Harvinaisen ylpeästi kertoo, kun ovat päässeet vähävaraisille tarkoitettuun ruoka-avun piiriin.
Jasmin on ylpeä saamastaan ruoka-avusta
384
3106
Vastaukset
- Anonyymi
Oi. Niidenhän ei tarvitse kaupasta enää hakea kuin tupakat ja alko...
Ei ihme että on onnellinen. - Anonyymi
Oulussa toimii Prikkakeskus joka jakaa lehti/nettitiedon mukaan 700 ruokakassia joka viikko. Lisäksi valmistavat 2000 aamupalaa ja lounasta joka viikko. On laskettu, että 3000 oululaista saa näin viikoittain ruoka-apua tavalla tai toisella. Tuo on varmasti vähävaraisille opiskelijoille ja vähävaraisille eläkeläisille suuri apu.
- Anonyymi
Taitaa moni hakea pussin, vaikka rahaakin olis.
- Anonyymi
Minusta tämä oli oikeasti hyvä postaus, oli asiallinen teksti ja oikeasti hyviä ruokakuvia. Monesti tuntuu, että samat kuvat ja asiat toistuu, niin tämä oli pitkästä aikaa erilainen julkaisu!
- Anonyymi
Samat ruokakuvat on aikasemminkin olleet. Nyt vaan lisänä silakat ranskalaisten kanssa ja rasvaista dippiä. Ei todellakaan mitään gurmee ruokaa. Tällä pariskunnalla on vaan ihan erikäsitys asioista kuin muilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat ruokakuvat on aikasemminkin olleet. Nyt vaan lisänä silakat ranskalaisten kanssa ja rasvaista dippiä. Ei todellakaan mitään gurmee ruokaa. Tällä pariskunnalla on vaan ihan erikäsitys asioista kuin muilla.
No nuo nyt ei kyllä silakoita ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nuo nyt ei kyllä silakoita ole.
Savustettua lohta.
- Anonyymi
Hävikkiä tulee tosi paljon päivittäin. Useempien kannattaa hankkia hävikki tuotteita. Joka kantilta hyvä asia. Hienoa Jasmin!
- Anonyymi
Siis joku niiden kaveri tuo muutaman viikon välein pakkasen täyteen ruokaa. Kandee tuntee oikeita ihmisiä. Ei sitä ruoka avun piiriin pääse kun asuu vuokra kolmiossa keskustassa. Tästä kokemusta itsellä kun oon koettanut joskus saada avustusta.
- Anonyymi
Jasmin on harvinainen oululainen kun kehtaa ja uskaltaa kertoa. Suurin osa häpeää eikä kerro edes lähimmilleen. Oulussa on häpeällistä olla vähävarainen, tai käyttävänsä punalaputettuja tai hävikkituotteita.
- Anonyymi
Minä ostan hyvin usein punalaputettuja tuotteita. Usein miten leipomotuotteita. Mutta, en hae mistään jakeluista ilmaisia ruokakasseja. Katson, että ne kuuluvat todella vähävaraisille. Heille, joilla ei ole kunnolla rahaa ruokaan. Mutta, jos eteen tulisi sellainen tilanne, että rahaa ei olisikaan ruokaan, niin kyllä minä sitten hakisin ruokakassin ihan varmasti.
Eikä täällä Oulussa ole häpeällistä olla vähävarainen. Turha luulo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ostan hyvin usein punalaputettuja tuotteita. Usein miten leipomotuotteita. Mutta, en hae mistään jakeluista ilmaisia ruokakasseja. Katson, että ne kuuluvat todella vähävaraisille. Heille, joilla ei ole kunnolla rahaa ruokaan. Mutta, jos eteen tulisi sellainen tilanne, että rahaa ei olisikaan ruokaan, niin kyllä minä sitten hakisin ruokakassin ihan varmasti.
Eikä täällä Oulussa ole häpeällistä olla vähävarainen. Turha luulo.Miksi on? Kaupoissa myydään hävikkikasseja ja aina ne tuntuu menevän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi on? Kaupoissa myydään hävikkikasseja ja aina ne tuntuu menevän.
Hävikkiruoka mitä jaetaan on ilmaisena tarvitseville on eri asia kuin osallistu hävikkitalkoisiin, kun ostat kaupasta punalaputettuja ssioita/kasseja/laatikoita. Näitä ostaa todella moni. Jasminille tuodaan kotia ilmaisruokaa kaverin toimesta eli ei kuulu oikeasti niihin perheisiin, kenelle hävikkiruoka jako on tarkoitettu. Tätä voisi sanoa jopa huijaamiseksi ja aseman väärinkäytöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hävikkiruoka mitä jaetaan on ilmaisena tarvitseville on eri asia kuin osallistu hävikkitalkoisiin, kun ostat kaupasta punalaputettuja ssioita/kasseja/laatikoita. Näitä ostaa todella moni. Jasminille tuodaan kotia ilmaisruokaa kaverin toimesta eli ei kuulu oikeasti niihin perheisiin, kenelle hävikkiruoka jako on tarkoitettu. Tätä voisi sanoa jopa huijaamiseksi ja aseman väärinkäytöksi.
Eikös sen miehellä ole tajuttomat ulosottovelat, tuloista napsataan iso osa velkoihin. Muija äippärahalla joten kyllä noi voi vähävsiseksi määritellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä täällä Oulussa ole häpeällistä olla vähävarainen. Turha luulo.Hyvätuloiset ostaa nyt punalappuiset, ei niitä jää enää köyhien ruokajonoihin. Niissä on lähinnä leipää ja koulujen ylijäämä ruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvätuloiset ostaa nyt punalappuiset, ei niitä jää enää köyhien ruokajonoihin. Niissä on lähinnä leipää ja koulujen ylijäämä ruokaa.
Missä ne saavat säilymään ne koulujen ylijäämäruoat?
Nehän saa kouluilta vasta iltapäivällä, ja ruokajonot on aamupäivisin. Missä on ruokajonojakelu Oulussa jossa saa ihan sitä ylijäämäruokaa?
- Anonyymi
Oulussa koulutkin tarjoavat ylijäämäruokaa. Paikallislehti ilmoittaa, että yksi annos maksaa 1€.
- Anonyymi
Minulle jäi semmoinen kuva, että Jassu ja Marko vetää välistä ruokaa, kun kaveri tuo joka toinen viikko pakastimen täyteen. Meneeköhän tämä homma nyt oikein? Joku apua tarvitseva jää ilman ruokaa.
- Anonyymi
Miksi eivät hae itse? Toivottavasti monelle huonokuntoiselle ja varattomalle eläkeläiselle on yhtä hyvä palvelu.
- Anonyymi
Voi ei. Mistä tai kenestä nyt sitte valitetaan? Kuka tekee väärin? Paha sanoo kun ei tiedetä kuka hoitaa ja mitä. Luuletko että nuo ite lähtisi hakemaan jotain. Itse se kertoi et kävipä hyvä juttu heille.
- Anonyymi
Apua tarvitseva? Tiiätkö miten paljon ruokaa joutuu roskiin jokainen päivä? Että eiköhän tuota tavaraa riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apua tarvitseva? Tiiätkö miten paljon ruokaa joutuu roskiin jokainen päivä? Että eiköhän tuota tavaraa riitä.
Tekevät väärin, jos eivät oikeasti tarvitse apua tämän asian kanssa ja "kaveri" jemmaa heille ruokaa, mikä on tarkoitus oikeasti jakaa vähävaraisille. Silloin se on välistä vetämistä ja moraalisesti väärin tekemistä. Se kyseinen ruoka ei ole menossa roskiin, vaan aidosti henkilöille, jotka sitä tarvitsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt se ruoka ei mene roskiin, vaan sitä jaetaan niille, joilla ei ole varaa ostaa kaupasta ruokaa.
Noinhan sen tarkoituksen pitäisi olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekevät väärin, jos eivät oikeasti tarvitse apua tämän asian kanssa ja "kaveri" jemmaa heille ruokaa, mikä on tarkoitus oikeasti jakaa vähävaraisille. Silloin se on välistä vetämistä ja moraalisesti väärin tekemistä. Se kyseinen ruoka ei ole menossa roskiin, vaan aidosti henkilöille, jotka sitä tarvitsee.
Haittaa sun elämää miten? Näyttää toi pari arvostavan ruokaa ja tekee soseet ja kaikki itse vauvalleenkin. Moni ei ees osaa tehdä mitään itse. Ei kait sitä mitään nykypäivän ihmisille sopivia mikro ruokia tuolleen jaeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haittaa sun elämää miten? Näyttää toi pari arvostavan ruokaa ja tekee soseet ja kaikki itse vauvalleenkin. Moni ei ees osaa tehdä mitään itse. Ei kait sitä mitään nykypäivän ihmisille sopivia mikro ruokia tuolleen jaeta.
Kenelle ne Pilttiruoat on tarkoitettu, jotka näkyvät instakuvissa?
- Anonyymi
Näin ymmärsin myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle ne Pilttiruoat on tarkoitettu, jotka näkyvät instakuvissa?
Ossianille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ossianille.
Eihän ne voi olla, kun just joku sanoo, että Jassu tekee kaiken itse!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ossianille.
Joku kirjoitti, että Jasmin tekee itse kaikki soseet.
- Anonyymi
Joo tuttava kuskina joka tuo heille tätä hävikkiruokaa..vahakankaat vetää välistä...ei toimi kuski oikein..se ruokahan pitää ihan ite hakea ei tällä prikalla ole kotiinkuljetusta 🤔
- Anonyymi
Mistä tiiät ettei hae?
- Anonyymi
Mutta tiedetäänkö, että kyseessä on Prikka? Jos on joku toinen jakelu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tiedetäänkö, että kyseessä on Prikka? Jos on joku toinen jakelu?
Seurakunnatkin jakavat ruokakasseja. Tarkistin netistä ja siellä oli tieto, että se jako tapahtuu kerran viikossa. Tuskin niissä kasseissa on niin paljon ruokaa, että pakastin täyttyy. Tai mistä senkään tietää?
- Anonyymi
Jos vaikka olisikin joku muu ku tämä prikka niin ne ei kuljeta sitä hävikki ruokaa kotiin
- Anonyymi
Ehkä tää on vain Jasminin tapa kertoa asia, jos kuitenkin vähän hävettää: Mukava tuttu mies tuo hävikkiruokaa kotiin = käydään ruokajakelussa.
- Anonyymi
Heillä tuntuu olevan hyvä palvelu.
- Anonyymi
Minä en ikinä kertois tuollaista asiaa kenellekkään.
- Anonyymi
Ruokakuvien seassa oli kuvia Pilttipurkeista. Purkkeja näytti olevan 8 kappaletta. Moni aikuinenkin syö Pilttiruokia. Olen joskus ostanut (mangoa, yms.) jälkiruoaksi ja välipalaksi työpaikalle.
- Anonyymi
Vieläkö se irstas vanhempi paappa on päässyt pukille?
- Anonyymi
Ai se ex aviomies joka on kuollut jo viime vuoden puolella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai se ex aviomies joka on kuollut jo viime vuoden puolella?
no, varmaan on...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no, varmaan on...
Viriiliä toimintaa.
- Anonyymi
Pitää laittaa viestiä näille jotka jakavat ruokahävikkiä ja antaa osoitteita ja tiedustella tästä kotiinkuljetus palvelusta 🚚🚐
- Anonyymi
Näin! Nyt vain ilmoitusta joka paikkaan ympäriämpäri, että joku jossain on saanut ilmaista apua. Oululaiset eivät ole yhtään ilkeitä ihmisiä eikä kateellisia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin! Nyt vain ilmoitusta joka paikkaan ympäriämpäri, että joku jossain on saanut ilmaista apua. Oululaiset eivät ole yhtään ilkeitä ihmisiä eikä kateellisia!
Me muutkin halutaan sama palvelu! Jos kerran ruokaa tuodaan kotia niin, mikä ettei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti liikuntarajoitteiset (pientä eläkettä nauttivat) )vanhukset saavat myös hävikkiruoat suoraan kotiovelle. 🚚🛍️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me muutkin halutaan sama palvelu! Jos kerran ruokaa tuodaan kotia niin, mikä ettei.
Postauksessahan ei sanota, että kukaan sitä ruokaa heille tuo. Itse hakevat kuten muutkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Postauksessahan ei sanota, että kukaan sitä ruokaa heille tuo. Itse hakevat kuten muutkin.
Hyvä jos hakevat itse. Siinä saa samalla liikuntaa.
- Anonyymi
Ei hyvää päivää taas! On oululaisten perusluonne eli kateus noussut oikein huolella pintaan!
Joku saa hävikkiruokaa niin täysi rähinä päällä.
Joku tuttava tuo tuolle autottomalle pariskunnalle sitä hävikkiruokaa niin täysi rähinä päällä.
Kyllä te Toppilalaiset voitte hakea sitä ruoka-apua siitä omilta kulmiltanne ihan rauhassa vaikka kävellen tai polkupyörällä.
Monta muutakin paikkaa ja ruoka-avun jakajaa Oulusta löytyy. Googlaamaan.- Anonyymi
Eihän tuosta kukaan ole kateellinen. Jos hävikkiruoan hankkiminen on noin helppoa miten Jasmin siitä kertoo, niin jokainen sitä haluava voi myös tilata sitä kotiinsa.
- Anonyymi
Ilmaista hävikkiruokaa näyttää olevan tarjolla ihan keskikaupugillakin. Kunhan vaan kävelee ja hakee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaista hävikkiruokaa näyttää olevan tarjolla ihan keskikaupugillakin. Kunhan vaan kävelee ja hakee.
Jassulle toimitetaan kotiin ja pakastimeen saa kerralla parin viikon ruuat. Näin kehuu itse.
- Anonyymi
Miksi muiden pitäisi hakea hävikit kävellen tai pyörällä? Miksi tämä pariskunta ei tee samoin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muiden pitäisi hakea hävikit kävellen tai pyörällä? Miksi tämä pariskunta ei tee samoin?
Missä kohtaa se sanoo, että se heille tuodaan kotiin saakka? En löydä sellaista mainintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toppilassa tuskin tarvitsee autoa päästäkseen ruokajakelupaikalle, vai mitä? Vaikka onhan monella työttömällä ja vähävaraisella oma auto joten mikäpä se estää kurvaamasta naapurikortteliin komiasti kaaralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa se sanoo, että se heille tuodaan kotiin saakka? En löydä sellaista mainintaa.
Kertoo ainoastaan, että kiva mies tekee hakuja kauppoihin ja kouluihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun joku haluaa tuoda kotiin asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun joku haluaa tuoda kotiin asti.
Muutaman viikon ruuat kerralla.
- Anonyymi
Just joo että kateutta hävikkiruuasta...hyvää päivää sinnekkin😁
- Anonyymi
Varmaan ovat hävikkiruuan tarpeessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan ovat hävikkiruuan tarpeessa.
Jokainen hävikkiruokaa tarvitseva saa sitä, kun menee vaan rohkeasti hakemaan. Eihän siitä sen vuoksi tarvi olla kateellinen.
Katsoin juuri netistä tietoa ja havaitsin, että monessa seurakunnan paikassa on myös tarjolla ilmaisia aamiaisia ja lounaita. Jokaiselle jotain.
- Anonyymi
Viime vuonna Marko ja Jasmin olivat työttöminä, nyt Jasmin hoitovapaalla ja Marko työtön, tosin taisi hetken olla töissä. Siitä Jasmin mainitsikin joka päivä.
Taitavat olla vähän laiskansorttista porukkaa tai ainakin Jasmin on ollut löhes koko aikuisikänsä. Mutta kade en ole : )- Anonyymi
Oletko varma ? 🤔
- Anonyymi
Onko Marko saanut taas potkut? Kesällä oli vielä kesälomalla ja sen jälkeen Jasmin saatteli joku aamu Markoa töihinkin. Kuinka lie asiat oikeasti. Täällähän on esillä vain pelkkiä arvauksia.
- Anonyymi
Nykyään töhertelee päivät pitkät kotona. Ei sillä muutakaan tekemistä ole.
- Anonyymi
Marko kertoi instassaan, että hänen askeltensa määrä on 12 000 askelta päivässä. Noilla askelmäärillä voi kävellä kauemmaskin hakemaan hävikkiruokaa. Kovakuntoinen mies jaksaa varmasti kantaa vaikka 10 kilon säkin kotiin.
- Anonyymi
Kuutamolla paistettuja silakoita ja ranskanpottuja.🌜🐟🍟
- Anonyymi
Kolmen kuplassa elävät 24/7, mitäs nyt välillä mummi, mun äiti on kuvioissa.
Ei taida Markon muita lapsiakaan olla heidän elämässä mukana tai pitävät asian yksityisenä. - Anonyymi
Olen jotenkin ymmärtänyt, että näitä ruokakasseja jakavat ainakin eri uskonnolliset yhteisöt. Tuleeko ruoka sitten sinne sen Prikkakeskuksen kautta? Vaikea tietää, kun mitään tietoa ei oikein löydy netistä. Mutta, seurakunnat tarjoavat kuitenkin ilmaisia aamiaisia ja lounaita. Näin ainakin seurakuntalehdet kertovat.
- Anonyymi
Jasminin kannattaisi kertoa ihan suoraan, että mistä he itse hakevat hävikkiruokansa, ettei tule väärinkäsityksiä siitä millä keinoin ne hävikkiruoat heille päätyvät.
- Anonyymi
Täh? Meinaatko, etteivät he ole oikeutettuja hävikkiruokiin vaikka oletettavasti molemmat ovat työttöminä?
- Anonyymi
Melkoista luksusta on heidän elämä, hah.. Ja joku vielä kuvittelee, että heitä joku täällä kadehtii. Jasminin puolisona on työtön, alkoholisoitunut, vararikkoon itsensä tuhlannut entinen pt ja itse hän on entinen malli, jonka päivät kuluvat itseään kuvaten ja kehuen. Voi mitä unelmaa he elävätkään kera hävikkiruoan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista luksusta on heidän elämä, hah.. Ja joku vielä kuvittelee, että heitä joku täällä kadehtii. Jasminin puolisona on työtön, alkoholisoitunut, vararikkoon itsensä tuhlannut entinen pt ja itse hän on entinen malli, jonka päivät kuluvat itseään kuvaten ja kehuen. Voi mitä unelmaa he elävätkään kera hävikkiruoan.
Mikä muu syy voisi olla tähän hävikkiruokarahinään täällä tänään kuin kateus?
Enpä muista moista ketjua ennen nähneeni. Onko Oulun vesijohtovedessä jotain mikä laittaa ihmiset näin sekaisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä muu syy voisi olla tähän hävikkiruokarahinään täällä tänään kuin kateus?
Enpä muista moista ketjua ennen nähneeni. Onko Oulun vesijohtovedessä jotain mikä laittaa ihmiset näin sekaisin?Se on syytä, että eivät elä mitää luksuselämää, kuten koittavat lähettää. Asuvat yksiössä, syövät hävikkiruokaa ja käyvät van ilmaispaikoissa, kun rahaa ei ole. Eivät ole kertaakaan maksaneet esim Oulun taidemuseossa käynnit eli eivät jätä rahaa euroakaan taiteelle. Ja huvittavinta tässä on, että Jassu koittaa kehua miestänsä taiteilijaksi ja kuvittelee tarvivansa ateljeeta, kun maton töherryset tupakeittiössä liikaa tilaa. Kaukana jassun maalaamat kulissit totuudesta. Jäi taas valheista kiinni.
- Anonyymi
Joo. Tarkentavaa tietoa pitäis saada että mistä/miten niin paljon ruokaa päätyy heille että pakastin täyttyy? Vai onko heillä sitten vain pieni pakastelokero jääkaapin yhteydessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Tarkentavaa tietoa pitäis saada että mistä/miten niin paljon ruokaa päätyy heille että pakastin täyttyy? Vai onko heillä sitten vain pieni pakastelokero jääkaapin yhteydessä?
Normaalin kokoinen jääkaappi-pakastin näyttää kuvien perusteella olevan.
- Anonyymi
Muutamaksi viikoksi saavat kerrallaan ruokaa..
- Anonyymi
Jasmin,yllätit minut.Sinussa on jotain.Wau...En olis uskonut.Kiitos sanoistasi.
- Anonyymi
"Jasmin Vähäkangas on paikassa Oulu.
13 t
·
Oulu
·
Nyt puhutaan ruoasta ja tarkemmin sanottuna hävikkiruoan käytöstä. Ketkä ovat puolesta ja ketkä vastaan? Toisaalta, voiko sitä vastaan olla? 🤔
Oon ennenkin sivunnut aihetta, samoin mieheni @markovahakangas kirjoitti siitä eräälle tililleen jokin aika sitten. ❤️
Mehän ollaan molemmat hyvän ruoan rakastajia. Tarkoitan sitä kaikilla tavoin; ruoan makua, annosten ulkonäköä ja vaihtelua syömisissä. Siihen Markon em. postaukseen joku oli kommentoinut, että mieluusti hankkisi hävikkituotteita, mutta kaupasta ne kuulemma häviävät aina nopeampien käsiin eikä niitä ehdi saamaan.
Meidän hävikkiruoka(rakkaus)tarinamme Markon kanssa alkoi mukavasti ja täysin yllättäen. Tutustuttiin joitain vuosia sitten yhteen tosi kivaan mieheen ja joskus myöhemmässä vaiheessa kävi ilmi, että hän hoitaa hakuja esim. kouluilta ja kaupoilta. Suomeksi sanottuna aina muutaman viikon välein hakee isot satsit hyvää ruokaa, mitä oltaisiin päiväysten vuoksi heittämässä pois.
Päästiin sitten ns. hänen rinkiinsä ja herranen aika, kuinka tyytyväisiä ollaan siitä oltu. Muutamaksi viikoksi saadaan aina pakastin täyteen vaikka ja mitä, paljon on tullut myös kokeiltua ja löydettyä uusia ruokia tämän homman ansiosta. Nyt syksyllä ollaan sitten vielä saatu mun äidiltä (kotikodin puutarhasta) suuret määrät omenoita (bambinolle soseeksi) ja marjoja pakkaseen, niin erittäin bueno!
Kaikki säästäminen houkuttaa tietenkin, mutta kyllähän hävikkiruokaa kannattaa muutenkin aina mahdollisuuksien salliessa käyttää. On suorastaan kuvottavaa ajatella sitä määrää, kuinka paljon oikeasti hyvää ruokaa heitetään roskiin, joten kyllä siitä tulee hyvä fiilis, että saa edes pienen osan siitä ”pelastettua”. " - Anonyymi
Kyllä tuosta Jasminin kertomuksesta saa sen kuvan että joku ruokanoutaja tuo heille ison satsin parin viikon välein.
- Anonyymi
Siis tällä tyypillä on joku oma rinki jolle se käy keräilemässä niitä hävikkiruokia muutaman viikon välein. Ilmeisesti toimittaa ne rinkiläisilleen kotiin asti. En näe tuossa nyt mitään kummallista tai väärää sinänsä.
Kävikö nyt niin, että "paljon melua tyhjästä?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tällä tyypillä on joku oma rinki jolle se käy keräilemässä niitä hävikkiruokia muutaman viikon välein. Ilmeisesti toimittaa ne rinkiläisilleen kotiin asti. En näe tuossa nyt mitään kummallista tai väärää sinänsä.
Kävikö nyt niin, että "paljon melua tyhjästä?"Minä olen ymmärtänyt, että nuo kertaluonteiset " hävikkiannokset" eivät ole koskaan niin suuria, että niillä täytettäisiin pakastin täyteen. Voi olla, että olen väärässä, mutta kun olen katsonut esim. tv-ohjelmia aiheesta tai kuullut muutoin jotain, niin kerralla saa vain yhden muovikassillisen jotain hävikkiruokaa. Tietoni voi siis olla väärä, koska henkilökohtaista kokemusta asiasta ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt, että nuo kertaluonteiset " hävikkiannokset" eivät ole koskaan niin suuria, että niillä täytettäisiin pakastin täyteen. Voi olla, että olen väärässä, mutta kun olen katsonut esim. tv-ohjelmia aiheesta tai kuullut muutoin jotain, niin kerralla saa vain yhden muovikassillisen jotain hävikkiruokaa. Tietoni voi siis olla väärä, koska henkilökohtaista kokemusta asiasta ei ole.
Minulla on sama käsitys. Etenkin, kun lähipiirissä on henkilö, joka käy silloin tällöin kassillisen ruokaa hakemassa. Ei tuoda kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sama käsitys. Etenkin, kun lähipiirissä on henkilö, joka käy silloin tällöin kassillisen ruokaa hakemassa. Ei tuoda kotiin.
Naapurin vanha rouva hakee joskus perjantaisin ruokakassin läheiseltä seurakunnalta. Mukana on aina yksi kassi. Vaivainen on. Rollaattori on apuna.
- Anonyymi
Aikuinen ihminen. Eikö yhtään hävetä että joutuu hakemaan eväänsä leipäjonossa? Terve työkykyinen ihminen.
- Anonyymi
Joskus ihmiset ajattelevat että heillä pitää olla joku aate että tuntevat itsensä hyväksi ihmiseksi ja paremmaksi kuin muut. Sitten aletaan esim. uskovaiseksi ja tuomitaan muita tai aletaan eläinten- ja ilmastonsuojelijaksi ja tuomitaan muita. Voi myös alkaa syömään hävikkiruokaa ja tuntea itsensä näin paremmaksi kuin muut koska niin paljon menee ruokaa roskiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus ihmiset ajattelevat että heillä pitää olla joku aate että tuntevat itsensä hyväksi ihmiseksi ja paremmaksi kuin muut. Sitten aletaan esim. uskovaiseksi ja tuomitaan muita tai aletaan eläinten- ja ilmastonsuojelijaksi ja tuomitaan muita. Voi myös alkaa syömään hävikkiruokaa ja tuntea itsensä näin paremmaksi kuin muut koska niin paljon menee ruokaa roskiin.
Tämä siis jos nämä "kääntyneet" alkavat kovaäänisesti kehumaan omaa paremmuuttaan ja nimenomaan tuomitsemaan muita jotka eivät toimi kuin he, ja haluavat julkisuutta aatteellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä siis jos nämä "kääntyneet" alkavat kovaäänisesti kehumaan omaa paremmuuttaan ja nimenomaan tuomitsemaan muita jotka eivät toimi kuin he, ja haluavat julkisuutta aatteellaan.
Leikolla oli hyviä juttuja kuten esim. että mistä tietää että joku on kasvissyöjä. No siitä että se itse aina kertoo sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikolla oli hyviä juttuja kuten esim. että mistä tietää että joku on kasvissyöjä. No siitä että se itse aina kertoo sen.
.siis Ismolla eli Leikola, koomikko...
- Anonyymi
Suurina taiteen ystävinä Vähäkankaat kävivät nyt Oulun Päivänä Oulun taidemuseossa. Sinne on Oulun Päivänä vapaa pääsy. Ettei tule sanomista, niin kerron että olen itsekkin käyttänyt tuota mahdollisuutta hyväkseni.
- Anonyymi
Jasmin kertoo, että kiva mies hakee hävikkiruokia kouluilta ja kaupoista, joita he sitten saavat ja pakastin täyttyy.
- Anonyymi
Mistä kukaan tietää minkä kokoinen tuo niiden pakastin on? Ei ainakaan kuvissa ole näkynyt mitään suurta arkkupakastinta. Tavalliseen jääkaappi-pakastin-yhdistelmään ei paljon mahdu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kukaan tietää minkä kokoinen tuo niiden pakastin on? Ei ainakaan kuvissa ole näkynyt mitään suurta arkkupakastinta. Tavalliseen jääkaappi-pakastin-yhdistelmään ei paljon mahdu.
Veikkaisin, että heidän jääkaappi-pakastimensa tilavuus on jääkaapin osalta on n. 232 litraa ja pakastimen osalta n. 107 litraa. Mutta, jos joku saa kassillisen hävikkiruokaa, niin ei sillä pakastin täyty kahdeksi viikoksi. Joten hävikkiä pitää saada paljon enemmän. Tuon kokoisessa pakastimessa on 3 lokeroa (hyllyä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaisin, että heidän jääkaappi-pakastimensa tilavuus on jääkaapin osalta on n. 232 litraa ja pakastimen osalta n. 107 litraa. Mutta, jos joku saa kassillisen hävikkiruokaa, niin ei sillä pakastin täyty kahdeksi viikoksi. Joten hävikkiä pitää saada paljon enemmän. Tuon kokoisessa pakastimessa on 3 lokeroa (hyllyä).
Vastahan Jasmin pakasti niitä omenasoseita ja marjapusseja. Täällä vielä melskattiin, että marjapussit pitää lätistää eikä pakastaa noin isoina kappaleina.
Jos noista hävikkiruokatarpeista valmistaa ruokia, ja pakastaa, niin eipä tuollaiseen jääkaapin yhteydessä olevaan pakastimeen paljon mahdu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastahan Jasmin pakasti niitä omenasoseita ja marjapusseja. Täällä vielä melskattiin, että marjapussit pitää lätistää eikä pakastaa noin isoina kappaleina.
Jos noista hävikkiruokatarpeista valmistaa ruokia, ja pakastaa, niin eipä tuollaiseen jääkaapin yhteydessä olevaan pakastimeen paljon mahdu.Heillä on iso pakastin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heillä on iso pakastin.
Missä on kuva pakastimesta? Ei ole kuvissa näkynyt mitään isoa pakastinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos noista hävikkiruokatarpeista valmistaa ruokia, ja pakastaa, niin eipä tuollaiseen jääkaapin yhteydessä olevaan pakastimeen paljon mahdu.Ei tarvitse marjapusseja lätistää, koska pakastin on riittävän suuri. Sinne mahtuu.
- Anonyymi
"Muutamaksi viikoksi saadaan aina pakastin täyteen..."
- Anonyymi
Hyvä vain, että näinä aikoina saa ilmaiset ruuat.
- Anonyymi
Nimen omaan näin. Ne ilmaiset hävikit kuuluvat etenkin heille, jotka niitä eniten tarvitsevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimen omaan näin. Ne ilmaiset hävikit kuuluvat etenkin heille, jotka niitä eniten tarvitsevat.
Niin niill, joille kuuluu. Jassun oma hehkutuksen mukaanhe eivät tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niill, joille kuuluu. Jassun oma hehkutuksen mukaanhe eivät tarvitse.
Koska on hehkuttanut etteivät tarvitse? Ainahan nuo ostavat tavallisia edullisia ruokatarpeita. Ei mitään kalliita luksusjuttuja muutenkaan heillä näy.
Silti Jasmin vaikuttaa tosi tyytyväiseltä elämäänsä nyt pienen lapsen äitinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska on hehkuttanut etteivät tarvitse? Ainahan nuo ostavat tavallisia edullisia ruokatarpeita. Ei mitään kalliita luksusjuttuja muutenkaan heillä näy.
Silti Jasmin vaikuttaa tosi tyytyväiseltä elämäänsä nyt pienen lapsen äitinä.Aiemmin kävivät ulkona syömässä. Sauhara oli ainakin suosittu paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiemmin kävivät ulkona syömässä. Sauhara oli ainakin suosittu paikka.
Piti olla Sauraha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti olla Sauraha.
Nepalilainen ruoka on hyvää.👳🏻♂️🍚
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiemmin kävivät ulkona syömässä. Sauhara oli ainakin suosittu paikka.
Eihän se Saurahassa syöminen mitään luksusta ole. Toiset käyvät Hesessa, Macissa, Meksikolaisessa, tai Pizzeriassa, toiset Saurahassa, tai Sushilla.
Luksusravintolat kalliine annoksineen on sitten eri asia, vaan eipä taida Oulusta löytyä. Paremmatkin ravintolat Oulussa ovat sitä perus keskitasoa pihveineen ja pahveineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se Saurahassa syöminen mitään luksusta ole. Toiset käyvät Hesessa, Macissa, Meksikolaisessa, tai Pizzeriassa, toiset Saurahassa, tai Sushilla.
Luksusravintolat kalliine annoksineen on sitten eri asia, vaan eipä taida Oulusta löytyä. Paremmatkin ravintolat Oulussa ovat sitä perus keskitasoa pihveineen ja pahveineen.Onko joku väittänyt, että Sauraha on joku luksusruokapaikka? Tuossa todettiin, että käyvät kuitenkin ns.ulkonakin syömässä. Eivät syö yksinomaan niitä hävikkiruokia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku väittänyt, että Sauraha on joku luksusruokapaikka? Tuossa todettiin, että käyvät kuitenkin ns.ulkonakin syömässä. Eivät syö yksinomaan niitä hävikkiruokia.
Kävivät joskus silloin kun Markolla oli vielä töitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku väittänyt, että Sauraha on joku luksusruokapaikka? Tuossa todettiin, että käyvät kuitenkin ns.ulkonakin syömässä. Eivät syö yksinomaan niitä hävikkiruokia.
Jos ulkona syödään,niin silloin ei ole rahasta tukkaa. Silloin ei tarvitse minkäänlaista ruoka-apua. Ne, joilla on oikeasti tarve, niin uneksivat vaan, että joskus pääsisi joskus edes johonkin syömään
Toisin sanoen Jassu ei tarvitse apua ja vielä pahempaa. Kun saa kerralla 2 viikon ruuat, kun muuta saa pariksi päiväksi.
Hyvin itsekeskeinen perhe nämä vähäkankaat.
- Anonyymi
Kunnolla kun saa englantilaista lihanuijaa, niin unohtuu nälkäkin!
- Anonyymi
Lihan mureutusta...
- Anonyymi
Moni olisi ylpeä tuollaisesta ruoka-avusta, jos sellaisen saisi...
- Anonyymi
On vastannut jollekkin Instagram ssa että valkkaavat aina mitä ruokia haluuvat.
- Anonyymi
Ompa erikoista. Miten ja missä tuo on mahdollista? Jos noin on, niin sittenhän parhaat eväät loppuvat ensin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompa erikoista. Miten ja missä tuo on mahdollista? Jos noin on, niin sittenhän parhaat eväät loppuvat ensin.
Valkkaavat päältä parhaat pois ja oikeat avuntarvitsevat jää saamatta ruuat. Näin syödään kuormasta. Toivottavasti epärehellinen avustaja jää kiinni, kun ei noin saa toimia.
- Anonyymi
Pepsijuomaa ja pekonia.
- Anonyymi
Sehän sitä Markon ja Jasminen kehumaa terveellistä ruokaa heidän perheessä.
- Anonyymi
Saako tuota ruoka-apua jokainen vai pitääkö olla vähävarainen? Kuka varattomuuden toteaa?
- Anonyymi
On jäänyt vähän epäselväksi, että mikä tuo "rinki" oikein on, josta saavat hävikkiruokaa.
- Anonyymi
Jassu ite kirjottaa että he aina valitsee mitä ruokia ottavat. Se on sama kun kaupassa kävisi. Oikea ruoka apu on sitä että sitä otetaan vastaan mitä kasseissa annetaan. Ei se muilla tuolla lailla toimi. Ei mikään ihme että on kaikesta niin onnellinen koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On jäänyt vähän epäselväksi, että mikä tuo "rinki" oikein on, josta saavat hävikkiruokaa.
Ei ehkä mikään virallinen avustusjärjestö ole tämä rinki. Ei voi tietää. Kysykää Jasminilta mikä se on ja miten siihen pääsette.
Itselläni on pienet mutta säännölliset tulot joten en tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ehkä mikään virallinen avustusjärjestö ole tämä rinki. Ei voi tietää. Kysykää Jasminilta mikä se on ja miten siihen pääsette.
Itselläni on pienet mutta säännölliset tulot joten en tarvitse.Ei ole tarvetta päästä tuohon rinkiin. Tulipahan vaan kysyttyä, kun Jasmin niin kovasti kehui sitä kivaa setää, joka hankkii heille sitä hävikkiruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tarvetta päästä tuohon rinkiin. Tulipahan vaan kysyttyä, kun Jasmin niin kovasti kehui sitä kivaa setää, joka hankkii heille sitä hävikkiruokaa.
Miehestä kirjoittaa eikä mistään sedästä.
Tokihan olette nyt jokaiseen ruoka-apua tarjoavaan yhdistykseen laittaneet kyselyä tuosta asiasta? Oulun alueella näkyy useita olevan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tokihan olette nyt jokaiseen ruoka-apua tarjoavaan yhdistykseen laittaneet kyselyä tuosta asiasta? Oulun alueella näkyy useita olevan.setä-mies varmaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tokihan olette nyt jokaiseen ruoka-apua tarjoavaan yhdistykseen laittaneet kyselyä tuosta asiasta? Oulun alueella näkyy useita olevan.Sedätkin voivat olla kivoja miehiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on pienet mutta säännölliset tulot joten en tarvitse.Voishan tuollaiseen liittyä vaikka ei rahan puolesta tarviskaan. Vois silläkin rahalla hankkia jotain muuta mikä menee nyt ruokaan. Ruoka on nykyään kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sedätkin voivat olla kivoja miehiä.
Toisen setä kyseessä...?
- Anonyymi
Mielelläni muuttaisin Ouluun ja saisin siellä aina muutaman viikon ruuat kerralla pakastimeen!
- Anonyymi
Muuta toki! Oulu on kiva maalaismainen kaupunki jossa keskustakin on mukavan pieni. Maaseutua suurin osa kun ympäristökuntia aikanaan liitettiin Ouluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta toki! Oulu on kiva maalaismainen kaupunki jossa keskustakin on mukavan pieni. Maaseutua suurin osa kun ympäristökuntia aikanaan liitettiin Ouluun.
Muutan kyllä, kun saan asunnon sieltä.
- Anonyymi
Ei voi kuin ihmetellä näitä kirjoituksia. 🤔
- Anonyymi
Mitäs, enkö olekaan ainoa joka tätä ketjua ihmettelee hiljaa taustalla?
- Anonyymi
Ihmettelet ja luet kuitenkin kaiken mitä täällä kirjoitetaan. Joten olet hyvin kiinnostunut siitä mitä täällä kirjoitellaan. 🧐
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelet ja luet kuitenkin kaiken mitä täällä kirjoitetaan. Joten olet hyvin kiinnostunut siitä mitä täällä kirjoitellaan. 🧐
Onhan tuo aika erikoista että ihmiset ovat kateellisia ruoka-avusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo aika erikoista että ihmiset ovat kateellisia ruoka-avusta.
Kukaan ei ole kateellinen siitä, kun joku syö, tai joutuu syömään vain hävikkiruokaa. Se, että ottaa kantaa tuohon asiaan ei välttämättä ole kaikkien kohdalla kateutta. Tuo on vain sinun luulottelua.
- Anonyymi
Hyviä ja jopa laadukkaita näyttävät olevan kivan miehen toimittamat ruoat.
- Anonyymi
Kun saa ilmaista hävikkiruokaa, niin rahaa säästyy sitten johonkin muuhun tarpeelliseen paljon enemmän. Ruoka on tunnetusti aika kallista.
- Anonyymi
Nyt oli possun sisäfilettä valmistettu, hyvää hävikkiruokaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli possun sisäfilettä valmistettu, hyvää hävikkiruokaa!
Porsaanliha ei ole siitä terveellisemmästä päästä. Kuten ei muunkaan punaisen lihan syönti. Onko Jasmin siirtynyt nyt uuteen vaiheeseen ruokatottumuksissaan? Muistelen, että hän on joskus kertonut terveellisistä ruokatottumuksistaan.
- Anonyymi
Ikävintä tuossa ilmiössä on se, että sitä ilmaista hävikkiruokaa hakevat nekin joiden ei olisi pakko siihen turvautua. Naapurin leskirouva hakee ruokaa eräästä seurakunnan jakelupisteestä lähes joka viikko. Omistaa kaksion, auton ja kesämökin, joten kovin köyhä ei voine olla. Tai jos onkin, niin tupakkaan on rahaa. Sitä polttelee pihalla hyvin näkyvästi.
- Anonyymi
Tuota on tapahtunut niin kauan kuin näitä ruokajakeluja on ollut. Paikalle menevät nekin joilla olisi varaa ostaa ruokatarvikkeensa. Vähävaraisillakin useilla on auto.
Toisaalta monet ruokaa jakelevat järjestöt kertovatkin, etteivät tarkista kenenkään tuloja vaan ruokaa jaetaan kaikille paikalle tulleille. Siksi tuota systeemiä myös hyväksikäytetään. Nyt en tarkoita, että Jasmin ja Marko hyväksikäyttäsivät, hehän ovat työttömiä, mutta on muita ihmisryhmiä jotka saavat kyllä elämiseensä ja olemiseensa rahaa riittävästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota on tapahtunut niin kauan kuin näitä ruokajakeluja on ollut. Paikalle menevät nekin joilla olisi varaa ostaa ruokatarvikkeensa. Vähävaraisillakin useilla on auto.
Toisaalta monet ruokaa jakelevat järjestöt kertovatkin, etteivät tarkista kenenkään tuloja vaan ruokaa jaetaan kaikille paikalle tulleille. Siksi tuota systeemiä myös hyväksikäytetään. Nyt en tarkoita, että Jasmin ja Marko hyväksikäyttäsivät, hehän ovat työttömiä, mutta on muita ihmisryhmiä jotka saavat kyllä elämiseensä ja olemiseensa rahaa riittävästi.Jasmin on äitiyslomalla joka on aikalailla eri asia kun työtön. Sen lapsi on alle puoli vuotias.
- Anonyymi
Niinhän Vähäkankailla on salijäsenyydet,, käyvät rafloissa syömässä,, Jasmin ainakin postaa aina kauppa ja shoppailupäivistä kuvia jne jne. Asuvat kolmiossa Oulun keskustassa. Tuo kolmio kävi ilmi jossain mitä Jasmin vastas jollekkin sen seuraajalle niitten kodista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasmin on äitiyslomalla joka on aikalailla eri asia kun työtön. Sen lapsi on alle puoli vuotias.
Kuten kirjoitin, en tarkoittanut Jasminia ja Markoa näillä hyväksikäyttäjillä!
Heidät varmasti voi laskea vähävaraisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän Vähäkankailla on salijäsenyydet,, käyvät rafloissa syömässä,, Jasmin ainakin postaa aina kauppa ja shoppailupäivistä kuvia jne jne. Asuvat kolmiossa Oulun keskustassa. Tuo kolmio kävi ilmi jossain mitä Jasmin vastas jollekkin sen seuraajalle niitten kodista.
Minun mielestäni tuo asunto näyttää olevan tupakeittiö + makuuhuone. Mitään erillistä olohuonetta näytä olevan. Jos olen väärässä niin korjatkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmio tai kaksio. Kaksiotkin voivat olla noissa vanhoissa kunnon kerrostaloissa 65,5 neliöisiä. Mutta, kaksiolta tuo noin äkkiseltään näyttää. Ei paha sekään.
- Anonyymi
Näin, tuosta voi hieman päästä eroon sillä että ruokakasseissa on lähinnä leipää ja huonohkoa kouluruokaa. Näin sitä haetaan vain tarpeeseen. Röyhkeimmät kiertää silti toki kaikki ja heittää pois sen mikä ei maistu. Hesassakin on ruokajonojen jäljiltä leipää katujen varsilla.
- Anonyymi
Jasmin ja Marko voisivat perustaa ihan ikioman blogin, jossa kertovat lukijoille ja katsojille, miten hävikkiruuista tehdään hyviä ja maukkaita aterioita. Siinä sivussa, ahkerina kuntosali-ihmisinä voisivat antaa myös vinkkejä kuntoiluun.
🍳🥚🥓🥗🍗🏃🏻♀️🏃🏻♂️🏋🏻♀️🏋🏻♂️- Anonyymi
Jokainen osaa valmistaa ruokaa ei siihen keltään neuvoja tarvita. Jos ei osaa, voi opetella. Koulussa opetettiin. Netistä löytyy tolloillekin sopivia riittävän yksinkertaisia reseptejä ihan you tubesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen osaa valmistaa ruokaa ei siihen keltään neuvoja tarvita. Jos ei osaa, voi opetella. Koulussa opetettiin. Netistä löytyy tolloillekin sopivia riittävän yksinkertaisia reseptejä ihan you tubesta.
Televisio on täynnä kokkiohjelmia, joista voi ottaa oppia ruoanvalmistukseen. Jotkut missit ja muut julkisuuden henkilöt ovat myös tehneet ruokajuttuja televisioon.
- Anonyymi
Riittää kun seuraa parin somea.
- Anonyymi
Tv-ohjelma siitä kuinka elätät perheesi hävikkiruualla ja kuinka paljon säästät siinä rahaa.
- Anonyymi
Hyvä vinkki. Sekä tiedot siitä mitä hyödyllistä hankit säästämilläsi rahoilla.
- Anonyymi
Suomessa ruoka pidetään tahallaan korkeissa hinnoissa. Leivät ohenee viikosta toiseen. Valmiit ruuat vetistyy jatkuvasti. Aivan huuhaa hommaa.
- Anonyymi
Onneksi on punalaputettuja eineksiä, 40% alennuksella myytäviä leivonnaisia ja leipiä sekä ilmaisia hävikkiruokia. Niillä voi parhaassa tapauksessa pärjäta aika pitkään.
- Anonyymi
Einesten laatu on surkea nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Einesten laatu on surkea nykyään.
Leivonnaiset ovat useissa paikoissa edellisenä päivänä leivottuja. Ihan tuoreen oloisia. Menevät heti aamusta kuin kuumille kiville. Punalaputetut einekset eivät yli viimeistä käyttöpäivää. Kuten eivät esim. alennetut jogurtit ja viilit. Eineksiäkin on monenlaatuisia.
- Anonyymi
Hesassa venäläiset hakee katumaastureilla ruokaa leipäjonosta . Ei oikein reilua. En ole kateellinen silti.
- Anonyymi
Näin! Eivät edes ole ainoa hyväksikäyttäjäryhmä maassamme. Ajatuksena, että jos joku ryhmä saa jotain ilmaiseksi, niin sitä pitää jakaa minullekin! Pienituloisuus ei heille ole mikään syy olla vaatimatta.
Eihän tätäkään ketjua edes olisi ilman näin ajattelevia.
- Anonyymi
Koskaan ei tiedä milloin joutuu hakemaan apua, huomista ei voi ennustaa!
- Anonyymi
Mutta että katumaasturilla ???
- Anonyymi
Saavat valikoida päältä kerralla muutaman viikon ruuat ja loput jaetaan muille muovikasseissa leipäjonossa.
- Anonyymi
Tuollainen valikoiminen ei ole oikein, mikäli se pitää paikkansa.
- Anonyymi
Oletko koskaan ajatellut alkavasi ihan virallisesti satujen kirjoittajaksi? Olisi sinun alasi.
Tässä hävikkiruokajutussa nyt voisit aikasi kuluksi alkaa selvitellä kaikilta ruokaa jakavilta järjestöiltä ja yhdistyksiltä miten ne toimivat, ja miten eroavat toisistaan.
Selvitä myös onko joitain vapaaehtoisia jotka keräilevät hävikkiruokia ja toimittavat halukkaille ottajille.
Sivistyneenä asian suhteen voit tulla kertomaan tänne palstalle, ja vauva-palstalle tietysti myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut alkavasi ihan virallisesti satujen kirjoittajaksi? Olisi sinun alasi.
Tässä hävikkiruokajutussa nyt voisit aikasi kuluksi alkaa selvitellä kaikilta ruokaa jakavilta järjestöiltä ja yhdistyksiltä miten ne toimivat, ja miten eroavat toisistaan.
Selvitä myös onko joitain vapaaehtoisia jotka keräilevät hävikkiruokia ja toimittavat halukkaille ottajille.
Sivistyneenä asian suhteen voit tulla kertomaan tänne palstalle, ja vauva-palstalle tietysti myös.Moro vaan Jassu ja Marko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivistyneenä asian suhteen voit tulla kertomaan tänne palstalle, ja vauva-palstalle tietysti myös.Todellista laupeuden työtä, jos joku kerää hävikkiruokia ja toimittaa ne vielä kotiovelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moro vaan Jassu ja Marko.
En ole kumpikaan, mutta hei vaan "Mirkku!"
Miten meni päiväsi siellä puhelinmyynnissä, tuliko kauppaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kumpikaan, mutta hei vaan "Mirkku!"
Miten meni päiväsi siellä puhelinmyynnissä, tuliko kauppaa?Sukupuoli ja ammattikunta meni väärin. Sinun on ehkä vaikea uskoa, mutta muiden elämä ei pyöri puhelinmyynnin ympärillä niin kuin sinun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivistyneenä asian suhteen voit tulla kertomaan tänne palstalle, ja vauva-palstalle tietysti myös.Mikä nyt on satua? Kirpaseeko totuus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen valikoiminen ei ole oikein, mikäli se pitää paikkansa.
Nimenomaa. Toivottavasti ei pidä paikkaansa, mutta Jasminin kirjoituksesta saa sen käsityksen, että valitsevat. Se on epäoikeudenmukaista ja väärinkäyttöä. Voi van miettiä, kuinka itsekeskeinen pitää olla, että väärinkäyttää vähävaraisille tarkoitettua palvelua oma etu edellä.
- Anonyymi
Ei nyt liity Jasminiin
Seppo Nissinen käy hakemassa hävikkiruokia kaupoista ja ottaa omalle perheelleen kaikki parhaat päältä ja vie loput juopoille ja eläkeläisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä nyt on satua? Kirpaseeko totuus?
"Saavat valikoida päältä kerralla muutaman viikon ruuat ja loput jaetaan muille muovikasseissa leipäjonossa"
Onko jotain todistetta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Saavat valikoida päältä kerralla muutaman viikon ruuat ja loput jaetaan muille muovikasseissa leipäjonossa"
Onko jotain todistetta?Jasminin kirjoitukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasminin kirjoitukset.
Missä muka Jasmin on kirjoittanut, että he valitsevat ensin päältä, ja loput menee jaettavaksi muovikasseissa leipäjonoissa?
Ihan itse taas keksit. Luuletko, että jossain leipäjonossa jaettaisiin tuoretta ruokaa mikä on ylijäänyt jossain koululla? Oikeasti?
Jasminhan oli jollekin kysyjälle vastannut vain, että saavat valita mitä ottavat.
Niitä leipäjonoja eli ruoka-avustuksia jakavat Oulun seudulla yhdistykset ja järjestöt, useita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä muka Jasmin on kirjoittanut, että he valitsevat ensin päältä, ja loput menee jaettavaksi muovikasseissa leipäjonoissa?
Ihan itse taas keksit. Luuletko, että jossain leipäjonossa jaettaisiin tuoretta ruokaa mikä on ylijäänyt jossain koululla? Oikeasti?
Jasminhan oli jollekin kysyjälle vastannut vain, että saavat valita mitä ottavat.
Niitä leipäjonoja eli ruoka-avustuksia jakavat Oulun seudulla yhdistykset ja järjestöt, useita.Eihän se ole valitsemista, että saavat valita, mitä ottavat.
Vai miten se nyt meni... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se ole valitsemista, että saavat valita, mitä ottavat.
Vai miten se nyt meni...Oletko tosiaan sitä mieltä, että kouluilta ylijäänyttä ruokaa voisi jakaa muovikasseissa ruokajonoissa? Niinhän kirjoitit tietäväsi.
Iltapäivällä jos hakee ylijääneet ruoat, ja seuraavana aamuna jaetaan muovikasseissa jonottajille.
Vai miten se nyt menee... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se ole valitsemista, että saavat valita, mitä ottavat.
Vai miten se nyt meni...Näillä tiedoilla sinun ei kannata ainakaan tuhlata aikaasi Hygieniapassin hankkimiseen! Et ikinä onnistu.
Koulujen ylijäämäruoka muovikassiin ja ruokajakeluun, joopa joo.
- Anonyymi
Sen käsityksen kirjoituksesta sai, että saavat valita mitä ottavat ja ruokaa riittää sitten hyvin muutamaksi viikoksi.
- Anonyymi
Joko te saitte selvitettyä edustaako tämä ruoan tuoja jotain avustusjärjestöä tai yhdistystä?
Vai tekeekö tuota hommaa omissa nimissään kerättyään jonkun ringin jolle kerää?
Tämähän se pitää ensin selvittää ennenkuin aletaan ketään kivittää.
Hävikkiruokaahan tulee joka arkipäivä kouluilla, ja kaupoissa, joten sitä haettavaa ja jaettavaa varmasti riittää yhdistysten ja järjestöjen ulkopuolellakin. Tuoreruokahan ei edes säily, joten se on jaettava samana päivänä.- Anonyymi
Toivotaan, että asianosaiset itse kertovat miten saavat hävikkinsä. Niin turhat puheet loppuvat siihen. Tuskin mikään organisaatio kertoo kenelle hävikkiruokia toimittavat. Niitä ruokiahan saa ilman, että pitää esittää henkilötodistus tai pankin tiliote osoittaakseen varattomuutensa. Tai mistä minä sen tarkalleen tiedän, kun en tuohon piiriin kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan, että asianosaiset itse kertovat miten saavat hävikkinsä. Niin turhat puheet loppuvat siihen. Tuskin mikään organisaatio kertoo kenelle hävikkiruokia toimittavat. Niitä ruokiahan saa ilman, että pitää esittää henkilötodistus tai pankin tiliote osoittaakseen varattomuutensa. Tai mistä minä sen tarkalleen tiedän, kun en tuohon piiriin kuulu.
Miksi hävikkiruokaa saavien pitää selvittää mistä saavat?
Täällä palstoilla jauhavienhan se pitää selvittää koska noin kovasti asia heitä vaivaa. Järjestöt ja yhdistykset eivät tietenkään kerro kun eivät tiedä ketä hakijat ovat juuri siitä syystä, ettei hakijoiden tarvitse esittää mitään vähävaraistodistuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä velvollisuus on kertoa yhtään mitään kaiken maailman kyselijöille? Pyh!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lähtee jotain kertomaan, niin olisi fiksua kertoa asia loppuun asti, jotta ei tule vääriä tulkintoja. Kun kertoo ainoastaan osatotuuden, niin sitten se voi mennä kuulijoilla arvailuksi. Toisaalta, eikö olisi parempi olla kertomatta lainkaan jokaikistä yksityisasiaansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hävikkiruokaa saavien pitää selvittää mistä saavat?
Täällä palstoilla jauhavienhan se pitää selvittää koska noin kovasti asia heitä vaivaa. Järjestöt ja yhdistykset eivät tietenkään kerro kun eivät tiedä ketä hakijat ovat juuri siitä syystä, ettei hakijoiden tarvitse esittää mitään vähävaraistodistuksia.Miksi hävikkiruokaa saavat kertovat julkisesti, että saavat hävikkiruokaa? Mikä pakko sitä on toitottaa koko kansalle, jos se sitten onkin arka aihe pohdittavaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä velvollisuus on kertoa kaiken maailman kyselijöille, että saa sitä hävikkiruokaa? Kerro se!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä velvollisuus on kertoa kaiken maailman kyselijöille, että saa sitä hävikkiruokaa? Kerro se!
Instaansa jokainen saa kirjoittaa mitä haluaa. Jasmin kirjoitti heidän saavan hävikkiruokaa joltain tutulta mieheltä.
Kenelläkään ei ole velvollisuutta käydä siellä instassa lukemassa.
Kannattaa olla käymättä jos noin kovin ottaa luonnon päälle jotkut instakirjoitukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lähtee jotain kertomaan, niin olisi fiksua kertoa asia loppuun asti, jotta ei tule vääriä tulkintoja. Kun kertoo ainoastaan osatotuuden, niin sitten se voi mennä kuulijoilla arvailuksi. Toisaalta, eikö olisi parempi olla kertomatta lainkaan jokaikistä yksityisasiaansa?
Onko tapahtunut rikos? Oletteko jo laittaneet tutkintapyyntöä?
- Anonyymi
Tää on hyvä aihe. Mulla on ollut yksi läheinen jakamassa apuja. Kertoi, että jos ja kun jotain jää niin niitä voi ottaa itselleen, eikä tarvite heittää roskiin. Kerran koronnan aikaan suuri tapahtuma peruttiin ja osallistujille olisi jaettu kassillinen kaikenlaisia lahjoja vitamiineja ja en nyt muista mitä niissä oli, mutta kivoja juttuja mitä ei yleensä ehkä jaoissa nähdä.
Tän palstan tylsien ja turhien mukajulkkisten juttujen rinnalla tää oli tosi kiva aihe.
Joku tuossa ehdotteli, niin voisi kyllä joku tehdä jonkin filmin sellaisen jonkin opastus jutun miten hyödyntävät näitä ruokiaan ja kokkausohjeita. Voisi olla jatkosarja jossa voisi seurata pidempään samoja ihmisiä.
Kuulun yhteen kokkausryhmään jossa vähävaraiset joskus valittaa, että joidenkin muiden ruuansäästövinkit ovat liian kalliita ja heitä ei aina kuunnella sitten juttelevat jostain eurolahjoituksesta jonka saa vain harvoin ja siinä on jauhoja ja muita kuivatuotteita, niistäkin olis kiva kuulla lisää. - Anonyymi
En tiedä tarkasti mitä nämä ruokakassit sisältää mutta kuitenkin sellaisia tuotteita jotka on kaupassakin halpoja eli jauhoja, kaurahiutaleita, makaronia, leipää, perunaa. Lisäksi vaikuttaa siltä että siellä on sellaisia aineita että ruokakassin hakijan pitää osata tehdä ruokaa niistä. Lihatuotteitahan siellä ei taida olla. Vaikuttaa siltä että ruokakassin hakija osaa leipoakin ja jos ei ole varaa ostaa jauhoja kaupasta niin onko sitten varaa maksaa sähkölaskua mikä kasvaa uunin käytöstä. Mutta aivan käypää arkiruokaa on esim. hernekeittopurkki ja sinne sitä halvinta lihaa eli nakkia ja makkaraa. Tai jos on paikka ja osaa keittää perunat niin sitten siihen purkista valmis jauhelihakastike ja raastaa porkkanaa kylkeen ja vielä tuoretta kurkkua lisäksi. Kaikki todella halpaa ruokaa. Tai no, nuo lihasäilykkeet maksaa todellakin maltaita. Mutta esim. keittoaineet saa pakasteesta parilla eurolla ja sinne nakkipaketti joka maksaa myös pari euroa niin siitä saa keiton pariksi päiväksi.
- Anonyymi
Tarkoitin siis että valmis lihapullakastike. Joskus niitä saa kympillä viisi purkkia tarjouksesta mikä on tietenkin harvinaista nykyaikana kun kaikki liha- ja kalatuotteet maksaa maltaita.
- Anonyymi
Nuo valmiit perunakeittoainekset pakasteesta on todella hyvä vaihtoehto kuten myös peruna-sipulisekoitus joista saa kiusauksia tehtyä sen mukaan minkälaisen haluaa. Jos nyt ajatellaan halpoja tuotteita niin kinkkukuutioita myydään joskus alle 2 euroa pussi ja siinä on paljon. Niitä, joita käytetään pizzan päällekin. Eikä ruokakermakaan nyt paljon maksa. Sähkölasku tietenkin kasvaa kun käyttää uunia. Eräässä kaupassa on joka viikko tarjouksia että mikroaterioita ja laatikoita saa eurolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo valmiit perunakeittoainekset pakasteesta on todella hyvä vaihtoehto kuten myös peruna-sipulisekoitus joista saa kiusauksia tehtyä sen mukaan minkälaisen haluaa. Jos nyt ajatellaan halpoja tuotteita niin kinkkukuutioita myydään joskus alle 2 euroa pussi ja siinä on paljon. Niitä, joita käytetään pizzan päällekin. Eikä ruokakermakaan nyt paljon maksa. Sähkölasku tietenkin kasvaa kun käyttää uunia. Eräässä kaupassa on joka viikko tarjouksia että mikroaterioita ja laatikoita saa eurolla.
Atrian maksalaatikko on parempaa kuin Saarioisten jossa on vähän maksanmalua ja liikaa riisiä. Ostan nykyään Atrian makslaatikkoa joka on halvempaa kuin Saarioisten maksalaatikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Atrian maksalaatikko on parempaa kuin Saarioisten jossa on vähän maksanmalua ja liikaa riisiä. Ostan nykyään Atrian makslaatikkoa joka on halvempaa kuin Saarioisten maksalaatikko.
Maksalaatikot on usein Minimanissa tarjouksessa eli eurolla saa. Mutta ei Saarioisten joka taas minun mielestäni on parempaa kuin Atrian. Mutta makunsa kullakin. Ja rusinoita pitää olla ehdottomasti.
- Anonyymi
Sukulaispappa haki aikoinaan niitä eu:n ruokakasseja. Jakoi sitten niissä olleita jauhopusseja naapureilleen ja tuttavilleen. Ylimääräiset menivät kuulemma roskiin.
- Anonyymi
Onkohan sama juttu näissä ruokakasseissa kuin siinä että kun on ilmainen ämpäri jaossa jossain kaupassa, niin on pitkät jonot odottamassa ovien avautumista. Tuollainen ämpäri maksaa alle 2 euroa kaupassa. Tai kun on jossain kahvitarjoilu eli kahvia paperimukista ja pitkopullan siivu niin lähdetään kaukaakin autoilla ilmaisille kahveille.
- Anonyymi
Tiedän kanssa näitä avustuskassien hakijoita jotka heittävät ryynit ja jauhot roskiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan sama juttu näissä ruokakasseissa kuin siinä että kun on ilmainen ämpäri jaossa jossain kaupassa, niin on pitkät jonot odottamassa ovien avautumista. Tuollainen ämpäri maksaa alle 2 euroa kaupassa. Tai kun on jossain kahvitarjoilu eli kahvia paperimukista ja pitkopullan siivu niin lähdetään kaukaakin autoilla ilmaisille kahveille.
Tulipa mieleen entinen työkaveri, joka polkaisi pyörällä töiden jälkeen aina sinne missä sattui olemaan ilmainen kahvitarjoilu ja kakku-, tai pullapala. Ei tyytynyt kuulemma yhteen kuppiin, vaan santsasi useaan kertaan ja ylimääräiset kakku-, ja pullapalat vilahtivati servietin mukana kassiin. Sama toistui työmaan ruokalassa. Leipää lähti aina mukaan. Ilmeteltiinkin, että kun mukana oli aina iso kassi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän kanssa näitä avustuskassien hakijoita jotka heittävät ryynit ja jauhot roskiin.
Iltapäivälehdessä oli juttu jostain köyhästä pitkäaikatyöttömästä nuoresta naikkosesta joka valitteli kohtaloaan. Oli saanut EU:n ruoka-apua mutta se liian huono makuunsa. Että mukana jauhoja tuntui olevan jopa loukkaus. "Hei kamoon tässäkö pitäs vielä jotain leipomista opetella! Oikeesti!"
- Anonyymi
Marko kertoo, että päivässä tulee käveltyä 12 000 askelta ja ruoka on 90% oikeaa. Mitä se "oikea ruoka" sitten tarkoittaakaan.
- Anonyymi
Ehkä aamiaiseksi pekonia ja munia.🥓🥚
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä aamiaiseksi pekonia ja munia.🥓🥚
Pekoni on hirvittävää. Ihan kuin kaataisi kuumaa suolaista rasvaa kurkustaan alas. >P
- Anonyymi
Oulussa kuulemma kaikki saavat muutaman viikon ruuat kotiin tuotuina parin, kolmen viikon välein.
Siis hävikkiruuat.- Anonyymi
Eikös esim. helluntailaisilla ole tällainen ruokajakelujuttu köyhille, velkaisille ja syrjäytyneille?
- Anonyymi
Ketkä kaikki? Vaikka olisi tuhat tarvitsijaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös esim. helluntailaisilla ole tällainen ruokajakelujuttu köyhille, velkaisille ja syrjäytyneille?
Netissä kerrotaan, että Toppilassa on jonkinlainen ruoanjakelu 13.päivä. Samoin kyseinen seurakunta jakaa 40€ maksukortteja, joilla voi ostaa elintarvikkeita. Ilmoituksessa kerrotaan, että kortteja on rajallinen määrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netissä kerrotaan, että Toppilassa on jonkinlainen ruoanjakelu 13.päivä. Samoin kyseinen seurakunta jakaa 40€ maksukortteja, joilla voi ostaa elintarvikkeita. Ilmoituksessa kerrotaan, että kortteja on rajallinen määrä.
Mahtavaa! Aplodeja sinulle! Olet vihdoin saanut selvitettyä edes yhden ruoan jakelijan Oulun seudulla.
Olet sinä vain niin taitava! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä kaikki? Vaikka olisi tuhat tarvitsijaa?
oululaiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oululaiset
Mutta, eihän kenenkään tarvitse esittää henkilötodistusta tai kertoa osoitetietojaan jos hakee hävikkiruokakassin. Joten kassin voi hakea vaikka asuisi Kärsämäellä tai Pihtiputaalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtavaa! Aplodeja sinulle! Olet vihdoin saanut selvitettyä edes yhden ruoan jakelijan Oulun seudulla.
Olet sinä vain niin taitava!Ei tuohon mitään tarvita erityistä erikoisosaamista. Sen kuin kirjoittaa helluntaiseurakunnan nimen googleen, niin sieltä sitä tietoa löytyy myös sinulle. Minä annan myös sinulle ablodit, koska osaat kerätä tietoja täältä suomi24:tä . Olet todella taitava netin käyttäjä. Se on mahtavaa!
Ps. Jos haluat lisää tietoa, niin googlaa sanoilla "ruoanjakelua Oulussa", niin saat varmasti lisää tietoa ko.asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuohon mitään tarvita erityistä erikoisosaamista. Sen kuin kirjoittaa helluntaiseurakunnan nimen googleen, niin sieltä sitä tietoa löytyy myös sinulle. Minä annan myös sinulle ablodit, koska osaat kerätä tietoja täältä suomi24:tä . Olet todella taitava netin käyttäjä. Se on mahtavaa!
Ps. Jos haluat lisää tietoa, niin googlaa sanoilla "ruoanjakelua Oulussa", niin saat varmasti lisää tietoa ko.asiasta.Et sitten sarkasmiani ymmärrä? Kiva.
Asiahan ei sinulle kuulu, mutta kerron kuitenkin, että kun tämä rähinäketju tänne ilmestyi katsoin uteliaisuuttani ketkä kaikki jakavat ruoka-apua ja milloin.
Löytyi monta. Jatka etsimistä niin löydät sinäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten sarkasmiani ymmärrä? Kiva.
Asiahan ei sinulle kuulu, mutta kerron kuitenkin, että kun tämä rähinäketju tänne ilmestyi katsoin uteliaisuuttani ketkä kaikki jakavat ruoka-apua ja milloin.
Löytyi monta. Jatka etsimistä niin löydät sinäkin.En tarvitse lisätietoa, koska en ole hävikkiruoan tarpeessa. Toivon, että ne jotka ovat sen tarpeessa hakevat tietoa ja saavat näin hävikkinsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuohon mitään tarvita erityistä erikoisosaamista. Sen kuin kirjoittaa helluntaiseurakunnan nimen googleen, niin sieltä sitä tietoa löytyy myös sinulle. Minä annan myös sinulle ablodit, koska osaat kerätä tietoja täältä suomi24:tä . Olet todella taitava netin käyttäjä. Se on mahtavaa!
Ps. Jos haluat lisää tietoa, niin googlaa sanoilla "ruoanjakelua Oulussa", niin saat varmasti lisää tietoa ko.asiasta.Ja saa tietoon ne muutkin paikat, kun viitsii googlata, mutta eipä taida Anonyymi
2025-09-09 11:03:46 osata itse googlata, kun kovin vaatii tietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja saa tietoon ne muutkin paikat, kun viitsii googlata, mutta eipä taida Anonyymi
2025-09-09 11:03:46 osata itse googlata, kun kovin vaatii tietoa.Vastasin jo! Lue sieltä vastaukseni. Osaatkos?
- Anonyymi
Eiköhän se riitä, että ilmoittaa kaupungin sosiaalitoimeen, että tarvitsen ruoka-avun.
Ja sitten kaikki järjestyy sitä kautta.- Anonyymi
Miten järjestyy sossun kautta?
Ei kai näitä järjestöjen, yhdistysten, seurakuntien, ja vapaaehtoisten ruokajakeluja silloin tarvittaisi jos sossun kautta kaiken saisi. Vai miten ajattelit? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten järjestyy sossun kautta?
Ei kai näitä järjestöjen, yhdistysten, seurakuntien, ja vapaaehtoisten ruokajakeluja silloin tarvittaisi jos sossun kautta kaiken saisi. Vai miten ajattelit?Ainakin aikaisemmin sai tiedot, että missä kaikkialla on hävikkiruuan jakelua, minä päivänä viikossa ja mihin aikaan.
- Anonyymi
Pitää varmaan pyytää, että saisinko ruoka-avun mallia Vähäkangas.
- Anonyymi
Juuri näin ja samalla tilaus sisään: karitsa sisäfileetä, härän sisäfileetä, porsaan sisällettävä, tuoretta tonnikalaa, pyhäksi fasaania...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin ja samalla tilaus sisään: karitsa sisäfileetä, härän sisäfileetä, porsaan sisällettävä, tuoretta tonnikalaa, pyhäksi fasaania...
Sekä kymmenen kiloa banaaneja.🍌🍌🍌
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maiskis!
- Anonyymi
Marko kirjoittaa 19.7.2025, että sai kaverilta säkillisen pullaa. 😲
Toteaa lopuksi. että "aikas mukava päivä".- Anonyymi
Onko siulla antaa jotain linkkiä Markon kirjoituksiin?
- Anonyymi
Voisivatko he kertoa, että mistä he saavat noin hyvän ruokajakelun...?
Aika monilla olisi siihen tarvetta...- Anonyymi
Kuuluvat johonkin rinkiin. Niin Jasmin kirjoitti. Joten tuskin tarkempaa tietoa tuut saamaan. Mutta ei tuossa ole kyseessä mikään ruokakassin haku jostain jonosta. Saavat halutessaan monta kiloa banaaneja ja kokkaavat lihaa ja kalaa ja noissa niitten tarvikkeissa on kaikkea sellasta mikä ei mihinkään köyhäinavun ruoka apuun kuulu. Eikä muutaman viikon ruokiin kerralla mikään muutama kymppi riitä. Hävikkiruoka on eri juttu kun jotkut säilykkeet ja kuivatuotteet. Tässä puhutaan tuoreesta hyvästä tavarasta jossa päiväys menossa umpeen. Eli joko pakastimeen tai heti käyttöön. Hyvä diili noilla Vähäkankailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluvat johonkin rinkiin. Niin Jasmin kirjoitti. Joten tuskin tarkempaa tietoa tuut saamaan. Mutta ei tuossa ole kyseessä mikään ruokakassin haku jostain jonosta. Saavat halutessaan monta kiloa banaaneja ja kokkaavat lihaa ja kalaa ja noissa niitten tarvikkeissa on kaikkea sellasta mikä ei mihinkään köyhäinavun ruoka apuun kuulu. Eikä muutaman viikon ruokiin kerralla mikään muutama kymppi riitä. Hävikkiruoka on eri juttu kun jotkut säilykkeet ja kuivatuotteet. Tässä puhutaan tuoreesta hyvästä tavarasta jossa päiväys menossa umpeen. Eli joko pakastimeen tai heti käyttöön. Hyvä diili noilla Vähäkankailla.
Kovin mystiseltä ringiltä vaikuttaa. Kuten totesit, niin hyvä diili niille, jotka siihen ovat päässeet.
- Anonyymi
No eiköhän tämä ole päivänselvää, että vähävaraisten ruoka-avusta on kyse. On vaan hienompaa selittää se niin, että halutaan hyödyntää hävikkiruokaa kuin myöntää, että rahat on vähissä.
- Anonyymi
Noiden tekemistä ruuista tietää että ei ole ruoka-avusta kyse. Oon joutunut vuoden turvaamaan siihen. En onneksi enää mutta siihen ei kuulu tuollaista mitä noiden ruokakuvista näkee. Hienompaa selittää? Ei kukaan ole kysynyt mitään aiheesta tai siitä että eivätkö osta normaalisti kaupoista. Jasmin kirjoitti itse tuosta hävikkiruuan käytöstä ja hyvä on kun otti tärkeen aiheen esiin.
- Anonyymi
Jasminin irvistyshymy ja jatkuvana solkenaan tuleva instagram kuvatulva enteilee pahaa. Tuo nainen vaikuttaa olevan kstkeamospisteessä. Liian kovaa yrittää joka päivä vakuuttaa itselleen ja muille, että kaikki on upeasti ja hän on onnellisempi kuin koskaan. Mies näyttää kuvissa väsyneeltä ja nuhjuiselta. Mutta siltä se on näyttänyt tämä PT aina. Sanokaa mun sanoneen, vuoden sisään alkaa rytisemääm ja kovaa. Eron myötä Marko ei jää hiljaiseksi, kuten muut Jassun exät. Tulevat murjomaam toisensa kunnolla lehtien palstoilla. Toivottavasti ei jopa fyysiseksi mene riidat, kuten viime keväänä, kun Marko kertoi että Jasmin oli viety putkaan. Ja sinnehän ei naisihmistä varsinkaan viedä, jos ei ole kunnolla riehunut.
- Anonyymi
Hoh hoh taas samaa jankkausta. Tuota oot koittanu vakuuttaa jo pitkään aina vaan kohta tapahtuu siirtyy eteen päin. Ehkä sun kandeis siirtyy elämässä parempaan vaiheeseen kuten tuo sun pakkomielle kohde Jasmin on tehny. Se ei tunnu murehtivan muita keskittyy omaan elämään.
- Anonyymi
Jaa no ruoka-apu ja hävikkiruoka on kyl eri asioita. Mistä tuollaista hävikkiruokaa saa tuollaisia määriä? Vai pitääkö tosiaan tuntea oikeat ihmiset?
- Anonyymi
Ei mistään! Täällä aina liioitellaan kaikki satakertaisiksi. Totuus olisi niin tylsää, ja siksi palstailijat suurentelevat ja keksivät lisää.
Kuten nyt tuolla ylempänä kirjoitettu, että Jasminilla ja Markolla olisi iso pakastin. Missään kuvissa ei sellaista isoa pakastinta ole näkynyt. Maximissaan siellä on se tavallinen jääkaappi-pakastin ydistelmä. Mahdollisesti vain jenkkikaappi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mistään! Täällä aina liioitellaan kaikki satakertaisiksi. Totuus olisi niin tylsää, ja siksi palstailijat suurentelevat ja keksivät lisää.
Kuten nyt tuolla ylempänä kirjoitettu, että Jasminilla ja Markolla olisi iso pakastin. Missään kuvissa ei sellaista isoa pakastinta ole näkynyt. Maximissaan siellä on se tavallinen jääkaappi-pakastin ydistelmä. Mahdollisesti vain jenkkikaappi.Kuvien perusteella tupakeittiössä on tavallinen jääkaappi-pakastin yhdistelmä.
- Anonyymi
Ruoka-avusta ei saa esim tilata useaa kiloa banaaneja kun halutaan tehdä lapselle sosetta. Näin Vähäkankaat tekee ja valitsee itse mitä ruokaa milloinkin haluaa ottaa. Ei ruoka-avusta tilata tai valita. Sieltä otetaan mitä annetaan. Näillä on joku ihan oma diili enkä yhtään ihmettele että on tyytyväisiä siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvien perusteella tupakeittiössä on tavallinen jääkaappi-pakastin yhdistelmä.
Harvemmin kuvataan pakastinta instagramiin tai faceen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvemmin kuvataan pakastinta instagramiin tai faceen.
Jääkaappi-pakastin näkyy keittiönurkkauksen kuvissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jääkaappi-pakastin näkyy keittiönurkkauksen kuvissa.
Sinne mahtuu hyvin kahden aikuisen kolmen viikon ruuat.
- Anonyymi
Jasmin kertoo, että ovat hyvän ruoan rakastajia. Saavat näin ollen hyvää ruokaa hävikkiringistä. Marko taas kertoo, että ruoka heillä on 90% oikeaa ruokaa.
- Anonyymi
Hyvä ruoka = oikea ruoka. Hyvät raaka-aineet ja ruoka tehdään itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ruoka = oikea ruoka. Hyvät raaka-aineet ja ruoka tehdään itse.
Saavat hyviä raaka-aineita hävikistä ja valmistavat niistä sitten 90% hyvää ruokaa.
Yksinkertaista.
- Anonyymi
Saavat ruokaa hävikistä ja Marko kertoo, että kaveri on tuonut kerran säkillisen pullaa.
- Anonyymi
Kannattaa syödä pullia, ne kasvattavat koukistajalihaksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa syödä pullia, ne kasvattavat koukistajalihaksia.
Hienosti Marko kertoo fbssä, että miksi tekevät liikkeet väärin. Koittaa oikeuttaa, kun ei osaa. Todella,isolla pikkupoikauhmalla mennään eteenpäin ja toivotaan parasta,ettei paikat mene.
Onneksi on aidosti päteviä valmentajia ja personal trailereita olemassa.
- Anonyymi
Marko syö kilon lihaa päivässä.
- Anonyymi
kuukkeloi; Vähäkangas kilon lihaa
- Anonyymi
Joskus aamiainen koostuu pekonista, kananmunista ja kahvista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuukkeloi; Vähäkangas kilon lihaa
Noinhan tuo on joskus kertonut tekevänsä.
- Anonyymi
Uunipellillinen pekonia ei ole terveellistä.
- Anonyymi
Hassu on ylpeä kaikesta. Varsinkin itsestään. Luulee itsestään aivan liikoja edelleen, kuten on luullut koko elämänsä. Elää harhoissa, luulee olevansa ”celebrity model.”
- Anonyymi
Salilla käynnin tärkein tehtävä on kuvata itseään pukuhuoneen peilin edessä.
- Anonyymi
Hävettää nuo ruokapummit. Painukaa maan alle
- Anonyymi
Jasminilla ja Markolla tuntuu olevan päivittäin ihan kivaa. Keksivät aina jotain hauskaa tekemistä ja shoppailua. Viihtyvät kivasti toistensa seurassa. Välillä käyvät erikseen kuntosalilla. Marko tekee hyvää ruokaa itselleen ja Jasminille. Onnellinen pariskunta kaiken kaikkiaan.💞
- Anonyymi
Onko Marko nykyään koti-isä? Hienoa jos varaa on olla kotona vaimonsa ja uuden lapsensa kanssa. Muistan lukeneeni palstalta että Markolla on lapsia ennestäänkin.
- Anonyymi
Harmin paikka, että hävikkirinki ei toimita heille makeisia. Joutuivat nyt ostamaan niitä.☹️
- Anonyymi
Marko ei ole päässyt ukkoutumaan pirteän ja nuorekkaan Jasminin rinnalla. Mätsäilevät (Jasminin sanonta) aina silloin tällöin asusteiden kanssa. Tänään oli vuorossa maastopukukuosi.
- Anonyymi
" Ossian sai mun äidiltä, eli mummiltaan nuo ihanat pöksyt,"
Mummi/mun äiti taitaa ostaa kaikki Ossianin vaatteet.
Ruuat tuo joku "kaveri"
hävikkiruokana kotiin asti?
Marko on kaiket päivät kotona ja Jasmin pääsee 2 kertaa viikossa kuntosalille kuvaamaan itseään.
On niillä iiihanaa elämää!!!- Anonyymi
Miten sinulla menee ? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinulla menee ? 🤔
Heikosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heikosti.
Niin minä ajattelinkin.
- Anonyymi
heikko
- Anonyymi
Heikosti menee kun ei ole saatavilla hävikkiruoka-apua. Ruoka on kallista. Paistiliha on kallista, kuha on kallista, juustot ovat kalliita, samoin kaikki muut ruoka-aineet. Joka viikko ei voi ostaa uusia vaatteita mielijohteen mukaan. Ainoastaan jos saa jotain ale-myynnistä.
- Anonyymi
On häpeällistä että Suomessa on leipäjonoja.
- Anonyymi
Toiset jonottavat leipäjonoissa, oli tarvetta tai ei ja toiset taas saavat hävikkiruoat kotiin tuotuina. Toiset käyvät esim. seurakuntien ilmaisilla aamiaisilla ja lounailla.Toiset taas saavat ruokakuponkeja kauppoihin. Tapoja on useita.
- Anonyymi
Kannattaa opetella metsästämään niin ei tarvii hakea puolihomeista ruokaa mistään jonoista.
- Anonyymi
Ehkä siksi ovat maastokuvioihin vähäkankaat pukeutuneet, että aloittavat uuden harrastuksen metsästyksen vain onko kyseessä sittenkin nationalismia?
- Anonyymi
Metsästys luonnosta ei ole ilmaista. Eikä kaupungeissa oikein löydy muuta kuin citykaneja ja rottia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siksi ovat maastokuvioihin vähäkankaat pukeutuneet, että aloittavat uuden harrastuksen metsästyksen vain onko kyseessä sittenkin nationalismia?
Eikös Jasmin käynytkin edellisen suhteen aikana harjoittelemassa ampumista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Che Guevara on tatuoituna käteen.
Minkähän maan maastopuvut on päällä...
- Anonyymi
En tajua miksi tästä turhakkeesta kirjoitetaan näin pitkiä ja useita ketjuja. Kertokaa edes muutama syy.
- Anonyymi
Koska on olemassa tietyt henkilöt joilla on henk koht vihaa tätä pariskuntaa kohtaan. Jasminin julkisuus on aina ärsyttänyt ihmisiä samoin sen ulkonäkö mutta kun tällä sen miehellä on omat vihamiehet niin sehän toimii katkeruutena koko paria kohtaan. Halutaan lietsoa ihan turhia tyhmiä juttuja vaikka mihinkään sontaan ei ole mitään aihetta. Sen katkeruuden huomaa koska se toistuu heidän kohdalla oli aihe mikä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska on olemassa tietyt henkilöt joilla on henk koht vihaa tätä pariskuntaa kohtaan. Jasminin julkisuus on aina ärsyttänyt ihmisiä samoin sen ulkonäkö mutta kun tällä sen miehellä on omat vihamiehet niin sehän toimii katkeruutena koko paria kohtaan. Halutaan lietsoa ihan turhia tyhmiä juttuja vaikka mihinkään sontaan ei ole mitään aihetta. Sen katkeruuden huomaa koska se toistuu heidän kohdalla oli aihe mikä tahansa.
Miten niitä vihamiehiä onkaan tullut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niitä vihamiehiä onkaan tullut...
No miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietyt henkilöt...
- Anonyymi
Viettävät ihanaa elämää Oulussa, toiset ovat kateellisia heidän elämäntavastaan ja onnestaan.
- Anonyymi
Millä tavalla ihanaa? Kyllä vaikuttaa enempi todella heikolta elämänlaadulta. Ei ole rahaa, tupakkaa menee, töitäkään ei ole, ulkopuoliset hankkii heille ruuat ja lapselle vaatteet. Ei kovin kivalta elämältä vaikuta. Jasmin vaan koittaa pitää kulisseja kovasti ylhäällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla ihanaa? Kyllä vaikuttaa enempi todella heikolta elämänlaadulta. Ei ole rahaa, tupakkaa menee, töitäkään ei ole, ulkopuoliset hankkii heille ruuat ja lapselle vaatteet. Ei kovin kivalta elämältä vaikuta. Jasmin vaan koittaa pitää kulisseja kovasti ylhäällä.
Jos noin heillä asiat on, niin kuinka paljon täällä palstalla haukkuminen ja joka instapostauksen mollaaminen heitä auttaa?
Kerro! - Anonyymi
Ihana elämä. Ruokaa on, pikkukoti viimeisen päälle rempatussa taloyhtiössä, vaatteita joka lähtöön, runsaasti vapaa-aikaa saliharrastukseen ja ulkoiluun jne... Mitäpä sitä ihminen muuta?
- Anonyymi
Moni on kateellinen komeasta ja aina niin avuliaasta miehestä. Miehestä joka tekee kaikkensa Jasminin eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni on kateellinen komeasta ja aina niin avuliaasta miehestä. Miehestä joka tekee kaikkensa Jasminin eteen.
Olen ymmärtänyt Jasminin instasta, että Marko tarjoilee joskus ruoat ja muut herkut suoraan sänkyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa sarkasmia <3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos noin heillä asiat on, niin kuinka paljon täällä palstalla haukkuminen ja joka instapostauksen mollaaminen heitä auttaa?
Kerro!Paljonko auttaa jatkuva turhan kehuminen ja väitteet kateudesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko auttaa jatkuva turhan kehuminen ja väitteet kateudesta?
Tästä hävikkiruokaketjun pituudesta kyllä voi päätellä kateuden olevan syynä. Jasmin postaa instaansa, että saavat ja käyttävät hävikkiruokaa, ja seurauksena on tolkuttoman pitkä vänkäys-, ja vihoitteluketju asiasta, ja edelleen jatkuu.
Kyse on hävikkiruoasta eli ruoasta ja ruokatarpeista jotka ovat menossa roskiin!
Tajuatteko te? Ne ovat menossa roskiin jos niitä ei kukaan sitä ennen ota.
Tätä sitten kadehditte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä hävikkiruokaketjun pituudesta kyllä voi päätellä kateuden olevan syynä. Jasmin postaa instaansa, että saavat ja käyttävät hävikkiruokaa, ja seurauksena on tolkuttoman pitkä vänkäys-, ja vihoitteluketju asiasta, ja edelleen jatkuu.
Kyse on hävikkiruoasta eli ruoasta ja ruokatarpeista jotka ovat menossa roskiin!
Tajuatteko te? Ne ovat menossa roskiin jos niitä ei kukaan sitä ennen ota.
Tätä sitten kadehditte.Emme kadehdi Jaminin ja hänen miehensä hävikkiruokia. Meillä on samat oikeudet haalia itsellemme hävikkiruokia samaan tapaan kuin heilläkin. Eihän tuo voi näin ollen olla mikään kateuden aihe. Me muutkit voidaan bongata joku kiva mies toimittaman meille hävikkiruokia, jos niin haluamme. Kantaa on otettu vain hävikkiruokien suuresta kertamäärästä ja tietystä valikoimisesta, jos se pitää paikkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa sarkasmia <3
Minä uskon siihen miten Jasmin on aina kehunut miestään. 💌
Kaiketi hän puhuu totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei vaan joku toinen vie tuota komeaa ja avuliasta miestä itselleen...
- Anonyymi
Marko jaksaa hoitaa jopa etanaa. Kaiken muun lisäksi.
- Anonyymi
Mitäpä sitä kiirehtimään, kun ruokakin tuodaan ovelle.
Ei etanallakaan ole kiire - Anonyymi
Marko osti rakkaalleen pussillisen irtokarkkeja.😍
- Anonyymi
On rahaa ostella karkkia, kun saavat kotiin aina kuljetuksen ilmaista hävikkiruokaa…
- Anonyymi
Minusta kiva ajatus, että julkisen sektorin toimijat myyvät ylijäämäruoat eurolla.
- Anonyymi
Jotkut voivat saada sillä rahalla pakastimen täyteen ruokaa.Hyvä juttu!
- Anonyymi
Mutta, jos omistaa hyvän kaverin, niin voi saada säkillisen pullaa.😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, jos omistaa hyvän kaverin, niin voi saada säkillisen pullaa.😀
Voi saada kaikkea muutakin...
- Anonyymi
Tänään Jasmin on ollut edustamassa klinikan kutsuvierasavajaisissa.
- Anonyymi
Tietenkin korostaa tuota sen stoorissa kun on joutunut oleen nyt sosiaalinen.
- Anonyymi
Se on meille muille ihan tavallinen avoimet ovet-päivä uuteen paikkaan. Jasminille kutsuvierasavajaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin korostaa tuota sen stoorissa kun on joutunut oleen nyt sosiaalinen.
Kuinka suuri on hänen ystävä- ja tuttavapiirinsä arkielämässä? Mitä yhteisiä harrastuksia ja tapaamisia heillä on?
- Anonyymi
Näytti olevan myös avoimet ovet kyseiseen tilaisuuteen. Mihin Marko jäi?
- Anonyymi
Tästä klinikasta oli vuonna 2000 juttua Ylessä. Otsikolla "Pehmeitä hoitoja - kovaa rahastusta".
Mikä lie tämän päivän tilanne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä klinikasta oli vuonna 2000 juttua Ylessä. Otsikolla "Pehmeitä hoitoja - kovaa rahastusta".
Mikä lie tämän päivän tilanne?Klinikka myy jotain ihme jääpaloja hintaan 513€.
- Anonyymi
Hintavia näyttävät olevan ko. putiikin tuotteet. Mutta, ne ostavat kenellä on siihen tarvetta ja varaa.
- Anonyymi
Lisääkö Jasminin läsnäolo (kutsuvieraiden joukossa) klinikan tunnettavuutta?
Mielenkiintoista nähdä miten homma jatkuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hintavia näyttävät olevan ko. putiikin tuotteet. Mutta, ne ostavat kenellä on siihen tarvetta ja varaa.
Ne piirtää, kellä on piirustustaito.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä lie tämän päivän tilanne?Kyseisen ohjelman käsikirjoitus löytyy edelleen YLEn sivuilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne piirtää, kellä on piirustustaito.
Kaikilla sitä taitoa ei ole nimeksikään. Mutta, pääasia, että piirustelee. Se on hyvä harrastus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on meille muille ihan tavallinen avoimet ovet-päivä uuteen paikkaan. Jasminille kutsuvierasavajaiset.
Vaikka onkin Avoimet ovet-tapahtuma, myös kutsuja lähetellään Ryhmäkutsuna. Ryhmäkutsu on kohdistettu kutsu. Jos sitten ostaa jotain tuotetta tai palvelua, sillä kutsullaan saa extraa, esim lisäalennuksen tai jonkun tuotteen. Siksi kutsun saaneen kannattaa ottaa kutsu mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Klinikka myy jotain ihme jääpaloja hintaan 513€.
voi laittaa viskilasiin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka onkin Avoimet ovet-tapahtuma, myös kutsuja lähetellään Ryhmäkutsuna. Ryhmäkutsu on kohdistettu kutsu. Jos sitten ostaa jotain tuotetta tai palvelua, sillä kutsullaan saa extraa, esim lisäalennuksen tai jonkun tuotteen. Siksi kutsun saaneen kannattaa ottaa kutsu mukaan.
Sori nyt, vaan mutta mekin tavalliset tallaajat saatiin kaikkisamst jutut. Toukokuuta kutsuhomna on täyttä *******. Tällä vaan saadaan tapahtuma kuulostamaan paremmalta, kun on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori nyt, vaan mutta mekin tavalliset tallaajat saatiin kaikkisamst jutut. Toukokuuta kutsuhomna on täyttä *******. Tällä vaan saadaan tapahtuma kuulostamaan paremmalta, kun on.
Toukokuuta? Nyt on Syyskuu! Miten pahasti jo heittää?
Olitko muka paikalla tuolla, vai keksitkö taas omiasi kuten yleensä?
Ilmeisesti et ole tuollaisia ryhmäkutsuja koskaan saanut kun et niistä tiedä.
- Anonyymi
Sosiaalitoimea on ohjeistettu ohjaamaan asiakkaitaan ruokajonoihin.
- Anonyymi
Tuo ei kuulosta sossun jutulta mutta siitä sä ehkä tiiät enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei kuulosta sossun jutulta mutta siitä sä ehkä tiiät enemmän.
Minua ainakin ohjattiin siihen, että suhteilla saat aina muutaman viikon ruuat kotiovelle.
- Anonyymi
Miksi ei kehu enää keskustan fitness24 kuntosalia?
- Anonyymi
Tässä on hieno esimerkki siitä, kun vaihtaa entisen elämän päihteettömään ja savuttomaan elämään, niin kaikki muuttuu ja onni kukoistaa. Osaavat nauttia ja arvostaa hyvinkin arkisista asioista.
- Anonyymi
Ja puheaa itkuun kun ollut ihmisten kanssa. Tyypillistä alkoholien suurkuluttajilta.
- Anonyymi
Savullista elämää viettävät eikä se päihteetönkään pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Ovatko nämä Jasminin kuvassa pitämät jauhepurkit jotain postimyynnin kautta tilattavia jauheita? Onko Jasmin nyt firman tuleva mainoskasvo?
- Anonyymi
Onkohan kalliita ko. jauheet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan kalliita ko. jauheet?
Yllättävän kalliita ovat nuo tuotteet.
- Anonyymi
Sen postauksessa on maininta et tuotteet on saatu. Et kyseeessä on mainos.
- Anonyymi
Kuinka ollakkaan Jasmin oli löytänyt klinikalta wc:n peilin, jossa kävi kuvaamassa itseään.
- Anonyymi
Jasmin bongasi avajaisissa myös wc:n peilin. Pitihän sieltäkin jäädä muisto itselle instaan.
- Anonyymi
Tämä tyrkky se tykkää vessan peileistä tai aivan sama missä se peili on nii räps
- Anonyymi
Viikon arvaus tai veikkaus. Mikä mahtaa olla seuraa wc, jossa hän kuvaa itseään?
😉🪞📷- Anonyymi
Tämän päivän ensimmäinen peilikuva oli jälleen otettu treenipaikan pukuhuoneessa. Ensi viikolla taas samanlaiset kuvat pukuhuoneen peilin edessä ja video jalkojen venytyksestä. Ne sitten kahteen eri kertaan, koska kertoo käyvänsä kaksi kertaa viikossa salilla.
- Anonyymi
Seuraava peili ehkä hissi ja kukas se sieltä katsoo..rouva vahakankaan ainut ystävä
- Anonyymi
Aiemmin vanhoissa taloissa ei välttämättä ollut hissejä (peileineen), mutta suurien remonttien jälkeen niitä on sinne asennettu.
- Anonyymi
Mitäs herkkuja se juoksupoika tänään toi leipäjonosta ? Missä kuvat ?
- Anonyymi
Kaikenlaista. 😂
- Anonyymi
Miksi Jasmin on lakannut kehumasta Markoa? Aiemmin kehut olivat suorastaan siirappisia.Tuntui kuin olisivat olleet Onnen Seitsemännessä taivaassa. Niin ihanalta se kuulosti. Suudelmakuviakaan ei ole aikoihin näkynyt.
- Anonyymi
Kohta taatusti kehuu, kun täällä asiaa ihmetellään
- Anonyymi
Jasmin oli kutsuvieraana klinikalla. Kyseisen firman tuotteet ovat sekä halpoja, että erittäin kalliita. Alkaen muutamasta kympistä satoihin euroihin. Meikäläiselle entuuudestaan outo tapaus. Mutta, katselin nyt uteliaana netistä kyseisiä tuotteita ja siellä oli mielenkiintoisia tuotteita. Esimerkiksi joku poronluuliemijauhe ja paljon muuta sen tapaista.
- Anonyymi
Kyseisellä klinikalla oli avajaiset 11.9.2025. Viettivät uudistuneen klinikan avajaisia ja toivottivat kaikki tervetulleiksi. Kenties näille vip-vieraille oli sitten eri tilaisuus päivällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseisellä klinikalla oli avajaiset 11.9.2025. Viettivät uudistuneen klinikan avajaisia ja toivottivat kaikki tervetulleiksi. Kenties näille vip-vieraille oli sitten eri tilaisuus päivällä.
Jasmin kirjoitti saaneensa kutsun sinne klinikalle avajaisiin, ei mitään mainintaa kutsuvierastilaisuudesta, tai että hän menisi sinne edustamaan!
Näin ainakin lukee hänen instassaan. Lukeeko jossain muualla jotain muuta? - Anonyymi
Taloustieteessä on käsite "hintadiskriminaatio", siis samankaltaisia tuotteita voidaan myydä sekä halvalla että kalliilla.
Kalliilla niille, jotka ovat niistä valmiita maksamaan enemmän.
- Anonyymi
Minä olen tarvittaessa käyttänyt usein yhtä oululaista yksityslääkäriasemaa. Saan sieltä usein kutsuja jos jonkinlaisiin tilaisuuksiin.Se on heidän tapansa huomioida vakiasiakkaita.
- Anonyymi
Ihan varmasti, uskotaan!😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan varmasti, uskotaan!😂😂😂
Etkö sinä ole saanut koskaan ykstyiseltä lääkäriasemalta mitään postia tai kutsuja? Jos et ole saanut, niin et sitten ole koskaan käynyt yksityisellä lääkäriasemalla. 😂😂😂Siitä se johtuu. Minä saan niitä tämän tästä jopa sähköpostiin. Tai etupäässä sinne, koska olen jättänyt lääkäriasemalle myös sähköpostiosoitteeni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä ole saanut koskaan ykstyiseltä lääkäriasemalta mitään postia tai kutsuja? Jos et ole saanut, niin et sitten ole koskaan käynyt yksityisellä lääkäriasemalla. 😂😂😂Siitä se johtuu. Minä saan niitä tämän tästä jopa sähköpostiin. Tai etupäässä sinne, koska olen jättänyt lääkäriasemalle myös sähköpostiosoitteeni.
Saan palvelut Työterveydestä eli yksityiseltä lääkäriasemalta. Terveenä ihmisenä ei usein tarvitse käydä, se on usein sairastavilla tietysti eri asia.
Noita kutsuja eri firmojen kutsuvierasiltoihin ole saanut aina sillointällöin, ja saan edelleen. Joskus ilmoittaudun tilaisuuteen, joskus jätän menemättä. Ihan kivoja tapahtumia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saan palvelut Työterveydestä eli yksityiseltä lääkäriasemalta. Terveenä ihmisenä ei usein tarvitse käydä, se on usein sairastavilla tietysti eri asia.
Noita kutsuja eri firmojen kutsuvierasiltoihin ole saanut aina sillointällöin, ja saan edelleen. Joskus ilmoittaudun tilaisuuteen, joskus jätän menemättä. Ihan kivoja tapahtumia.Ei työntekijän tarvise olla erityisen sairas, vaikka hän käyttääkin silloin tällöin yksityistä lääkäriasemaa.On paljon eri asioita, joita ei voi hoitaa työterveyden kautta. Kuten esim. hammaslääkärin palvelut, gynekologin palvelut, erilaiset laserhoidot, jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei työntekijän tarvise olla erityisen sairas, vaikka hän käyttääkin silloin tällöin yksityistä lääkäriasemaa.On paljon eri asioita, joita ei voi hoitaa työterveyden kautta. Kuten esim. hammaslääkärin palvelut, gynekologin palvelut, erilaiset laserhoidot, jne...
Näinpä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei työntekijän tarvise olla erityisen sairas, vaikka hän käyttääkin silloin tällöin yksityistä lääkäriasemaa.On paljon eri asioita, joita ei voi hoitaa työterveyden kautta. Kuten esim. hammaslääkärin palvelut, gynekologin palvelut, erilaiset laserhoidot, jne...
Sehän riippuu siitä mitä työnantaja on sisällyttänyt siihen työterveysopimukseen! Aloja on erilaisia, ja työntekijöiden työterveystarpeet ostetaan sen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän riippuu siitä mitä työnantaja on sisällyttänyt siihen työterveysopimukseen! Aloja on erilaisia, ja työntekijöiden työterveystarpeet ostetaan sen mukaan.
Minun työterveys ei kata läheskään kaikkia terveyspalveluita. Ihan vaan perusjutut.
- Anonyymi
Kutsuja tulee, kun käy gynellä, laserhoidoissa tai hammaslääkärillä.
- Anonyymi
Kutsuja saa liikkeiden asiakkaana, ja työn puolesta yhteistyökumppaneilta.
- Anonyymi
Jassu perheineen oli käynyt shoppailemassa Kärkkäisellä.
- Anonyymi
Kävivät Ylivieskassa asti karkkiostoksilla ja hampurilaispaikassa. Marko on kertonut, että heidän ruokavalionsa on 90% oikeaa. Mutta, välillä pitää saada herkutella. Perhe sai vähän irtiottoa arjesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävivät Ylivieskassa asti karkkiostoksilla ja hampurilaispaikassa. Marko on kertonut, että heidän ruokavalionsa on 90% oikeaa. Mutta, välillä pitää saada herkutella. Perhe sai vähän irtiottoa arjesta.
Jasmin luetteli koko laaajan perheensä Kärkkäisellä: Jasmin, Marko, Ossian, mun äiti ja mun isäpuoli.
- Anonyymi
Vauva kuvattu kylvyssä
Mahtaa olla tyytyväinen kun kasvaa. - Anonyymi
Ossian täytti puoli vuotta. On herkkuja lahjoja ja koko ajan ostellaan kaikkea. Mitään ruokaapua ei heille ole laillisesti annettu. Saavat vaan ruuat ilmaiseksi kun haluaa. Siltä vaikuttaa. Missä tuollaseen voi ilmoittautua?
Tuo missä oli klinikan avajaisissa on ollut pr tilaisuus kun on maininnut sen instassa erikseen niinkun nykyään pitää tehdä. Tarinoiden syksy kansiossa on monia postauksia siitä tilaisuudesta ja aina sanoo myös et mainos. Kiva kait se on saada ilmaiseksi vaikka mitä. Kelpaisi minullekkin. - Anonyymi
Shoppailua joka viikko, kuntosalikortit, karkki-ja hampurilaispäiviä. Sellaista se on ruoka-avun varassa elävien elämä.
- Anonyymi
Mikäpä siinä, kun ruokaan ei mene rahaa...
Jää sitten rahaa kaikkeen muuhun.
- Anonyymi
Saisipa jostain uusia vaatteitakin ilmaiseksi.
- Anonyymi
Mitenkäs se puol vuotisneuvola. Normaalisti hehkutettanut jokaisen käynnin jälkeen, että kaikki hyvin. Nyt "unohtui"?
- Anonyymi
Ja taas täällä yksi toiveikas, joka uumoilee, että lapsella olisi joku sairaus ja siksi ei nyt ole ilmoitettu kaikkea. Ja kun ilmoitellaan, ne ovat "kulissia". 🤣
- Anonyymi
Se neuvolakäynti on varmaan tulevalla viikolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se neuvolakäynti on varmaan tulevalla viikolla?
Sanoi perjantaina, että kävi neuvolassa ja sen jälkeen kävi salilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas täällä yksi toiveikas, joka uumoilee, että lapsella olisi joku sairaus ja siksi ei nyt ole ilmoitettu kaikkea. Ja kun ilmoitellaan, ne ovat "kulissia". 🤣
Missä sä näit toivomuksen lapsen sairaudesta? Olet julma ihminen, kun tämmöisiä näet ja luet. Kannattaa hakeutua hoitoon harhojen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä sä näit toivomuksen lapsen sairaudesta? Olet julma ihminen, kun tämmöisiä näet ja luet. Kannattaa hakeutua hoitoon harhojen vuoksi.
Hakeudu ihmeessä, osaavat auttaa varmasti jopa sinuakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoi perjantaina, että kävi neuvolassa ja sen jälkeen kävi salilla.
Aha. Mennyt ohi sitten itseltäni että on jo ollut. No miulla olikin omia menoja viikonloppuna ni en Jasminin menoja ehtinyt seurata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha. Mennyt ohi sitten itseltäni että on jo ollut. No miulla olikin omia menoja viikonloppuna ni en Jasminin menoja ehtinyt seurata.
Ei ainakaan instapäivityksessä ollut mainintaa puolivuotisneuvolasta!
Ainoastaan, että viikon toinen salikäynti, ja Jasmin toivotteli hyvää viikonloppua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan instapäivityksessä ollut mainintaa puolivuotisneuvolasta!
Ainoastaan, että viikon toinen salikäynti, ja Jasmin toivotteli hyvää viikonloppua.Siellä on sen stooreissa että neuvolan jälkeen salille. Löytyy sen syksy nimisestä kuvakkeesta jos osaa katsoa.
- Anonyymi
Irtokarkit maistuvat aikuiselle miehellekkin.
- Anonyymi
Nyt Jasmin ja Marko ovat testaneet Piltin ja Rainbowin ruokatuotteet. Ovat havainneet ne hyviksi. Kohta saamme sitten tietoa ja kuvia kuntosalikäynnistä. Näin se viikko lähtee kivasti käyntiin.
- Anonyymi
Jasminin arkielämään tulee toivottua vaihtelua, kun hän pääsee Ylivieskaan ja siellä Kärkkäiselle. Sekä välillä Oulun Kärkkäiselle hankkimaan irtokarkkeja.
- Anonyymi
Tutustuiko Jasmin perheineen mihinkään Ylivieskan nähtävyyksiin, vai oliko reissu pelkkää shoppailua Kärkkäisellä?
- Anonyymi
Irtokarkkien osto oli se paras juttu. Vaikka olivat kuulemma kalliimpia kuin Oulun Kärkkäisen irtokarkit.
- Anonyymi
Mitä nähtävyyksiä on Ylivieskassa?
Ollaan liikkeellä siellä päin viikonloppuna joten kiinnostaisi ehkä muukin kuin Kärkkäinen.
- Anonyymi
Jokohan heille on muutaman viikon ruuat tuotu...
- Anonyymi
Sinua kiinnostaa koska?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua kiinnostaa koska?
Taitaa kiinnostaa sinuakin, koska luet tätä aloitusta.
- Anonyymi
Yhdessä kuvassa näytti olevan useampikin leipäpaketti pöydän reunalla. Ehkä itse ostettu tai saatu hävikistä. Mistäpä tuon varmuudella tietää?😉
- Anonyymi
Salainen rinki toimittaa ruokaa.
- Anonyymi
Mitä enemmän saa ilmaista ruokaa, niin sitä enemmän voi säästyneillä rahoilla ostella kaikkea kivaa itselle. Vaikka nyt sitten uusia vaatteita viikoittain tai irtokarkkeja.
Onneksi on hävikkiruokaa jaossa. - Anonyymi
Hienoa Jasmin, ota vaan vastaan kaikki apu mitä saat, tuli se sitten elintarvikkeiden tai vauvanvaatteiden muodossa. Ei taida Jasminin äitiys/vanhempainrahakaan olla päätä huimaava.
Jasmin voisi pian alkaa kulkemaan vauvakerhoissa jotta vauvakin saisi erilaisia virikkeitä. Sinne toimintaan vaan rohkeasti mukaan. - Anonyymi
Jasmin vaikuttaa naiselta, jolle täytyy koko ajan järjestää jotain puuhaa tai menoa. Toisaalta kaikki tuiki tavallinen on hänestä kovin ihmeellistä ja kertomisen arvoista. Kuten esim. kaupassa tai kirjastossa käynnit tai ulkoilu tai joka viikkoinen jalkatreeni.
- Anonyymi
Kertoo laittavansa päärynäpuuroa lapsensa naamaan ja sitten salille.
Ihan noilla sanoilla sanottuna.
Ps. onkohan päärynäpuuro itse valmistettua? 🤔🍐- Anonyymi
Vai onkohan ruokaringin mies tuonut senkin...
- Anonyymi
Kohta tulee varmasti ensimmäinen salikuva instaan tältä viikolta. Niin venytyksissä olevista sääristä, kuin iloisesta ilmeestä pukuhuoneen peilin edessä.
- Anonyymi
Hyvin ennalta arvattavaa oli.
Kuva Jasminista salilla peilin kautta, kuva salin seinästä ja 2 jalkatreenivideota. Nyt ei enää jaksanut kolmatta jalkatreeniä tehdä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuva Jasminista salilla peilin kautta, kuva salin seinästä ja 2 jalkatreenivideota. Nyt ei enää jaksanut kolmatta jalkatreeniä tehdä?Hiki ei ainakaan tule tuossa hommassa. Nouseeko kunto, niin se on jo toinen juttu. Kertoo, että salilla tulee kotoisa olo. Herää kuitenkin kysymys, että kenelle hän haluaa jatkuvasti todistaa jokaikisen salikäyntinsä? Varmaan riittäisi kun kertoisi yhden ainoan kerran, että käy salilla pari kertaa viikossa venyttämässä jalkojaan. Kyllä seuraajat sen muistaisivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuva Jasminista salilla peilin kautta, kuva salin seinästä ja 2 jalkatreenivideota. Nyt ei enää jaksanut kolmatta jalkatreeniä tehdä?Siis tuossa jalkaprässissä ei kyllä jalat edes koukistu kunnolla, ei kai sitä noin tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tuossa jalkaprässissä ei kyllä jalat edes koukistu kunnolla, ei kai sitä noin tehdä?
Pt puoliso voisi ohjeistaa tekemään liikkeet oikein ja tehdä kunnollisen saliohjelman . Nyt tekee 3 eri liikettä ja nekin tosiaan väärin.
- Anonyymi
Umpirakastunut Marko on tehnyt Jasminista valoharjoituksia öljykankaalle.
Marko on kaikin puolin täydellinen aviomies Jasminille. Pystyy osallistumaan kaikkeen kodinhoidosta ruoanvalmistukseen.💖💖 - Anonyymi
Tuo jalkaprässi taitaa olla ainoa "liikesarja" mitä Jasmin salilla tekee. Johtuuko se siitä, että käsien on pakko olla vapaana, jotta hän voi koko session ajan kuvata itseään?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1165093HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen2094671Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu643879Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty833240- 471785
Anteeksi mies
Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert291644- 141358
Mulle tuli tunne
Että sun tunteet mua kohtaan alkaa hellittämään, olenko oikeassa ja alatko päästä eteenpäin?221272- 161228
- 431154