Jos lopettaisimme meille haitallisesta pakkoruotsituksesta , siis ruotsinkielisestä yle:stä, kuntien kaksikielistatuksesta, koulutuksen pakkoruotsista, virkamiesruotsipakosta. ?
kuinka suuri säästö syntyisi ?
25
187
Vastaukset
- Anonyymi
Nythän on monissa paikoissa siirrytty pakkoenkutukseen. Esim. yritysten puhelinvastaajien jutut.
Mikään kieli ei ole huono asia oppia, aivot kiittää. - Anonyymi
Persun harmitus on kielitaidon puute : )
- Anonyymi
Pakkokielen osalta suurin osa kansasta on niitä.
Kummallakin puolella aitaa.
- Anonyymi
Pakkoruotsitus aiheuttaa suomalaisille valtavat tappiot vuosittain.
Mitä haitalliosta sinä on jos hieman osaa Ruotsin kieltä? Kun siellä ajelee niin minä ainakin olen hyötynyt kun on helpompaa ymmärtää tien varressa olevia luettavia tiedonantoja! Se auttaa jopa Norjankin puolella!
- Anonyymi
Nythän pöljyytes paljastit taas kerran.
- Anonyymi
Kun osaa surua on helppo oppia sanskriittia.
Anonyymi kirjoitti:
Nythän pöljyytes paljastit taas kerran.
Mitä pöljää oli kommentissani? Miksi olisi pöljää ymmärtää ruotsalaisia tai norjalaisia opasteita? kerro ihmeessä! Olen paljon ajellut siellä joten käyttöä on löytynyt!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Mitä pöljää oli kommentissani? Miksi olisi pöljää ymmärtää ruotsalaisia tai norjalaisia opasteita? kerro ihmeessä! Olen paljon ajellut siellä joten käyttöä on löytynyt!
Siinä on se pöljä että sinä sotket pakkoruotsituksen ja kielen osaamisen keskenään.
Tehtävä sinulle , mieti mikä ero kielitaidolla ja pakkoruotsituksella . Anonyymi kirjoitti:
Siinä on se pöljä että sinä sotket pakkoruotsituksen ja kielen osaamisen keskenään.
Tehtävä sinulle , mieti mikä ero kielitaidolla ja pakkoruotsituksella .Jos et opiskele niin et osaa!
- Anonyymi
Hieman osaa, et siis itsekkään usko oikeaan osaamiseen.
Mieti millaisia resursseja me laitetaan hieman osaamiseen. Anonyymi kirjoitti:
Hieman osaa, et siis itsekkään usko oikeaan osaamiseen.
Mieti millaisia resursseja me laitetaan hieman osaamiseen.Ei tarvitse tohtorin tutkintoa suorittaa, on vaan hyvä ymmärtää onkin verran.
- Anonyymi
Että ihan Tiedonantajan lukija ? No johan !
- Anonyymi
Kuinka suuri säästö syntyisi kun kielitaidottomat persut kuskattaisiin Impivaaraan ja jätettäisiin sinne ?
- Anonyymi
Kuinka suuri säästö syntyisi pakkoruotsituksen lopettamisesta ?
Julkinen keskustelu asiasta puuttuu kokonaan, näin tiukan euron aikana se3 ihmetyttää.
Mitkä on hyödyt / haitat suhteessa hintaan ? - Anonyymi
Sitä ei voi hävittää, mutta sitä pitäisi yksinkertaistaa idiootille. Niin että oppii perusteet ja that's it. Muuta ei tarvitse (koska idiootti ei opi).
- Anonyymi
Koska sitä ei kukaan halua oppia , se vaan on kaikille pakollinen.
- Anonyymi
Pakkoruotsituksen hinnasta / hyödystä ei ole käyty julkista keskustelus , MIKSI ?
- Anonyymi
Tosiaan pakkoruotsituksen kustannuksista ei keskustella.
- Anonyymi
Miksi siitä sen hyödyistä ja haitoista ei keskustella ja hinta /laatu suhteesta.
- Anonyymi
Kuntien kaksikielilisät voitaisin hyvin napsaista poikki muutamaksi vuodeksi samaten saaristolisät
- Anonyymi
No kaikenkaikkiaan koko pakkoruotsituksen hintaa olisi aika hieman pohtia .
Hinta verrattuna siihen hyötyyn , on lisäksi kysymys arvostuksesta sen hintaa on hankalampi ilmoittaa.
- Anonyymi
Kukaan ei uskalla laskea tai ainakaan julkistaa tietoa siitä kuinka kalliiksi Suomelle tulee suomenruotsalaisten paapominen. Sen uskaltaa arvata, että todella kallista huvia se on
- Anonyymi
Kallista , törkeää , tarpeetonta jopa haitallista , suomalaisuutta suomen kieltä vähättelevää.
Kun nyt koko ajan velkaannumme ja kun velkojen korkomenot kasvaa , miksi jatkamme tätäkin rahojen ja voimavarojen tuhlausta ?
- Anonyymi
Meidän pakkoruotsituksesta voisi tosiaan säästää, eikä kukaan kärsisi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773320Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361496Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221104Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181066Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181006