Ennakkoperintärekisteriin kuulumaton

laskuttaa alvillisia laskuja. Miten tämä on mahdollista ja mitä aiheuttaa maksajalle/yrittäjälle? Voiko laskuttaa siltä ajalta alvillisena kun vielä kuului tuohon rekisteriin vai lakkaakko oikeus kun poistuu rekisteristä? Lähettelee siis vanhoja laskuja nyt. Jopa yli kolme vuotta vanhoja.
11279
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Pitääkö laskun maksajan maksaa kuitenkin jotain ennakonpidätyksiä jonnekin?

Äänestä
  • Laskun maksajan pitää maksaa se lasku

    Äänestä

  • Neuvoisin niin, että kannattaa varmuuden vuoksi maksaa laskun lisäksi myös ne palkanmaksun oheiskustannukset. Silloin on itte ainakin varmalla pohjalla. Ei tule verovouti sulta tuon kauoan asiakkaana vaatimaan mitään jälkiveroja.

    Äänestä

  • Jos laskuttaja on yritys (osakeyhtiö, kommandiittiyhtiö tai avoin yhtiö) niin laskun maksajan tulee tehdä 13%n suuruinen pidätys laskun alv0 summasta ja tilittää tämä summa eteenpäin verottajalle

    Äänestä

  • Anonyymi00005 kirjoitti:

    Jos laskuttaja on yritys (osakeyhtiö, kommandiittiyhtiö tai avoin yhtiö) niin laskun maksajan tulee tehdä 13%n suuruinen pidätys laskun alv0 summasta ja tilittää tämä summa eteenpäin verottajalle

    Tuo oli ihan hyvä läppä. Mutta täällä on sellaisia pölvästejä, että ne ottaa nämä kieli poskessa heitot tosissansa. Joku alkaa vielä tosiaan lähetellä 13% alveja verottajalle.

    Äänestä

Mitä jos maksaja ei tiedä että yritys ei kuulu ennakkoperintärekisteriin?

Äänestä
  • Jos maksaja on yritys / yrittäjä, tuota vaihtoehtoa ei ole olemassa. Kuuluu tietää.

    Jos maksaja on kuluttaja, ei liene merkitystä sisältääkö lasku alvia vaiko ei. Kotitalousvähennystä tuon laskun perusteella on turha hakea.

    Äänestä

  • Anonyymi00007 kirjoitti:

    Jos maksaja on yritys / yrittäjä, tuota vaihtoehtoa ei ole olemassa. Kuuluu tietää.

    Jos maksaja on kuluttaja, ei liene merkitystä sisältääkö lasku alvia vaiko ei. Kotitalousvähennystä tuon laskun perusteella on turha hakea.

    Kuluttajalle on kyllä väliä onko alviton vai alvillinen lasku. Kuluttajan ei tarvitse aina maksaa alvia eli sen voi vähentää.

    Äänestä

  • Anonyymi00009 kirjoitti:

    Kuluttajalle on kyllä väliä onko alviton vai alvillinen lasku. Kuluttajan ei tarvitse aina maksaa alvia eli sen voi vähentää.

    Osaava kuluttaja saa vähentää laskuistaan Alvit ihan aina. Ilmoitus vaan verottajalle, ja alvit lähtee.

    Äänestä

  • Jos ei tiedä varmaksi, niin asiasta voi soittaa maan ylimmälle veroviranomaiselle, eli joko Purralle taikka jollekin hänen avustajistaan.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi-ap kirjoitti:

laskuttaa alvillisia laskuja. Miten tämä on mahdollista ja mitä aiheuttaa maksajalle/yrittäjälle? Voiko laskuttaa siltä ajalta alvillisena kun vielä kuului tuohon rekisteriin vai lakkaakko oikeus kun poistuu rekisteristä? Lähettelee siis vanhoja laskuja nyt. Jopa yli kolme vuotta vanhoja.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu