Muilla kunnilla yksi tai useampi hoitamassa työttömien asioita. Miksi Ilomantsissa ei ketään? Maahanmuuttajia kyllä halutaan palvella mutta ei työttömiä?
Työttömät vai maahanmuuttajat?
12
376
Vastaukset
- Anonyymi
Ilomantsin kunnalla on te-toimiston virkahenkilöstöä sekä kaikkea mahdollista työttömille, kun joka viides kylällä on kuitenkin työtön. Maahanmuuttajille taitaa korkeintaan olla joku kansalaisopiston kurssi, kun heitä taas ei Ilomantsissa oikein ole.
- Anonyymi
Kunnan netti tuo esille vain työmarkkinatoria ja pari Joensuun puhelinnumeroa. Jopa Tohmajärvellä on oma työllisyyskoordinaattori. Ilomantsi ei halua tällaista palvelua tarjota oman kuntansa työttömille. Kerro mihin numeroon soitan, että pääsen Ilomantsin henkilön puheille jos on tällainen edes olemassa? Mitä on se kaikkea mahdollista työttömille? Työttömänä olen ja työttömyyden asioissa saan soitot Kontiolahdesta! Maahanmuuttajille on nimetty ihan iki oma neuvoja ja ohjaaja. Pääsee ihan tapaamaan kunnantalolla ja juttelemaan kivoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnan netti tuo esille vain työmarkkinatoria ja pari Joensuun puhelinnumeroa. Jopa Tohmajärvellä on oma työllisyyskoordinaattori. Ilomantsi ei halua tällaista palvelua tarjota oman kuntansa työttömille. Kerro mihin numeroon soitan, että pääsen Ilomantsin henkilön puheille jos on tällainen edes olemassa? Mitä on se kaikkea mahdollista työttömille? Työttömänä olen ja työttömyyden asioissa saan soitot Kontiolahdesta! Maahanmuuttajille on nimetty ihan iki oma neuvoja ja ohjaaja. Pääsee ihan tapaamaan kunnantalolla ja juttelemaan kivoja!
Ilomantsissa oli hyvä työllisyyskoordinaattori, niin sekin virka piti lopettaa. Työttömiltä viedään pieninkin mahdollisuus työllistyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilomantsissa oli hyvä työllisyyskoordinaattori, niin sekin virka piti lopettaa. Työttömiltä viedään pieninkin mahdollisuus työllistyä.
Lopetetaanko virkoja jotta keskeisimmille henkilöille virtaa tulospalkkiot suurina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole kummoinen tämä pakolaisauttaja.
- Anonyymi
Ilomantsin te-toimistossa ei kukaan vastaa, jos soittaa? Sitten laitetaan että sinä en ole toteuttanut aktivointisuunnitelmaasi, miten sen voi toteuttaa jos puhelimeen ei kukaan vastaa?
- Anonyymi
Mamuille tulee aina takuu massit tekivät melkein mitä vaan koska joku toimiston pirkko tyranni päissään niin päättänyt
- Anonyymi
Työttömät voisi mennä töihin. Suurin osa Ilomantsin maahanmuuttajistakin on työllistynyt, ja jos ei oman alan töitä löydy niin perustavat oman yrityksen. Mitenkäs persu ilomantsilainen, käyttää aikansa itkeäkseen anonyymisti nettifoorumeilla kun voisi saman energian käyttää työpaikan hakuun.
- Anonyymi
Ja nyt saapui vassari valittamaan. Edelleen arvostat pakolaisia ohi oman väen.
- Anonyymi
Mistä näitä epämääräisiä aiheen vierestä kulkevia vedätyksiä oikein kumpuaa? Henkilöltä, joka ei ole itse ollut päivääkään työttömänä ja joka luulee tietävänsä vastauksen kaikkeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt saapui vassari valittamaan. Edelleen arvostat pakolaisia ohi oman väen.
Kyllä minä arvostan ihmisiä ihan tekojensa ja käytöksensä mukaan. Ei kansalaisuudella ole mitään väliä, ei se määritä ihmistä itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä arvostan ihmisiä ihan tekojensa ja käytöksensä mukaan. Ei kansalaisuudella ole mitään väliä, ei se määritä ihmistä itseään.
Nyt ei ole kyse ihmisen arvostamisen tunteesta, teoista tai käytöksestö. Kyse on kunnan palveluhalukkuudesta. Kunta osoittaa valinnoillaan maahanmuuttajien palvelutuotannon tärkeämmäksi kuin oman kunnan työttömien tilanteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4202802Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys182314Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1212172- 1111761
Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2351550Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861220Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2021206Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511173Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v601063TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p201060