Laivan voi liputtaa kriisin sattuessa pois Suomesta ihan noin vaan

Anonyymi-ap

Laivan liputus Suomeen ei lisää huoltovarmuutta millään tavalla.
Sen voi liputtaa kriisin sattuessa ja sodankin aikana vaikka Panamaan eikä siihen vaadita Suomen lupaa ta hyväksyntää.

13

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Viro houkuttelee varustamoita eikä Ruotsikaan ole hyljeksitty vaihtoehto.

• Anonyymi

Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.

Oletuksena on, että Itämeren porauslautat tekevät rahaa ja siksi ovat reiteillään pääkaupunkien välillä. Minä en menisi niihin ilman suomenkielistä palvelua enkä varmasti ole ainoa.

Ei minulla ole mitään hyvää sierraleonelaista palvelua vastaan, mutta en etsi sellaista kokemusta matkalla Tukholmaan tai Tallinnaan.

Suomenkielinen asiakaspalvelu säilyy, koska sitä tarvitaan. Se loppuu, jos sitä ei tarvita oli tukia tai ei koska ei tuet palkkoja kata. Laivat siivotaan Helsingissä. Sillä on paljon suurempi merkitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.

Oletuksena on, että Itämeren porauslautat tekevät rahaa ja siksi ovat reiteillään pääkaupunkien välillä. Minä en menisi niihin ilman suomenkielistä palvelua enkä varmasti ole ainoa.

Ei minulla ole mitään hyvää sierraleonelaista palvelua vastaan, mutta en etsi sellaista kokemusta matkalla Tukholmaan tai Tallinnaan.

Suomenkielinen asiakaspalvelu säilyy, koska sitä tarvitaan. Se loppuu, jos sitä ei tarvita oli tukia tai ei koska ei tuet palkkoja kata. Laivat siivotaan Helsingissä. Sillä on paljon suurempi merkitys.

''Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.''

Jos näin toimisi yksi varustamo, melko varmasti monet seuraisivat perässä.

Liberian lipun alla varustamo ei maksa veroja suomeen, eikä palkkaa suomalaisia työntekijöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

''Ne laivat olisi liputettu Liberiaan, jos se olisi kannattavaa. Sekään ei ole huono vaihtoehto.''

Liberian lipun alla varustamo ei maksa veroja suomeen, eikä palkkaa suomalaisia työntekijöitä.

Onhan noin tehty. Kyllä suomalais omisteisia laivoja seilaa vaIlkka minkä lipun alla.
        Lipun vaihto ei ole mikään ilmainen ja pelkästään ilmoitusluontoinen asia!
        Jamnessa tapauksessa menettää ne tukiaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se palkkaa suomalaisia työntekijöitä, jos se on kannattavaa.

Jos taas suomalaisia ei kannata palkata, niin ongelma on ilmeisesti osaamisen tai työmoraalin puutteessa.

Minun on vaikea kuvitella, että vaikka Viikkari toisi ulkomailta työntekijät siivoamaan laivat Suomen satamissa. Tosin taitaa se olla nytkin ulkomaalaisten tekemää, mutta verot tulee Suomeen.

• Anonyymi

Joskus 80-luvulla Finnlines liputti kiulut Bahaman lipun alle.
      Tosin, porukka oli härmäläisiä.
      Finlines oli tuolloin osaksi valtion omistuksessa.

• Anonyymi

Sillä lippumaalla ei mahdollisessa kriisitilanteessa ole niinkään merkitystä vaan sillä, ovatko laivat Suomen valtion käytettävissä ja sitähän ei takaa mikään eikä kukaan.

• Anonyymi

Suomi ei voi edes kriisitilanteessa ottaa käyttöön ulkomaisessa omistuksessa olevia aluksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi ei voi edes kriisitilanteessa ottaa käyttöön ulkomaisessa omistuksessa olevia aluksia.

Miksi ei voi ottaa käyttöönsä edes kriisitilanteessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ei voi ottaa käyttöönsä edes kriisitilanteessa?

Kysytkö tosissasi sitä, miksi Suomi ei voi kansallistaa ulkomaisten omistusta Suomessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysytkö tosissasi sitä, miksi Suomi ei voi kansallistaa ulkomaisten omistusta Suomessa?

Jos näin toimittaisiin, kyseessä olisi merirosvous.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos näin toimittaisiin, kyseessä olisi merirosvous.

Rosvotulla aluksella olisi sitten kiva pörrätä Haminan ja Kotkan väliä.
        Ulkomaisissa satamissa se palautettaisiin alkuperäisille omistajilleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45349
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11233
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2212
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1609
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe