Laivan liputus Suomeen ei lisää huoltovarmuutta millään tavalla.
Sen voi liputtaa kriisin sattuessa ja sodankin aikana vaikka Panamaan eikä siihen vaadita Suomen lupaa ta hyväksyntää.
Laivan voi liputtaa kriisin sattuessa pois Suomesta ihan noin vaan
13
317
Vastaukset
- Anonyymi
Viro houkuttelee varustamoita eikä Ruotsikaan ole hyljeksitty vaihtoehto.
- Anonyymi
Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.
Oletuksena on, että Itämeren porauslautat tekevät rahaa ja siksi ovat reiteillään pääkaupunkien välillä. Minä en menisi niihin ilman suomenkielistä palvelua enkä varmasti ole ainoa.
Ei minulla ole mitään hyvää sierraleonelaista palvelua vastaan, mutta en etsi sellaista kokemusta matkalla Tukholmaan tai Tallinnaan.
Suomenkielinen asiakaspalvelu säilyy, koska sitä tarvitaan. Se loppuu, jos sitä ei tarvita oli tukia tai ei koska ei tuet palkkoja kata. Laivat siivotaan Helsingissä. Sillä on paljon suurempi merkitys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.
Oletuksena on, että Itämeren porauslautat tekevät rahaa ja siksi ovat reiteillään pääkaupunkien välillä. Minä en menisi niihin ilman suomenkielistä palvelua enkä varmasti ole ainoa.
Ei minulla ole mitään hyvää sierraleonelaista palvelua vastaan, mutta en etsi sellaista kokemusta matkalla Tukholmaan tai Tallinnaan.
Suomenkielinen asiakaspalvelu säilyy, koska sitä tarvitaan. Se loppuu, jos sitä ei tarvita oli tukia tai ei koska ei tuet palkkoja kata. Laivat siivotaan Helsingissä. Sillä on paljon suurempi merkitys.''Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.''
Jos näin toimisi yksi varustamo, melko varmasti monet seuraisivat perässä.
Liberian lipun alla varustamo ei maksa veroja suomeen, eikä palkkaa suomalaisia työntekijöitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.''
Jos näin toimisi yksi varustamo, melko varmasti monet seuraisivat perässä.
Liberian lipun alla varustamo ei maksa veroja suomeen, eikä palkkaa suomalaisia työntekijöitä.Onhan noin tehty. Kyllä suomalais omisteisia laivoja seilaa vaIlkka minkä lipun alla.
Lipun vaihto ei ole mikään ilmainen ja pelkästään ilmoitusluontoinen asia!
Jamnessa tapauksessa menettää ne tukiaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.''
Jos näin toimisi yksi varustamo, melko varmasti monet seuraisivat perässä.
Liberian lipun alla varustamo ei maksa veroja suomeen, eikä palkkaa suomalaisia työntekijöitä.Kyllä se palkkaa suomalaisia työntekijöitä, jos se on kannattavaa.
Jos taas suomalaisia ei kannata palkata, niin ongelma on ilmeisesti osaamisen tai työmoraalin puutteessa.
Minun on vaikea kuvitella, että vaikka Viikkari toisi ulkomailta työntekijät siivoamaan laivat Suomen satamissa. Tosin taitaa se olla nytkin ulkomaalaisten tekemää, mutta verot tulee Suomeen.
- Anonyymi
Joskus 80-luvulla Finnlines liputti kiulut Bahaman lipun alle.
Tosin, porukka oli härmäläisiä.
Finlines oli tuolloin osaksi valtion omistuksessa. - Anonyymi
Sillä lippumaalla ei mahdollisessa kriisitilanteessa ole niinkään merkitystä vaan sillä, ovatko laivat Suomen valtion käytettävissä ja sitähän ei takaa mikään eikä kukaan.
- Anonyymi
Suomi ei voi edes kriisitilanteessa ottaa käyttöön ulkomaisessa omistuksessa olevia aluksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ei voi edes kriisitilanteessa ottaa käyttöön ulkomaisessa omistuksessa olevia aluksia.
Miksi ei voi ottaa käyttöönsä edes kriisitilanteessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei voi ottaa käyttöönsä edes kriisitilanteessa?
Kysytkö tosissasi sitä, miksi Suomi ei voi kansallistaa ulkomaisten omistusta Suomessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysytkö tosissasi sitä, miksi Suomi ei voi kansallistaa ulkomaisten omistusta Suomessa?
Jos näin toimittaisiin, kyseessä olisi merirosvous.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos näin toimittaisiin, kyseessä olisi merirosvous.
Rosvotulla aluksella olisi sitten kiva pörrätä Haminan ja Kotkan väliä.
Ulkomaisissa satamissa se palautettaisiin alkuperäisille omistajilleen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on14052- 453953
Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai803271Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist303065Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1632811En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛142807- 252369
Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?42180Kirjotan ikävää ulos
Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run141788Sinä se vaan jaksat
Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et231707