Jäspi merkkinen lämminvesivaraaja, joku vuosimallia 2015. Onko helppo homma testata että varoventtiili toimii? Nyt ei vesivahinkoa tarttis kun säiliö 300L.
Lämminvesivaraajan varoventtiilin testaus
13
260
Vastaukset
- Anonyymi
Jäspin sivuilta löytyy ohjeet tai vaikka https://youtu.be/cqUe1T4hcFY
- Anonyymi
Riittää että pyöräytät varoventtiilin nuppia kerran nuolen osoittamaan suuntaan.
- Anonyymi
Vesivahinkohan varoventtiilistä yleensä seuraa siitä, että varoventtiili alkaa vuotaa holtittomasti ja jonnekin muualle kuin varaajan alla olevaan lattiakaivoon.
Ja vielä useammin vuotava varoventtiili aiheuttaa vesilaskuvahingon jos isovuotoinen venttiili jää pitkäksi aikaa huomaamatta.- Anonyymi
Siitäkin seuraa vesivahinko jos putki halkeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkin seuraa vesivahinko jos putki halkeaa.
Taitaa paljon yleisempi ongelma olla, että varoventtiili alkaa vuotaa vettä jo normaali vesijohtoverkon paineilla ja silloin se oikein asennettuna vuotaa lattiakaivoon, väärin asennettuna talon rakenteisiin. Mutta joka tapauksessa runsaasti vuotava varoventtiili on kustannuskysymys kuin vuotava vessan pönttö.
- Anonyymi
Lämppärin sarjassa on takaisku, joten varo aukeaa vähän väliä, kun lämppäri lämpenee. Aikoinaan kun nuo kamat olivat irrallisia, jotkut ottivat takaiskun pois, jotta varo ei puhaltaisi vettä lattialle tms. ei toivottuun paikkaan.
Takaiskuventtiilistä sai helposti lautasen pois. - Anonyymi
Varoventtiilin putkea ei pidä upottaa näkymättömiin lattiakaivoon. Parempi jättää putken pää muutama cm lattiakaivon yläpuolelle, niin vuodon huomaa helpommin.
Meillä huomasin vuodon sattumalta, ja vasta mittarilukemaa tarkistaessani. Varoventtilihän se lorotteli vettä lattiakaivoon. kuinka kauan sitten vuotanutkaan...?
Putken pää oli entisen omistajan jäljiltä kaivossa, ei oo enää.- Anonyymi
Lisäänpä vielä: Tuttu putkari kertoi, että lämminvesivaraajan varoventtiilin käyttöikä on noin 20 vuotta.
Jos kuvitellaan, että tasan 20 v pitää paikkansa, niin meidän varoventtiili oli mahdollisesti vuotanut jo viitisen vuotta. Tuskinpa kuitenkaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäänpä vielä: Tuttu putkari kertoi, että lämminvesivaraajan varoventtiilin käyttöikä on noin 20 vuotta.
Jos kuvitellaan, että tasan 20 v pitää paikkansa, niin meidän varoventtiili oli mahdollisesti vuotanut jo viitisen vuotta. Tuskinpa kuitenkaan...Toinen lisäys: Varoventtiiliä suositellaan testaamaan 4 x vuodessa. Monikohan näin tekee, ainakin minulla se tuppaa unohtumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen lisäys: Varoventtiiliä suositellaan testaamaan 4 x vuodessa. Monikohan näin tekee, ainakin minulla se tuppaa unohtumaan.
Minä ainakin teen sen useammin. Kuinka usein Sinä harjaat hampaasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin teen sen useammin. Kuinka usein Sinä harjaat hampaasi?
Hampaat muistan harjata aamuin-illoin, mutta näkymättömissä olevat asiat tuppaavat unohtumaan. Muistan kuitenkin suhteellisen säännöllisesti pestä liesituulettimen suodattimet, putsata apk:n sihdit ja vaihtaa iv-koneen suodattimet sekä puhdistaa iv-venttiilit.
Ovat asioita, jotka näkyvät unohtuvan hyvin monilta ja heiltä unohtuu satavarmasti myös varaajan varoventtiilin testaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hampaat muistan harjata aamuin-illoin, mutta näkymättömissä olevat asiat tuppaavat unohtumaan. Muistan kuitenkin suhteellisen säännöllisesti pestä liesituulettimen suodattimet, putsata apk:n sihdit ja vaihtaa iv-koneen suodattimet sekä puhdistaa iv-venttiilit.
Ovat asioita, jotka näkyvät unohtuvan hyvin monilta ja heiltä unohtuu satavarmasti myös varaajan varoventtiilin testaus.Joiltakin unohtuu, useimmilta ei paitsi jos ei edes tiedä mitään varoventtiilistä.
- Anonyymi
Kuinka monesti itsekukin käy aktivoimassa vaikkapa tätä palstaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223027- 392627
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381493- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125903- 32816
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621