät loogisena ajatuksen juoksuna, onkin kohdallasi vain typerää selittelyä.
Looginen ajatuksenjuoksu ei teikäläisellä juokse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älä sitten hidastele turhaan."
Ai sinäkö se olit, joka soitti torvea, kun hidastin kolmeenkymppiin liikennemerkin mukaan tietyön kohdalla alkuviikolla? Mistä minä voin tietää, että se oli sinun mielestäsi turhaa?En ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Looginen ajatuksenjuoksu ei teikäläisellä juokse.
Toki aina sen verran, että huomaa kuvittelemasi loogisuutesi olen pelkkää selittelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenne sujuu ihan hyvin hitaammallakin vauhdilla. Nopeus ja sujuvuus eivät ole toistensa synonyymejä. Sujuvuus on pikemminkin vaivattomuutta ja tasaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenne sujuu ihan hyvin hitaammallakin vauhdilla. Nopeus ja sujuvuus eivät ole toistensa synonyymejä. Sujuvuus on pikemminkin vaivattomuutta ja tasaisuutta.
Tasaisuuden ja vaivattomuuden osalta onkin nopeusjojoilu ja nopeuserot myrkkyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sujuvuus ja vaivattomuus on mahdollista reippaalla ajonopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sujuvuus ja vaivattomuus on mahdollista reippaalla ajonopeudella.
Sujuvuus on mahdollista kaikissa nopeuksissa. Jotkut sitten vinkuvat ja valittavat, että hitaampi ajoneuvo on sujuvuuden haitta. Nopeuserothan ovat sen sujuvuuden haitta. Jos joku ajaa lujempaa, niin hän muodostaa myös nopeuseron muihin ja haittaa sitä yhteistä sujuvuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sujuvuus on mahdollista kaikissa nopeuksissa. Jotkut sitten vinkuvat ja valittavat, että hitaampi ajoneuvo on sujuvuuden haitta. Nopeuserothan ovat sen sujuvuuden haitta. Jos joku ajaa lujempaa, niin hän muodostaa myös nopeuseron muihin ja haittaa sitä yhteistä sujuvuutta.
Hitaampi sitä yhteistä sujuvuutta haittaa, ei se ripeästi liikkuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen sujuvuutta? Sinun sujuvuutta tietenkin. Se ei välttämättä ole sama, kuin jonkun muun sujuvuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen sujuvuutta? Sinun sujuvuutta tietenkin. Se ei välttämättä ole sama, kuin jonkun muun sujuvuus.
Kyllä se kaikkien sujuvuus on samaa kuin minun sujuvuus, jota se hitaampi ajo haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippeli.
Terävä ja ansiokas kommenttisi ei avaa näkökulmaasi kyseessä olevaan asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kaikkien sujuvuus on samaa kuin minun sujuvuus, jota se hitaampi ajo haittaa.
Ei, vaan minun sujuvuuteni on tärkeämpi asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan minun sujuvuuteni on tärkeämpi asia.
Totta kai se sinun sujuvuus on tärkeämpi, muille riittää se kaikkien sujuvuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai se sinun sujuvuus on tärkeämpi, muille riittää se kaikkien sujuvuus.
Ja mikä sellainen kaikkien sujuvuus mahtaa olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää vastatko kyselijäpösilölle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin sellainen, että liikenne liikkuu/toimii kaikkien kannalta sujuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin sellainen, että liikenne liikkuu/toimii kaikkien kannalta sujuvasti.
Mutta kun kaikki eivät halua ajaa samalla nopeudella. Silloin ei voi niin koskaan olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun kaikki eivät halua ajaa samalla nopeudella. Silloin ei voi niin koskaan olla.
Se ettei voi, on taas asia erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ettei voi, on taas asia erikseen.
Jos ei niin voi olla, niin silloinhan niin ei ole.
- Anonyymi
Arabimaissa liikenneonnettomuuden osapuolet laitetaan riviin tienpenkereelle.
Allah pelastaa
jos joutaa.
Ambulanssi voi tulla jos Allah suo. - Anonyymi
Ja tuolla Aasian vilkkaassa liikenteessä kuorma-auton akselin katketessa, akseli irroitetaan ja viedään korjattavaksi. Autoa ei siirretä vaan korjataan tiellä.
- Anonyymi
Turvallisuuden taso tulisi liikenteessä olla kaikille sama. Velvollisuudet turvallisuuden saavuttamisen suhteen ovat sitten eri tienkäyttäjäryhmillä eritasoisia ja erilaisia, koska tienkäyttäjäryhmiä on erilaisia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait453243Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3933Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3810Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68780Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60714- 14672
Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32611Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es21601- 42580
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3559