Eli nyt 2025? Kun aiemmin oli tuo TYP, tai MOPA pitkäaikaistyöttömille, niin onko se edelleen sen jälkeen kun työllisyyspalvelut siirtyi kunnan hoidettavikai? Onko se aivan samaa touhua?
Kysyn koska menen kai kohta työttömäksi ,ja mulle tuli edellisellä kerralla jo kutsu TYPpiin...muttei se ehtinyt alkaa, olen ollut muualla, eli en työttömänä.
Kertokaa millasta se on nykyään teillä, jotka olette joutuneet MOPAan tai TYPpiin?
Pengotaanko terveystiedot, joutuuko kuntouttavaan työtoimintaan samalla tavalla kun aiemmin?
Miten nykyään TYP/MOPA homma toimii 2025?
16
344
Vastaukset
- Anonyymi
Enpä tiedä kun olen työttömyys-kyvyke eläkkeellä.
Voi niitä sätkiä lussuttaa kotonakin, lomotella kaliaa ja höpistä politiikasta ja sodasta. - Anonyymi
Olen ollut nyt 3v työttömänä...pakkohakuja 2kpl/kk eikä mitään muuta ole ollut koko aikana...ikää 55v. Ensi viikolla tosin pitää mennä aktivointisuunnitelma tapaamiseen missä työkkärin ja sossun tantta. Mitään en aio muuttaa, edelleen haen niitä paikkoja eli hoidan ensisijaiset työnhaku velvoitteet.
- Anonyymi
Sellaiset "palvelut" vaativat myös perusteet, ja ilman perusteita niitä ei käynnistellä eikä niihin osallistuta.
Voivat kutsuja lähetellä, mutta sinä voit vastata että et tarvitse tuollaisia palveluja, jatkat siis vain työnhakijana ja se siitä.
Jos viranomainen väittää muuta, sitten häneltä olisi löydyttävä jonkinlainen valituskelpoinen lausunto asiasta, esim. tuomioistuimen toteamus siitä että olet esim. elämänhallintaongelmainen. Muussa tapauksessa ei asia oikein kestä merivettä lainkaan, ja viranomainen väittämistä jatkamalla aiheuttaa vain itselleen ongelmia koska sinä voit tehdä hänen kunniaa loukkaavista väitöksistä hallintokantelun ja rangaistuspyynnön. - Anonyymi
Sinne ei siis mitenkään "jouduta", vaan perusteet on löydyttävä.
Pidät tietenkin itse huolen siitä että mitään perusteita ei ole, ja kiistät muutoinkin viranomaisen valheet. Jos jatkaa valehtelua, kantele.
Nauhoita tällaiset keskustelutapaamiset aina, siihen on lakiin perustuva oikeus. Nauhoitus siksi, että voit riitatilanteessa todistaa nauhoituksella helposti mitä viranomainen hölmöili, ja miksi hän teki (siinä vaiheessa) myös vakuutuspetokseksi rinnastettavan toimen karenssilla, ilman perustetta.- Anonyymi
Eikö sinulla ole ystäviä ja ainoa harrastus kapulakieli+pykälät+kelailu?
- Anonyymi
Pitääkö tapaamisen tallennuksesta ilmoittaa osallisille vai voiko vaan laittaa luurin taskuun tallennus päällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö tapaamisen tallennuksesta ilmoittaa osallisille vai voiko vaan laittaa luurin taskuun tallennus päällä?
Saa tallentaa ilman lupaa, koska ovat viranomaisia ja virkavastuussa + tässä tilanteessa käsitellään sinun tietoja eli olet osallinen tilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kun kysymys on sinun asioistasi, voit tallentaa avoimesti tai salaa. Googlaamalla löydät myös oikeuslaitoksen kannan tilanteeseen, muistaakseni oikeusasiamies sanoi että jos viranomainen yrittää estää talllentamista, se on jo sellaisenaan peruste päättää se tapaaminen siihen.
Tarkoitus on siis turvata kansalaisten oikeusturva, siksi oikeus tallentamiseen, varsinkin kun tilanteesta on vaikea saada todistetta muulla tavalla. Viranomaisella puolestaan EI ole oikeutta tallentaa tilaisuutta ilman sinun lupaasi. Jos yrittää tallentaa ilman lupaasi, sekin on peruste päättää se tilaisuus siihen ja tehdä asiasta kantelu.
Viranomainen on julkinen toimija, jonka pitää tietää ilman tallennuksiakin, mitä häneltä edellytetään laissa, eli viranomaisen toiminnan on kestettävä päivänvaloa.
Muiden ihmisten asioimista taas ei saa nauhoitella, se on salakatselua tmv. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ole ystäviä ja ainoa harrastus kapulakieli pykälät kelailu?
Ei, minulla ei ole sellaisia ystäviä joita voi pyytämättään saada esim. kuntouttavasta työtoiminnasta.
Eikä harmita yhtään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kun kysymys on sinun asioistasi, voit tallentaa avoimesti tai salaa. Googlaamalla löydät myös oikeuslaitoksen kannan tilanteeseen, muistaakseni oikeusasiamies sanoi että jos viranomainen yrittää estää talllentamista, se on jo sellaisenaan peruste päättää se tapaaminen siihen.
Tarkoitus on siis turvata kansalaisten oikeusturva, siksi oikeus tallentamiseen, varsinkin kun tilanteesta on vaikea saada todistetta muulla tavalla. Viranomaisella puolestaan EI ole oikeutta tallentaa tilaisuutta ilman sinun lupaasi. Jos yrittää tallentaa ilman lupaasi, sekin on peruste päättää se tilaisuus siihen ja tehdä asiasta kantelu.
Viranomainen on julkinen toimija, jonka pitää tietää ilman tallennuksiakin, mitä häneltä edellytetään laissa, eli viranomaisen toiminnan on kestettävä päivänvaloa.
Muiden ihmisten asioimista taas ei saa nauhoitella, se on salakatselua tmv.Täydennetään tätä vielä sen verran, että tallentaminen on siis sallittua, mutta tallennetta ei saa käyttää asiattomuuksiin esim. julkaista sitä jossain.
Viranomaisellakin on oikeuksia.
Tallentamisen tarkoitus on siis vain varmistaa ja mahdollistaa viranomaisen virheellisen toiminnan selvittäminen, kas kun ilman tallennetta viranomaisen sana on aina vahvempi kuin asiakkaansa sana. (ns. luotettavuusolettama, joka koskee viranomaisia) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, minulla ei ole sellaisia ystäviä joita voi pyytämättään saada esim. kuntouttavasta työtoiminnasta.
Eikä harmita yhtään.Voisi tuoda jotain sisältöä perutuslain ja kelailun täyttämään elämääsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi tuoda jotain sisältöä perutuslain ja kelailun täyttämään elämääsi.
Teit tuossa paikkansapitämättömän olettaman minun elämäni sisällöstä, tuo voisi olla jo hallintokantelun paikka kun viranomaisella menet tuollaista mokeltamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teit tuossa paikkansapitämättömän olettaman minun elämäni sisällöstä, tuo voisi olla jo hallintokantelun paikka kun viranomaisella menet tuollaista mokeltamaan.
Eikö elämässäsi ole muuta sisätöä, kuin hallintokantelulut ja virkailijoiden (Kela, työkkäri, kunta) haukkuminen? Hanki elämä "lakimies".
- Anonyymi
Koko TYP, TYM järjestelmä pitäisi lopettaa kokonaan!
- Anonyymi
Kunnilla ei ole TYPpiä eikä MOPpia. Olen pitkäaikaistyötön ja ainostaan työpaikkojen haku kirjattu aktivointisuunnitelmaani. "Lisäpalveluita" saa, jos niitä haluaa lisätä suunnitelmaan.
- Anonyymi
Pelkkä Aktivointisuunnitelma tuo automaattisesti mukaan sosiaalitoimen, vaikka ihminen ei olisi ikinä ollut sosiaalitoimen asiakas tai hakenut Toimeentulotukea. Tämä antaa myös valtuudet tutkia ihmisen terveystietoja kun yrittävät laittaa työttömiä Kuntouttavaan työtoimintaan keinolla millä hyvänsä.
Mikäli olette työtön niin tehkää Työllistymissuunnitelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1405689Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido753223Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t891705- 1231153
- 151094
- 55972
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain76954- 55924
Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27825