Jälkeen kesälaitumille kaikki unohtuu nopeusrajoitukset,vilkunkäyttö ,ohittamaan lähtö vilkauta kaukovaloja ennenkuin lähdet ohittamaan ja käytä sitä vilkku niin silloin se on asiallenen ohitus ,ei ohitettu saa tieraivokohtausta🤬
1 lämmin päivä ja kaikki moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajat ajavat kuin lehmät jotka talven
29
257
Vastaukset
- Anonyymi
Tuosta turhasta kaukovalojen vilkuttelusta se mahdollinen raivo oikein syntyykin, joten miksi asiallinen ja jokapäiväinen toimi, kuten ohittaminen on, pitäisi pilata jollain turhalla valojen vilkuttelulla?
- Anonyymi
No, nykyihminen raivostuu aika pienestä. Vielä 1970-luvulla ohittamisaikomus piti antaa valoa vilkauttamalla, eikä siitä ainakaan itselleni kukaan raivostunut. Toki elämä oli silloin paljon leppoisampaa, kuten ihmisetkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, nykyihminen raivostuu aika pienestä. Vielä 1970-luvulla ohittamisaikomus piti antaa valoa vilkauttamalla, eikä siitä ainakaan itselleni kukaan raivostunut. Toki elämä oli silloin paljon leppoisampaa, kuten ihmisetkin.
Jossain päin maailmaa näpäytellään kevyesti tööttiä, jos mennään toisen ajoneuvon vierestä ohi ruuhkassa.
Taksikuskit sulkevat radion siirryttäessä suurkaupunkiin.
Kukaan ei silti kiukuttele ja kaikki toimii.
Niillä ei taida olla aikaa mielensäpahoitteluun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, nykyihminen raivostuu aika pienestä. Vielä 1970-luvulla ohittamisaikomus piti antaa valoa vilkauttamalla, eikä siitä ainakaan itselleni kukaan raivostunut. Toki elämä oli silloin paljon leppoisampaa, kuten ihmisetkin.
Kultaisella 70 luvulla kaikki oli paremmin, tai siltä se ainakin ajan kultaamien muistojen valossa tuntuu, kuten kirjoituksestasi ilmenee.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt, jonka mukaan mennään. - Anonyymi
Turha?? Mitäs muuta keinoa käytät, jos sattuu esim
sorkkakavereita olemaan tulossa tien yli?
Tuo valojen vilautus on hyvä oppila "lukemaan", ei se vittuilua ole vaan "varo"! Ohittamaan lähtiessäkin olisi hyvä vilauttaa niitä valoja, mutta kun sekin otetaan vittuiluna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha?? Mitäs muuta keinoa käytät, jos sattuu esim
sorkkakavereita olemaan tulossa tien yli?
Tuo valojen vilautus on hyvä oppila "lukemaan", ei se vittuilua ole vaan "varo"! Ohittamaan lähtiessäkin olisi hyvä vilauttaa niitä valoja, mutta kun sekin otetaan vittuiluna.Vaarasta voi varoittaa muita hätävilkuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha?? Mitäs muuta keinoa käytät, jos sattuu esim
sorkkakavereita olemaan tulossa tien yli?
Tuo valojen vilautus on hyvä oppila "lukemaan", ei se vittuilua ole vaan "varo"! Ohittamaan lähtiessäkin olisi hyvä vilauttaa niitä valoja, mutta kun sekin otetaan vittuiluna.Toki hirvistä poliisiratsiasta vastaan tulevia valojen vilkautuksella varoitetaan.
Ohittamaan lähtiessä tuo valojen vilautus on turhaa ja siksi se varmaan veetuiluksi ko. tilanteessa myös tulkitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaarasta voi varoittaa muita hätävilkuilla.
Hätävilkuillahan kerrotaan, että itsellä on ongelmia.
- Anonyymi
En muista, että kukaan olisi minulle koskaan vilkauttanut pitkiä ennen kuin on lähtenyt ohi. Taitaa olla hyvin harvinainen tapa.
- Anonyymi
Kyllä mä ainakin läväyttelen aina, sitä varten siinä keulassa on ledipanelia laitettu. Pimeällä helpottaa ohitusta kun keskimäärin jokainen painaa väläytyksen jälkeen jarrua kun itse painaa jo vierellä kovaa ohi.
Samoin pystyn varoittamaan vastaantulijoita että ole ohittamassa ja varokaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä ainakin läväyttelen aina, sitä varten siinä keulassa on ledipanelia laitettu. Pimeällä helpottaa ohitusta kun keskimäärin jokainen painaa väläytyksen jälkeen jarrua kun itse painaa jo vierellä kovaa ohi.
Samoin pystyn varoittamaan vastaantulijoita että ole ohittamassa ja varokaa.Jaa. No voi olla, että minulla unohtuu pitkät päälle, jos ohittaja tekee noin.
- Anonyymi
Ei tuota tapaa enää juuri kukaan käytä, eikä ole tarvettakaan käyttää. Se tapa jäi jonnekin sinne 60-70 luvulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä ainakin läväyttelen aina, sitä varten siinä keulassa on ledipanelia laitettu. Pimeällä helpottaa ohitusta kun keskimäärin jokainen painaa väläytyksen jälkeen jarrua kun itse painaa jo vierellä kovaa ohi.
Samoin pystyn varoittamaan vastaantulijoita että ole ohittamassa ja varokaa.Provosi ei ole kovinkaan hyvä, toivottavasti parempi ensi kerralla.
Itse teen tuota välillä leveäkaistatiellä, jos edellämenevä ei osaa sijoittaa autoaan oikeaan reunaan, jonne se kuuluu. Jos autot on sijoitettu oikein, voi yleensä ohittaa vaikka olisi vastaantulijoitakin. Väärin autot sijoittamalla tuhotaan leveäkaistatien edut tehokkaasti.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Itse teen tuota välillä leveäkaistatiellä, jos edellämenevä ei osaa sijoittaa autoaan oikeaan reunaan, jonne se kuuluu. Jos autot on sijoitettu oikein, voi yleensä ohittaa vaikka olisi vastaantulijoitakin. Väärin autot sijoittamalla tuhotaan leveäkaistatien edut tehokkaasti.
Montako kaistaa leveäkaistatiellä on yhteen suuntaan?
Anonyymi kirjoitti:
Montako kaistaa leveäkaistatiellä on yhteen suuntaan?
Riippuu ajoneuvoista. Yleensä kaksi per suunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kaistaa leveäkaistatiellä on yhteen suuntaan?
Yksi kaista per suunta. Ne vaan on tavallista leveämmät.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Itse teen tuota välillä leveäkaistatiellä, jos edellämenevä ei osaa sijoittaa autoaan oikeaan reunaan, jonne se kuuluu. Jos autot on sijoitettu oikein, voi yleensä ohittaa vaikka olisi vastaantulijoitakin. Väärin autot sijoittamalla tuhotaan leveäkaistatien edut tehokkaasti.
Millaisia reaktioita vilkuttelusta yleensä tulee?
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Itse teen tuota välillä leveäkaistatiellä, jos edellämenevä ei osaa sijoittaa autoaan oikeaan reunaan, jonne se kuuluu. Jos autot on sijoitettu oikein, voi yleensä ohittaa vaikka olisi vastaantulijoitakin. Väärin autot sijoittamalla tuhotaan leveäkaistatien edut tehokkaasti.
Paremmin tavallista tallaajaa asiat ymmärtävällä taholla on havaittu, että ajamisen osaaminen leveäkaistateillä ei ole sillä tasolla , että leveäkaistatien tarkoitus toteutuisi. Tämän tosiasian iskostuminen myös päättäjien päähän vei muutamia vuosia ja arvatenkin aiheutti myös onnettomuuksia, joten päättäjät tuli siihen tulokseen, ettei leveäkaistateitä enää vuosiin ole rakennettu eikä rakenneta.
Niitä kolareita ja vaaratilanteita kerrotaan aiheutuneen juuri näistä valojen vilkuttelijoista ja vastaantulijoista välittämättömistä "kyllä tielle sopii neljä rinnan" ohittelijoista. Anonyymi kirjoitti:
Millaisia reaktioita vilkuttelusta yleensä tulee?
Useimmiten siirtyvät oikeammalle. Toinen vaihtoehto on olla reagoimatta millään tavalla. Vielä ei ole negatiivista reaktiota tullut.
Anonyymi kirjoitti:
Paremmin tavallista tallaajaa asiat ymmärtävällä taholla on havaittu, että ajamisen osaaminen leveäkaistateillä ei ole sillä tasolla , että leveäkaistatien tarkoitus toteutuisi. Tämän tosiasian iskostuminen myös päättäjien päähän vei muutamia vuosia ja arvatenkin aiheutti myös onnettomuuksia, joten päättäjät tuli siihen tulokseen, ettei leveäkaistateitä enää vuosiin ole rakennettu eikä rakenneta.
Niitä kolareita ja vaaratilanteita kerrotaan aiheutuneen juuri näistä valojen vilkuttelijoista ja vastaantulijoista välittämättömistä "kyllä tielle sopii neljä rinnan" ohittelijoista.Aiheuttaako onnettomuuden mielestäsi se, joka ajaa ohjeistuksen mukaan ohittaen käyttämättä vastaantulijoiden kaistaa silloin kun on vastaantulijoita, vai se joka käyttää vastaantulijoiden kaistaa tuossa tilanteessa? Vai kenties se, joka kiilaa ohittajan vastaantulijoiden kaistalle?
Käsittääkseni noilla ei kyllä hirveästi ole onnettomuuksia sattunut liikennemääriin suhteutettuna. Voin olla väärässä, en ole tilastoihin siltä kantilta tutustunut.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Aiheuttaako onnettomuuden mielestäsi se, joka ajaa ohjeistuksen mukaan ohittaen käyttämättä vastaantulijoiden kaistaa silloin kun on vastaantulijoita, vai se joka käyttää vastaantulijoiden kaistaa tuossa tilanteessa? Vai kenties se, joka kiilaa ohittajan vastaantulijoiden kaistalle?
Käsittääkseni noilla ei kyllä hirveästi ole onnettomuuksia sattunut liikennemääriin suhteutettuna. Voin olla väärässä, en ole tilastoihin siltä kantilta tutustunut.Onnettomuuksia kerrotaan aiheutuneen siitä syystä, että jotkut on kuvitellet tiellä olevan leveyttä niin paljon , että siihen mahtuu neljä autoa rinnan. Ne onnettomuudet on viranomaisten mukaan sitten aiheutuneet siitä ettei se sivuttaismarginaali ole kuitenkaan ohitustilanteessa riittänyt ja vaaratilanteita sekä kylki kosketusta olisi tullut.
Liikennemääristä ei ole tietoa, mutta esim. kuutostie välillä Porvoo Kouvola tapitettiin uudenmallisilla nopeuskameroilla ja syyksi kerrottiin, että tuo leveäkaistatie on yksi maan vaarallisemmista juuri sen takia, että ohitetaan liian pienellä sivuttaismarginaalilla, eli kaksi autoa rinnan samalla kaistalla. (Todellinen syy kameroille voi toki olla aivan toinen)
Kun tuollainen tilanne sattuu molemmilla kaistoilla yhtä aikaa, niin kyllähän ne sivuttaismarginaalit varmaan aika vähäiseksi saattaa käydä, kun sitä nopeuttakin on se 100km/h. Anonyymi kirjoitti:
Onnettomuuksia kerrotaan aiheutuneen siitä syystä, että jotkut on kuvitellet tiellä olevan leveyttä niin paljon , että siihen mahtuu neljä autoa rinnan. Ne onnettomuudet on viranomaisten mukaan sitten aiheutuneet siitä ettei se sivuttaismarginaali ole kuitenkaan ohitustilanteessa riittänyt ja vaaratilanteita sekä kylki kosketusta olisi tullut.
Liikennemääristä ei ole tietoa, mutta esim. kuutostie välillä Porvoo Kouvola tapitettiin uudenmallisilla nopeuskameroilla ja syyksi kerrottiin, että tuo leveäkaistatie on yksi maan vaarallisemmista juuri sen takia, että ohitetaan liian pienellä sivuttaismarginaalilla, eli kaksi autoa rinnan samalla kaistalla. (Todellinen syy kameroille voi toki olla aivan toinen)
Kun tuollainen tilanne sattuu molemmilla kaistoilla yhtä aikaa, niin kyllähän ne sivuttaismarginaalit varmaan aika vähäiseksi saattaa käydä, kun sitä nopeuttakin on se 100km/h.> jotkut on kuvitellet tiellä olevan leveyttä niin paljon ,
> että siihen mahtuu neljä autoa rinnan.
Tämä "joku" on siis liikennevirasto, joka alun perin laati ohjeistukset leveäkaistatiellä ajamista varten. Siinä nimen omaan painotettiin, että ohitukset tulee hoitaa ylittämättä keskilinjaa silloin kun on vastaantulijoita.
Ja hyvinhän siihen mahtuu, kunhan ihmiset noudattavat ohjeita.
Kameroita on sijoitettu lähinnä alueille, joilla liikkuu paljon autoja. Ja mieluusti kohtiin, joissa nopeusrajoitus laskee. Mainitsemallasikin tieosuudella nuo kamerat ovat käytännössä kohdissa, joissa ei voi ohittaa, joten niiden vaikutus turvallisuuten ei ainakaan ohituksia ehkäisemässä ole.
Eivätkä ne kai ohituksia sinänsä muutenkaan estä. Ainakin itse tuossa ajaessa saa olla koko ajan ohittamassa, kun porukka nysvää alle satasta edessä. Onneksi on leveäkaistatie, niin pääsee henkilöautoista yleensä hidastamatta ohi.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
> jotkut on kuvitellet tiellä olevan leveyttä niin paljon ,
> että siihen mahtuu neljä autoa rinnan.
Tämä "joku" on siis liikennevirasto, joka alun perin laati ohjeistukset leveäkaistatiellä ajamista varten. Siinä nimen omaan painotettiin, että ohitukset tulee hoitaa ylittämättä keskilinjaa silloin kun on vastaantulijoita.
Ja hyvinhän siihen mahtuu, kunhan ihmiset noudattavat ohjeita.
Kameroita on sijoitettu lähinnä alueille, joilla liikkuu paljon autoja. Ja mieluusti kohtiin, joissa nopeusrajoitus laskee. Mainitsemallasikin tieosuudella nuo kamerat ovat käytännössä kohdissa, joissa ei voi ohittaa, joten niiden vaikutus turvallisuuten ei ainakaan ohituksia ehkäisemässä ole.
Eivätkä ne kai ohituksia sinänsä muutenkaan estä. Ainakin itse tuossa ajaessa saa olla koko ajan ohittamassa, kun porukka nysvää alle satasta edessä. Onneksi on leveäkaistatie, niin pääsee henkilöautoista yleensä hidastamatta ohi.Taitaa kuitenkin se "joku" olla juurikin siellä autonratin takana istuva yksilö joka haluaa ohittaa vastaantulevasta liikenteestä huolimatta, jolloin se samalle kaistalle sovittautumisen sivuttaismarginaali jää monen (myös liikennesääntöjen) mukaan liian pieneksi.
Eiköhän tämä ole se suurin syy siihen miksi leveäkaistateitä ei enää rakenneta.
Totuus voi toki olla toin, mutta turvallisuudella sitä kyseisen tien kameroilla miinoittamista aikanaan viranomaistaholta pidettiin välttämättömänä.
Onhan tuota kyseistä tietä muutama vuosikymmen tullut tahkottua ja oma havainto ei tuo sinun havaintoa jatkuvasta ohitustarpeesta hieman yli rajoituksen ajettaessa. Tuo on toki asia josta jokainen olkoon omaa mieltään, eikä siitä kannata sen enempää kättä vääntää. - Anonyymi
Se oli aika tavallista joskus. Oikeasti aika hyväkin, ohitettava tiesi, et joku lähtee ohi. Tänä päivänä asenne on muuttunut sellaiseksi "et prrrkele minua ohita" ja kaasu pohjaan. Ihmiset on muuttuneet ihan helvftin itsekkäiksi. Minäminäminä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuota tapaa enää juuri kukaan käytä, eikä ole tarvettakaan käyttää. Se tapa jäi jonnekin sinne 60-70 luvulle.
Vilkun näyttäminen kertoo että aion ohittaa, tai ainakin pitäisi. Moni seuraa ajaessaan enemmän kännykkää kuin liikennettä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli aika tavallista joskus. Oikeasti aika hyväkin, ohitettava tiesi, et joku lähtee ohi. Tänä päivänä asenne on muuttunut sellaiseksi "et prrrkele minua ohita" ja kaasu pohjaan. Ihmiset on muuttuneet ihan helvftin itsekkäiksi. Minäminäminä
Homo.
- Anonyymi
Purelux Panther S540 - Suora / 54 cm / 216W / Ref. 30
Että varmasti hattu putoaa ohitettavalta kun väläyttää takana valoja. - Anonyymi
Nurmijärven autoilijoille pitäisi tehdä mielentilatutkimus, kun ihme kaahamista näkyy joka ikäluokassa. Taas tänään villiä menoa keskellä päivää. Asennevammaisiako Nurmijärven kepuloiset wannabe porvarit??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja18822432Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant839641Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.467612Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va886408SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1896103Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot485102HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.1174755Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1074484Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo962204Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa
Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k861489