Muilla kunnilla yksi tai useampi hoitamassa työttömien asioita. Miksi Ilomantsissa ei ketään? Maahanmuuttajia kyllä halutaan palvella mutta ei työttömiä?
Työttömät vai maahanmuuttajat?
37
1265
Vastaukset
- Anonyymi
Ilomantsin kunnalla on te-toimiston virkahenkilöstöä sekä kaikkea mahdollista työttömille, kun joka viides kylällä on kuitenkin työtön. Maahanmuuttajille taitaa korkeintaan olla joku kansalaisopiston kurssi, kun heitä taas ei Ilomantsissa oikein ole.
- Anonyymi
Kunnan netti tuo esille vain työmarkkinatoria ja pari Joensuun puhelinnumeroa. Jopa Tohmajärvellä on oma työllisyyskoordinaattori. Ilomantsi ei halua tällaista palvelua tarjota oman kuntansa työttömille. Kerro mihin numeroon soitan, että pääsen Ilomantsin henkilön puheille jos on tällainen edes olemassa? Mitä on se kaikkea mahdollista työttömille? Työttömänä olen ja työttömyyden asioissa saan soitot Kontiolahdesta! Maahanmuuttajille on nimetty ihan iki oma neuvoja ja ohjaaja. Pääsee ihan tapaamaan kunnantalolla ja juttelemaan kivoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnan netti tuo esille vain työmarkkinatoria ja pari Joensuun puhelinnumeroa. Jopa Tohmajärvellä on oma työllisyyskoordinaattori. Ilomantsi ei halua tällaista palvelua tarjota oman kuntansa työttömille. Kerro mihin numeroon soitan, että pääsen Ilomantsin henkilön puheille jos on tällainen edes olemassa? Mitä on se kaikkea mahdollista työttömille? Työttömänä olen ja työttömyyden asioissa saan soitot Kontiolahdesta! Maahanmuuttajille on nimetty ihan iki oma neuvoja ja ohjaaja. Pääsee ihan tapaamaan kunnantalolla ja juttelemaan kivoja!
Ilomantsissa oli hyvä työllisyyskoordinaattori, niin sekin virka piti lopettaa. Työttömiltä viedään pieninkin mahdollisuus työllistyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilomantsissa oli hyvä työllisyyskoordinaattori, niin sekin virka piti lopettaa. Työttömiltä viedään pieninkin mahdollisuus työllistyä.
Lopetetaanko virkoja jotta keskeisimmille henkilöille virtaa tulospalkkiot suurina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole kummoinen tämä pakolaisauttaja.
- Anonyymi
Ilomantsin te-toimistossa ei kukaan vastaa, jos soittaa? Sitten laitetaan että sinä en ole toteuttanut aktivointisuunnitelmaasi, miten sen voi toteuttaa jos puhelimeen ei kukaan vastaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttaahan näitä Ukranalaisia 1 mies ja 1 nainen on Iljalassa töissä olleet muutman kuukauden ei Ei miehellä ole työvaatteet likautuneet ja Nainen kuvasi kesällä iltatoreja keskiviikkoisin , Ja työajan jälkeen oltiin sitten Karhupuistossa .Alkoholiajuonneenna. Onko tämä tapa työllistää ILJALASSA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttaahan näitä Ukranalaisia 1 mies ja 1 nainen on Iljalassa töissä olleet muutman kuukauden ei Ei miehellä ole työvaatteet likautuneet ja Nainen kuvasi kesällä iltatoreja keskiviikkoisin , Ja työajan jälkeen oltiin sitten Karhupuistossa .Alkoholiajuonneenna. Onko tämä tapa työllistää ILJALASSA
KANNATTAIS KATSOA ILJALAN HENKILÖKUNNAN KETÄ TYÖLLISTÄÄ? vaan on varmaan saada ketään sinne töihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas lie tämä pakolaisauttaja. Onko ihan palkattu tähän? Vai hyvinvointikoordinaattoriko se tekee tämän?
- Anonyymi
Mamuille tulee aina takuu massit tekivät melkein mitä vaan koska joku toimiston pirkko tyranni päissään niin päättänyt
- Anonyymi
Työttömät voisi mennä töihin. Suurin osa Ilomantsin maahanmuuttajistakin on työllistynyt, ja jos ei oman alan töitä löydy niin perustavat oman yrityksen. Mitenkäs persu ilomantsilainen, käyttää aikansa itkeäkseen anonyymisti nettifoorumeilla kun voisi saman energian käyttää työpaikan hakuun.
- Anonyymi
Ja nyt saapui vassari valittamaan. Edelleen arvostat pakolaisia ohi oman väen.
- Anonyymi
Mistä näitä epämääräisiä aiheen vierestä kulkevia vedätyksiä oikein kumpuaa? Henkilöltä, joka ei ole itse ollut päivääkään työttömänä ja joka luulee tietävänsä vastauksen kaikkeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt saapui vassari valittamaan. Edelleen arvostat pakolaisia ohi oman väen.
Kyllä minä arvostan ihmisiä ihan tekojensa ja käytöksensä mukaan. Ei kansalaisuudella ole mitään väliä, ei se määritä ihmistä itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä arvostan ihmisiä ihan tekojensa ja käytöksensä mukaan. Ei kansalaisuudella ole mitään väliä, ei se määritä ihmistä itseään.
Nyt ei ole kyse ihmisen arvostamisen tunteesta, teoista tai käytöksestö. Kyse on kunnan palveluhalukkuudesta. Kunta osoittaa valinnoillaan maahanmuuttajien palvelutuotannon tärkeämmäksi kuin oman kunnan työttömien tilanteen.
- Anonyymi
Kyllä pitäisi Ilomantsissa olla työllisyyskoordinaattori, niin kuin on ollut aiempina vuosina. Aika järjetöntä kun työttömyys nyt on valtakunnan mitassakin noussut tappiin, niin kunta ei sellaista kustanna!
Ilomantsin kunnanjohtaja olisi myös voinut aikoinaan aktivoitua ja puhua Kasken säilyttämisen puolesta. Se olisi ollut monelle pitkäaikaistyöttömälle ainakin väliaikainen pelastus.- Anonyymi
Kun työllisyyskoordinaattori palkkaa aina vaan samat työntekijät,niin se on yks ja sama onko sitä koordinaattoria vai ei.
- Anonyymi
Täällä on valtava työvoimapula.
- Anonyymi
Niin onhan täällä hyvinvointikoordinaattorikin, jakaa mehuja uimahallilla liikuntasihteerin kanssa.
- Anonyymi
Maahanmuuttajiin kohdustivalla 'avulla' tehdään rahaa. Siksi. Työttömiin kohdistuvalla avulla rahastaminen on poissa muodista, eikä heitä saada hyväksikäytettyä yhtä paljon kuin ennen. Siksi pitää saada maahanmuuttajia, ja 'apua' heille. Veronmaksajan piikkiin.
- Anonyymi
"Maahanmuuttajia kyllä halutaan palvella mutta ei työttömiä?"
Anna Kontula visioi jo jokunen vuosi takaperin että Suomi voisi luopua palkkatyöstä.
Se että tuntuu jotta työttömiä ei palveltaisi, voi johtua siitä, että meneillään on jotain tähän viittaavaa ja suurisuuntaista.
Henkilökohtaisesti uskon että Suomi on jo kolme hallituskautta sitten nostanut kädet ylös työttömyyden suhteen, ja kehittelee muita ratkaisumalleja.
Ne kansalaiset tulevat kärsimään eniten, jotka roikkuvat uskossa, että kaikki jatkuu kuin ennenkin, eivätkä valmistaudu millään tavoin. - Anonyymi
Ahkarat maahanmuuttajat ovat eliittiä ilomatsilaisiin työtävieroksuviin verrattuna.
- Anonyymi
Marjankeruussa ovatkin, vaan jos raivaussahan kanssa risusavottaan laitetaan niin tuskinpa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marjankeruussa ovatkin, vaan jos raivaussahan kanssa risusavottaan laitetaan niin tuskinpa.
Eiköhän tuokin luonnistuisi jos siitä joku vaan maksaisi. Hullu se töitä ilmaiseksi tekee.
- Anonyymi
Töitä on tarjolla ei auta työttömien valittaa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/14f9aace-6680-4897-ba6f-5a9ac7f5e55d- Anonyymi
Kaveri on tuolla töissä, ajappa ite 16h viikossa useamman kuukauden ajan kodin ja duunin välillä. Sinun auto lahoaa jo Koveron alamäissä.
- Anonyymi
mie oon miettiny miksi lämpimistä maista tulleiden miesten sperma tuntuu paljo lämpimämmältä sisältä kuin kotimaisten?
- Anonyymi
Minulla mielipide että raiskaajia valtaosa, jos kantasuomalainen ei osoita kiinnostusta, se pannaan väkisin, ikävä kyllä
- Anonyymi
Ruotsiin töihin tai välitön karenssi. Hopi hopi.
- Anonyymi
Mielellään venäjälle
- Anonyymi
Pois vain raiskaajat
- Anonyymi
Työvoimavirkailijat ovat työttömiä, eivätkä työttömät saa tehdä töitä, edes salaa yöllä, koska muuten leikataan rahat.
- Anonyymi
tarkoitus tehdä maahanmuuttajista työttömiä ja pyytä siitä rahaa eulta
edetään askel askeleelta - Anonyymi
Vaimosi ola minnun makuuhuoneesa tänä.
- Anonyymi
Sinä olit minun kotona, mieheni kaverina, ja tilanteen tullen raiskasit, minut hiljennettiin "pää poikki" eleillä, pelkäsin itseni ja lasteni puolesta, pelkään vieläkin vaikka aikaa mennyt. Oksennan kun vaimoasi ylistetään "uhrina" tietämättä, mitä sinä raakalainen teit....kerron ehkä joku päivä että minä olen se uhri, eikä vaimosi tai perheesi. Valtaosa maahanmuuttajista on kunnon kansalaisia mutta minä olen traumatisoitunut tilanteesta enkä haluaisi yleistää muita, Anteeksi että olit olemassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olit minun kotona, mieheni kaverina, ja tilanteen tullen raiskasit, minut hiljennettiin "pää poikki" eleillä, pelkäsin itseni ja lasteni puolesta, pelkään vieläkin vaikka aikaa mennyt. Oksennan kun vaimoasi ylistetään "uhrina" tietämättä, mitä sinä raakalainen teit....kerron ehkä joku päivä että minä olen se uhri, eikä vaimosi tai perheesi. Valtaosa maahanmuuttajista on kunnon kansalaisia mutta minä olen traumatisoitunut tilanteesta enkä haluaisi yleistää muita, Anteeksi että olit olemassa
Naiset jotka vähättelee raiskausta, on "oma syy" yms, tervetuloa kerhoon, pidät turpasi kiinni tapahtuman jälkeen
- Anonyymi
Työttömät pärjännöö omillaan..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1413576Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki943569Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma423123Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest172490- 1812122
Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu241336- 901155
Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja221017Jos elämäsi ihminen
on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt67942Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt114927