RAAMATULLINEN PYHÄPÄIVÄ ON SAPATTI-LAUANTAI

Anonyymi-ap

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä. Tämä on siksi tärkeä aihe, koska pyhäpäiväkysymys on myös pelastuskysymys. Ei niin, että pelastuisimme tekojemme kautta, ainoastaan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, koska emme voi saada syntejämme anteeksi muuta kuin Jeesuksen sovitusuhrin kautta. Mutta Jumala vaatii, että luovumme synneistämme, jos mielimme päästä Taivaaseen ja Uuteen Maahan. Ja synti on juuri Jumalan lain rikkomista, myös sitä jos emme pyhitä sapatinpäivää.
No niin, eli neljäs käsky kehottaa pyhittämään seitsemännen päivän ja olemaan silloin tekemättä työtä ja askareita. Tämän käskyn rikkominen on myös syntiä(1.Joh.3:4).
Toiset viettävät pyhäpäivänään sunnuntaita, toiset lauantaita ja kolmannet väittävät voivansa itse valita minkä päivän tahansa. Tää kolmas vaihtoehto putoaa heti pois, koska Jumala on nimenomaan kehoittanut pyhittämään seitsemännen päivän. Mitä päivää juutalaiskansa pyhitti Vanhan Testamentin aikaan, siitä selviää mikä oli oikea pyhäpäivä Vanhan Liiton aikana. Tunnettu tosiasia on, että juutalaiskansa on aina pyhittänyt pyhäpäivänään lauantai-sapattia, joka ajoittuu perjantain ja lauantain auringonlaskujen väliin. Eka vaihtoehto, eli sunnuntaikin putoaa siten pois, kun luemme Matteuksen evankeliumista, että Jeesus opetti ettei laista katoa ja poistu(eikä siis muutukaan) yksikään kirjain tai piirto (Matt.5:17-21). Ja tätä vahvistaa myös se, että luettuamme Uuden Testamentin alusta loppuun, emme sieltä löydä yhtään mainintaa siitä, että pyhäpäivä pitäisi muuttaa viikon seitsemänneltä päivältä viikon ensimmäiselle päivälle.
Ja viikon seitsemäs päivähän oikeasti on lauantai, vaikka se Suomessa ja joissakin muissakin maissa 1970-luvun alussa muutettiinkin sunnuntaiksi. Ihmisten tekemä muutos ei muuta Jumalan säädöksiä.
Kirkkohistoriasta taas selviää, että 300-luvun alussa Rooman valtakunnassa tapahtui jotain outoa. Silloin, vuonna 321 keisari lailla teki viikon ensimmäisestä päivästä, aurinkopäivästä, Rooman yhteiskunnan viikottaisen vapaapäivän. Rooman kirkko paavi Sylvesterin johdolla seurasi pian perässä lopettaen sapatinvieton ja alkaen viettää pyhäpäivänään aurinkopäivää, viikon ensimmäistä, joka nyt oli Rooman yhteiskunnan lakisääteinen juhlapäivä.
Eli oikea Raamatullinen pyhäpäivä on sapatti-lauantai. Sapattiuskonpuhdistus menee nopealla vauhdilla eteenpäin. Jatkuvasti ympäri maailmaa uskovat huomattuaan asian, alkavat pyhittään oikeata pyhäpäivää sapatti-lauantaita ja luopuvat sunnuntaista. Suurin sapattia viettävä seurakunta taitaa nykyään olla Seitsemännen Päivän Adventtiseurakunta, ja toisena tulee perässä Seitsemännen Päivän Helluntaiseurakunta, joita heitäkin on jo useita miljoonia.

Liity sinäkin sapatinviettäjien joukkoon ja astu askel eteenpäin kuuliaisuuden tiellä ja vältä pedon merkki.

30

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin asialla on Jumalalle paskankaan väliä.

      • Anonyymi

        Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, lauantain "MUISTA" ! Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, lauantain "MUISTA" ! Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

        1234567---

        Uskonnoissa voi olla noin, mutta Jumalalle sillä tuskin on mitään väliä.


      • Kysymys. Onko sapatin vietolla pelastus kysymys, että sitä pitää viettää lauantaina???


    • Sapatti on Pyhä ja se pidetään. Mutta sen voi pitää minä päivänä vaan. Siitä päättää kukin kirkko itse Jumalan johdatuksella. Kristuksen Kirkko päätti pitää sen sunnuntaina, koska se oli se pyhäpäivä yhteiskunnassa.

      Asiaa ei ole vielä muutettu, vaikka tiedetään että sen kuuluisi olla lauantaina. Nyt se olisi mahdollista monessa maassa, kun lauantaikin on vapaapäivä.

      Ja töiden takia jokainen voi viettää sen välillä minä päivänä vaan.

      Se pidetään sinä päivänä kuin Jumala haluaa sen pidettävän. Jos hän ilmoittaa, että nyt se siirretään lauantaiksi, missä sen kuuluu olla, niin sitten muutetaan.

      Asian pitäminen käskyjen rikkomisena on adentistien lahkolaista vouhotusta. Oikea asia, muttei käskyjen rikkomista, jos kukin noudattaa kirkkonsa käytäntöä.

      • Anonyymi

        Sinä sentäs myönnät, että sen kuuluisi olla lauantaina.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sentäs myönnät, että sen kuuluisi olla lauantaina.

        1234567---

        Myönnän, myönnän, mutta nyt saa pitää sunnuntaina, jos kirkko niin vielä haluaa. Kyllä se vielä lopulta palautetaan lauantaiksi.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Myönnän, myönnän, mutta nyt saa pitää sunnuntaina, jos kirkko niin vielä haluaa. Kyllä se vielä lopulta palautetaan lauantaiksi.

        Paavali mursi leipää viikon ensimmäisenä. Miksi on mainittu tuo viikon ensimmäinen? Jos on sama minä päivänä sitä voi tehdä.


      • Arto777 kirjoitti:

        Paavali mursi leipää viikon ensimmäisenä. Miksi on mainittu tuo viikon ensimmäinen? Jos on sama minä päivänä sitä voi tehdä.

        Ihan sama mikä päivä valitaan. Jeesus sen määrää kirkossaan, ja aikoinaan se palautuu lauantaiksi kun edes tiedetään mikä viikonpäivä on alkuperäinen lauantai.

        Pääasia on viettää yksi päivä viikossa ja pyhittää se. Se on ehdottomasti tärkeintä eikä mikä päivä. Sen takia adventistit erehtyvät, ja ovat samaan aikaan oikeassa ja lahkolaisia. Pääasia on pelastus, ikuinen elämä Jumalan yhteydessä jossain kolmesta taivaasta. Eikä ole väärin pyrkiä koko sukunsa kanssa siihen korkeimpaan taivaaseen. Siellä Artokin lopulta on perheineen, kun henkimaailmankin koetus on läpi käyty, jos Jumala suo.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Ihan sama mikä päivä valitaan. Jeesus sen määrää kirkossaan, ja aikoinaan se palautuu lauantaiksi kun edes tiedetään mikä viikonpäivä on alkuperäinen lauantai.

        Pääasia on viettää yksi päivä viikossa ja pyhittää se. Se on ehdottomasti tärkeintä eikä mikä päivä. Sen takia adventistit erehtyvät, ja ovat samaan aikaan oikeassa ja lahkolaisia. Pääasia on pelastus, ikuinen elämä Jumalan yhteydessä jossain kolmesta taivaasta. Eikä ole väärin pyrkiä koko sukunsa kanssa siihen korkeimpaan taivaaseen. Siellä Artokin lopulta on perheineen, kun henkimaailmankin koetus on läpi käyty, jos Jumala suo.

        Jeesus nousi kuolleista viikon ensimmäisenä päivänä ja Jeesus on sapatin Herra. Siksi Paavali mursi leipää viikon ensimmäisenä ja siksi se erityisesti mainitaan.


    • Anonyymi

      Viikon 1 pv on sunnutai.
      Se muutettiin v 1971 maanantaiksi!

      • "Viikon 1 pv on sunnutai.
        Se muutettiin v 1971 maanantaiksi!"

        Muutosta eivät tehneet uskovaiset, vaan valtio.


    • Anonyymi

      Pientä korjausta. Mormonismissa pyhäpäivä voi olla oikeastaan mikä viikonpäivä vain. Arabimaissa se on perjantai, joka on yleinen vapaapäivä. Samoin Israelissa, mormonit pitävät pyhäpäivän lauantaina koska se on vapaapäivä.

      • Anonyymi

        Monilta palstoilta poistattivat tämän aloituksen, mutta Mormonistit eivät poistaneet. Tämä onkin varmaan Jumalalle mieleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monilta palstoilta poistattivat tämän aloituksen, mutta Mormonistit eivät poistaneet. Tämä onkin varmaan Jumalalle mieleen.

        Ei tätä moderoi kirkko vaan Suomi24.


      • Miten noi nyt sitten onkin, niin Mormonit pitää pyhäpäivän kuten muutkin, eli nykyisenä sunnuntaina. Aikanaan se tullaan muuttamaan siksi, mikä aikoinaan oli lauantai.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Ei tätä moderoi kirkko vaan Suomi24.

        Joo, ei se varmaankaan ollut mormonikirkko, joka poisti viestini, jossa arvelin, että tuskin sillä on Jumalalle paskankaan väliä.


    • Anonyymi

      TODISTA!!!

      Onko sinulle pelastus kysymys se että sappattia vietetään lauantaina ja he jotka viettävät sunnuntaina joutuvat helvettiin yhdessä homojen ja transujen kanssa.

      • Anonyymi

        Sitä pitää kysyä Jumalalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä pitää kysyä Jumalalta.

        Ei hän vastaa. Mutta tuskin Hän mikään homovihaaja on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän vastaa. Mutta tuskin Hän mikään homovihaaja on.

        Kyllä hän vastaa. Hän vastaa jokaiselle henkilökohtaisesti ja aikanaan ja omalla tavallaan. Jos kerran rehellisesti kysyy. Ja vastaus on jo täsmällisesti ilmoitettu Kirkkomme Pyhissä Kirjoituksissa, joihin uskomme kuin Raamattuun.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Kyllä hän vastaa. Hän vastaa jokaiselle henkilökohtaisesti ja aikanaan ja omalla tavallaan. Jos kerran rehellisesti kysyy. Ja vastaus on jo täsmällisesti ilmoitettu Kirkkomme Pyhissä Kirjoituksissa, joihin uskomme kuin Raamattuun.

        Kysymys on itsesuggestiosta. Olli saa sellaisia "vastauksia" kun haluaa.


    • Anonyymi

      Totta on se, että lauantaina vietettävä sapatti on adventisteille pelastuskysymys.

      • Sitä he korostavat, ja se on väärä oppi. Raamatussa se pelastuu, joka uskoo ja kastetaan. Ja sitten tulee Pyhän Hengen kaste. Ja pitää olla kuin pieni lapsi suhteessaan Isään, ja pysyä uskossa loppuun asti, mikä on kuolema ja toisaalta ylösnousemus tai viimeinen tuomio.

        Vasta Viimeisellä Tuomiolla, yli tuhannen vuoden päästä koko peli vihelletään poikki. Katsotaan silloin vasta missä kukin meistä silloin on.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Sitä he korostavat, ja se on väärä oppi. Raamatussa se pelastuu, joka uskoo ja kastetaan. Ja sitten tulee Pyhän Hengen kaste. Ja pitää olla kuin pieni lapsi suhteessaan Isään, ja pysyä uskossa loppuun asti, mikä on kuolema ja toisaalta ylösnousemus tai viimeinen tuomio.

        Vasta Viimeisellä Tuomiolla, yli tuhannen vuoden päästä koko peli vihelletään poikki. Katsotaan silloin vasta missä kukin meistä silloin on.

        Raamatussa ei sanota smithiin uskomisesta mitään paiysi siellä, missä varoitetaan eksyttäjistä.

        Kyllä siinä Ollin naama venähtää viimeisellä tuomiolla, kun hän huomaa turhaan käyttäneensä taika-alusvaatteita ja maksaneensa turhaan kymmenykset tulistaan smithin kirkolle, mutta luvattua haaremia ei tulekaan.


    • Anonyymi

      Jos Jumala on olemassa, hänelle tuskin päivällä on väliä. Eikä nyt luultavasti välitä mistään palvomisestakaan. Jos kristinuskossa on mitään totuutta niin eiköhän kaikkein tärkeintä ole elää kunnolla muita vahingoittamatta. Sitä ei voi sanoa ainakaan Joseph Smithistä, varsinainen kristitty.

      • Kristinuskossa on se totuus, että Jeesukseen pitäisi uskoa, hänessä on se totuus. Tottakai monet eivät usko tätä, tai heillä on väärä käsitys Jeesuksesta. Kuoleman jälkeen käsitykset kirkastuvat ja Viimeisellä Tuomiolla loput.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Kristinuskossa on se totuus, että Jeesukseen pitäisi uskoa, hänessä on se totuus. Tottakai monet eivät usko tätä, tai heillä on väärä käsitys Jeesuksesta. Kuoleman jälkeen käsitykset kirkastuvat ja Viimeisellä Tuomiolla loput.

        No miksi et usko Jeesukseen ja toimi sen mukaan eli ylimääräiset rahat köyhille eikä rikkaalle ökykirkolle ja sen johtajien bisneksiin?

        Sinun silmäsi tulevat venähtämään viimeisellä tuomiolla kun et saakaan haaremia, vaikka olet rahoittanut kirkkosi johtajia ja käyttänyt taikakalsareita.


    • Anonyymi

      Viikon eka pv on sunnuntai

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe