Ennen nautin aina Turku reissuista, mutta en enää. Silloin oli ihanaa päästä Turkuun. Turusta katosi toriparkin jälkeen jotenkin Turun henki. Kaupungista tuli tylsä ja harmaa. Monenlaiset eri sekoilut saivat vallan. Käveltyäni eräänä kesänä torilla eräs kauppias heitti minua pahvilaatikolla.
Eräällä kerralla nuori poika heitti minua kohti puolikkaan limonadipullon. Ahdistavan ilmapiirin aistii. Wiklund pilattiin remontilla. Se ei ole enää se vanha viihtyisä kauppa. Turun Kirjamessut pilattiin jo vuosia sitten. Keksittiin Turun antikvariaattiset kirjamessut, jotka siirrettiin Nunnankadulla remonttia kaipaavan rakennuksen yläkertaan. Siellä oli eräällä myyjällä myynnissä huonosti säilytettyjä sarjakuvalehtiä. Niissä oli voimakas kellarin haju.
Viimeisin niitti Turun Kirjamessuille oli niiden siirtäminen Logomoon. Antikvariaatit melkein heitettiin tapahtumasta ulos. Keskityttiin kirjallisuuteen. Nyt tyhmyyden huipentumana tehdään messukeskuksesta kuntosalia. Logomo on liian pieni tila tapahtumalle.
Sitten vielä liikenteestä. Autoilijoilla on kumma minä itse tapa Turun liikenteessä. Jos jalankulkija on ylittämässä katua vihreällä, niin kääntyvä autoilija ajaa vaarallisesti hänen edestään. Miksi ei voi pysähtyä ja päästää kävelijää ensin? Minä itse ajattelu on erittäin vaarallista liikenteessä.
Mitä Turulle on tapahtunut?
7
134
Vastaukset
- Anonyymi
Minä puolestani kohtasin pari vuotta sitten kiristävän nuoren pummin, joka olisi väkisin halunnut rahani. Eräällä toisella kerralla ulkomaalainen mies alkoi raivota minulle ilman syytä. En ollut sanonut hänelle sanaakaan tai tehnyt mitään. Kun pääsin tien yli toiselle puolelle, hän seurasi minua autollaan, kunnes lopulta kyllästyi ja kääntyi takaisin. Tällainenko on nykyisin Turku?
- Anonyymi
Valheita.
- Anonyymi
Eilinen päivä oli kesäisen lämmin vielä. Lähdin ajamaan Ruissaloon, tarkoituksena juoda eväskahvit jossain rannan tuntumassa. Paikalla oli sankoin joukoin ihmisiä, joista suurempi osa Lähi-Idän maahanmuuttajia. Ainakin metelistä päätellen, ja siitä, että grillipaikat ja pöydät oli tämän porukan käytössä. Kovaääninen islam musiikki soi. Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin.
- Anonyymi
Noloa.
- Anonyymi
Miksi muslimien täytyy huutaa? Miksi he eivät puhu rauhallisemmalla äänensävyllä? Muslimit valtaavat joka paikan. En tiedä, kuka on neuvonut heille Ruissalon. Tuolla ei voi kirjoitella rauhassa tai suunnitella uutta käsikirjoitusta.
- Anonyymi
Suomi on vapaa maa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on vapaa maa.
Suomelle pelastus voi tulla yllättävältä suunnalta, kun venäläistämis toimenpiteet pääsee kunnolla alkamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k18010745Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1057573Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t337421Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht37386Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa895769Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus525238Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset314996Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk124811Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k62174Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!
Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil401671