Lähin aamulla kaheksalta Koivukylästä Skoda Octavialla, sillä 1.8 TSI:llä, joka polttaa öljyä ku vanha savupiippu. Tarkoitus oli löytää maamoottoriin sopivaa öljyä, joka ei katoais moottorista päivässä. Ajattelin, et Motonet Vantaalla, nopee keikka, nappaan kanisterin ja takas kotiin. Mut nyt mä istun täällä Orimattilan Motonetin parkkiksella, pää sekasin ku sokkelo, ja Skoda haisee palaneelle öljylle.Kaikki alkoi, ku käänsin väärästä risteyksestä. Ei ollu navigaattoria, puhelimen akku simahti jo eilen, ja mä luotin siihen, et "kyllä mä tiiän, missä Motonet on". No en tainnu tietää. Vantaan kerrostalot vaihtui peltoihin, ja tie muuttui joksiki kärrypoluks. Skoda pomppi, ja mä kuuntelin radiosta jotain Leevi and the Leavingsia, mut en keskittyny, ku mietin vaan, et miks tää pirun auto juo öljyä litratolkulla. Naapuri sano, et vika voi olla männänrenkaissa, mut mä en usko, ku Skoda on "luotettava".Ajoin varmaan tunnin pitkin jotain mettäteitä, missä oli vaan mutaa ja peuroja. Yks kauris tuijotti mua ku idioottia, ja mä tuijotin takas, ku ei ollu muutakaan. Lopulta näin kyltin: "Orimattila 5 km". Orimattila? Mitä helvettiä? Mä en ees muista, miten päädyin näin kauas. Mut ajattelin, et kai siellä on Motonet, ja ehkä sieltä löytyy se oikee öljy, joka pitää Skodan moottorin tyytyväisenä.Orimattilan Motonetissa kävin hyllyjen välissä ku zombi. 5W-30, 5W-40, 0W-20... pää meni pyörälle. Myyjä, joku parikymppinen kaveri, kysy, et millasta öljyä mä tarviin. Sanoin, et jotain, mikä ei pala Skodan moottorista viikossa. Se katto mua ku oisin puhunut kiinaa ja ehdotti jotain kalliita synteettisiä. Otin yhen kanisterin ja sitten vaseliinia, mut kassalla huomasin, et lompakko oli jääny Skodan hanskalokeroon. Kaivoin taskuista kaks kolikkoa ja ryppysen vitosen, ja myyjä sano, et ei riitä. Kävin autolta hakemassa lompakon, mut siellä oli vaan kymmenen euron seteli ja vanha Alepan kuitti.Nyt istun Skodan ratissa, öljykanisteri ja vaseliini takapenkillä, mut en oo varma, onko ne oikeeta tavaraa. Moottori tikittää, ja mä nään mittarista, et öljyvalo vilkkuu taas. Mä oon väsyny, nälkäinen ja eksyksissä. Kysyin myyjältä tietä Vantaalle, ja se sano, et aja 4-tietä pohjoiseen. Mut mä nään jo kyltin, missä lukee "Lahti". Lahti! Mä en haluu Lahteen, mä haluun kotiin ja öljyn, joka pitää Skodan elossa!Tää auto on kirous. Joka viikko lisään öljyä, ja silti se savuttaa ku vanha diesel. Mä lupaan, et jos pääsen kotiin, vien tän huoltoon. Tai sit myyn koko romun ja ostan Corollan. Ei voi olla näin vaikeeta. Skoda, miks sä teet tän mulle? Mä vaan halusin öljyä, ja nyt mä oon Orimattilassa, kaukana kaikesta, ja Gösta laulaa radiosta jotain yksinäisyydestä. Just siltä musta tuntuu.
Esa, eksyksissä ja epätoivon partaalla
Mä en tajuu, miten tää voi olla näin vaikeeta.
8
185
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa lopettaa se skodan kanssa rimpuilu ja ostaa katsastusvarma Toyota!
- Anonyymi
Sillä Toyotalla on vaarana päästä jonkun viljasiiloon tai latoon.
- Anonyymi
Hei!
SAE-140 (tai suurempi) öljy on varma valinta! Varmasti pysyy sisällä! Sai ainakin ennen classic car kaupoista.
Kiitos! Tero - Anonyymi
Jaksoiko joku lukea enemmän kuin minä , 3 riviä ?
- Anonyymi
Kyllähän se voimat vie kun skodasta kärsii, ei jaksa lukee, päässä surisee ja vatta on sekasin!
- Anonyymi
En lukenut edes kolmea riviä. Kamalaa lukea pitkää tekstiä kun kaikki on pötkössä.
- Anonyymi
Myy se pois? Voin 2 euroa maksaa siitä. Jos tuat sen pihaan.
- Anonyymi
Minä maksan satasen, jos viet mennessäsi läpiruostuneen Corolla vm 2018
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492358Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on452139Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2041656Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681630- 231521
- 171421
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok861394Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s61369Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81281Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191264