Voi kun se päivä

8

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palstan ulkopuolella on elämää. Tapahtuu kaikenlaista läheisille, josta voi olla huolissaan. Onneksi olen jo sopeutunut taas tähänkin vastoinkäymiseen ja valoa pilkottaa, vaikka sataakin koko päivän.

      • Anonyymi

        Onneksi on yhä kesä, vaikka viileni huomattavasti eilisestä. Yli 20 astetta ja kova tuuli on itse asiassa melko sopiva säätila. Täytyy keksiä itselleni tekemistä jottei yksinäisyys vie minusta voittoa. Kyllä sitä tekemistä keksii. Vihdoin ja viimein Encounters-paranormaalien ilmiöiden minisarja pitäisi katsoa. Olikohan 4 kpl x 50 min jaksoa? Viimeisin elokuva tai sarja minkä katsoin netistä oli Nosferatu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on yhä kesä, vaikka viileni huomattavasti eilisestä. Yli 20 astetta ja kova tuuli on itse asiassa melko sopiva säätila. Täytyy keksiä itselleni tekemistä jottei yksinäisyys vie minusta voittoa. Kyllä sitä tekemistä keksii. Vihdoin ja viimein Encounters-paranormaalien ilmiöiden minisarja pitäisi katsoa. Olikohan 4 kpl x 50 min jaksoa? Viimeisin elokuva tai sarja minkä katsoin netistä oli Nosferatu.

        Joku voisi ihmetellä miksi täällä mökillä kyhjötän hiljaisuudessa. Mutta kun tässä on enemmän hyötyjä, kuin haittoja. Hyötyliikunta on mulle tarpeen terveyden kannalta. En osaa pelkästään kävellä, jollei ole koiraa tai miestä taluttamassa mua. Iltojen hämärtyessä katson netistä jotakin hömppää areenasta, mtv:ltä tai ruudusta. Romantiikan nälkään on menossa turkkilainen daydreamer sarja, joma mtv:llä tulee joka päivä. Areenalta on menossa Stanley Tucci Italiassa. Se kiinnostaa italialaisten ruokien takia. Meillä täällä on aika yksinkertaiset perinneruoat niihin verrattuna.

        Hyötyliikunnasta puheenollen matot pitäisi nostaa vielä kuivumaan ja saunalla on pikkupyykit liossa.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Joku voisi ihmetellä miksi täällä mökillä kyhjötän hiljaisuudessa. Mutta kun tässä on enemmän hyötyjä, kuin haittoja. Hyötyliikunta on mulle tarpeen terveyden kannalta. En osaa pelkästään kävellä, jollei ole koiraa tai miestä taluttamassa mua. Iltojen hämärtyessä katson netistä jotakin hömppää areenasta, mtv:ltä tai ruudusta. Romantiikan nälkään on menossa turkkilainen daydreamer sarja, joma mtv:llä tulee joka päivä. Areenalta on menossa Stanley Tucci Italiassa. Se kiinnostaa italialaisten ruokien takia. Meillä täällä on aika yksinkertaiset perinneruoat niihin verrattuna.

        Hyötyliikunnasta puheenollen matot pitäisi nostaa vielä kuivumaan ja saunalla on pikkupyykit liossa.

        Märkien mattojen kanniskelu on todellista painonnostoa. Kunhan selkä kestää niin kaikki on hyvin. Ikkunat pitäisi pestä. Olen välillä listinyt ötököitä ikkunoitani vasten joista on jäänyt tahralänttejä. Täällä oli aiemmin kesällä jokin tietyömaa joten ilma varmasti pöllysi. Ajattelin että ikkunat kannattaa pestä vasta syksymmällä. Siitepölyäkään ei enää esiinny ja tartu ikkunoihin samalla tavalla kasvukauden taittuessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Märkien mattojen kanniskelu on todellista painonnostoa. Kunhan selkä kestää niin kaikki on hyvin. Ikkunat pitäisi pestä. Olen välillä listinyt ötököitä ikkunoitani vasten joista on jäänyt tahralänttejä. Täällä oli aiemmin kesällä jokin tietyömaa joten ilma varmasti pöllysi. Ajattelin että ikkunat kannattaa pestä vasta syksymmällä. Siitepölyäkään ei enää esiinny ja tartu ikkunoihin samalla tavalla kasvukauden taittuessa.

        Ikkunat kannattaa pestä ennen pakkasia. Pienellä pakkasellakin se onnistuu kyllä kun lorauttaa pesuveteen tilkan etikkaa tai tärpättiä. Silloin vesi ei niin helposti jäädy lasiin kiinni.

        En jaksa lakata ihmettelemästä kaupungissa sitä, että kun laittaa puhtaan auton parkkihalkiin syksyllä niin keväällä se on niin likainen ettei laseista tahdo nähdä läpi. Pölyä siis riittää ilman tietöitä ja siitepölyäkin.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Ikkunat kannattaa pestä ennen pakkasia. Pienellä pakkasellakin se onnistuu kyllä kun lorauttaa pesuveteen tilkan etikkaa tai tärpättiä. Silloin vesi ei niin helposti jäädy lasiin kiinni.

        En jaksa lakata ihmettelemästä kaupungissa sitä, että kun laittaa puhtaan auton parkkihalkiin syksyllä niin keväällä se on niin likainen ettei laseista tahdo nähdä läpi. Pölyä siis riittää ilman tietöitä ja siitepölyäkin.

        Asun oleellisesti korkeammalla kuin katutasossa. Siitä lienee hyötyä pölytilanteen kannalta. En tiedä onko täällä jokin mikroilmasto eli miten kylmyys iskee tänne. Ikkunapesuri löytyy. Nyt en muista onko siinä jokin pesuvettä lämmittävä vaikutus, luultavasti kyllä. Minulle on sanottu että aurinkoisella säällä ei kannattaisi pestä ikkunoita. En tiedä siitä mutta sateella niitä tuskin kannattaa pestä. Kylmällä säällä ei varsinkaan.

        Kun ikkunan avaa ja ulkona sataa niin se sadehan ropisisi kämppään sisälle ainakin jos tuulisi juuri sopivasta suunnasta. Valoisasta/aurinkoisesta säästä on se hyöty että silloin näkee parhaiten ikkunanpesun tuloksen, eli jääkö tahroja vai ei. Ikkunan joka sivuun täytyy kiinnittää huomiota ja hinkata niitä rätillä erikseen. Niihin niitä tahroja jää helpoiten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asun oleellisesti korkeammalla kuin katutasossa. Siitä lienee hyötyä pölytilanteen kannalta. En tiedä onko täällä jokin mikroilmasto eli miten kylmyys iskee tänne. Ikkunapesuri löytyy. Nyt en muista onko siinä jokin pesuvettä lämmittävä vaikutus, luultavasti kyllä. Minulle on sanottu että aurinkoisella säällä ei kannattaisi pestä ikkunoita. En tiedä siitä mutta sateella niitä tuskin kannattaa pestä. Kylmällä säällä ei varsinkaan.

        Kun ikkunan avaa ja ulkona sataa niin se sadehan ropisisi kämppään sisälle ainakin jos tuulisi juuri sopivasta suunnasta. Valoisasta/aurinkoisesta säästä on se hyöty että silloin näkee parhaiten ikkunanpesun tuloksen, eli jääkö tahroja vai ei. Ikkunan joka sivuun täytyy kiinnittää huomiota ja hinkata niitä rätillä erikseen. Niihin niitä tahroja jää helpoiten.

        Mä pesen ihan vanhanaikaisesti vesiämpärin ja mikrokuituliinan kanssa. Hyvä ikkunalasta helpottaa puhdistusta, kun sillä saa kuivattua lasin näppärästi. Sen jälkeen ei tarvitse kuin kuivata reunat ja alaosa jollakin nöyhtäämättömällä kankaalla/pyyhkeellä. Ennen niitä ikkunoita kiillotettiin hesarilla. Se oli hyvä ikkunanpesuun, kun paperi imi kosteutta ja oli tarpeeksi pehmeää. Jossain vaiheessa painomuste muuttui huonommaksi niin että sormet olivat ihan mustat ikkunanpesun jälkeen.

        Jos ikkunat pesee auringon paisteessa, niin silloin vesi kuivuu liian nopeasti ja laseihin jää harmaita laikkuja. Loraus etikkaa pesuvedessä vähentää niitä laikkuja, mutta mieluummin odottaa sitä kun aurinko ei paista laseihin suoraan.

        Mun auto on parkkihallissa sisäpihan puoleisessa päädyssä toisessa kerroksessa. Silti se tulee ihan likaiseksi siellä seisoessaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe