Minulle on epäselvää näkyykö ansiosidonnaisesta kerryttämä eläke eläkearviossa vai ei.
Soitin kerran eläkeyhtiöön ja sieltä sanottiin ettei se näy.
Mielestäni se näkyy vai olenko oikeassa?
Kokemuksia?
Näkyykö ansiosidonnaisen kertymä eläkearviossa?
6
230
Vastaukset
- Anonyymi
En osaa sanoa lasketaanko se vasta sitten kun tehdään lopullinen eläkelaskelma.
Jos joku tietää sanoa. - Anonyymi
Miksi et voi katsoa sitä sinun arviotasi. Siinä erittelyssä lukee mitä siinä näkyy
- Anonyymi
Ei siitä otteelta näy mitään montako euroa on ansainta vaan montako päivää on saanut työttömyysetuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siitä otteelta näy mitään montako euroa on ansainta vaan montako päivää on saanut työttömyysetuutta.
Kokonainen vuosi näkyy noin puolivälissä seuraavaa vuotta, näin ainakin Kevassa. Eli, ei näy heti, vaan kun koko vuosi on selvä.
- Anonyymi
Työeläkeyhtiöni on Ilmarinen. Siellä näkyi työssäoloaikana kunkin vuoden kohdalla vuosittainen eläkekertymä. Jäin työttömäksi 61-vuotiaana, ja olen ollut nyt anssilla pian kaksi vuotta. Vuosittainen eläkekertymä ei enää näy. Olin yhteydessä Ilmariseen ja sieltä kerrottiin että kerryttää eläkettä, mutta se ei tosiaan näy kuten työsäoloaikana. Kertoivat että kohdallani vuosittainen kertymä on 55 €, jos olet 65:een asti anssilla. Anssin perusteena oleva tulo oli aika keskimääräistä korkeampi. Työssäoloajan loppuvuosien kertymä oli siellä 110-120 €/vuosi.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta,
Onpa ihme että anssi ei näy eläkearviossa. Luulin että näkyy.
Näissä on vissiin eroja eri yhtiöissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....588760Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3066594Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?995907- 1523810
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.283203Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.623119- 1541934
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171766- 321448
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191216