kuinka suuri säästö syntyisi ?

Anonyymi-ap

Jos lopettaisimme meille haitallisesta pakkoruotsituksesta , siis ruotsinkielisestä yle:stä, kuntien kaksikielistatuksesta, koulutuksen pakkoruotsista, virkamiesruotsipakosta. ?

25

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nythän on monissa paikoissa siirrytty pakkoenkutukseen. Esim. yritysten puhelinvastaajien jutut.
      Mikään kieli ei ole huono asia oppia, aivot kiittää.

• Anonyymi

Persun harmitus on kielitaidon puute : )

• Anonyymi

Pakkokielen osalta suurin osa kansasta on niitä.
        Kummallakin puolella aitaa.

• Anonyymi

Pakkoruotsitus aiheuttaa suomalaisille valtavat tappiot vuosittain.

• Mitä haitalliosta sinä on jos hieman osaa Ruotsin kieltä? Kun siellä ajelee niin minä ainakin olen hyötynyt kun on helpompaa ymmärtää tien varressa olevia luettavia tiedonantoja! Se auttaa jopa Norjankin puolella!

• Anonyymi

Nythän pöljyytes paljastit taas kerran.

• Anonyymi

Kun osaa surua on helppo oppia sanskriittia.

• Anonyymi kirjoitti:

Nythän pöljyytes paljastit taas kerran.

Mitä pöljää oli kommentissani? Miksi olisi pöljää ymmärtää ruotsalaisia tai norjalaisia opasteita? kerro ihmeessä! Olen paljon ajellut siellä joten käyttöä on löytynyt!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Mitä pöljää oli kommentissani? Miksi olisi pöljää ymmärtää ruotsalaisia tai norjalaisia opasteita? kerro ihmeessä! Olen paljon ajellut siellä joten käyttöä on löytynyt!

Siinä on se pöljä että sinä sotket pakkoruotsituksen ja kielen osaamisen keskenään.
        Tehtävä sinulle , mieti mikä ero kielitaidolla ja pakkoruotsituksella .

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä on se pöljä että sinä sotket pakkoruotsituksen ja kielen osaamisen keskenään.
        Tehtävä sinulle , mieti mikä ero kielitaidolla ja pakkoruotsituksella .

Jos et opiskele niin et osaa!

• Anonyymi

Hieman osaa, et siis itsekkään usko oikeaan osaamiseen.
        Mieti millaisia resursseja me laitetaan hieman osaamiseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Hieman osaa, et siis itsekkään usko oikeaan osaamiseen.
        Mieti millaisia resursseja me laitetaan hieman osaamiseen.

Ei tarvitse tohtorin tutkintoa suorittaa, on vaan hyvä ymmärtää onkin verran.

• Anonyymi

Että ihan Tiedonantajan lukija ? No johan !

• Anonyymi

Kuinka suuri säästö syntyisi kun kielitaidottomat persut kuskattaisiin Impivaaraan ja jätettäisiin sinne ?

• Anonyymi

Kuinka suuri säästö syntyisi pakkoruotsituksen lopettamisesta ?
      Julkinen keskustelu asiasta puuttuu kokonaan, näin tiukan euron aikana se3 ihmetyttää.
      Mitkä on hyödyt / haitat suhteessa hintaan ?

• Anonyymi

Sitä ei voi hävittää, mutta sitä pitäisi yksinkertaistaa idiootille. Niin että oppii perusteet ja that's it. Muuta ei tarvitse (koska idiootti ei opi).

• Anonyymi

Koska sitä ei kukaan halua oppia , se vaan on kaikille pakollinen.

• Anonyymi

Pakkoruotsituksen hinnasta / hyödystä ei ole käyty julkista keskustelus , MIKSI ?

• Anonyymi

Tosiaan pakkoruotsituksen kustannuksista ei keskustella.

• Anonyymi

Miksi siitä sen hyödyistä ja haitoista ei keskustella ja hinta /laatu suhteesta.

• Anonyymi

Kuntien kaksikielilisät voitaisin hyvin napsaista poikki muutamaksi vuodeksi samaten saaristolisät

• Anonyymi

No kaikenkaikkiaan koko pakkoruotsituksen hintaa olisi aika hieman pohtia .
        Hinta verrattuna siihen hyötyyn , on lisäksi kysymys arvostuksesta sen hintaa on hankalampi ilmoittaa.

• Anonyymi

Kukaan ei uskalla laskea tai ainakaan julkistaa tietoa siitä kuinka kalliiksi Suomelle tulee suomenruotsalaisten paapominen. Sen uskaltaa arvata, että todella kallista huvia se on

• Anonyymi

Kallista , törkeää , tarpeetonta jopa haitallista , suomalaisuutta suomen kieltä vähättelevää.

Kun nyt koko ajan velkaannumme ja kun velkojen korkomenot kasvaa , miksi jatkamme tätäkin rahojen ja voimavarojen tuhlausta ?

• Anonyymi

Meidän pakkoruotsituksesta voisi tosiaan säästää, eikä kukaan kärsisi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3869
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3485
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3320
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2628
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1522
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1496
    7. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1104
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1066
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1006
    Aihe