Jäspi merkkinen lämminvesivaraaja, joku vuosimallia 2015. Onko helppo homma testata että varoventtiili toimii? Nyt ei vesivahinkoa tarttis kun säiliö 300L.
Lämminvesivaraajan varoventtiilin testaus
13
225
Vastaukset
- Anonyymi
Jäspin sivuilta löytyy ohjeet tai vaikka https://youtu.be/cqUe1T4hcFY
- Anonyymi
Riittää että pyöräytät varoventtiilin nuppia kerran nuolen osoittamaan suuntaan.
- Anonyymi
Vesivahinkohan varoventtiilistä yleensä seuraa siitä, että varoventtiili alkaa vuotaa holtittomasti ja jonnekin muualle kuin varaajan alla olevaan lattiakaivoon.
Ja vielä useammin vuotava varoventtiili aiheuttaa vesilaskuvahingon jos isovuotoinen venttiili jää pitkäksi aikaa huomaamatta.- Anonyymi
Siitäkin seuraa vesivahinko jos putki halkeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkin seuraa vesivahinko jos putki halkeaa.
Taitaa paljon yleisempi ongelma olla, että varoventtiili alkaa vuotaa vettä jo normaali vesijohtoverkon paineilla ja silloin se oikein asennettuna vuotaa lattiakaivoon, väärin asennettuna talon rakenteisiin. Mutta joka tapauksessa runsaasti vuotava varoventtiili on kustannuskysymys kuin vuotava vessan pönttö.
- Anonyymi
Lämppärin sarjassa on takaisku, joten varo aukeaa vähän väliä, kun lämppäri lämpenee. Aikoinaan kun nuo kamat olivat irrallisia, jotkut ottivat takaiskun pois, jotta varo ei puhaltaisi vettä lattialle tms. ei toivottuun paikkaan.
Takaiskuventtiilistä sai helposti lautasen pois. - Anonyymi
Varoventtiilin putkea ei pidä upottaa näkymättömiin lattiakaivoon. Parempi jättää putken pää muutama cm lattiakaivon yläpuolelle, niin vuodon huomaa helpommin.
Meillä huomasin vuodon sattumalta, ja vasta mittarilukemaa tarkistaessani. Varoventtilihän se lorotteli vettä lattiakaivoon. kuinka kauan sitten vuotanutkaan...?
Putken pää oli entisen omistajan jäljiltä kaivossa, ei oo enää.- Anonyymi
Lisäänpä vielä: Tuttu putkari kertoi, että lämminvesivaraajan varoventtiilin käyttöikä on noin 20 vuotta.
Jos kuvitellaan, että tasan 20 v pitää paikkansa, niin meidän varoventtiili oli mahdollisesti vuotanut jo viitisen vuotta. Tuskinpa kuitenkaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäänpä vielä: Tuttu putkari kertoi, että lämminvesivaraajan varoventtiilin käyttöikä on noin 20 vuotta.
Jos kuvitellaan, että tasan 20 v pitää paikkansa, niin meidän varoventtiili oli mahdollisesti vuotanut jo viitisen vuotta. Tuskinpa kuitenkaan...Toinen lisäys: Varoventtiiliä suositellaan testaamaan 4 x vuodessa. Monikohan näin tekee, ainakin minulla se tuppaa unohtumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen lisäys: Varoventtiiliä suositellaan testaamaan 4 x vuodessa. Monikohan näin tekee, ainakin minulla se tuppaa unohtumaan.
Minä ainakin teen sen useammin. Kuinka usein Sinä harjaat hampaasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin teen sen useammin. Kuinka usein Sinä harjaat hampaasi?
Hampaat muistan harjata aamuin-illoin, mutta näkymättömissä olevat asiat tuppaavat unohtumaan. Muistan kuitenkin suhteellisen säännöllisesti pestä liesituulettimen suodattimet, putsata apk:n sihdit ja vaihtaa iv-koneen suodattimet sekä puhdistaa iv-venttiilit.
Ovat asioita, jotka näkyvät unohtuvan hyvin monilta ja heiltä unohtuu satavarmasti myös varaajan varoventtiilin testaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hampaat muistan harjata aamuin-illoin, mutta näkymättömissä olevat asiat tuppaavat unohtumaan. Muistan kuitenkin suhteellisen säännöllisesti pestä liesituulettimen suodattimet, putsata apk:n sihdit ja vaihtaa iv-koneen suodattimet sekä puhdistaa iv-venttiilit.
Ovat asioita, jotka näkyvät unohtuvan hyvin monilta ja heiltä unohtuu satavarmasti myös varaajan varoventtiilin testaus.Joiltakin unohtuu, useimmilta ei paitsi jos ei edes tiedä mitään varoventtiilistä.
- Anonyymi
Kuinka monesti itsekukin käy aktivoimassa vaikkapa tätä palstaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1094282- 1493673
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah883435Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291730
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371558Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141201Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140