Erikoinen ilmiö

Anonyymi-ap

Törmänyt ilmiöön, jossa julkisiin tilohin tarkoitettuja puistonpenkkejä näkee yksityisten rannoilla ja venelaitureille. Mitenkähän lienevät sinne joutuneet. Malliltaan vielä sellaisia, että ei enää ostamalla saa, Veronmaksajien omaisuuden anastamnen on sitä samaa varastamista kuin yksityiseltäkin luvatta ottaminen.

11

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainakin sinisellä maalilla maalatun penkin näin yksityisen laiturilla.

• Anonyymi

Näi valon,aamen.

• Anonyymi

Enpä tietysti yksittäisistä penkeistä tiedä niiden osto- ja myyntihistoriaa, mutta sen tiedän, että vanhemman mallisia monet kunnat, seurakunnat ym. myyvät nykyään huokeallakin nettihuutokaupoissa. Kiertonet on pelkästään julkisen sektorin myyjille. Kaikenlaista on kaupan. Sinne vaan etsiskelemään.

Ja mitä nyt olen kaupunkien ja kuntien puistoja trampannut, niin vähän enää näkee niitä sellaisia irtonaisia, putkirunkoisia puistonpenkkejä. Kyllä ne ainakin isommilla ja vilkkaamilla kylillä on korvautuneet muunlaisilla, pääosin kiinteillä ratkaisuilla.

• Anonyymi

Kävin sivulla, niin ei siellä yhtään puistonpenkkiä ollut myynnissä. Tuo vaaleansininen penkki, jonka näin, niin oli siistikuntoinen ja hyvässä maalissa. Nähnyt jo mona vuotta olleen tällä kesälomalaisella. En usko, että on hakkinut omalla rahallaan. Vaatteisiin on tarttunut Niinistöä lainatakseni kasakka ottaa minkä irti saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin sivulla, niin ei siellä yhtään puistonpenkkiä ollut myynnissä. Tuo vaaleansininen penkki, jonka näin, niin oli siistikuntoinen ja hyvässä maalissa. Nähnyt jo mona vuotta olleen tällä kesälomalaisella. En usko, että on hakkinut omalla rahallaan. Vaatteisiin on tarttunut Niinistöä lainatakseni kasakka ottaa minkä irti saa.

Ei kai siellä ainakaan se sama penkki voi olla myynnissä, koskapa se jo jonkun käytössä on. On siellä kuitenkin niitä myyty joskus. Tämä on vain yksi esimerkki: https://kiertonet.fi/huutokaupat/puistonpenkki-4-139012

Mutta saa noita uusinakin ostettua kuka vaan kuluttaja. Eivät tosin näytä olevan huokeita. https://www.terasputkikaluste.fi/tuotteet/ulkokalusteet/perinteinen-puistonpenkki-info

Olen jopa paikallisissa rautakaupoissa nähnyt myytävän maaliakin.

Ei tämä nyt omaan nilkkaan kalahtanut, mutta että jotta ihan vaan se yleinen muistutus, että ei esitettäisi (mahdollisesti) valheellista väitettä tai vihjausta kanssaihmisestä, jos se on omiaan tuottamaan haittaa, vai miten se lakiteksti menikään. Se voi käydä jopa oman kukkaron päälle.

Olen toki samaa mieltä yhteisen omaisuuden kunnioittamisen tärkeydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai siellä ainakaan se sama penkki voi olla myynnissä, koskapa se jo jonkun käytössä on. On siellä kuitenkin niitä myyty joskus. Tämä on vain yksi esimerkki: https://kiertonet.fi/huutokaupat/puistonpenkki-4-139012

Mutta saa noita uusinakin ostettua kuka vaan kuluttaja. Eivät tosin näytä olevan huokeita. https://www.terasputkikaluste.fi/tuotteet/ulkokalusteet/perinteinen-puistonpenkki-info

Olen jopa paikallisissa rautakaupoissa nähnyt myytävän maaliakin.

Ei tämä nyt omaan nilkkaan kalahtanut, mutta että jotta ihan vaan se yleinen muistutus, että ei esitettäisi (mahdollisesti) valheellista väitettä tai vihjausta kanssaihmisestä, jos se on omiaan tuottamaan haittaa, vai miten se lakiteksti menikään. Se voi käydä jopa oman kukkaron päälle.

Olen toki samaa mieltä yhteisen omaisuuden kunnioittamisen tärkeydestä.

Tämä nähty penkki on ollut siinä yksityisrannassa jo kymmenkunta vuotta. Sininen väri prikulleen sama kuin julkisten tilojen penkissä. Kalliita varmasti tuolloin olivat. Enpä usko että olisi pulittanut isoja rahoja, kun luvatta ottamalla saa ilmaiseksi. Uusina monta sataa euroa per kipale. Tuskin oli ensimmäinen temppu tekijälleen ottaa oman käden oikeudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä nähty penkki on ollut siinä yksityisrannassa jo kymmenkunta vuotta. Sininen väri prikulleen sama kuin julkisten tilojen penkissä. Kalliita varmasti tuolloin olivat. Enpä usko että olisi pulittanut isoja rahoja, kun luvatta ottamalla saa ilmaiseksi. Uusina monta sataa euroa per kipale. Tuskin oli ensimmäinen temppu tekijälleen ottaa oman käden oikeudella.

Soita jo polliisit 😂👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä videolla penkki on nähtävissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soita jo polliisit 😂👍

Vie se penkki takaisin sinne mistä otit. Helpotat poliisin työtä.

• Anonyymi

Jos jonkun penkki on ongelma, menköön kysymään.
      Minua ei kiinnosta missä kukakin istuu, istukoon vaikka kalliissa nahkasohvassa tai kannon päässä.

• Anonyymi

Näitä penkkejä on Suomi täynnä. Niin kunnilla kuin esim taloyhtiöillä, jo varmaan 60 vuotta. Kyllä ne vaan käytöstään poistuu ja myydään/lahjoitetaan pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45359
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11240
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2239
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1639
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe