Mikä vikana
oksettaa
ruoka oksettaa
politiikka oksettaa
sota oksettaa
putin oksettaa
trumppi oksettaa
vanhuus oksettaa
oksettaako ketään muuta ?
OKSETTAA !
28
247
Vastaukset
- Anonyymi
Ny se hullu sekopää venäjä sotaharjottelee suomenlahden lähistöllä
kyllä oksettaa ,- Anonyymi
Putin uhoaa sotaharjoituksilla sotansa keskellä !!! Pähkähullu.
- Anonyymi
mua oksetaa tämä vanhuus ja kun ei enään ole yhtään samanikästä kaveriakaan elossa,
kuinka tämän vanhuuden jaksaa yksin viettää hautaan asti,
mä olen jo pääni puhki miettiny, kitä keksis,
mun isä aikoinaan keksi itse mennä kyseleen vanhain kodista paikkaa ja hän sai ja pääsi sinne,
siellä ei vanhuksenkaa tarvi olla yksin varsinkaa jos kaikki sen talon asukkaat ovat suurinpiirtein saman ikäsiä ja psyykkisesti yhtä terveitä tai samanlaisia suurinpiirtein,
tuliki mieleen,
jos joku rikas perustaisi palvelutalon jonne kerättäisiin vanhuksia loppuelämää viettämään, niin vanhukset pitäisi TESTATA siis JUTUTTAA kuten nuoret testataan YLIOPISTOIHIN jotta porukka olisi suurinpiirtein sivistystaoltaan samanlaisia, ja että he tulisi parhaiten toimeen keskenään
koulutus ei olisi ratkaiseva vaan sisistystaso
kuinka sen sanoiksi kertoisikaan,
kuten kaikki tunnistaisivat mikä on oikein ja mikä on väärin, olisko nämä sanat kertomaan sivistystasosta,
jotain pitäisi meille vanhuksille keksiä, ei me yksinkää loppuun asti pätjätä,
olemmehan entisiä rikkaan suomen rakentajia
vaikka jälkeläisemme on ne rikkaudet kulla politiikallaan hävittäneet taivaan tuuliin,
kaikesta huolimatta meistä vanhuksista PITÄÄ pitää parempaa huolta näinä loppuaikoinamme, meillä ei enään ole elinvuosia montakaa,
mutta me kaipaamme turvallisuutta
huolenpitoa ja hyviä kavereita loppuajaksi,
meillä ei ole monta vuotta enään elinaikaa.
tämmönen ajatus ja toive yhteiskunnallemme ! - Anonyymi
Olihan se unelma
jos loppuelämän saisi viettää jossaki tuvallisessa vanhain kodissa
jossa vanhuksista pidettäis huolta loppuvuodet
ja olisi puhekavereitaki vielä olemassa,
jos vielä jaksaisi jutustella jonkun kanssa
tai jos siltä tuntuis ajan kulkuksi.- Anonyymi
Ei ole varma olisiko siellä vanhainkodissa puhekavereita.
Totuus on se, että hoitajilla on kiire ja suurin osa vanhuksista on muistisairaita,
joista ei ole juttukavereiksi.
Kauempana asuva sukulaiseni joutui viimeiseksi vuodeksi laitoshoitoon,
kun ei päässyt liikkeelle enää.
Tokaisin hänelle, että nyt sinulla on sitten juttukavereita !
Hän vastasi: " Ei täällä juttukaveria ole. Kaikilla on muisti mennyt enemmän tai vähemmän,
He eivät edes tiedä missä ovat. He ovat rollaattoreineen ulko-oven edessä
lähdössä kotiin".
Niin siinä käy, kun vasta kalkkiviivoilla pääsee laitoshoivaan Suomessa.
- Anonyymi
Orpo ja persut oksettaa.
- Anonyymi
Ja etenkin Stubb.
- Anonyymi
Ei okseta.
En välitä enää, mistään.
Kun en voi mitään toisten tekemisille.
En ota traumoja. - Anonyymi
Menköön maailma menojaan
noin hullulle maailmalle ei yksi ihminen varsikaa vanhus voi yhtikäs mitään,
koitetaan tehdä tästä omasta vanhuudesta mahdollisimman mukava,
vaikka se kyllä taitaa olla mahdottomuus,
pitäis löytää samanlaisia mukavia kavereita joitten kanssa voisi höpöttää ja viettää aikaa,
mä näin tänään terv.keskuksessa kivan mummelin , oli kymmenen vuotta mua nuorempi, kylläki oli mukaki huonommassa lunnossa, mutta puhe oli hauskaa meillä jutut oli niiiiiiiin sananlaisia hän olisi ihan kiva kaveri vaikka naapurina, meillä aika kuluisi toistemme seurassa mukavammin kuin yksin mököttää kotona vaivojensa kanssa,
kyllä yhteiskuntamme pitäisi meille vanhuksille järjestää kunnon palvelutalot, jotta meillä olisi toistamme seuraa kun muuten joudumme olemaan ihan yksin,
kun kotipalvelukaa ei ehdi meitän kanssa aikaa viettämään,
kyllä suomen vanhukset PITÄÄ kerätä yhteen
me toinen toisiamme hoidetaisiin yksistään jo psyykkisesti kun olisi samanlaisia puhekavereita läsnä,
nyt me olemme kuin heitteille heitetty, kun puolisotki on jo kuolleet, me leskeksi jääneet olemme ihan yksin,- Anonyymi
No, onneksi on tämä netti. Täällä on puhekavereita.
- Anonyymi
Pitää mennä johonkin vanhusten kerhoon. Vaikka käsityökerho. Saa samanhenkisiä seuraa.
- Anonyymi
Mutt-ku ei tunne ketään,
pitäs olla keveri jonka kanssa sinne menisi ! - Anonyymi
Missä sellaisia kerhoja on ? Omalla paikkakunnallani ei ole yhtäkään kerhoa,
ei minkäänlaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä sellaisia kerhoja on ? Omalla paikkakunnallani ei ole yhtäkään kerhoa,
ei minkäänlaista.Esim. joillain kirkoilla voi arkisin olla aulakahvioita, niissä usein käy tiettyä, samaa vanhusporukkaa (ikä 60- jopa paria vaille 100 vuotta).
Muilla, esim. kauppa-asioilla käydessä, voi porhaltaa sisälle, ottaa pullaa, kahvia, mehua ja vapaaehtoinen maksu. Ei tarvitse olla "uskovainen", siellä tavalliset ihmiset jutellaan ihan tavallisista asioista, miehet esim. urheilusta.
Kirkoilla voi olla myös eläkeläiskerhoja, lyhyitä päivä-hartaushetkiä jne.
- Anonyymi
Mene ihmeessä lääkäriin.
=DW= - Anonyymi
Afrikkalaiset olivat kyseilyissä maailman onnellisimpia 1950- luvulla
Sitten tuli televisio ja heitä alkoi oksettaa
Kaikki, kun muilla oli, mulla ei millä mällätä eikä mitään keinoa
Suomen kaltaisessa oksennus syntyy välttelevästä unelmoinnista outsiderille sivulliselle uutistenlukijalle
Sosdemhäiriköiden ei tarvitse vilttuilla mutta itse ratkaisin asian stoalaisittain eli lopetin ratkaisemasta asioita, joihin en voi vaikuttaa eli vähensin rankasti mediaa valikoiden ( en tilaa päivälehtiä en juuri katsele edes Yleä eli
vähensin "turhan" infon sisäänottoa, tietty vaikea sanoa, mikä on tätä, mutta koulutus ja kielitaito opettaa välttämään angstista (die Angst = tuska) turhaa elämäntapana. Hyvä olisi ottaa jotain infoseurannan tilalle sellaista, johon fyysisesti pystyy ja ehkä estää dementiaa jne. kuten kävely, kevytkuntoilu, opiskelu, kieliopinnot, ... . Sijoittaminen on hyvä talouskoulu, joka sivuaa infoähkyä kyllä, mutta siten, että itse saa paalua eikä tarvitse miettiä soterahoja tai Nato-menoja tai seurata amatöörimaisia yleislässykeskustekuja Ylestä- Anonyymi
Muuten. Olen itsekin kirjoittanut Ylelle silloin tällöin häväisten heitä talousohjelmien lapsellisuudesta (esim. sisällötön jälkipörssi) ja ihme on tapahtunut: ehkä noin kuukauden ajan teksti- tv on alkanut kirjoitella lapsenomaista otsikoita wall street sitä sun tätä (tänäänkin sivulla 161, tosin eilinen otsikko, on siis väärin)
- Anonyymi
Kyllä,joka vitun aamuna,mutta kyllä se siintä lähtee,kun pystyyn pääsee. Terv. 70v.
- Anonyymi
Minullakin oli aamupahoinvointia raskaana ollessani, mutta ikäsi huomioon ottaen sen pitää olla jotain muuta.
- Anonyymi
Itsekeskeinen politiikka oksettaa. Kaikki rahat mulle mulle mulle mulle,
vaikka mulla on jo ennestäänkin niin pirusti rahaa. Mulle ja mun viiteryhmille
ei riitä mikään. Ahneus on loppumaton. Alle 5000 euroa tienaavilla ei ole
mitään ihmisarvoa edes nykyisessä Suomessa. Ulkomaalaisisa lyödään
maahan ja potkitaan symbolisesti ja konkreettisestikin, vaikka hekin ovat
ihmisiä.
Suomalaisten olisi aika kehittää itseään henkisesti.- Anonyymi
Suomalaiset on edelleen ahdasmielistä ja kadetta metsäläiskansaa ja mitä
vauraampi suomalainen on sen ahneempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset on edelleen ahdasmielistä ja kadetta metsäläiskansaa ja mitä
vauraampi suomalainen on sen ahneempi.Jaaha, kiinassa sellainen joka pystyy jujuttamaan sinua on älykäs
Kokeile sitä - Anonyymi
Kuis sää noin ajattelet. Mitä saa eläkettä alle 5000e ja olen superarvokas yksilö tässä maailmassa mielestäni ja muilta en arvoani kysele.
- Anonyymi
Itsekeskeinen politiikka oksettaa. Kaikki rahat mulle
Joo mutta sinulla on ollut kymmeniä vuosia aikaa taklata tuo oksennus
Etkö edes yrittänyt?
Koulutusta ja rahaa ja niiden kautta rauhaa
En tilaa päivälehtiä, mutta luin ne tänään etuaukeaman verran kaupassa pari minuuttia kului
Hufvudstadsbladet dronejuttu, Kauppalehti pe luuseripienosakkeet Hesari avasin, ei mitään luettavaa
Olen jo pari vuotta sitten laatinut Nokialle ja Valmetille droneohjelman puitteet
En ole täysin hylännyt nukkavierua Nok
En tarvitse päivälehtien tarjoamaa ihmisarvoa itse ollenkaan- Anonyymi
Vielä, kirjoitan tänne yhden kerran lyhyesti mitä kirjoitin 70-palstalle pari päivää sitten
Ensi pe 19.9 on poikkeuspäivä velhonpäivä jolloin futuurit/optiot erääntyvät ja kaupankäynti pörsseissä horjahtelee positioiden rullauksen tahtiin. Lisäksi Nokia ulostetaan indeksistä 22.9. sen korvaa Deutsche Bank
Jos Nok dippaa ostan? Ehkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä, kirjoitan tänne yhden kerran lyhyesti mitä kirjoitin 70-palstalle pari päivää sitten
Ensi pe 19.9 on poikkeuspäivä velhonpäivä jolloin futuurit/optiot erääntyvät ja kaupankäynti pörsseissä horjahtelee positioiden rullauksen tahtiin. Lisäksi Nokia ulostetaan indeksistä 22.9. sen korvaa Deutsche Bank
Jos Nok dippaa ostan? Ehkäku pikku eläke
ei sillä mitään Nokiaa ostella,
hyvä kun selviää kädestä suuhun menetelmässä
kuukaisittain, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ku pikku eläke
ei sillä mitään Nokiaa ostella,
hyvä kun selviää kädestä suuhun menetelmässä
kuukaisittain,Päivänselvää noin
Köhät joutuvat miettimään paljon rahaa eivätkä silti saa paljon rahaa. Nokian menestys ja matujen rahtaus eivät tue köhää vaan rikkaita
Nämä ovat pitkiä prosesseja kun sijoitetaan. Köhä on enemmän kulutta ja unelmoi ja pikarahan perässä, vaikka lottovoiton jne. Sellainen voi johtaa oksentamaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivänselvää noin
Köhät joutuvat miettimään paljon rahaa eivätkä silti saa paljon rahaa. Nokian menestys ja matujen rahtaus eivät tue köhää vaan rikkaita
Nämä ovat pitkiä prosesseja kun sijoitetaan. Köhä on enemmän kulutta ja unelmoi ja pikarahan perässä, vaikka lottovoiton jne. Sellainen voi johtaa oksentamaan?TÄYSIN SAMAA MIELTÄ
mua oksetaa kun yhteiskunta rakennetaan niin että suurin osa kansalaisista on ja PYSYY KÖYHINÄ
vain pieni osa päättäjistä ja suuromistajista KÄHMII jopa valtin velka miljaarditki omaan käyttöönsä ja KÖYHÄ kansanosa maksaa neki miljaardit pienestä palkastaan ja pienistä eläkkeistään kuluttamalla ja ostamalla PAKOLLISAESTI ruokaa ja vaateita siis tarvpeellista tullakseen toimeen ja pyyäkseen elossa,
VITUTTAA tommonen yksi silmäinen politiikka ,
vaikka tämän kaikki tajuaa niin IKINÄ maailmassa ei muutosta saada kyseiseen ERIARVOISUUTEEN
vaikka suurin osa köyhistä on niitä jotten ÄLYKKYYTTÄ , TIETOA ja TAITOTA nämä muutamat öky-rikkaat RÖYHKEÄSTI HYÖDYNTÄÄ vain omaksi hyödykseen,
kaiken hyödyn ottavat vain itseleen
ja minimaaliset palkkakorvaukset näille OIKEASTI ÄLYKKÄILLE maailman tietotaidon kehittäjille / rakentajille
MIKSI IHMISKUNTA EI IKINÄ VIISASATU OIKEIN, vaan AINA
vääryys ja röyhkeys on vallassa ?????????????????????????
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait202988- 392577
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381443- 841340
- 631231
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40979Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124883- 32806
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27645Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59611